Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä ei lukota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #31
    Sitä kutsutaan kitkalukoksi. Se on juuri siksi 25% että sillä pystyy myös kääntymään kadunkulmissa -> luistaa loput 75% !

    Ja niitä 75% lukkoja on aiwan turha haaveilla omistavansa.
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Faijan Volvossa kitkalukkoperä, mikä on ralliin tarkoitettu, prosenteista ei kukaan tiedä. Niin se kun hiekalla kääntyy niin sisempi pyörä lyö tyhjää selvästi. Pihat aina nurin...
      Last edited by Bmw Master; 29-10-2005, 01:15.

      Comment

      • future
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 166
        • keskellä korpea

        #33
        No niin en kehanut tehä uutta topiccia niin päätin laittaa tämän tänne eli ostin tuollaisen projekti auton (e36 325 coupe) vähän yli kuukausi sitten. Myyjän mukaan autossa piti olla 75% lukkoperä. Lueskeltuani täällä noita juttuja päätin huvikseen testata, että onko se varmasti nyt se "lukkoperä".Nostin auton toisen puolen tunkille niin, että toiset renkaat oli ilmassa ja toiset maassa.Tämän jälkeen rupesin pyörittämään takarenkaita ja mitä ihmettä takarengas pyöri ihan normaalisti. Eli ensi reaktio oli, että mitään lukkoa ei ollutkaan.

        Kertokaahan nyt viisammat, että miten saan selville onko tuossa autossa lukkoperää vai ei ja voisiko siinä olla se mutta se on kulunut? Luin aikaisemmin, että voisi johtua jostain öljyistäkin.Tuo s-merkintäkö takaisi sen, että siinä olisi se lukko? Entinen omistaja oli laittanut autoon jäykän alustasarjan jolla oli ajettu parituhatta voisiko tällä olla mitään vaikutusta. Olen kyllä suuresti pettynyt jos autossa ei ole lukkoa sillä se oli yksi suuri tekijä miksi auton ostin.Ja osto hetkellä autoa en voinut koeajaa, koska kansipahvi oli mennyt.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Lukkoperän tuntee kyllä ajossa. S merkintä lukollisessa. Takarenkaat ilmassa, vaihdevapaalla, pyörität toista rengasta ja kaveri pitää kiinni toisesta. Jos ei lukkoa niin kaverin voi helposti pitää kiinni, jos lukko niin voimalla sen saa pidettyä kiinni.

          Eli jos sulla nyt oli toinen takarengas ilmassa ja sait helposti pyöritettyä, niin ei lukkoa tai lukko ihan loppu. Perän takakannen avaamalla varmistut asiasta.

          75% lukkoa ei ole ollut saatavilla e36:seen.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #35
            Originally posted by future View Post
            No niin en kehanut tehä uutta topiccia niin päätin laittaa tämän tänne eli ostin tuollaisen projekti auton (e36 325 coupe) vähän yli kuukausi sitten. Myyjän mukaan autossa piti olla 75% lukkoperä. Lueskeltuani täällä noita juttuja päätin huvikseen testata, että onko se varmasti nyt se "lukkoperä".Nostin auton toisen puolen tunkille niin, että toiset renkaat oli ilmassa ja toiset maassa.Tämän jälkeen rupesin pyörittämään takarenkaita ja mitä ihmettä takarengas pyöri ihan normaalisti. Eli ensi reaktio oli, että mitään lukkoa ei ollutkaan.

            Kertokaahan nyt viisammat, että miten saan selville onko tuossa autossa lukkoperää vai ei ja voisiko siinä olla se mutta se on kulunut? Luin aikaisemmin, että voisi johtua jostain öljyistäkin.Tuo s-merkintäkö takaisi sen, että siinä olisi se lukko? Entinen omistaja oli laittanut autoon jäykän alustasarjan jolla oli ajettu parituhatta voisiko tällä olla mitään vaikutusta. Olen kyllä suuresti pettynyt jos autossa ei ole lukkoa sillä se oli yksi suuri tekijä miksi auton ostin.Ja osto hetkellä autoa en voinut koeajaa, koska kansipahvi oli mennyt.
            Suurella todennäköisyydellä sua on kusetettu...
            Toki siellä voi olla esijännityksetön lukko varsinkin jos kerran 75% on. Tällöin se käyttäytyy käytännössä kuin lukoton perä kun vetoa ei ole päällä.

            100% varmuuden saat kun irrotat joko perän takakannen tai vetoakselin tumpin irti perästä ja kurkkaat sisään.

            Alustan jäykkyydellä ei ole mitään merkitystä tämän asian kanssa.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #36
              Jos siellä se lukko nyt sattuu olemaan, niin sen kunnon voi helposti tarkistaa momenttiavaimella.
              Eli lukitaan toinen vetari/vetarin tumppi paikoilleen ja vaihde vapaalla käännetään momenttiavaimella toisesta vetoakselin tumpista(keskilinjasta).
              Pitäisi tulla seuraavanlaisia arvoja jos lukko edelleen kunnossa. (nää on sitten vain vakion esijännitetyn 25% lukon arvoja, eli shimmatut on eri juttu)

              type 168 30-50Nm
              type 188 50-75Nm
              type 210 110-130Nm

              Lukkoyksikkö on uskomattoman kestävä jos vaan muistaa huolehti säännöllisesti perän öljyjen vaihdosta. (yleensä täällä omistajat ei edes tiedä koska ne on vaihdettu)

              Omakohtaista kokemusta on 630tkm ajetusta vakiosta type 188 lukkoperästä jossa lukko oli edelleen tehtaan arvoissa.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • IKa
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 877
                • Klaukkala

                #37
                Originally posted by Bmw Master View Post
                75% lukkoa ei ole ollut saatavilla e36:seen.
                BMW Motorsport/racing/off-road Parts Catalog tuntee kyllä seuraavat osat. Mutta tuskin näitä normitoimituksen yhteydessä on uuteen e36:seen kukaan saanut

                33142220534 Sperrdifferental / limited slip 75% (188)
                33142224678 Sperrdifferental / limited slip 90% (188)
                33122501604 Sperrdifferental / limited slip 75% (210)

                t: Ilkka
                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2027
                  • Riihimäki

                  #38
                  Älä nyt lannistu. Kyllä tuo täsmää ihan hyvin. Jos siellä on 75-prosenttiseksi muutettu lukko niin luultavasti esijännitys on jätetty pois tai pienennetty. Ja silloin se ei käsin pyöritellen oikeastaan eroa avoimesta perästä vaikka olisikin ihan timmissä kunnossa. Varmuuden saat kun lasket öljyt pois, katso onko öljy puhdasta, saa olla metallinkimallustakin kohtuullisesti. Sitten takakoppa auki ja näet onko siellä lukko vai ei. Sitten uudet Castrol SAF-XJ:t sisään ja mieli on hyvä.

                  Jos se on uudelleenrakennettu perä niin ei siinä S-kirjaimet tai mitkään ulkoiset tekijät kerro yhtään mitään! Eikä silläkään ole mitään merkitystä minkälaisilla varaosanumeroilla tehdas on periä toimittanut.
                  Last edited by racing02; 04-12-2009, 11:21.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16422
                    • Asikkala

                    #39
                    Myyjä sanonut että on lukko mutta autoa ei voinut kansipahvivian takia koeajaa... Just.

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2027
                      • Riihimäki

                      #40
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Myyjä sanonut että on lukko mutta autoa ei voinut kansipahvivian takia koeajaa... Just.
                      Onko toi sun mielestä mahdotonta?! On maailmassa rehellisiäkin ihmisiä.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #41
                        Originally posted by racing02 View Post
                        On maailmassa rehellisiäkin ihmisiä.
                        Käytettyjen autojen myyjinä, ei ole.

                        Comment

                        • future
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 166
                          • keskellä korpea

                          #42
                          No niin kiitän kaikkia vinkeistä ja neuvoista . Huomenna täytyy mennä tallille ja selvittää löytyykö lukkoa vai ei. Pitää sitten laitella viestiä sitten, että löytykö se lukko. Sen verran tuosta autosta, että se oli juuri sopiva ja kaikin puolin hyvä ja suhteellisen halpa ja myyjäkin vaikutti rehelliseltä, joten auto lähti mukaan.Tietenkin mietin pitkään, kun en voinut autoa testata, että kannattaako tätä ostaa.Ei se maailma tuohon kaadu, jos lukkoa ei löydykkään mutta kyllähän se vähän ketutttaa jos sitä ei löydy. Voihan sen perän aina onneksi vaihtaa

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #43
                            Nettiautoo ku katteleee niin välillä myyjien mukaan joka toisessa on lukollinen murikka, oikeesti aika harvassa.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • bumer3
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 186
                              • Riihimäki

                              #44
                              missä tai kuka voi korjata e36:en lukkoperä?
                              e36 325i BLACK TAXI
                              e39 525i välikelipitkäkatto
                              e34 540iA
                              ex e34 520i välikelipitkäkatto
                              ex sunny talviauto
                              ex e34 518i
                              ex carina II
                              ex civic

                              Comment

                              • Hammu
                                Moderator
                                • Nov 2006
                                • 3971
                                • Nurmijärvi

                                #45
                                Originally posted by bumer3 View Post
                                missä tai kuka voi korjata e36:en lukkoperä?
                                Voimansiirtopalvelu särkikoski.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎