Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä ei lukota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11081
    • Oulu

    #76
    Takakannen pultin alla. Yleensä vasemmalla ylhäällä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • IKa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 877
      • Klaukkala

      #77
      Originally posted by estervainaa View Post
      Mites yleistä on tuo lukkoperän rutina? e34 m5 murikka pitäisi olla kiristetyllä 75% lukolla itsellä
      Originally posted by Discohai View Post
      Se on ihan normaalia perässä jossa on normaalia kovempi esijännitys. Itsellä tekee samoin ja taitaa olla noin 50%.
      Perän esijännitys ei ole sama asia kuin sen lukitus-suhde. Jos puhutaan rata-ajosta asvalttiradoilla, niin yleensä silloin kun lukitus-suhdetta tiukennetaan, niin samalla myös poistetaan esijännitys. Näin on tehty mm. sigun M3:sen perälle, joka ei kyllä rutise yhtään 50% lukitus-suhteella ilman esijännitystä. Tuota esijännityksen poistoa suosittelisin myös estervainaan rata-autoon.

      Toki muissa lajeissa, saattaa tuo suurempi esijännitys olla juuri se haluttu asia (driftingissä taitaa tosin olla kemppi-lukot yleisimpiä).
      G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

      Comment

      • estervainaa
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 665
        • Kuopio

        #78
        Originally posted by IKa View Post
        Perän esijännitys ei ole sama asia kuin sen lukitus-suhde. Jos puhutaan rata-ajosta asvalttiradoilla, niin yleensä silloin kun lukitus-suhdetta tiukennetaan, niin samalla myös poistetaan esijännitys. Näin on tehty mm. sigun M3:sen perälle, joka ei kyllä rutise yhtään 50% lukitus-suhteella ilman esijännitystä. Tuota esijännityksen poistoa suosittelisin myös estervainaan rata-autoon.

        Toki muissa lajeissa, saattaa tuo suurempi esijännitys olla juuri se haluttu asia (driftingissä taitaa tosin olla kemppi-lukot yleisimpiä).
        Oma "75%" lukkoperä hirtti kiinni edellisenä kesänä ja kävi särkikoskella huollossa. Nyt on kiristetty 50% lukko tuplalevyillä, eikä oireile mitenkään. Tuon rutinan aiheuttajaksi paljastui täysin loppuun kuluneet kitkapinnat, muuten lukko olikin vakio 25% toisin kuin auton myyjä ilmoitti. Särkikoski sanoi, että tuollainen 50% kiristetty lukko olisi rata-ajossa parempi ja kestävämpi verrattuna vakioon.
        Last edited by estervainaa; 28-10-2013, 17:12.
        -89 "m5" rataprojekti
        -02 transporter syncro
        -01 e53 3.0i
        -93 318is rataprojekti nro II

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 888
          • Iisalmi

          #79
          Kuinka normaalia tai epänormaalia on kun perä ei lukota oikealle käännyttäessä? Jarrua vasten paikallaan ja vasemmalle käännyttäessä toimii "hyvin"...Suosiolla Särkikoskelle huoltoon ja tiukkaukseen?
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • estervainaa
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 665
            • Kuopio

            #80
            Originally posted by Playpig View Post
            Kuinka normaalia tai epänormaalia on kun perä ei lukota oikealle käännyttäessä? Jarrua vasten paikallaan ja vasemmalle käännyttäessä toimii "hyvin"...Suosiolla Särkikoskelle huoltoon ja tiukkaukseen?
            Ei kai sen perän pitäisi valikoida milloin lukiutuu. Voithan soittaa Särkikoskelle ja kysyä mitä mieltä hän on ja mitä mahdollinen operaatio maksaa. Oman typ 210 kiristys 50% ja uudet levyt tuplana, jotain konestusta ja laakereita oli kaikkineen reilu 1000€ sisältäen kuljetuksen matkahuollolla. Ja jos sinne perän viet huoltoon niin ei kannata sanoa ettei ole kiirettä, kestää muuton todella pitkään.
            -89 "m5" rataprojekti
            -02 transporter syncro
            -01 e53 3.0i
            -93 318is rataprojekti nro II

            Comment

            • jooppeli
              Newbiemmer
              • Apr 2013
              • 6
              • Riihimäki

              #81
              Perästä voi myös boorit pomppia jos on niin kulunut ( hajoaa yleensä jos hitsaa)

              Comment

              • billy
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2012
                • 1052
                • Finland

                #82
                Originally posted by estervainaa View Post
                Oma "75%" lukkoperä hirtti kiinni edellisenä kesänä ja kävi särkikoskella huollossa. Nyt on kiristetty 50% lukko tuplalevyillä, eikä oireile mitenkään. Tuon rutinan aiheuttajaksi paljastui täysin loppuun kuluneet kitkapinnat, muuten lukko olikin vakio 25% toisin kuin auton myyjä ilmoitti. Särkikoski sanoi, että tuollainen 50% kiristetty lukko olisi rata-ajossa parempi ja kestävämpi verrattuna vakioon.
                Omasta 75% lukosta poistettu Särkikosken toimesta esikiristysjousi ja ramppikulma muutettu toimii hyvin, ehkä pientä nypytystä risteyksestä paikallaan lähdössä. Nyt jos saisin valita niin ehkä 50% ois ollu kuitenkin pehmeempi/mukavampi kadulle:think

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  #83
                  Originally posted by billy View Post
                  Omasta 75% lukosta poistettu Särkikosken toimesta esikiristysjousi ja ramppikulma muutettu toimii hyvin, ehkä pientä nypytystä risteyksestä paikallaan lähdössä. Nyt jos saisin valita niin ehkä 50% ois ollu kuitenkin pehmeempi/mukavampi kadulle:think
                  Mullakin samanlainen 75%, 50% olis kadulle parempi, se ramppikulmien muutos varmaankin tekee sen et lukko nappaa niin herkästi kiinni. Ärsyttävä just parkkipaikoilla yms. Mut lukko EI lipeä...
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎