Takakannen pultin alla. Yleensä vasemmalla ylhäällä.
Lukkoperä ei lukota
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
Originally posted by estervainaa View PostMites yleistä on tuo lukkoperän rutina? e34 m5 murikka pitäisi olla kiristetyllä 75% lukolla itselläPerän esijännitys ei ole sama asia kuin sen lukitus-suhde. Jos puhutaan rata-ajosta asvalttiradoilla, niin yleensä silloin kun lukitus-suhdetta tiukennetaan, niin samalla myös poistetaan esijännitys. Näin on tehty mm. sigun M3:sen perälle, joka ei kyllä rutise yhtään 50% lukitus-suhteella ilman esijännitystä. Tuota esijännityksen poistoa suosittelisin myös estervainaan rata-autoon.Originally posted by Discohai View PostSe on ihan normaalia perässä jossa on normaalia kovempi esijännitys. Itsellä tekee samoin ja taitaa olla noin 50%.
Toki muissa lajeissa, saattaa tuo suurempi esijännitys olla juuri se haluttu asia (driftingissä taitaa tosin olla kemppi-lukot yleisimpiä).G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
Oma "75%" lukkoperä hirtti kiinni edellisenä kesänä ja kävi särkikoskella huollossa. Nyt on kiristetty 50% lukko tuplalevyillä, eikä oireile mitenkään. Tuon rutinan aiheuttajaksi paljastui täysin loppuun kuluneet kitkapinnat, muuten lukko olikin vakio 25% toisin kuin auton myyjä ilmoitti. Särkikoski sanoi, että tuollainen 50% kiristetty lukko olisi rata-ajossa parempi ja kestävämpi verrattuna vakioon.Originally posted by IKa View PostPerän esijännitys ei ole sama asia kuin sen lukitus-suhde. Jos puhutaan rata-ajosta asvalttiradoilla, niin yleensä silloin kun lukitus-suhdetta tiukennetaan, niin samalla myös poistetaan esijännitys. Näin on tehty mm. sigun M3:sen perälle, joka ei kyllä rutise yhtään 50% lukitus-suhteella ilman esijännitystä. Tuota esijännityksen poistoa suosittelisin myös estervainaan rata-autoon.
Toki muissa lajeissa, saattaa tuo suurempi esijännitys olla juuri se haluttu asia (driftingissä taitaa tosin olla kemppi-lukot yleisimpiä).Last edited by estervainaa; 28-10-2013, 17:12.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
Kuinka normaalia tai epänormaalia on kun perä ei lukota oikealle käännyttäessä? Jarrua vasten paikallaan ja vasemmalle käännyttäessä toimii "hyvin"...Suosiolla Särkikoskelle huoltoon ja tiukkaukseen?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Ei kai sen perän pitäisi valikoida milloin lukiutuu. Voithan soittaa Särkikoskelle ja kysyä mitä mieltä hän on ja mitä mahdollinen operaatio maksaa. Oman typ 210 kiristys 50% ja uudet levyt tuplana, jotain konestusta ja laakereita oli kaikkineen reilu 1000€ sisältäen kuljetuksen matkahuollolla. Ja jos sinne perän viet huoltoon niin ei kannata sanoa ettei ole kiirettä, kestää muuton todella pitkään.Originally posted by Playpig View PostKuinka normaalia tai epänormaalia on kun perä ei lukota oikealle käännyttäessä? Jarrua vasten paikallaan ja vasemmalle käännyttäessä toimii "hyvin"...Suosiolla Särkikoskelle huoltoon ja tiukkaukseen?-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
Omasta 75% lukosta poistettu Särkikosken toimesta esikiristysjousi ja ramppikulma muutettu toimii hyvin, ehkä pientä nypytystä risteyksestä paikallaan lähdössä. Nyt jos saisin valita niin ehkä 50% ois ollu kuitenkin pehmeempi/mukavampi kadulle:thinkOriginally posted by estervainaa View PostOma "75%" lukkoperä hirtti kiinni edellisenä kesänä ja kävi särkikoskella huollossa. Nyt on kiristetty 50% lukko tuplalevyillä, eikä oireile mitenkään. Tuon rutinan aiheuttajaksi paljastui täysin loppuun kuluneet kitkapinnat, muuten lukko olikin vakio 25% toisin kuin auton myyjä ilmoitti. Särkikoski sanoi, että tuollainen 50% kiristetty lukko olisi rata-ajossa parempi ja kestävämpi verrattuna vakioon.
Comment
-
Mullakin samanlainen 75%, 50% olis kadulle parempi, se ramppikulmien muutos varmaankin tekee sen et lukko nappaa niin herkästi kiinni. Ärsyttävä just parkkipaikoilla yms. Mut lukko EI lipeä...Originally posted by billy View PostOmasta 75% lukosta poistettu Särkikosken toimesta esikiristysjousi ja ramppikulma muutettu toimii hyvin, ehkä pientä nypytystä risteyksestä paikallaan lähdössä. Nyt jos saisin valita niin ehkä 50% ois ollu kuitenkin pehmeempi/mukavampi kadulle:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
Comment