Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #16
    Onko kellään myynnissä edullista 325tds:ää? Tässähän alkaa himot iskee naftavehkeeseen ihan tosissaan!
    ...

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #17
      Tässä yks vinkki, käännöskoneen kautta, aika huono käännös, mutta
      idea selviää.



      7.4 10 HP more for 10 cents
      The engine expensive equipment (EDC) is connected by wires with the injection pump. Among them are also lines, which announce the signals of the quantity signal tower of the injection pump to the EDC. The quantity signal tower affects the injection amount and with it the achievement and/or the torque of the engine. Tuningboxen are usually eingeschleift into this wires, in order to manipulate the signal returned the delivery by the injection pump over the current Einspritzmenege. A similar result as Tuningboxen is quite simple to reach, by the pins 2 and 3 of the oval or round plug of the wires, which lead to the ESP with a commercial resistance (1/8 Watt of achievement) are bridged. The numbering of the pins is visible on the plug. Usual resistance values lie around the 1000 ohms. the lower the resistance value, the more is falsified the back signal supplied by the quantity signal tower. The EDC gets lower values supplied, and permits according to more injection amount, than originally intended. Depending upon engine/controller one can try also lower values than 1000 ohms, however the no-load operation behavior might suffer clearly from since the engine management within an undefined range must regulate.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • rei7pir8
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 248

        #18
        Nyt on tekeillä 525 TDS:n viriboksi. Sitä en osaa vielä sanoa pelaako se induktiivisella ruiskutusmääräntunnistimella varustetun pumpun kanssa.
        Ilmoittelen sitten kun se on testattu tarkempia ohjeita rakentajille!

        Tietääkö joku missä vuosimallissa tuo tunnistin vaihtuu?

        Onko joku löytänyt netistä DDE1:n eli M21:sen kykentäkaaviota?
        M51:sen kytkikset löytyi e34.de sivuilta!

        Jos joku viittis mitata 324 tai 524 boksin liittimestä napojen 14 ja 39 välisen vastuksen!
        525iA -91
        518i -90
        324tdic -88

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #19
          Kiinnostusta näille "viriboxeille" varmasti löytyy.....
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Kreuzotter
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 145

            #20
            Tosiaan on tanakkaa asiaa tuolla http://www.tdi-probleme.de/ sivustolla. Tommonen VAG-COM eli sit vissiin BMW-COM :roll: olis kova sana. Mahtaakohan sillä Carsoftilla päästä ronkkimaan mitään polttoaineen syöttöön liittyvää?
            Frauen fahren besser...mit dem Bus!

            Comment

            • rei7pir8
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 248

              #21
              Nyt on "viriboksi" kiinni 525 tds -93:ssa! Toimii ja löytyy TEHOA! Vakioahtopaineilla säätimen kesti laittaa puoleen väliin ettei savutus kasva älyttömän suureksi.
              Vastuksena on lin 500 ohm säätövastus ja sitten vaan avautuva rele ja ns. starttinappula kaasupolkimen alla!
              Sama toimii myös M21:sessä!
              95 vuosimallista eteenpäin M51:ssä on induktiivinen ruiskutusmääräntunnistin ja siitä en tiedä toimiiko tämä näissä!??
              525iA -91
              518i -90
              324tdic -88

              Comment

              • Bemari E36
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 201
                • Lapinlahti

                #22
                Kehitelkääs M51:seenkin.... kiinnostas päästä testailee....
                Horioppia.... Gurut.... :juo
                E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
                Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
                X määrä mielenhäiriöitä...

                Comment

                • rei7pir8
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 248

                  #23
                  Originally posted by Bemari E36
                  Kehitelkääs M51:seenkin.... kiinnostas päästä testailee....
                  Horioppia.... Gurut.... :juo
                  Tässä 525:ssahan on M51!
                  Jos sulla on tuo -96 325 tds, niin siinä on induktiivinen tunnistin joten en tiedä miten siinä toimii.
                  Osaisko joku elektroniikkanero kertoa miten siinä onnistuis tuo huijjaus?? :roll:
                  525iA -91
                  518i -90
                  324tdic -88

                  Comment

                  • rei7pir8
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 248

                    #24
                    Originally posted by rei7pir8
                    Sitten kaasupolkimessa oli katkaisija joka kytkeytyi kun kaasu painui lähes pohjaan!
                    Tätähän mä jo suunnittelinkin. Kaasupolkimen potikassa on muuten kaksi kytkintä valmiina.

                    Toinen niistä kytkimistä kytkeytyy kun kaasupoljinta painetaan vähänkin ja toinen on kick-down käsky automaatille!
                    Nämä kytkimet maattaa 1,2 kohm vastuksen kautta. Eli vois laittaa transistorin ohjaan relettä!!??
                    Originally posted by rei7pir8

                    M21:stä sais kyllä 200 heppaa ja 400 Nm vääntöä koska 524 td:stä on mekaanisella pumpulla penkitetty 165 hv ja 330 nm vääntöä ja tässä pumpussa on samankokoinen elementti mutta iskunpituus on 0,4 mm pitempi(2mm) kuin mekaanisessa(1,6mm). Eli prosenteissa ero on SUURI!
                    Tarkoitatko että M51:sta sais 400 Nm, sillä eikös 524 TD:ssä ole juuri M21?

                    Eikun tarkoitin että M21:sestä! M21.sessä on vuosimallista -88 lähtien ollut elektroninen pumppu.
                    M51:sessä on erityyppinen pumppu (VP20) kuin M21:sessä, enkä tiedä sen sisuskaluista!
                    525iA -91
                    518i -90
                    324tdic -88

                    Comment

                    • Bemari E36
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 201
                      • Lapinlahti

                      #25
                      Originally posted by rei7pir8
                      Tässä 525:ssahan on M51!
                      Jos sulla on tuo -96 325 tds, niin siinä on induktiivinen tunnistin joten en tiedä miten siinä toimii.
                      Osaisko joku elektroniikkanero kertoa miten siinä onnistuis tuo huijjaus?? :roll:
                      No niin gurut tarvittais induktiivisen tunnistimen huijaus ohjeita....

                      Paljonhan tommonen syöttöjen lisäys tuo pelkästään lisäpotkuu???
                      E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
                      Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
                      X määrä mielenhäiriöitä...

                      Comment

                      • rei7pir8
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 248

                        #26
                        Kyllä se päihitti omani (525iA 193hv) kun väänsi napin kaakkoon!
                        Savutus oli melkoista vakioahdoilla! Dieselistähän saa tehoja vähälläkin ilmalla, koska se käy ilmaylimäärällä, mutta savutus lisääntyy!!
                        525iA -91
                        518i -90
                        324tdic -88

                        Comment

                        • aapok
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 807
                          • Liperi

                          #27
                          Tämän systeeminhän pitäisi toimia minun 325tds -94:ssa?
                          Olisiko kiinostusta tehdä tälläistä sydeemiä myös minulle?
                          -Aapo-

                          520da touring Lci M-sport -07
                          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                          Chevrolet Avalanche LTZ -09
                          Sea Ray 230 sundancer -94

                          Comment

                          • Kreuzotter
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 145

                            #28
                            Originally posted by Bemari E36
                            Originally posted by rei7pir8
                            Tässä 525:ssahan on M51!
                            Jos sulla on tuo -96 325 tds, niin siinä on induktiivinen tunnistin joten en tiedä miten siinä toimii.
                            Osaisko joku elektroniikkanero kertoa miten siinä onnistuis tuo huijjaus?? :roll:
                            No niin gurut tarvittais induktiivisen tunnistimen huijaus ohjeita....

                            Paljonhan tommonen syöttöjen lisäys tuo pelkästään lisäpotkuu???
                            Volkkarihemmothan ovat tehneet noita yhden vastuksen virityksiä uusiinkin laitteisiin. Uskoisin, että kytkentä toimii ihan sellaisenaan. Tod. näk. homma toimii näin: ensiöpuolelle ajetaan AC:tä ja toisiokäämin jännite johdetaan ohjausyksikölle, jossa mitataan amplitudi.
                            Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                            Comment

                            • Kreuzotter
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2003
                              • 145

                              #29
                              Meitsillä on ollut autopuolella aika hiljaista. Kytkintäkään en ole vielä ehtinyt vaihtaa, mutta kiihdytysarvoja tuli silti vähän mittailtua.

                              60-120 km/h nelosella vakiona 14,4 s
                              ja potikalla höystettynä 10,1 s (kytkin luisti hiukan)

                              60-100 km/h kolmosella vakiona 7 s ja potikalla 5,5 s.

                              Mitäs lukemia rei7pir8:in tuunaama auto pysäyttää kelloon? Entä bensavehkeet? Olis kiva saada vähän referenssiä.
                              Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                              Comment

                              • rei7pir8
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 248

                                #30
                                Ei tullu mitattua kiihtyvyyksiä virityksen jälkeen mutta vakiona kiihtyi 60-120 nelosella 14,5 ja vitosella 18,5s. Täytyy mitata kun kaveri saa ahtopainemittarin ja paineita nostettua.
                                Noin 200 ohmiin kesti vakiopaineilla vääntää säädintä!
                                Eiköhän sen kestä laittaa sinne 500 ohmiin kun paineita nostaa 0,3 bar!

                                Oma 324:nen kiihtyi 60-120 kolmosella 7.5s, nelosella 8.5s ja vitosella 9.5s! Tässä on tosin hieman lyhyempi vitonen ja painoa 300kg vähemmän!
                                Nykyinen 525iA:ni kiihtyy D:llä 60-120 8s
                                324:nen päihitti 0-100 kiihtyvyydessä 525:sen 2 sekunnilla!
                                525iA -91
                                518i -90
                                324tdic -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎