Originally posted by TuomasTee
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by rei7pir8Tässä uudemmassa systeemissä johtojen värit ovat erilaisia kuin vanhemmassa sydseemissä!
Johtojen numerointi menee riveittäin eikä s-järjestyksessä!E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
X määrä mielenhäiriöitä...
Comment
-
-
No niin, nyt sain kiinni. Riveittäin meni numerointi. Tällä hetkellä ei ole muuta kuin 1Kohm potikka, jää ilmeisesti resurssit vajaiksi. Pitää huomenna laittaa lisää vastusta. Kyllä tehoa ehkä pikkuisen tuli lisää, ei kuitenkaan mitenkään älyttömästi.
Pinni 39 oli siis kokovioletti ja 14 oli musta, mikä piti tutkia ihan liittimen juuresta, koska niitä on siellä muutama, ne menevät isompien mustien kuorien sisälle.
Odottelen mielenkiinnolla mitä tapahtuu, kun saan vastusta lisää.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
No, kyllä sitä tehoa tuli lisää oikeastaan enemmänkin kuin pikkuisen! 8)
Nyt vaan kävi kytkin luistamaan!! :guns: Luistaa tosi pahasti silloin kun käyttää älyttömästi lisääntynyttä vääntöä isoilla vaihteilla. Vakiona ei luista yhtään. Mittarissa 158 tuhatta, luuletteko muuten pitääkö paikkansa kytkimestä päätellen? Tuulilasi ja ratinpäällinen vaihdettu ja huoltokirja tosi epäilyttävän näkönen.
Kun polkaisee kaasun pohjaan kun takana ajaa valkoinen auto, se meinaa vähän tummua taustapeilissä... Ois varmaan ihan kohteliasta laittaa alaspäinkaartuvat ulostulot ettei tuu silmille.
Onko tämä systeemi nyt siis turvallinen? Voiko kone kärsiä, jos tuota pitää koko ajan päällä, siis vaikka ajelee ihan rauhallisestikin, mutta systeemi päällä? Mitä mieltä esim. poliisit tai katsastusmiehet ovat tästä? Kannattaako pitää nappulaa piilossa?
Miten toimii lastun kanssa, kun tuli sellainenkin tilattua?
Mihin väliin kulutusmittari on kytketty? Se näyttää nyt pienempiä lukuja, huijaako vastus sitäkin?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Otin omani pois sekä katsastuksen takia että sen takia, että ainakin mun käsityksen mukaan tuo on koneelle vaarallinen. Ensinnäkin, liian pieni nestepää noille syötöille, syöttöaika kasvaa liikaa, mitä lie kone tykkää siitä konehan käykin tosi oudosti matalillla kierroksilla. Toiseksi, vakioturbo on liian pieni, pakopaineet kasvaa vaarallisiksi. Eli pahimmassa tapauksessa voi kansi tai turbo hajota. Korjatkaa jos oon väärässä. Kun painoin kaasun pohjaan pienillä kierroksilla, kävi kuulumaan epäilyttävää jyrinää. En tiedä tuliko kytkimestä vai vaihteistosta. Varmempaa vaihtaa sitten isompi turbo jossain vaiheessa kuin tehdä tuollaisia epäilyttäviä ratkaisuja.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Mulla on ollut se EVO-malli (portaattomasti kaasun mukaan säätyvä) käytössä viime elokuusta lähtien. Hienosti on toiminut, pois en vaihtais. Siinä ON/OFF mallissa, toimii vaan kaasu pohjassa -tyyppisessä on just se ongelma, että siitä ei ole mitään iloa normaaliajossa. EVO:lla saa just hienosti annosteltua tarpeen mukaan lisävääntöä risteyksistä kiihdytettäessä, mottoritien rampeilla, ohituksissa jne.Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
-
Tekeekös joku tämän EVO-boxin myyntiin asti?
Mulla on ollut nyt varmaan kohta vuoden käytössä tuo rei7pir8 :n ohjeen mukainen syysteemi,eli nappi kaasupolkimen alla 524td.ssä jossa siis sähköinen pumppu.
Tosiaankin vetoa on mukavasti lisää täyskaasulla...nyt olisikin aika koittaa jotain muuta.
Iso coolerikin jo odottelee asennusta ja pakoputkisto on paranneltu kohtuu hyvin virtaavaksi kuitenkin vältellen teinivirityksiä!
[email protected]Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by KreuzotterMulla on ollut se EVO-malli (portaattomasti kaasun mukaan säätyvä) käytössä viime elokuusta lähtien. Hienosti on toiminut, pois en vaihtais. Siinä ON/OFF mallissa, toimii vaan kaasu pohjassa -tyyppisessä on just se ongelma, että siitä ei ole mitään iloa normaaliajossa. EVO:lla saa just hienosti annosteltua tarpeen mukaan lisävääntöä risteyksistä kiihdytettäessä, mottoritien rampeilla, ohituksissa jne.
Comment
-
Comment