Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |vallu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 197
    • Kauhajoki

    kellään 325tds einheit numeroita ajotietokoneeseen että saisi sen toimimaan?
    E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
    Ex:
    E61 530d '05 Titangrau II
    E46 320d Sedan '00 Schwarz II
    E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
    E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
    E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
    E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
    E36 316i Sedan '93 Schwarz II

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      loppuhan ne kolinat.. vois yhteenvetona sanoa että jos kolisee tyhjäkäynillä, mutta loppuu kun remmit löysää niin vika on aika varmasti damper pyörästä koneen keulassa...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Ytrew
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 77
        • Jyväskylä

        Neuvoja kaipaisin 325 97vm tds:än jakoketjukopan irroitukseen. Öljypohjan pultit on löysätty ja kaikki kopassa näkyvällä olevat otettu auki. Myös ilmastointilaite otettu edestä pois, mutta ei liiku koppa silti ollenkaan.
        Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          Originally posted by joni_wt View Post
          Vanhemman pumpun saa uudempaan moottoriin, kun sorvauttaa vain holkin sinne pumpun kaulalle.. Kun vaan muistais ne mitat..... :think
          niitä mekaanisia pumppuja on kahdenlaisia. toinen menee suoraan ilman holkkia, toinen tarvii holkin että tiivistyy kunnolla. itselläni on 2 tällaista pumppua ollut jotka meni suoraan paikalleen ilman holkkia.



          mut senverran sanon noista potikkavirityksistä. tulee halvemmaks tehdä kunnollinen pumppu, laittaa iso turbo, pakosarja, iso cooleri jne kuin se että teet tollasen potikkavirityksen ja saat muutaman hepan lisää ja halkaiset pari kantta ja sit vasta uskot että varmaan kannattaa tehdä sit kunnolla jos sitä voimaa haluaa. noi tds:n kannet kun halkeilee jo ihan vakionakin liian pienen turbon ja vääränlaisen käytön takia.

          paremmin se kone kestää 300 heppasena OIKEIN viritettynä kuin vakiona, kun viritetyssä koneessa ei pakopaineet ja palolämmöt ole ongelmana.

          viisaampi kaveri laittaa heti mersun koneen pellinalle. samalla rahalla 2 kertainen määrä voimaa ja huomattavasti kestävempi.
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • bemwe
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 220
            • II

            Löytys m51 viritysosaa ja jäsympää kytkintä jos joku tarvii. Privalla tavoittaa.

            Comment

            • joni_wt
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 3627
              • Yka

              Originally posted by LASSI-S View Post
              niitä mekaanisia pumppuja on kahdenlaisia. toinen menee suoraan ilman holkkia, toinen tarvii holkin että tiivistyy kunnolla. itselläni on 2 tällaista pumppua ollut jotka meni suoraan paikalleen ilman holkkia.
              Väittäisin että kaikki mekaaniset pumput on pienellä kauluksella, mutta lohkoja on kahdenlaisia. :think

              Vanhat lohkot (ainakin vuoteen 92 asti) pienellä reijällä ja uudemmat isolla reijällä.. Noihin vanhoihin menee siis 524td pumppu suoraan.


              Voinhan toki olla väärässäkin
              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

              Comment

              • Keisari
                BTCF Member
                • Nov 2008
                • 165
                • Himanka

                Originally posted by joni_wt View Post
                Väittäisin että kaikki mekaaniset pumput on pienellä kauluksella, mutta lohkoja on kahdenlaisia. :think

                Vanhat lohkot (ainakin vuoteen 92 asti) pienellä reijällä ja uudemmat isolla reijällä.. Noihin vanhoihin menee siis 524td pumppu suoraan.


                Voinhan toki olla väärässäkin
                Joo kaikki pienellä kauluksella. 93 on pienellä kauluksella mitä ite oon nähny. Ja semmonen tuosa työnallaki.
                e34 525tds, e30 325tds touring
                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                Volvo 3 x D24T + B200ET
                MB 250D x2 vw caddy d
                Opel ford

                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Ytrew View Post
                  Neuvoja kaipaisin 325 97vm tds:än jakoketjukopan irroitukseen. Öljypohjan pultit on löysätty ja kaikki kopassa näkyvällä olevat otettu auki. Myös ilmastointilaite otettu edestä pois, mutta ei liiku koppa silti ollenkaan.
                  Kyllähän se lujassa on, jos sylinterikansi on kiinni. Oletko irroittanut myös ohjaustehostimen tukiraudan sekä venttiilikannen etupäästä jakokoppaan kiinnittyvät pitkät pultit?
                  Jakokoppa on etupuolelta kiinni lohkossa muistaakseni 15 pultilla.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Ytrew
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 77
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by kaol View Post
                    Kyllähän se lujassa on, jos sylinterikansi on kiinni. Oletko irroittanut myös ohjaustehostimen tukiraudan sekä venttiilikannen etupäästä jakokoppaan kiinnittyvät pitkät pultit?
                    Jakokoppa on etupuolelta kiinni lohkossa muistaakseni 15 pultilla.
                    En oo ohjaustehostimen tukirautaa vielä ottanut...liekö pakollinen ottaa? Pitkät pultit oon ottanut pois. Vielä taitaa jäkittää siitä isosta hihnapyörästä mikä on kampiakselissa, sen ison pultin sai kait auki kun lukitsee koneen sieltä vauhtipyörästä 8mm tapilla?
                    Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Ytrew View Post
                      Neuvoja kaipaisin 325 97vm tds:än jakoketjukopan irroitukseen. Öljypohjan pultit on löysätty ja kaikki kopassa näkyvällä olevat otettu auki. Myös ilmastointilaite otettu edestä pois, mutta ei liiku koppa silti ollenkaan.
                      kannesta on varmaan myös pultit irti? kunkkupultti auki? eikö laturin alla oleva runko piä kans irroittaa..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • Ytrew
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 77
                        • Jyväskylä

                        Kannen päältä pultit jotka menevät koppaan on otettu pois. Missä sijaitsee se kumitulppa mistä pääse lukitsemaan koneen? Imusarjan otin tieltä pois enkä sitä nähnyt onko startin alapuolella vai missä?
                        Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                        Comment

                        • eiskalt
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 836
                          • Hyvinkää

                          lassi-s:lle vastaten: pitkä ikä ei nyt tässä vaiheessa ole se olennaisin asia. kyllä se kestää, kun varoo kannen tuhoamista, eikä kokoajan paina potikka päällä lappu lattiassa. ja jos hajoaa, niin siinäpä hajoaa. ei niitä vehkeitä säästelemään ruveta. ei nyt tässä tapauksessa niin haittaa, vaikka kone laukeaisikin, isompaa pannua sitä kuitenkin haikaillaan.
                          siirrytään oikeisiin virityksiin sitten, kun siihen on mahdollisuus, eli tilat ja aikaa.

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Ytrew View Post
                            Kannen päältä pultit jotka menevät koppaan on otettu pois. Missä sijaitsee se kumitulppa mistä pääse lukitsemaan koneen? Imusarjan otin tieltä pois enkä sitä nähnyt onko startin alapuolella vai missä?
                            startin alapuolella kahden vahvikkeen välissä.
                            MUTTA: kampiakselia ei kunkkupultin irroittamiseksi kuulu lukita sieltä moottorin takapäästä, kuska kyseinen pultti on ihan käsittämättömän tiukassa. Pultin irroittamiseksi kuuluu käyttää lukitustyökalua, joka kiinnitetään hihnapyörän paikalle.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Jaska T
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 215
                              • Pyhäsalmi

                              Originally posted by joni_wt View Post
                              Väittäisin että kaikki mekaaniset pumput on pienellä kauluksella, mutta lohkoja on kahdenlaisia. :think

                              Vanhat lohkot (ainakin vuoteen 92 asti) pienellä reijällä ja uudemmat isolla reijällä.. Noihin vanhoihin menee siis 524td pumppu suoraan.


                              Voinhan toki olla väärässäkin
                              Ja eikös nuissa vanhoissa lohkoissa pumpun kaulus ollut pulteilla kiinni lohkoon? Löysin tuossa yksi päivä vaan yhdestä romulaatikosta syöttöpumpun silppujen joukosta alumiinikauluksen, joka saattoi olla tuollaisesta verkonpainosta.

                              Comment

                              • escortmk2
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 359
                                • halikko

                                Originally posted by escortmk2 View Post
                                olikin miinusnapa löysällä ja ei tullut ku reilu 2v sen takia. Nyt pelittää sähköt, mut ihmeen heikosti pyörii ja alkuun ku käsillä pyöritin ympäri, niin tavallisen raskaalta tuntui, ainakin ku vertas mersun 3l diisseliin???

                                Taitaa olla melkoisella sepällä kyllä ollut, mitä nyt äkkiä tulee mieleen, ni polttoainesuodatin ohitettu, joku hyppyjohto näkys ym. Ihmettelen jos tolla koneella sen käymään saan.... tai noilla virityksillä
                                enkä muuten saa, ku ainakin kahdesta imukanavasta tulee puristuspaineet pihalle....
                                BMW 740IA 1993
                                BMW 530D E61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎