Onko kellään myynnissä edullista 325tds:ää? Tässähän alkaa himot iskee naftavehkeeseen ihan tosissaan!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tässä yks vinkki, käännöskoneen kautta, aika huono käännös, mutta
idea selviää.
7.4 10 HP more for 10 cents
The engine expensive equipment (EDC) is connected by wires with the injection pump. Among them are also lines, which announce the signals of the quantity signal tower of the injection pump to the EDC. The quantity signal tower affects the injection amount and with it the achievement and/or the torque of the engine. Tuningboxen are usually eingeschleift into this wires, in order to manipulate the signal returned the delivery by the injection pump over the current Einspritzmenege. A similar result as Tuningboxen is quite simple to reach, by the pins 2 and 3 of the oval or round plug of the wires, which lead to the ESP with a commercial resistance (1/8 Watt of achievement) are bridged. The numbering of the pins is visible on the plug. Usual resistance values lie around the 1000 ohms. the lower the resistance value, the more is falsified the back signal supplied by the quantity signal tower. The EDC gets lower values supplied, and permits according to more injection amount, than originally intended. Depending upon engine/controller one can try also lower values than 1000 ohms, however the no-load operation behavior might suffer clearly from since the engine management within an undefined range must regulate.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Nyt on tekeillä 525 TDS:n viriboksi. Sitä en osaa vielä sanoa pelaako se induktiivisella ruiskutusmääräntunnistimella varustetun pumpun kanssa.
Ilmoittelen sitten kun se on testattu tarkempia ohjeita rakentajille!
Tietääkö joku missä vuosimallissa tuo tunnistin vaihtuu?
Onko joku löytänyt netistä DDE1:n eli M21:sen kykentäkaaviota?
M51:sen kytkikset löytyi e34.de sivuilta!
Jos joku viittis mitata 324 tai 524 boksin liittimestä napojen 14 ja 39 välisen vastuksen!525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Tosiaan on tanakkaa asiaa tuolla http://www.tdi-probleme.de/ sivustolla. Tommonen VAG-COM eli sit vissiin BMW-COM :roll: olis kova sana. Mahtaakohan sillä Carsoftilla päästä ronkkimaan mitään polttoaineen syöttöön liittyvää?Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
-
Nyt on "viriboksi" kiinni 525 tds -93:ssa! Toimii ja löytyy TEHOA! Vakioahtopaineilla säätimen kesti laittaa puoleen väliin ettei savutus kasva älyttömän suureksi.
Vastuksena on lin 500 ohm säätövastus ja sitten vaan avautuva rele ja ns. starttinappula kaasupolkimen alla!
Sama toimii myös M21:sessä!
95 vuosimallista eteenpäin M51:ssä on induktiivinen ruiskutusmääräntunnistin ja siitä en tiedä toimiiko tämä näissä!??525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Kehitelkääs M51:seenkin.... kiinnostas päästä testailee....
Horioppia.... Gurut.... :juoE270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
X määrä mielenhäiriöitä...
Comment
-
-
Originally posted by Bemari E36Kehitelkääs M51:seenkin.... kiinnostas päästä testailee....
Horioppia.... Gurut.... :juo
Jos sulla on tuo -96 325 tds, niin siinä on induktiivinen tunnistin joten en tiedä miten siinä toimii.
Osaisko joku elektroniikkanero kertoa miten siinä onnistuis tuo huijjaus?? :roll:525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Originally posted by rei7pir8Sitten kaasupolkimessa oli katkaisija joka kytkeytyi kun kaasu painui lähes pohjaan!
Toinen niistä kytkimistä kytkeytyy kun kaasupoljinta painetaan vähänkin ja toinen on kick-down käsky automaatille!
Nämä kytkimet maattaa 1,2 kohm vastuksen kautta. Eli vois laittaa transistorin ohjaan relettä!!??
Originally posted by rei7pir8
M21:stä sais kyllä 200 heppaa ja 400 Nm vääntöä koska 524 td:stä on mekaanisella pumpulla penkitetty 165 hv ja 330 nm vääntöä ja tässä pumpussa on samankokoinen elementti mutta iskunpituus on 0,4 mm pitempi(2mm) kuin mekaanisessa(1,6mm). Eli prosenteissa ero on SUURI!
Eikun tarkoitin että M21:sestä! M21.sessä on vuosimallista -88 lähtien ollut elektroninen pumppu.
M51:sessä on erityyppinen pumppu (VP20) kuin M21:sessä, enkä tiedä sen sisuskaluista!525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Originally posted by rei7pir8Tässä 525:ssahan on M51!
Jos sulla on tuo -96 325 tds, niin siinä on induktiivinen tunnistin joten en tiedä miten siinä toimii.
Osaisko joku elektroniikkanero kertoa miten siinä onnistuis tuo huijjaus?? :roll:
Paljonhan tommonen syöttöjen lisäys tuo pelkästään lisäpotkuu???E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
X määrä mielenhäiriöitä...
Comment
-
-
Originally posted by Bemari E36Originally posted by rei7pir8Tässä 525:ssahan on M51!
Jos sulla on tuo -96 325 tds, niin siinä on induktiivinen tunnistin joten en tiedä miten siinä toimii.
Osaisko joku elektroniikkanero kertoa miten siinä onnistuis tuo huijjaus?? :roll:
Paljonhan tommonen syöttöjen lisäys tuo pelkästään lisäpotkuu???Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
-
Meitsillä on ollut autopuolella aika hiljaista. Kytkintäkään en ole vielä ehtinyt vaihtaa, mutta kiihdytysarvoja tuli silti vähän mittailtua.
60-120 km/h nelosella vakiona 14,4 s
ja potikalla höystettynä 10,1 s (kytkin luisti hiukan)
60-100 km/h kolmosella vakiona 7 s ja potikalla 5,5 s.
Mitäs lukemia rei7pir8:in tuunaama auto pysäyttää kelloon? Entä bensavehkeet? Olis kiva saada vähän referenssiä.Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
-
Ei tullu mitattua kiihtyvyyksiä virityksen jälkeen mutta vakiona kiihtyi 60-120 nelosella 14,5 ja vitosella 18,5s. Täytyy mitata kun kaveri saa ahtopainemittarin ja paineita nostettua.
Noin 200 ohmiin kesti vakiopaineilla vääntää säädintä!
Eiköhän sen kestä laittaa sinne 500 ohmiin kun paineita nostaa 0,3 bar!
Oma 324:nen kiihtyi 60-120 kolmosella 7.5s, nelosella 8.5s ja vitosella 9.5s! Tässä on tosin hieman lyhyempi vitonen ja painoa 300kg vähemmän!
Nykyinen 525iA:ni kiihtyy D:llä 60-120 8s
324:nen päihitti 0-100 kiihtyvyydessä 525:sen 2 sekunnilla!525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
Comment