Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Turbo / mäntäasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    #46
    Originally posted by tuRbo View Post
    Mitäs nokkaa suosittelette M20b25:seen turbo käyttöön:think
    Jos kyseessä pienehkön budjetin tuote eikä tehotavotteet oo taivaissa niin uusi/hyväkuntoinen vakionokka ja muut kannenhilppeet. Toimii aika pitkälle.
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #47
      Originally posted by tuRbo View Post
      Jos laittaa m20b25 lohkoon b23:sen kampiakselin pystyykö käyttämään vielä vakio mäntiä ja kankia?:think
      Ei ilman sorvia, mutta sehän nyt on varmasti sanomattakin selvää.

      Originally posted by tuRbo View Post
      Mitäs nokkaa suosittelette M20b25:seen turbo käyttöön:think
      Schrickkihän se on kovasana nokkakeppi markkinoilla, 284/272, 288/288 tms...

      Comment

      • tuRbo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 295

        #48
        Originally posted by zJark View Post
        Jos kyseessä pienehkön budjetin tuote eikä tehotavotteet oo taivaissa niin uusi/hyväkuntoinen vakionokka ja muut kannenhilppeet. Toimii aika pitkälle.
        Tarkotus olis laittaa wisecon männät ja Eagle kanget
        Saaks noit eaglen kankia M20 koneeseen ku uspartsis sano ettei tunne niit?:think

        Mitäs kannen pultteja ootte käyttäny?:think
        e30 325i M-tech II

        Comment

        • timpa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 257
          • Akaa

          #49
          Originally posted by tuRbo View Post
          Tarkotus olis laittaa wisecon männät ja Eagle kanget
          Saaks noit eaglen kankia M20 koneeseen ku uspartsis sano ettei tunne niit?:think

          Mitäs kannen pultteja ootte käyttäny?:think
          Virtala racing myy m20 koneeseen eaglen kankia ja wisecon mäntiä myös ja kunnon cometicin kansipahveja.Ja sen voi kasata omilla pulteilla kunhan ne on uudet.
          speed limits are for pussies

          Comment

          • Bimmer325i
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 36
            • Etelä-Karjala

            #50
            rutut?

            kertokaas että minkälaisia puristuksia epäilisette suurinpiirtein 81mm kampiakselilla 130mm kangilla ja vakio männillä?

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #51
              Originally posted by Bimmer325i View Post
              kertokaas että minkälaisia puristuksia epäilisette suurinpiirtein 81mm kampiakselilla 130mm kangilla ja vakio männillä?
              Kysymykseen en osaa sanoa, mutta niitä vakiomäntiäkin on aika monenlaista eri puristuksilla, mitähän niistä tarkoitat? B25 mäntiäkin on 3 eri puristuksilla.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Bimmer325i
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 36
                • Etelä-Karjala

                #52
                puristukset

                Originally posted by JJT View Post
                Kysymykseen en osaa sanoa, mutta niitä vakiomäntiäkin on aika monenlaista eri puristuksilla, mitähän niistä tarkoitat? B25 mäntiäkin on 3 eri puristuksilla.

                Männistä minulla ei ole mitään tietoa mutta kun epäilyttää tämä kasaus homma kun männän reuna tulee hiukan lohkon tason yli että voiko puristukset olla 8.5 paikkeilla turbotusta ajatellen....

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #53
                  Originally posted by Bimmer325i View Post
                  Männistä minulla ei ole mitään tietoa mutta kun epäilyttää tämä kasaus homma kun männän reuna tulee hiukan lohkon tason yli että voiko puristukset olla 8.5 paikkeilla turbotusta ajatellen....
                  Jos 81mm isku, niin ei pidä puristukset paikkaansa.

                  Edit. Onko mahdollista ottaa männän laesta kuvaa?
                  Last edited by Jasu; 19-12-2010, 13:05.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Bimmer325i
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 36
                    • Etelä-Karjala

                    #54
                    puristukset

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Jos 81mm isku, niin ei pidä puristukset paikkaansa.
                    voi paska... miten sitten saisin helpoiten puristukset sinne 8 pintaan? kun henkilö keneltä osat ostin sanoi että rutut ois 8.5... mutta se tais kusettaa..

                    tuleeko liian matalat rutut jos laittasin vakion 75mm kampiakselin ja 130mm kanget ?

                    männät ovat jo lohkossa paikallaan mutta löydän varmaan kuvan koneelta... mihis laitan sen kuvan, en nyt oikein osaa käyttää tätä btcf:ää
                    Last edited by Bimmer325i; 19-12-2010, 13:08.

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      #55
                      Originally posted by Bimmer325i View Post
                      voi paska... miten sitten saisin helpoiten puristukset sinne 8 pintaan? kun henkilö keneltä osat ostin sanoi että rutut ois 8.5... mutta se tais kusettaa..

                      tuleeko liian matalat rutut jos laittasin vakion 75mm kampiakselin ja 130mm kanget ?
                      Kyllä tulee liian matalat. Etan 9.0:1 männillä tulisi suurinpiirtein tuo 8.5:1, eli ota kuva männästä, tai kuvaile männän laen muoto.

                      Tässä kuva alkuperäisistä 8.8:1 ja 9.7:1 männistä.
                      Last edited by Jasu; 19-12-2010, 13:10.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Bimmer325i
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 36
                        • Etelä-Karjala

                        #56
                        Originally posted by Jasu View Post
                        Kyllä tulee liian matalat. Etan 9.0:1 männillä tulisi suurinpiirtein tuo 8.5:1, eli ota kuva männästä, tai kuvaile männän laen muoto.

                        Tässä kuva alkuperäisistä 8.8:1 ja 9.7:1 männistä.

                        Lisäsin kuvan männästä albumiin, toivottavasti näet sen...

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          #57
                          Originally posted by Bimmer325i View Post
                          Lisäsin kuvan männästä albumiin, toivottavasti näet sen...
                          Juu näkyy se. Tuosta vaikea sanoa, mutta näyttäähän tuo monttu syvemmältä kun alkuperäisissä. Onko tietoa männän valmistajasta? Tai onko sulla mitään tietoa/mittoja männästä?
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Bimmer325i
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 36
                            • Etelä-Karjala

                            #58
                            Originally posted by Jasu View Post
                            Juu näkyy se. Tuosta vaikea sanoa, mutta näyttäähän tuo monttu syvemmältä kun alkuperäisissä. Onko tietoa männän valmistajasta? Tai onko sulla mitään tietoa/mittoja männästä?
                            Ei ole mtn tietoa, kuulemma jostai amerikasta olisi tilattu muistaakseni...

                            uskoin että se puhu totta joten en itse sitten sen enempää päätä vaivannut asialla niin kasasin alakerran mutta kun epäilyttää tuo kun männän reuna nousee vähä yli lohkon tason että ovatko puristukset kohdallaan... tai sitten hommaa paksumman kannentiivisteen. aluksi kyllä ajattelin kokeilla vakiolla...

                            EDIT: lisäsin yhden kuvan lisään männästä...

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #59
                              Onko mahdollista mitata "suurinpiirtein" tuon montun syvyyttä?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Bimmer325i
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2010
                                • 36
                                • Etelä-Karjala

                                #60
                                Originally posted by Jasu View Post
                                Onko mahdollista mitata "suurinpiirtein" tuon montun syvyyttä?
                                Se onnistuu huomenna, kun rakentelen moottoria koulussa opinnäytetyönä...

                                laittelen huomenna mittoja siitä syvyydestä....

                                EDIT: lueskelin vähän niin pitäs olla muka jotku SUPER-ETA männät.

                                "Elikkäs noi on ns. super eta männät. BMW teki sellasia koneita missä normi 325i kansi ja siihen muuten 325i männät, muuta korkeus muutettu 81mm (eta/td) iskulle. Vakiona puristus 8,5:1. Ja juuri näitä koneita esim.Pro-Turbo turbotti. "

                                Osaatko sanoa b25 kannen palotilan tilavuuden?
                                Last edited by Bimmer325i; 19-12-2010, 13:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎