Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takalo_kari
    replied
    Tuli tuplapostaus. sorry
    Last edited by Takalo_kari; 08-07-2019, 19:25.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Hyllystä löytyisi kyllä volkkarin N75 venttiili. tuolla saisi ahtoja ohjattua, mutta jotenkin luotto noihin ATK hommeleihin on vähän nihkeä, perinteinen vietäri kun on aika idioottivarma..

    ehkä johdotan sen N75-venttiilin suosiolla kiinni..

    mahtaakohan penkissä olla tämän jälkeen hyvä käydä, varsinkin kun paineet nousevat jo pienemmillä kierroksilla, näitähän ei ole pystytty penkissä ajamaan isommilla paineilla..

    Jos penkkiin tarvii mennä, niin taidan vaihtaa samalla pakopesän 16# tai koko ahtimen pieman pienempään
    Last edited by Takalo_kari; 08-07-2019, 19:26.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    ja eikö tuo ovelapin kasvatus vie tehoaluetta ylemmäs?
    heräävyyttähän sillä overlapilla saa. Päästöistä taasen ei saa läpi kun on tarpeeks 😄

    Leave a comment:


  • anttiviis
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Ihan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.

    Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
    Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
    Turbosmartin bleedmallinen? Niillä ainaki tahtoo portit aueta etukäteen.
    Se messinkinen rajapaineventtiili mersufoorumilta pelaa ku ei vuoda ennen ku rajapaine ylittyy.
    Last edited by anttiviis; 06-07-2019, 16:22.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Ihan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.

    Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
    Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
    MACci tilalle vaan ja sähköinen ahtopaineen säätö niin ei ainakaan jää siitä kiinni. Lokeista varmaan näkisi myös ehkä jotain miten se portti siellä nyt käyttäytyy.
    Mäntä-venttiilivälihän riippuu ihan kokoonpanosta, mutta eipä mulla ollut vielä lähelläkään noin, nykyään jyrkemmät nokat ja VANOS aktivoituna YKK:ssa n. 4mm nostoa ja on vielä "turvaväliä". Selvennykseksi vielä, että tämän topicin käppyrän 2.5/1.7mm aukioloajoilla 1bar saavutettiin 3200rpm, sen jälkeen ajoin 0.9/0.9mm ajoituksilla niillä samoilla NV-nokilla, jolloin 1bar @ 3400rpm, kaikki testattu kolmosvaihteella kadulla suoralla. Tuo isompi overlap (2.5/1.7 vs 0.9/0.9) antoi siis kaikin puolin paremman käyrän mutta tyhjäkäynti meni sen verran huonoksi ettei päästöistä enää mennyt läpi.

    Leave a comment:


  • Jjaniiii
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Ihan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.

    Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
    Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
    Meillä ainakin oli ongelmia turboruuvien kanssa ja vähä vaihdekohtasesti tahtoi portti aukeilla liia aikaseen miten halus.. Viskattiin ruuvit olan yli ja pelkillä jousilla on toiminut todella hyvin. Ehkä mac sit jossai vaiheessa jos haluaa hifistellä :think

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Pienempi pakopesä oli joo, ilman vanosta myös. En siltikään usko että se noin paljoa vaikuttaisi. Mulla oli tuolla setupilla myöskin kadulla 3-vaihteelta ylöspäin käppyrän mukaiset tehot (=ahdot), 1bar @ 3400rpm. Miten se ahtopaineen ohjaus oli sulla toteutettuna?
    Ihan traditionel turboruuvi + 0.5bar jousi hukkaportissa, nykyään tosiaan aito turbosmart kiinalaisen tilalla. perseellä ei eroa, joten portti tuskin vuosi.

    Voiko 2# pienempi pakopesä vaikuttaa noin paljon? olisi aikapaljon halvempi koittaa kuin kallis merkkiahdin.
    Sulla aika paljon venttiilit auki samaan aikaan, onko männät kuinka lähellä? ja eikö tuo ovelapin kasvatus viel tehoaluetta ylemmäs?
    Last edited by Takalo_kari; 06-07-2019, 13:04.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Pienempi pakopesä oli joo, ilman vanosta myös. En siltikään usko että se noin paljoa vaikuttaisi. Mulla oli tuolla setupilla myöskin kadulla 3-vaihteelta ylöspäin käppyrän mukaiset tehot (=ahdot), 1bar @ 3400rpm. Miten se ahtopaineen ohjaus oli sulla toteutettuna?

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    en kyllä kiistä tuota ahdin hommaa, mutta 2.8koneisissa Suprallakin HX40superi ja herää suht alhaalta?
    Olihan sillä pienempi pakopesäkin..

    Leave a comment:


  • I-Ienkka
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Kiitos. jännä että mulla on +3l koneista pienin hyrrä, ja tehokäyrä alakierroksilla selvästi onnettomin, mitä kannattaisi muuttaa?
    3700rpm kohdalla kadulla n. 0.5bar vasta, missä menty pieleen? mitä parannetaan? pitäisikö overlappia / nokkia muuttaa jotta tehoa saisi alemmas?
    Vanos vaikuttaa aikapaljo

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Kiinan portti vaihdettu hiljan aitoon Turbosmarttiin, eikä vaikuttaisi vuotavan. silti 0.5bar 3700rpm kohdalla
    Saarisen penkissä ei ole jarrua, vaikuttaa alakierroksilla heräämiseen. Ootko logia tiiraillut?

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by anttiviis View Post
    Vuotaisko portti?
    Kiinan portti vaihdettu hiljan aitoon Turbosmarttiin, eikä vaikuttaisi vuotavan. silti 0.5bar 3700rpm kohdalla

    Leave a comment:


  • anttiviis
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    en kyllä kiistä tuota ahdin hommaa, mutta 2.8koneisissa Suprallakin HX40superi ja herää suht alhaalta?
    Vuotaisko portti?

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by anttiviis View Post
    Ahdin
    en kyllä kiistä tuota ahdin hommaa, mutta 2.8koneisissa Suprallakin HX40superi ja herää suht alhaalta?

    Leave a comment:


  • anttiviis
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Kiitos. jännä että mulla on +3l koneista pienin hyrrä, ja tehokäyrä alakierroksilla selvästi onnettomin, mitä kannattaisi muuttaa?
    3700rpm kohdalla kadulla n. 0.5bar vasta, missä menty pieleen? mitä parannetaan? pitäisikö overlappia / nokkia muuttaa jotta tehoa saisi alemmas?
    Ahdin

    Leave a comment:

Working...
X