Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KooTee
    replied
    Originally posted by teehoo View Post
    Oliko tässä tehty mitään muutoksia pidon suhteen?
    eipä mitään ihmeellistä yokohama ad 08 renkaat, spaksin säädettävät iskarit ja eri jäykkyyksisillä kynä jousilla haettu pitoja.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    edit: ei mitään meni jo

    Leave a comment:


  • teehoo
    replied
    Oliko tässä tehty mitään muutoksia pidon suhteen?

    Leave a comment:


  • KooTee
    replied
    Originally posted by Suh0 View Post
    Voi hyvää päivää, tuo kooteen vehje saataa "hieman" repästä kun syttyy:think
    joo pitkä talvi ootella et pääsee kokeileen kuivalle...

    Leave a comment:


  • Suh0
    replied
    Voi hyvää päivää, tuo kooteen vehje saataa "hieman" repästä kun syttyy:think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Tais olla 2,4bar jos oikein muistan
    Juu niin olikin, kyseinen vehjes tuli nyt mukaan listalle. Saattaa vähän potkia tuo.


    Eli lisäilty listoille KooTeen "eimilläänneitipaineilla" 940hp B28. Jaottelin noita samalla <1bar sekä >1bar, kun alkoi täyttä olemaan.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Laita VACMotorsportin akseli ja ratas niin ei tarvi jännittää tota poikkeamista.
    Mulla oli kans aikoinaan hitsattu mutteri/ratas/akseli mutta kuin tein "takokoneen" niin laitoin uuden pumpun ja siihen ton VAC sarjan ihan varmuudeks kuin noita vakio akseleita menee vähä väliä poikki..
    Perus settiä lätäkön takana taitaa kaikissa olla

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Laita VACMotorsportin akseli ja ratas niin ei tarvi jännittää tota poikkeamista.
    Mulla oli kans aikoinaan hitsattu mutteri/ratas/akseli mutta kuin tein "takokoneen" niin laitoin uuden pumpun ja siihen ton VAC sarjan ihan varmuudeks kuin noita vakio akseleita menee vähä väliä poikki..

    Hyvä tieto, en oo kuullutkaan

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Vinki View Post
    No perkules, pitää jättää kansi sitten vielä kairaamatta, ja sijoittaa raha johonkin muuhun Omasta autosta katosi öljynpaineet tossa syyskuun lopulla. Saa nähdä onko pumpun akseli poikki vai poorit menny, ratas oli hitsillä kiinni. Nyppään nyt joka tapauksessa koneen pois keulilta niin vois samalla jotain päivitystä miettiä...
    Laita VACMotorsportin akseli ja ratas niin ei tarvi jännittää tota poikkeamista.
    Mulla oli kans aikoinaan hitsattu mutteri/ratas/akseli mutta kuin tein "takokoneen" niin laitoin uuden pumpun ja siihen ton VAC sarjan ihan varmuudeks kuin noita vakio akseleita menee vähä väliä poikki..

    Leave a comment:


  • Vinki
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Molemmat vakio kanavilla.

    Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
    No perkules, pitää jättää kansi sitten vielä kairaamatta, ja sijoittaa raha johonkin muuhun Omasta autosta katosi öljynpaineet tossa syyskuun lopulla. Saa nähdä onko pumpun akseli poikki vai poorit menny, ratas oli hitsillä kiinni. Nyppään nyt joka tapauksessa koneen pois keulilta niin vois samalla jotain päivitystä miettiä...

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.
    Tais olla 2,4bar jos oikein muistan
    Last edited by ike24; 13-10-2017, 19:52.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Molemmat vakio kanavilla.

    Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
    Kyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Vinki View Post
    Kovat tehot on norrgårdin ja tonixin vehkeissä. Onkos noissa kannelle tehty mitään, vai onko kanavat vielä vakiomitoissa?
    Molemmat vakio kanavilla.

    Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.

    Leave a comment:


  • Vinki
    replied
    Kovat tehot on norrgårdin ja tonixin vehkeissä. Onkos noissa kannelle tehty mitään, vai onko kanavat vielä vakiomitoissa?

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    Onkos pakopaineita mittailtu?

    Osa putkistoista vaikuttaisi siltä että saattaa ahdistaa.

    Leave a comment:

Working...
X