Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ^Tonix^
    replied
    Yksi leikkimielinen laskelma. (Ei noudata mitään lakeja enkä väitä että on mitenkään oikein koska muuttujia paljon, mutta saa kyllä miettimään useampaa asiaa.. )

    hp/pr = "NA" hp
    "NA" hp/ liters= "Liter NA" Hp
    pr= 1.0+boost(bar)

    Mathu
    532/2=266 "Vapari kone" (0,85bar = 287,57hv "NA")
    266/2,8=95 "vapari litra" (0,85bar =102,7hv/ litra)

    Supra
    666/2,7= 246,66 "vapari kone"
    246,66/2,8= 88,09 "vapari litra"

    Kvist
    591/2.4= 246,25
    246,25/2,8= 87,95

    EDIT: Oma "avaamaton" imunokilla
    (409whp)
    431/1,91= 225,65
    225,65/2,5= 90,26

    Seuraavissa moottoreissa 268/280 nokat ynnä muuta.. Turboissa 2mm ero tuskin tarvitsee kertoa kummassa on se isompi..

    Tonix
    804/3,1= 259,35
    259,35/3,15= 82,33

    Jouni88
    903/3,1=291
    291/3,12=93,36

    Ja sitten hernettä nenään
    Last edited by ^Tonix^; 20-07-2017, 10:35.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    sakin B25 lisäilty käppyröihin. Mitattu jarruttomassa penkissä (Saarinen) joten heräilee varmaan kadulla paremmin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Huono tuo tuplaturbo oli kyllä heräämään tavallaan sen ois halunnu olla sellane tehdasasennus tyylinen että alhaalla jo hirveät väännöt, mut sit taas kun se maxaa ne ahtimet jo todella aikaseen. Huipputehot laskussa jo 5500rpm paikkeilla :think
    Ei siinä kiva oli kyllä siis päästellä silläkin menemään
    Matuhin 2.8 tuplaturbo lisäilty listoille.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Totta... Yritän lisäillä tuonne "muuta"-kohtaan jos jotain kummia on käyrässä mikä pitää ottaa huomioon, kunhan minullekin siitä kerrotaan.

    Lisätty Ardi00:n tuplaturbo listoille.
    Huono tuo tuplaturbo oli kyllä heräämään tavallaan sen ois halunnu olla sellane tehdasasennus tyylinen että alhaalla jo hirveät väännöt, mut sit taas kun se maxaa ne ahtimet jo todella aikaseen. Huipputehot laskussa jo 5500rpm paikkeilla :think
    Ei siinä kiva oli kyllä siis päästellä silläkin menemään
    Last edited by Matuh; 17-07-2017, 05:08.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Joo näinhän se on.
    Viittasin noihin jarruttomiin penkkeihin, jos joku mörköahdin niin eihän se pakosta edes herää jarruttomassa. Säädettävyyskin on mitä on jos koko kierrosalue vedetään läpi esim 3,9sek. Sitte saa ihmetellä miksi tulee romua kuin ajaa kadulla vaikka on säädetty penkissä.. Kuin suureen osaan moottorin vetoalueesta ei edes päästä käsiksi siinä jarruttomassa penkissä..
    Totta... Yritän lisäillä tuonne "muuta"-kohtaan jos jotain kummia on käyrässä mikä pitää ottaa huomioon, kunhan minullekin siitä kerrotaan.

    Lisätty Ardi00:n tuplaturbo listoille.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No näinhän se menee, tosin kadulla vitosella testattuna sain tasan samat ahdot nousemaan kuin dynossa, joten kyllähän se oikeasti herää käppyrän mukaisesti.
    Joo näinhän se on.
    Viittasin noihin jarruttomiin penkkeihin, jos joku mörköahdin niin eihän se pakosta edes herää jarruttomassa. Säädettävyyskin on mitä on jos koko kierrosalue vedetään läpi esim 3,9sek. Sitte saa ihmetellä miksi tulee romua kuin ajaa kadulla vaikka on säädetty penkissä.. Kuin suureen osaan moottorin vetoalueesta ei edes päästä käsiksi siinä jarruttomassa penkissä..

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Vaikuttaa aika paljon jos jarrullinen penkki ja miten sitä käytetään.
    No näinhän se menee, tosin kadulla vitosella testattuna sain tasan samat ahdot nousemaan kuin dynossa, joten kyllähän se oikeasti herää käppyrän mukaisesti.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by teehoo View Post
    Mielenkiintoinen käppyrä tuo B28.

    Pistää silmään, kun Supra, oletan matalapuristeinen, on heti alusta lähtien vajaa 60hv korkeammalla, kuin Matuh korkeapuristeisen kanssa. Melko erikoista. Eikä erikoisuutta yhtään vähennä, että Matulla vanos ja Supralla ei. Matu vielä pienemmällä ahtimellakin.

    Mitään käppyröiden manipulointia en epäile, siitä on turha huolestua. Joku asia ei vain täsmää. Ehkä selviää, että mikä, ehkä ei.
    Vaikuttaa aika paljon jos jarrullinen penkki ja miten sitä käytetään.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Mikäjottei, tilaahan tuolla on, ja jos joskus tulevaisuudessa loppuu niin hajautetaan enemmän.


    Lisätty listoille Krizton B25
    No juu täytyy kaivaa
    Siitäkin on B28 ja B25 käyrät
    No laitetaan molemmat

    Leave a comment:


  • Veemu
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Jees, pankaa tulemaan vaan, päivittelen kun kerkeän.


    Lisätty Veemun M50B25NV, huomioitavaa on jarruton penkki jossa sweepin kesto 3.9sek, ei siis keskikierrosalue oikein näytä siltä miltä pitäisi. Kiva olisi nähdä "paremmassa" penkissä miten tuo HX35 oikeasti herää. :think
    Eiköhän se onnistu, nyt kun on ajotukset säädetty 1/1 ja maccin karttoja hipelöity niin pitäs tulla parempi, ehdotuksia pk-seudulla jarrupenkkiä?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Jees, pankaa tulemaan vaan, päivittelen kun kerkeän.


    Lisätty Veemun M50B25NV, huomioitavaa on jarruton penkki jossa sweepin kesto 3.9sek, ei siis keskikierrosalue oikein näytä siltä miltä pitäisi. Kiva olisi nähdä "paremmassa" penkissä miten tuo HX35 oikeasti herää. :think

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jaah pitääpä katella oman romun laput jostain, niin saa mukaan.
    Sama vika täällä, pitänee kaivaa arkistoja.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jaah pitääpä katella oman romun laput jostain, niin saa mukaan.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Jeps, mulla on 3000k paikkeilla vasta n. 0.4bar ahtoja.
    Jaa nokkien ajotuksetkin paljon miedommat kyllä.
    Oishan mulla tänne heittää tuo m50b25 Biturbon käyräkin mutta ei kai sitä :think

    Mähän hain itselleni tuota käyttöaluetta tolla ahtimella, en niinkään sitä huipputehoa, ja aika lineaarisesti se tällä hetkellä tulee kyllä
    Mikäjottei, tilaahan tuolla on, ja jos joskus tulevaisuudessa loppuu niin hajautetaan enemmän.


    Lisätty listoille Krizton B25

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Jeps, mulla on 3000k paikkeilla vasta n. 0.4bar ahtoja.
    Jaa nokkien ajotuksetkin paljon miedommat kyllä.
    Oishan mulla tänne heittää tuo m50b25 Biturbon käyräkin mutta ei kai sitä :think

    Mähän hain itselleni tuota käyttöaluetta tolla ahtimella, en niinkään sitä huipputehoa, ja aika lineaarisesti se tällä hetkellä tulee kyllä

    Leave a comment:

Working...
X