Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Ei kai sitä Vaasaan jaksa yhden vedon takia ajella
    Joo tuo masteri on 54/59.
    Mikäs niissä ajotuksissa, on mulla ne ylhäällä jossaan kuhan kaivan...
    Paljonkos Tonixilla ollu sitten ahtimen A/R pakopesässä ja kompurassa :think
    HX35 12cm3.

    Pyörätehot sullahan täsmää hyvin muitten kanssa. Mutta laskennallinen koneteho on aika hurja.
    Mieti enemmän "NA" konetehoa kuin vakio s50b30 ton "laskukaavan" mukaan..
    Eikö kuullosta mielestäsi hurjalta?
    Last edited by ^Tonix^; 20-07-2017, 21:41.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Ei kai sitä Vaasaan jaksa yhden vedon takia ajella
    Joo tuo masteri on 54/59.
    Mikäs niissä ajotuksissa, on mulla ne ylhäällä jossaan kuhan kaivan...
    Paljonkos Tonixilla ollu sitten ahtimen A/R pakopesässä ja kompurassa :think
    Last edited by Matuh; 20-07-2017, 21:29.

    Leave a comment:


  • Suh0
    replied
    Asiahan ratkaistaan sillä että toppe pitää dynopäivän kaikille listassa oleville, minä mukaan lukien kun pääsen ensin käymään topella säädettävänä tuon kikottimen kanssa

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by toppe View Post
    Jos te tekee sama lista mutta whp matuh on sama litrateho ku kaikki muu. Mutta hänen autossa 90kw menee hukkaan ja kaikki muu noin 15kw
    Nimenomaan..
    Vielä esimerkki:

    Oma vanha avaamaton M50 2 x nv imunokat (Ajotukset 0,75mm ykk)

    409whp / 1.91 = 214,14 whp
    214,14 / 2,5 = 85,65 whp / litra

    Mathu

    407whp / 1,85 = 220 whp
    220 / 2,8 = 78,57 whp / litra

    Kertokaa nyt sit ihmeessä mistä ne lisähepat tulee kuin:

    409whp = 431hv koneesta 54/60mm turbo
    407 whp = 532hv koneesta 54/59mm turbo? (Menikö siipikoko oikein?)

    Leave a comment:


  • toppe
    replied
    Jos te tekee sama lista mutta whp matuh on sama litrateho ku kaikki muu. Mutta hänen autossa 90kw menee hukkaan ja kaikki muu noin 15kw

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Suh0 View Post
    Kerro mullekkin nokkien ajotukset niin pääsen tuskistani
    Onhan tuonne nyt Sukliksenkin M50B28 käppyrä päivitetty josta löytyy ihan täysi reseptikin nokkien säätöön (0.9/0.9mm) jolla pääsee suhtkoht samoille litratehoille. :think


    Laittelen mahd. nopeasti tuon >2.8 litraisten käppyrän tulemaan, jäi vähän vaiheeseen...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Nopeesti lukien.... öö siis 15hv litra enemmän ja pelkkä ajoitus eri ku muilla?

    Aika poskettomat on ajoituksen vaikutukset jos näin on.

    Leave a comment:


  • Suh0
    replied
    Kerro mullekkin nokkien ajotukset niin pääsen tuskistani

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Eli ilmeisesti olet paljon parempi kasaamaan koneita samoilla osilla kuin kaikki muut

    Ja sullan on vaparina lähes sama teho kuin 3120cc M50 268/280 nokilla :think
    Hahaha vai niin
    Ei tuossa mitään ihemmeellistä ole, ajotukset vähän eri kuin mitä noilla nokilla yleensä
    Kerranki onnistunut jossaan

    Leave a comment:


  • saki
    replied
    Mun mielestä tällä tavalla laskettuna litratehoon vaikuttaa myös hyvin paljon miten rajoille ahdinta viedään tai miten väärän kokoinen se on koneeseen. = miten hyvin ollaan "kartalla" tai meneekö joku paikka esim. pakoputki tukkoon.


    Luultavasti saisin esim. omasta paketista 1,2bar paineella hieman paremman teho/ahtopaine hyötysuhteen kun tuolla n.1,6bar ja taas jollain 2,2bar paineella tilanne taatusti huononisi merkittävästi kun lämpö on suurin muuttuja mikä kasvaa.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Ei Helvata n. 20hp enemmän ku muilla :think
    Mikä juttu #herneet
    Eli ilmeisesti olet paljon parempi kasaamaan koneita samoilla osilla kuin kaikki muut

    Ja sullan on vaparina lähes sama teho kuin 3120cc M50 268/280 nokilla :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Osku View Post
    Lähinnä tuo että noilla millistä milliin yli240 ast nenillä siel on 3pyttyä auki yhtäaikaa sen yhden sijaan..
    Tosin sinne menee myös 2/3 "hukkaan" ilmaa samalla mut senhän pystyy kompensoimaan kompuran tuotolla.

    Kyllähän sen nyt pystyy jo tyhmempikin päättelee että mitä tuollanen tekee ahdetussa moottorissa lisää :think

    Täytyypä kaivaa jossain välissä penkkilappu tosta valkosest E30 ja lisäillä tähän ketjuun
    Ei nyt oikein aukea mitä tarkoitit. :think

    Lisäilin lähettämäsi lapun, nick Suklis, penkki NPR-racing eli sama kuin Matuhin. Eriytän vielä >2.8litraiset omaansa koska alkaa olemaan tunkua.

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Lähinnä tuo että noilla millistä milliin yli240 ast nenillä siel on 3pyttyä auki yhtäaikaa sen yhden sijaan..
    Tosin sinne menee myös 2/3 "hukkaan" ilmaa samalla mut senhän pystyy kompensoimaan kompuran tuotolla.

    Kyllähän sen nyt pystyy jo tyhmempikin päättelee että mitä tuollanen tekee ahdetussa moottorissa lisää :think

    Täytyypä kaivaa jossain välissä penkkilappu tosta valkosest E30 ja lisäillä tähän ketjuun
    Last edited by Osku; 20-07-2017, 11:54.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Ei Helvata n. 20hp enemmän ku muilla :think
    Mikä juttu #herneet

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Mäkin olen noista pitänyt kirjaa, ja mun mielestä noin lasketulla "vapari"- sekä litrateholla voidaan aika hyvin todentaa onko penkin antama lukema linjassaan koneen hengityksen kanssa, johon nokat taitaa melkeinpä eniten vaikuttaa.

    Teho: Vapari / Litra

    B25 vakio nokilla & ajoituksilla:
    215hp / 86hp Bansku
    202hp / 81hp SanMiguel
    201hp / 80hp Veemu
    201hp / 80hp Ardi00

    B25 2x Imunokat:
    219hp / 88hp Krizto (1.2/1.2mm)
    235hp / 94hp saki (0.8/0.8mm)

    B28:
    247hp / 88hp Supra^
    288hp / 103hp Matuh
    244hp / 87hp Matuh Biturbo
    246hp / 88hp Kvist
    240hp / 86hp Mäntymäki

    Biturbossa vakio nokat, muissa 2x Imu tai vastaavat.

    B3x + Z2 Vanos-nokat:
    317hp / 102hp Norrgård (3120cc)

    Leave a comment:

Working...
X