Joskus taisin ihmetellä ääneen mutta jäi epäselväksi, että onko M52TU DISA samalla lailla hajoavaa mallia. Korjaussarjaa ei tuolta ainakaan löytynyt.
On.
Itse tilasin tuplavanoksen korjaussarjan sivulta vanos-bmw.com (venäläinen sivusto) ja jälkikäteen toisen sarjan (missä oli kaikki tarpeellinen) juurikin merkkiä X8R. Pyörittelin noita molempia sarjoja käsissä ja totesin että tuossa vanos-bmw:n sarjassa ne o-renkaat oli paksummat, mittoja en muista. Pistin lopulta vanos-bmw:n vanoksen tiivisteet ja X8R:n loput hilut. Ajoa on vielä niin vähän takana että paha sanoa tarkasti miten vaikutti mutta toiveissa olisi ainakin pienempi kulutus
Tiivisteet irrotus pikku palasina oli jo etukäteen tiedossa, mutta mulla aikaa tuhraantui lisäksi pieniin vastoinkäymisiin, alatutti ei tahtonut irrota (kuva), asensin melan aluksi 0-45 asteen avauskulmaan, joten sai purkaa valmiin tekeleen lähes kokonaan. Melan pitää olla 90 astetta auki kun laitat uuden alumiinitutin paikalleen. Tätä ei ohjeesta näe selkeästi. Lopputulos kuitenkin toimivan oloinen, mekaanisesti vakuuttavampi kuin orkkis, ei 18 vuotta vanhassakaan ollut mitään valittamista kunnossa/toimivuudessa.
Meneeköhän tuo sama 11437565437 tikunputki myös M54b22 moottoriseen? Noissa listoissa sitä ei lue, toki jenkkilässä ei tuota b22 moottoria taida ollakkaan :think
Mikä tuo osanumero on olevinaan, kun bmw fans, realoem jne. ei tunnista sitä, eikä euroopan osakaupat. Mutta jenkkilän ecstuning tota esim. kauppaa ihan jäätävään hintaan:think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mikä tuo osanumero on olevinaan, kun bmw fans, realoem jne. ei tunnista sitä, eikä euroopan osakaupat. Mutta jenkkilän ecstuning tota esim. kauppaa ihan jäätävään hintaan:think
Ihmettelin samaa ja vähän googlailin. Ainakin tuon linkin takaa löytyy juttua...
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
75€ alkaa olemaan jo järkevän rajoilla. Toki jos alkuperäisestä saa helposti evon niin vois askarrella. Nähtävästi evo on vain yhden putken puuttumisen ero.
Onko alkuperäinen niin että keskellä menee pelkkä tikku ja ulkokuori palauttaa huohotuksen? Ja evo on yhtä pelkkää ulkokuorta? Jos alkuperäisestä sahaisi ulkokuoren pois, tuolloin huohotuksen ahdas osuus olisi lyhyempi.
Olen luullut että tuo öljytikun putkeen liittyvä putki huohottimelta on vaan sitä varten että se ylimääräinen öljy valuu sitä pitkin takaisin öljypohjaan?
Vähän ennakoivaa huoltoon pitäis kans toteuttaa omalle E39 525i:lle. Tarkotuksena ois nyt vaihtaa venttiilikopan tiiviste kun näyttää vähän valskaavan ja siinä samalla sit vaihtaa huohotin letkuineen (sarjassa näky olevan 4kpl) sekä toi imm:ltä lähtevä haitariputki. Mitäs muuta tossa hommassa kannattaa vaihtaa samalla? Autodocilta tilaan osia mut sieltä ei näytä saavan tota imm lähtevän haitariputken jälkeistä putkee joka tulee kaasuläppäkotelolle kiinni, kannattais vissiin sekin hommata mut onko saatavilla kun marmorilta?
Comment