Ei minkäänlaisia. Pari semmosta semi-lämpöstä käynnistystä lähtenyt vähän rykäsemällä, mutta muuten ei mitään mainittavaa eroa. Paitsi tietyst puhtia on enemmän ja tankatessa vituttaa vähemmän vihreät arvot.
No mulla alkoi nyt temppuilemaan, tänäänkin jäi vasta kolmannella yrityksellä käyntiin. Toisaalta johan nyt olikin melko kylmä ilma, +8
MHD:n E85-ohjelma sisällä, mutta voi tietysti joku muu paikka oireilla myös.
Kyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.
Ja kunnollisen lämppärin (siis letku- tai oikea vesitilaan tuleva lohkolämmitin, ei mikään silitysrauta lohkon kyljessä tai öljypohjan alla) kanssa ei niitäkään vähäisiä ongelmia vaikka ei olisi säädettykään kunnolla.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Omalla kohdalla ongelmia ei ole ollut edes pikkupakkasilla että lähteekö ekalla käyntiin mutta eipä oikein vastaa kaasuun kunnolla ennen kuin lämpömittari on noussut reilusti sinisen alueen yli eli olisko jotain 40 jäähdytysnesteen lämpötila, muutamia kertoja yritetty säätää kylmäkäyntiä mutta menny vaa huonommaksi aina
Kyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.
Juu en usko yhtään, ettäkö toimis moitteetta viileämmällä kelillä. Mut väliäkös tuolla. Ratin napista näpyttelee sitten vaan toisen kartan ja tankkaa bensaa tankkiin.
Mulla on M54B30 koneeseen asennettuna eFlexFuelin etanolianturillinen muutossarja, ja pelkällä E85:lla on ajeltu jo noin kymppitonni. Kännykkäsoftan perusteella polttoaineen etanolipitöisuus pyörii siinä 78% tienoilla. Muuten toimii ihan kivasti, mutta yhdessä tilaanteessa tuosta saa vikakoodin päälle.
Jos kiihdyttää kaasu pohjassa kolmosella lähelle punarajaa, niin muutossarja ilmoittaa vikakoodia "Suuttimien kapasiteetti väliaikaisesti riittämätön". Toisin sanoen, suuttiemien aukioloaika ko tilanteessa 100%. Onko kyseessä vika vai ominaisuus?
Polttoainesuodatin vaihdettu ihan vasta, polttoainepumppu on noin 30tkm ajettu Pierburg. Harvoinpa sitä normaaliajossa tarvii noin revittää, mutta mielestäni toimivasssa kokonaisuudessa ei tuossakaan tilanteessa vikakoodia saisi tulla.
Jos ajaa koko ajan re85:llä niin nuo eFlex-palikat on turhia.
Laittaa suoraan 30% isommat suuttimet ja antaa moottorinohjauksen lambdakorjauksen hoitaa etanolipitoisuuden muutokset. On helpoin ja halvin tapa muuttaa auto etanolille.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Kesällä ostin, eFlexPlus, eli pitäisi olla säädettävissä eFlexApilla tai eFlexTunerilla.
Nämä suuttimet on olleet oikein hyvät M54B30 kanssa: Bosch EV14 028015812. Bolt-on M54 moottoriin. Näille löytyy netistä deadtimet yms. tarpeelliset tiedot ja hintaa koko sarjalla on päälle satkun, esim. aerolla on kohtuu hintaisena:
Comment