memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kama
    replied
    Osaisiko joku koodata m54b30 ms45:een isommat suuttimet?
    Tehotavoite joku maltillinen 350hp, remmiahtimella. Minkähän kokoista suutinta kannattas laittaa käytännössä? Finjectorilla olen jotakin laskeskellut.

    Onko tietoa osaako MS45 skaalata autom. jos vaan muuttaa ohjelmaan suuttimien parametrit?
    Auto toimii nyt hyvin, mutta raa'alla viinaseoksella suuttimien tuotto loppuu.

    Leave a comment:


  • Yrkesman
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    No nyt on ährätty Walbro 450 paikoilleen. Eipä ollut tosiaan ihan plug 'n pray (sic) -tyylinen asennus, liitinten ja bensaletkujen kanssa joutui soveltamaan jonkin verran. Mutta hyvin tuntuisi käyvän ja kukkuvan ainakin pienen testilenkin perusteella, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti vaikka jollakulla se oli tuottanut nimenomaan tuon pumpun kanssa ongelmia. Ei kai se tehokas pumppu yksinään liikaa soppaa tuuttaa jos on kuitenkin vakio bensapaineensäädin edelleen..
    Se voi olla, että faceliftissä ongelmaa ei ole, koska siinähän bpaineensäädin on auton alla? Ongelmana mulla siis oli se, että paluulinjan kapasiteetti ei riitä vaan paine nousee sen takia. Mutta hyvä jos toimii.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    No nyt on ährätty Walbro 450 paikoilleen. Eipä ollut tosiaan ihan plug 'n pray (sic) -tyylinen asennus, liitinten ja bensaletkujen kanssa joutui soveltamaan jonkin verran. Mutta hyvin tuntuisi käyvän ja kukkuvan ainakin pienen testilenkin perusteella, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti vaikka jollakulla se oli tuottanut nimenomaan tuon pumpun kanssa ongelmia. Ei kai se tehokas pumppu yksinään liikaa soppaa tuuttaa jos on kuitenkin vakio bensapaineensäädin edelleen..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Mun kehikko on ihan VDO:n Made in Germany Bemarin leimoilla. Samaa mietin että voisiko näissä sitten olla eroa esim. prefacelift vs. facelift? Prefacelifteissa (ja sitä kautta kaikissa M3:sissakin) olisi pumpun halkaisija 43mm, ja facelifteissä sitten 51mm? No oli miten oli, hain juuri putkieristettä (PEF), ehkä laitan sen avulla pumpun tankkiin ja toivon parasta.
    PE:llä ainakin on hyvä kesto: https://www.aikolon.fi/muovitietoa/kemikaalienkestavyys.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Mun kehikko on ihan VDO:n Made in Germany Bemarin leimoilla. Samaa mietin että voisiko näissä sitten olla eroa esim. prefacelift vs. facelift? Prefacelifteissa (ja sitä kautta kaikissa M3:sissakin) olisi pumpun halkaisija 43mm, ja facelifteissä sitten 51mm? No oli miten oli, hain juuri putkieristettä (PEF), ehkä laitan sen avulla pumpun tankkiin ja toivon parasta.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kuvista näkyy vähän huonosti, mutta tuo Walbro on siis tuolla kauluksella nyt halkaisijaltaan 43mm, kun pitäisi olla 51mm. Mitähän tuohon nyt sitten keksisi, menisiköhän joku putkieriste tms. ja vielä kestäisi kasassakin etanolikylvyssä..?

    Pohjassa oleva suodatinkaan ei ole ihan plug 'n play suoranaisesti, mutta ehkäpä se siellä paikallaan pysyisi.
    Samaan törmäsin minäkin, tarvikepumpun kehikkoon ei käy, mutta hyllystä löytyi edellisestä 316i:stä peräisin ollut jonka olettaisin olleen alkuperäinen. Siihen sopi ihan tarkalleen. Sitten en tiedä onko näissä laajemminin erilaisia halkaisijoita?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kuvista näkyy vähän huonosti, mutta tuo Walbro on siis tuolla kauluksella nyt halkaisijaltaan 43mm, kun pitäisi olla 51mm. Mitähän tuohon nyt sitten keksisi, menisiköhän joku putkieriste tms. ja vielä kestäisi kasassakin etanolikylvyssä..?

    Pohjassa oleva suodatinkaan ei ole ihan plug 'n play suoranaisesti, mutta ehkäpä se siellä paikallaan pysyisi.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ei mennyt taas ihan niin kuin Strömsössä, niinkuin vähän ennakkoon pelkäsinkin niin näköjään M3:sen pumppu on aika paljon luihumpi kuin perusmallien, vai mistä lie tämä melkoinen kokoero juontaa juurensa:





    Attached Files

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eihän noita 1.1.2007 jälkeen käyttöönotettuja ole mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan etanolille.. Tekee vaan muutoksen ja ajaa.
    Ei niin, tästä olikin vain ristiriitaista lausuntoa trafilta ja nyt vähän mietitty pitäisikö ihan kiusallakin viedä asiaa eteenpäin kun ei virkamiehet tunnu käsittävän mokaansa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Eihän noita 1.1.2007 jälkeen käyttöönotettuja ole mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan etanolille.. Tekee vaan muutoksen ja ajaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Uudemmissa sitten pussukkatestiä tiedossa. Traficom sekoilee uusissa näiden kanssa ihan huolella.

    P.s. F34 12tkm pelkällä etskulla ilman ongelmia. Kokeiltu myös ilman esilämmitystä -25c ja käymään läksi
    Trafin sivulta tuosta pussitestistä luinkin. Ei tosin kosketa minua kun liikun niin vanhoilla kikkareilla.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Miten muutoskatsastus näiden omavalmisteiden kanssa?
    Mitäs muutostukihakemukseen olisi fiksua laittaa tälläisessä tapauksessa?
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ihan on laitettu että säädetty ammattilaisen/ammattitasoisen harrastajan toimesta käymään e85:llä ja vaihdettu isommat suuttimet tms.
    Uudemmissa sitten pussukkatestiä tiedossa. Traficom sekoilee uusissa näiden kanssa ihan huolella.

    P.s. F34 12tkm pelkällä etskulla ilman ongelmia. Kokeiltu myös ilman esilämmitystä -25c ja käymään läksi

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tässähän tämä, omasta ei tullut otettua suuremmin kuvia. Lohkon kyljestä suora linja tuonne putkeen.



    Mun venttiili tuli tarvikemotilta (on muuten ollu erittäin asiallista palvelua). Tämän hetken setupissa toimii tosi hyvin. Edellisen kerran tuota kokeiltaessa ei tullut mitään valtavaa alipainetta, mutta meni ne viinahöyryt silloinkin iloisesti putkeen. Nyt tuntuu suorastaan imevän sen nesteen. Sitä vettä tulee kyllä paljon. Mulla tulee ajettua vähän kaikenlaista ajoa. Pitkää ja lyhyttä. Kylmästartti +15c kelissä tekee ainakin 0,5-1dl vettä huohottimeen. Kylmemmällä kelillä selvästi enemmän. Imuputkeen ei viitti tuollaista määrää nestettä työntää, saattaa jo turbon siivetkin tykätä kyttyrää, jos se ryystää sinne kovemmassa vedossa desin lientä.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Laita joko tänne tai possufoorumille muutama kuva tuosta systeemistäsi. Onko sulla ajo pääasiassa pikkuräppäilyä kylillä, vai kertyykö vettä noin paljon matka-ajossakin? :think

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Täytyykin raportoida tänne, että E-vac venttiilillä alkoi vesihöyryt kulkea pakoputken kautta mäelle. Enää ei tarvii tyhjentää huohotinta joka toinen päivä. Mulla on turbon imuputkessa samalla periaatteella toimiva systeemi, mutta sen tekemä alipainen kovemmalla ahtopaineella alkaa olla jopa liikaa. Saattaa olla, että kuristan tuota ja laitan kannesta toisen huohotuksen sinne imuputkeen. Jäätävä höyrypilvi tuolta tulee, kun tyrkkää auton tulille

    Leave a comment:

Working...
X