Osaisiko joku koodata m54b30 ms45:een isommat suuttimet?
Tehotavoite joku maltillinen 350hp, remmiahtimella. Minkähän kokoista suutinta kannattas laittaa käytännössä? Finjectorilla olen jotakin laskeskellut.
Onko tietoa osaako MS45 skaalata autom. jos vaan muuttaa ohjelmaan suuttimien parametrit?
Auto toimii nyt hyvin, mutta raa'alla viinaseoksella suuttimien tuotto loppuu.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Se voi olla, että faceliftissä ongelmaa ei ole, koska siinähän bpaineensäädin on auton alla? Ongelmana mulla siis oli se, että paluulinjan kapasiteetti ei riitä vaan paine nousee sen takia. Mutta hyvä jos toimii.Originally posted by Wespa View PostNo nyt on ährätty Walbro 450 paikoilleen. Eipä ollut tosiaan ihan plug 'n pray (sic) -tyylinen asennus, liitinten ja bensaletkujen kanssa joutui soveltamaan jonkin verran. Mutta hyvin tuntuisi käyvän ja kukkuvan ainakin pienen testilenkin perusteella, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti vaikka jollakulla se oli tuottanut nimenomaan tuon pumpun kanssa ongelmia. Ei kai se tehokas pumppu yksinään liikaa soppaa tuuttaa jos on kuitenkin vakio bensapaineensäädin edelleen..
Leave a comment:
-
No nyt on ährätty Walbro 450 paikoilleen. Eipä ollut tosiaan ihan plug 'n pray (sic) -tyylinen asennus, liitinten ja bensaletkujen kanssa joutui soveltamaan jonkin verran. Mutta hyvin tuntuisi käyvän ja kukkuvan ainakin pienen testilenkin perusteella, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti vaikka jollakulla se oli tuottanut nimenomaan tuon pumpun kanssa ongelmia. Ei kai se tehokas pumppu yksinään liikaa soppaa tuuttaa jos on kuitenkin vakio bensapaineensäädin edelleen..
Leave a comment:
-
PE:llä ainakin on hyvä kesto: https://www.aikolon.fi/muovitietoa/kemikaalienkestavyys.Originally posted by Wespa View PostMun kehikko on ihan VDO:n Made in Germany Bemarin leimoilla. Samaa mietin että voisiko näissä sitten olla eroa esim. prefacelift vs. facelift? Prefacelifteissa (ja sitä kautta kaikissa M3:sissakin) olisi pumpun halkaisija 43mm, ja facelifteissä sitten 51mm? No oli miten oli, hain juuri putkieristettä (PEF), ehkä laitan sen avulla pumpun tankkiin ja toivon parasta.
Leave a comment:
-
Mun kehikko on ihan VDO:n Made in Germany Bemarin leimoilla. Samaa mietin että voisiko näissä sitten olla eroa esim. prefacelift vs. facelift? Prefacelifteissa (ja sitä kautta kaikissa M3:sissakin) olisi pumpun halkaisija 43mm, ja facelifteissä sitten 51mm? No oli miten oli, hain juuri putkieristettä (PEF), ehkä laitan sen avulla pumpun tankkiin ja toivon parasta.
Leave a comment:
-
Samaan törmäsin minäkin, tarvikepumpun kehikkoon ei käy, mutta hyllystä löytyi edellisestä 316i:stä peräisin ollut jonka olettaisin olleen alkuperäinen. Siihen sopi ihan tarkalleen. Sitten en tiedä onko näissä laajemminin erilaisia halkaisijoita?Originally posted by Wespa View PostKuvista näkyy vähän huonosti, mutta tuo Walbro on siis tuolla kauluksella nyt halkaisijaltaan 43mm, kun pitäisi olla 51mm. Mitähän tuohon nyt sitten keksisi, menisiköhän joku putkieriste tms. ja vielä kestäisi kasassakin etanolikylvyssä..?
Pohjassa oleva suodatinkaan ei ole ihan plug 'n play suoranaisesti, mutta ehkäpä se siellä paikallaan pysyisi.
Leave a comment:
-
Kuvista näkyy vähän huonosti, mutta tuo Walbro on siis tuolla kauluksella nyt halkaisijaltaan 43mm, kun pitäisi olla 51mm. Mitähän tuohon nyt sitten keksisi, menisiköhän joku putkieriste tms. ja vielä kestäisi kasassakin etanolikylvyssä..?
Pohjassa oleva suodatinkaan ei ole ihan plug 'n play suoranaisesti, mutta ehkäpä se siellä paikallaan pysyisi.
Leave a comment:
-
-
Ei niin, tästä olikin vain ristiriitaista lausuntoa trafilta ja nyt vähän mietitty pitäisikö ihan kiusallakin viedä asiaa eteenpäin kun ei virkamiehet tunnu käsittävän mokaansaOriginally posted by HTK12 View PostEihän noita 1.1.2007 jälkeen käyttöönotettuja ole mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan etanolille.. Tekee vaan muutoksen ja ajaa.
Leave a comment:
-
Eihän noita 1.1.2007 jälkeen käyttöönotettuja ole mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan etanolille.. Tekee vaan muutoksen ja ajaa.
Leave a comment:
-
Trafin sivulta tuosta pussitestistä luinkin. Ei tosin kosketa minua kun liikun niin vanhoilla kikkareilla.Originally posted by Janzki View PostUudemmissa sitten pussukkatestiä tiedossa. Traficom sekoilee uusissa näiden kanssa ihan huolella.
P.s. F34 12tkm pelkällä etskulla ilman ongelmia. Kokeiltu myös ilman esilämmitystä -25c ja käymään läksi
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostMiten muutoskatsastus näiden omavalmisteiden kanssa?
Mitäs muutostukihakemukseen olisi fiksua laittaa tälläisessä tapauksessa?Uudemmissa sitten pussukkatestiä tiedossa. Traficom sekoilee uusissa näiden kanssa ihan huolella.Originally posted by Pazi88 View PostIhan on laitettu että säädetty ammattilaisen/ammattitasoisen harrastajan toimesta käymään e85:llä ja vaihdettu isommat suuttimet tms.
P.s. F34 12tkm pelkällä etskulla ilman ongelmia. Kokeiltu myös ilman esilämmitystä -25c ja käymään läksi
Leave a comment:
-
Tässähän tämä, omasta ei tullut otettua suuremmin kuvia. Lohkon kyljestä suora linja tuonne putkeen.
Mun venttiili tuli tarvikemotilta (on muuten ollu erittäin asiallista palvelua). Tämän hetken setupissa toimii tosi hyvin. Edellisen kerran tuota kokeiltaessa ei tullut mitään valtavaa alipainetta, mutta meni ne viinahöyryt silloinkin iloisesti putkeen. Nyt tuntuu suorastaan imevän sen nesteen. Sitä vettä tulee kyllä paljon. Mulla tulee ajettua vähän kaikenlaista ajoa. Pitkää ja lyhyttä. Kylmästartti +15c kelissä tekee ainakin 0,5-1dl vettä huohottimeen. Kylmemmällä kelillä selvästi enemmän. Imuputkeen ei viitti tuollaista määrää nestettä työntää, saattaa jo turbon siivetkin tykätä kyttyrää, jos se ryystää sinne kovemmassa vedossa desin lientä.
Leave a comment:
-
Laita joko tänne tai possufoorumille muutama kuva tuosta systeemistäsi. Onko sulla ajo pääasiassa pikkuräppäilyä kylillä, vai kertyykö vettä noin paljon matka-ajossakin? :think
Leave a comment:
-
Täytyykin raportoida tänne, että E-vac venttiilillä alkoi vesihöyryt kulkea pakoputken kautta mäelle. Enää ei tarvii tyhjentää huohotinta joka toinen päivä. Mulla on turbon imuputkessa samalla periaatteella toimiva systeemi, mutta sen tekemä alipainen kovemmalla ahtopaineella alkaa olla jopa liikaa. Saattaa olla, että kuristan tuota ja laitan kannesta toisen huohotuksen sinne imuputkeen. Jäätävä höyrypilvi tuolta tulee, kun tyrkkää auton tulille
Leave a comment:
Leave a comment: