Originally posted by Jalmarsson666
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Jalmarsson666 View PostVm 90 e30 autona ja päästöt hylätty, HC ppm arvo yli 2000 ei vähäpäästöisessä se sanoi vissiin että täytyy olla alle 600. Mistäkön toi johtuu ja miten sais kuriin?
- Katti?
- Lambda?
- Venttiilit kuluneet?
- Imuvuoto
- Ei sytytä kunnolla, onko tulpat minkä väriset?
- Suuttimet
- Ajoitus ei ihan kohdallaan
- Käy rikkaalla ym. tai muusta syystä
Noista nyt lähtisin liikkeelle yksi kerrallaan tai sen perusteella onko jotain muita oireita tiedossa.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Originally posted by AlpinWeiss View Post- Katti?
- Lambda?
- Venttiilit kuluneet?
- Imuvuoto
- Ei sytytä kunnolla, onko tulpat minkä väriset?
- Suuttimet
- Ajoitus ei ihan kohdallaan
- Käy rikkaalla ym. tai muusta syystä
Noista nyt lähtisin liikkeelle yksi kerrallaan tai sen perusteella onko jotain muita oireita tiedossa.
Kone savuttaa myös jonkin verran sinistä ja öljyä kuluttaa 1l/1000km~ onko silläkin merkitystä hc arvoon? Kaikki autot on ennen menny päästöistä läpi ni ei oikee oo aikasempaa kokemusta asiasta
Bmw f32 - 435d &
M50b20 Bmw e30
Comment
-
Originally posted by Jalmarsson666 View PostVm 90 e30 autona ja päästöt hylätty, HC ppm arvo yli 2000 ei vähäpäästöisessä se sanoi vissiin että täytyy olla alle 600. Mistäkön toi johtuu ja miten sais kuriin?ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View Post- Katti?
- Lambda?
- Venttiilit kuluneet?
- Imuvuoto
- Ei sytytä kunnolla, onko tulpat minkä väriset?
- Suuttimet
- Ajoitus ei ihan kohdallaan
- Käy rikkaalla ym. tai muusta syystä
Noista nyt lähtisin liikkeelle yksi kerrallaan tai sen perusteella onko jotain muita oireita tiedossa.
Originally posted by mmie View PostParikytvuotta sitten omassa -91 civicissä oli (muistaakseni juuri) HC korkealla, mittaaja kysyi öljyjen ikää, olivat 10tkm ajettu. Öljynvaihdon jälkeen putosivat. Kaipa tuo jotenkin huohotushöyryjen polttoon hondassa sitten liittyi.
Edit: päätin tulpat viel kattoo vaikka vaihoin ne alle 100km sit niin sama joka viimeksi oli hieman öljyinen oli nyt ton näköinen (kuva alla) ei mikään ihme jos ei kunnolla sytytä... Kaikki muut tulpat okLast edited by Jalmarsson666; 30-09-2020, 23:54.
Bmw f32 - 435d &
M50b20 Bmw e30
Comment
-
Originally posted by Jalmarsson666 View PostToi m20 orkkis IMM oli sisältä aika öljyinen myös, tossa oli ylimääränen m30 IMM tallissa ja kun sen laitoin kiinni niin kone käy paljon tasasemmin tyhjäkäyntiä ja vastaa myös kaasuun paremmin.. Voisko se olla syy noihin HC arvoihin että imm:n lanka ollu öljyinen? Tietenkin sekin pitäisi saada selville miksi alunperin edes IMM oli öljyinen, ohivuoto?
Öljyt tuli kans tossa tulppien yhteydessä vaihettua noin 100km ennen katsastusta
Edit: päätin tulpat viel kattoo vaikka vaihoin ne alle 100km sit niin sama joka viimeksi oli hieman öljyinen oli nyt ton näköinen (kuva alla) ei mikään ihme jos ei kunnolla sytytä... Kaikki muut tulpat ok
On kyllä aika miehekkään näköinen tulppa! Aika paljon se huohottaa jos noin paljon öljyä pääsee "öljyttömiin paikkoihin." Suosittelisin ehkä vähän vv-kumi jumppaa. Aika erikoisen röpelöiseksi mennyt tuossa tulpan päässä tavara. Käytätkö jotain öljynlisäaineita, ihan mielenkiinnosta?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
1995 E36 M52B20 Päästöjen ongelma.
Päästöt tyhjäkäynti/kierrokset
Co% 0.4/0.6 sallittu 0.5/0.3
Co2% 12.5/12.1
HC ppm 331/225 sallittu 100/100
02% 2.7/2.86 sallittu 5/5
Lambda 1.12 sallittu 0.97-1.03
Eli co kierroksilla korkea, hc kummallakin korkea ja lambda arvo korkea..
Rikkaallahan tuo käy, savuaa paljon ja haisee pahalle päästöjä ottaessa. Mistä kannattaisi aloittaa? Lambda, katti?
Suuttimien tiivisteet, imusarjan tiiviste, separaattori, tulpat vaihdettu vasta ja ilmanputsari alle 10tkm sitten ja hyvältä näyttää.
Comment
-
-
Originally posted by Jalmarsson666 View PostToi m20 orkkis IMM oli sisältä aika öljyinen myös, tossa oli ylimääränen m30 IMM tallissa ja kun sen laitoin kiinni niin kone käy paljon tasasemmin tyhjäkäyntiä ja vastaa myös kaasuun paremmin.. Voisko se olla syy noihin HC arvoihin että imm:n lanka ollu öljyinen? Tietenkin sekin pitäisi saada selville miksi alunperin edes IMM oli öljyinen, ohivuoto?
Öljyt tuli kans tossa tulppien yhteydessä vaihettua noin 100km ennen katsastusta
Edit: päätin tulpat viel kattoo vaikka vaihoin ne alle 100km sit niin sama joka viimeksi oli hieman öljyinen oli nyt ton näköinen (kuva alla) ei mikään ihme jos ei kunnolla sytytä... Kaikki muut tulpat ok
Oliko 5. tai 6. sylinteri josta tulppa karstoittuu?Last edited by vexu524tdic; 07-10-2020, 21:06.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Mikähän mahtaa vaivata 2007 335xi:tä, elikkä N54. Vakio downpipet ja muutenkin koko putkisto, ainoastaan välijäähdytin ja kartiosuodattimet vaihdettu. Vakio softalla katsastus. Määräaikaiskatsastuksessa pomppasi päästöistä:
CO%: 0,91
CO2: 14,00
HC: 106
O2: 0,71
Lambda 1,002
Huomasin siinä takavasemmalla että vähän pätki kun oli kierroksia, hyllyssä oli molemmat uudet orkkis Bosch etulambdat niin vaihtelin ne, sekä uudet puolat. Tulpat tarkastin, OK, vaihdettu kesällä (1000km sitten). Nollasin lambda adaptaatiot jne. Jälkitarkastukseen paremmin käyvällä ja kuumaksi poljetulla autolla:
CO%: 0,95 sallittu 0,2
CO2: 14,00
HC: 155 sallittu 100
O2: 0,82
Lambda: 1,005
Eli huonompaan suuntaan mentiin. Mitäs sitten? Pakokaasu kyllä haisee kieltämättä pahalle, mutta auto käy kuin kello ja vetoja on.
Comment
-
-
Originally posted by snadell View Post1995 E36 M52B20 Päästöjen ongelma.
Päästöt tyhjäkäynti/kierrokset
Co% 0.4/0.6 sallittu 0.5/0.3
Co2% 12.5/12.1
HC ppm 331/225 sallittu 100/100
02% 2.7/2.86 sallittu 5/5
Lambda 1.12 sallittu 0.97-1.03
Eli co kierroksilla korkea, hc kummallakin korkea ja lambda arvo korkea..
Rikkaallahan tuo käy, savuaa paljon ja haisee pahalle päästöjä ottaessa. Mistä kannattaisi aloittaa? Lambda, katti?
Suuttimien tiivisteet, imusarjan tiiviste, separaattori, tulpat vaihdettu vasta ja ilmanputsari alle 10tkm sitten ja hyvältä näyttää.
Selvästi rikkaalla käy..
Vikakoodia antaa toisen lambdan esilämmityksestä, liekköhän vaikutusta? Ajoaikaa enää pari viikkoa ja jos ei ala selvitä nii saa talven odottaa tallissa ja keväällä katsoa uudelleen
Comment
-
-
Originally posted by Juikee View PostMikähän mahtaa vaivata 2007 335xi:tä, elikkä N54. Vakio downpipet ja muutenkin koko putkisto, ainoastaan välijäähdytin ja kartiosuodattimet vaihdettu. Vakio softalla katsastus. Määräaikaiskatsastuksessa pomppasi päästöistä:
CO%: 0,91
CO2: 14,00
HC: 106
O2: 0,71
Lambda 1,002
Huomasin siinä takavasemmalla että vähän pätki kun oli kierroksia, hyllyssä oli molemmat uudet orkkis Bosch etulambdat niin vaihtelin ne, sekä uudet puolat. Tulpat tarkastin, OK, vaihdettu kesällä (1000km sitten). Nollasin lambda adaptaatiot jne. Jälkitarkastukseen paremmin käyvällä ja kuumaksi poljetulla autolla:
CO%: 0,95 sallittu 0,2
CO2: 14,00
HC: 155 sallittu 100
O2: 0,82
Lambda: 1,005
Eli huonompaan suuntaan mentiin. Mitäs sitten? Pakokaasu kyllä haisee kieltämättä pahalle, mutta auto käy kuin kello ja vetoja on.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment