Announcement

Collapse
No announcement yet.

xDelete, nelivedosta takavedoksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    #46
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Pitääkö tuohon olla jokin erikoinen usb-c -> ethernet adapteri kun sellainenhan ei maksa kuin pari kymppiä?
    Tuo alkaa olla jo ihan ok hinta. Toisaalta ei jakais toista piuhaa + adapterimokkulaakaan mukana raahata. MHD:n on sentään tulossa bluetooth mokkula.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • uffeeki
      Newbiemmer
      • Nov 2019
      • 1
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by Tommix View Post
      Tuo alkaa olla jo ihan ok hinta. Toisaalta ei jakais toista piuhaa + adapterimokkulaakaan mukana raahata. MHD:n on sentään tulossa bluetooth mokkula.
      Halvin kiinalainen Ethernet-adapteri ei toiminut, mutta TP-linkin UE330:lla (alemmatkin sarjalaiset taitaa olla samalla Realtekin piirillä) ja kiinan ENET-OB2 kaapelilla lähti xDelete pelaamaan.

      Aika tarkka tosin puhelinmallin kanssa, jotta sai Ethernetiin laitettua staattisen IP:n. Testasin Motorolan, Googlen ja Samsung S4:lla, mutta millään ei onnistunut säätämään ip-osoitetta, mutta lopulta Samsung Galaxy A5 (2017) onnistui säätää. Eli kannattaa googlaa "Ethernet+puhelimen malli", ennen kuin hommaa softaa. Ja yhteyden testaaminenhan onnistuu jo ennen lisenssin hankintaa.

      F10:llä pienen testailun perusteella varsin mukavat käyttökokemukset RWD-moodista ja xDriveen pääsee tarvittaessa takaisinkin softalla sukkelasti. Varmaan talveksi taas tulee kytkettyä takaisin AWD käyttöön. Jossain vaiheessa kai tarkoitus tulla esim. erillinen talvimoodi, jolla saa hieman eteenkin vetoa - sitä odotellessa!

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        #48
        Hetkinen. En näistä uudemman pään xdrive vehkeistä ole kärryillä aivan kaikilta osin, mutta eikö siellä jakolaatikossa ole pelkkä levykytkin? Toiminnaltaan käytännössä on/off (kaikki muu on levyjen raiskausta?)
        Toki levyt on tehty siten että niitä kärsii luistattaa jonkin verran ( tästä seurauksena öljyn likaantuminen, ja kytkimen kulmikas toiminta kuten yleisesti on tiedossa)
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • JHe
          BTCF Member
          • Oct 2016
          • 184
          • Vantaa

          #49
          Originally posted by Tommix View Post
          Nythän tämä on saatavissa myös F-sarjaan. Jotenkin ymmärsin että toimii Enet kaapelilla. Tuo usbC to ethernet adapteri on vaan turhan kallis. Toimiikohan F sarjassa myös perinteisellä combolla: usbC - OTG + USB - OBD yhdistelmällä kuten MHD ja xHP? :think

          Ei toimi. Ostin lisenssin tänään ja kokeilin. Mistä olette tilanneet noita ENET-kaapeleita / THOR palikoita?
          E46 M3

          Comment

          • Bössi
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 140
            • Espoo

            #50
            Originally posted by JHe View Post
            Ei toimi. Ostin lisenssin tänään ja kokeilin. Mistä olette tilanneet noita ENET-kaapeleita / THOR palikoita?
            https://www.bimmer-connect.com/index.php

            Tuolta tuli itselle Thor. Ensimmäinen katosi Itävallassa postitusvaiheessa, mutta lähettivät uuden joka tuli jopa perille. Nykyäänhän MHD:ltä on saatavilla myös F-sarjaan wifi-adapteri.
            Kesä: E36 328i Cabrio -97
            Käyttis: E90 330d xDrive -11

            ex: E87 118d -06, E36 323ti -99, E87 130i -07, E46 325ti -02, E36 328i Touring -95, E36 323i Coupe -96

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5428
              • S:t Karins

              #51
              Originally posted by JHe View Post
              Ei toimi. Ostin lisenssin tänään ja kokeilin. Mistä olette tilanneet noita ENET-kaapeleita / THOR palikoita?
              Originally posted by Bössi View Post
              Nykyäänhän MHD:ltä on saatavilla myös F-sarjaan wifi-adapteri.
              Tilasin MHD:n OBD wifi pulikan F sarjaan, Facetietojen mukaan sama pulikka toimii niin xDelete että xHP:n kanssa, ja on vikkelä yhteys.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • msalojaa
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2018
                • 364
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by Tommix View Post
                Tilasin MHD:n OBD wifi pulikan F sarjaan, Facetietojen mukaan sama pulikka toimii niin xDelete että xHP:n kanssa, ja on vikkelä yhteys.
                Joo, kaikki flashit on kuulemma todella paljon nopeampia kuin noilla antiikkikaapeleilla. Mutta 71 € (voucherilla MHD) on kyllä aika paljon. Toi on myös aika valtavan kokoinen, jos sillä mitään väliä ny on.
                G29 Z4
                Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                Comment

                • msalojaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2018
                  • 364
                  • Helsinki

                  #53
                  Originally posted by msalojaa View Post
                  Joo, kaikki flashit on kuulemma todella paljon nopeampia kuin noilla antiikkikaapeleilla. Mutta 71 € (voucherilla MHD) on kyllä aika paljon. Toi on myös aika valtavan kokoinen, jos sillä mitään väliä ny on.
                  Niinhän se on tunnustettava, että tilasin itsekin viimein tuon MHD black adapterin. Ei ole "aika valtavan kokoinen" (kuten itse tuossa väitin), hyvin huomaamattomasti ainakin F21 portissa pysyy kivasti sivussa. Nyt kun MHD, xHP ja xDelete kaikki tukee iOS, niin pystyy käyttämään halpis-Androidin sijaan iPhonea joka mulla on luurina.

                  Jotta ei mene kokonaan off-topic, niin ostin tänään xDeleten ja asensin autoon. Asennus ko. adapterilla kesti ehkä 3 minuuttia.

                  Kävin yhdellä testiajolla ja autosta löytyy nyt (tietysti) kaikki "tehokkaan" takavedon ominaisuudet - lähtee sutimaan nopeammissakin vauhdeissa ja perä yrittää hakea sivuille, kun vähän enemmän antaa kenkää. xDriven kanssa pystyi käytännössä melkein tilanteessa kuin tilanteessa ilman luistonestoa painamaan kaasun pohjaan ongelmitta.

                  Pitää nyt opetella vähän varomaan ja tietty lukkoperän kanssa ois vielä kivempi.
                  G29 Z4
                  Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3842
                    • Finnland

                    #54
                    Kaikkea sitä näkee kun ikää tulee.
                    Säästöä takavetoiseksi muuttamalla, silti siellä on jakolaatikko öljypumppuineen kytkettynä alati ja eturenkaiden kautta jarruttamassa toinen perä kardaaneineen.
                    Pelkkää wannabe-takavetoisuutta nelivedon kuluilla ja suuremmalla kitkalla..
                    Siis pelkkänä leikkimisenä varmaan ok, muttei tuolla säästä ainakaan mitäön, ehkä jopa päinvastoin.
                    Saat vaihdella kuitenkin nelivedon voimansiirtoon palikkaa vaikka "nautit" takavedosta. Tai vaan "ikiöljyjä" (reps)
                    Neljästä sutimattomasta renkaasta yhteen sutivaan neljän kuluilla, no kukin tyylillään Tää on typerin juttu mitä on tullut vastaan hetkeen taloudellisesta näkökulmasta. Leluna ok, mutta ehkä kannattais ostaa se aito takaveto suoraan kesäksi.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1760
                      • vihti

                      #55
                      Pääsee kesällä slatia eikä tarvi ostaa talviautoa erikseen. Eikai kukaan luule että tuolla mitään säästäisi?
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Tube-
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 26
                        • Lohja/Helsinki

                        #56
                        Onko kukaan koittanut integroida xDelete appia android-iDriveen? Eli jos autoon on asennettu android-mankka orkkis iDriven tilalle, voiko xDeleteä käyttä tätäkautta?
                        Tällainen konsepti kiinnostaisi laittaa e91:seen mikäli toimisi.

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #57
                          Onko kellään ollut ongelmia xdeleten kanssa? Omasta m550d onnistui hyvin ilman herjoja kytkemään nelivedon pois, mutta xdriven toimintaan laitto onkin nyt vähän kinkkisempi. Appi herjaa livedatassa että jakolaatikon kitkalevyt kuluneet?(toimi kyllä nelivetonakin ihan normaalisti) niin jakolaatikon kytkimen kalibrointi ei mene nyt läpi, ja tämän se tekee aina kun aktivoi xdriven.
                          Nyt siis appi näyttää että xdrive enabled, mutta auto herjaa nelivedosta ja eikä se tietenkään toimikkaan
                          Istalla kun luki koodit niin antoi: 021908 Encoding: Data invalid, eli ilmeisesti nelivedon ohjainboksi on nyt jotenkin ”jumissa” tms.
                          M550d

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3842
                            • Finnland

                            #58
                            Btw jos arvioida pitäisi paljonko tällainen säästää, niin väittäisin sen kyllä olevan asia jonka eroa ei käytännössä voi mitata. Kun eihän tuo muutenkaan kytke tuota välipakkaa kuin tarvittaessa, ja silloin kun sen jättää kytkemättä, varmasti syö enemmän polttoainetta kuin jos se olisi kytkettynä.

                            Ja ne voimansiirrot kardaaneineen pyörii siellä sitten kokoajan kuitenkin.
                            Käyttännössä saat nelivedosta 2-vetoisen nelivedon kulutuksella, ja voit leikkiä omaavasi takavedon kun pyörittelet siellä extrana sitä voimansiirtoa kokoajan.

                            Leluna ok, mutta säästöä ei voi perustella edes teoriassa millään muotoa. Ne voimalaitteiden pyörittämiset ja laakerit kun vaatii sen ihan saman voiman vaikka pyörittäisitkin niitä toisesta päästä, kun teet sen pyörimiseen tarvittavan voiman kuitenkin auton moottorilla. Pyhä yksinkertaisuus jos joku muuta tuohon väittää
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by jumbo View Post
                              Onko kellään ollut ongelmia xdeleten kanssa? Omasta m550d onnistui hyvin ilman herjoja kytkemään nelivedon pois, mutta xdriven toimintaan laitto onkin nyt vähän kinkkisempi. Appi herjaa livedatassa että jakolaatikon kitkalevyt kuluneet?(toimi kyllä nelivetonakin ihan normaalisti) niin jakolaatikon kytkimen kalibrointi ei mene nyt läpi, ja tämän se tekee aina kun aktivoi xdriven.
                              Nyt siis appi näyttää että xdrive enabled, mutta auto herjaa nelivedosta ja eikä se tietenkään toimikkaan
                              Istalla kun luki koodit niin antoi: 021908 Encoding: Data invalid, eli ilmeisesti nelivedon ohjainboksi on nyt jotenkin ”jumissa” tms.
                              Tuon vikakoodin perusteella kokeilisin koodata sen jakolaatikon uusiksi E-sys:llä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1520
                                • Kymenlaakso

                                #60
                                Nostellaas vähän vanhaa topikkia, itsellä e60:ssä nyt xdelete laitettuna kun vanhusta rupes leikityttää, mutta eipäs tuo nyt niin hyvin pelaakkaan kun mitä olen videoita katsellut, auto yrittää selvästi itse vieläkin rajoittaa sutimista, vaikka on luistonestokin kokonaan pois, jos vaihtaa 1->2 töppää sutiminen selvästi jonkin auton toiminnon takia,vähän niinkuin luistonestolla, ja ei nyt ei johdu tehon puutteesta, voiko johtua etukardaanin puutteesta? Se on irti ristikon rikkoutumisen takia.
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎