Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xDelete, nelivedosta takavedoksi
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Tommix View PostTuo alkaa olla jo ihan ok hinta. Toisaalta ei jakais toista piuhaa + adapterimokkulaakaan mukana raahata. MHD:n on sentään tulossa bluetooth mokkula.
Aika tarkka tosin puhelinmallin kanssa, jotta sai Ethernetiin laitettua staattisen IP:n. Testasin Motorolan, Googlen ja Samsung S4:lla, mutta millään ei onnistunut säätämään ip-osoitetta, mutta lopulta Samsung Galaxy A5 (2017) onnistui säätää. Eli kannattaa googlaa "Ethernet+puhelimen malli", ennen kuin hommaa softaa. Ja yhteyden testaaminenhan onnistuu jo ennen lisenssin hankintaa.
F10:llä pienen testailun perusteella varsin mukavat käyttökokemukset RWD-moodista ja xDriveen pääsee tarvittaessa takaisinkin softalla sukkelasti. Varmaan talveksi taas tulee kytkettyä takaisin AWD käyttöön. Jossain vaiheessa kai tarkoitus tulla esim. erillinen talvimoodi, jolla saa hieman eteenkin vetoa - sitä odotellessa!
Comment
-
-
Hetkinen. En näistä uudemman pään xdrive vehkeistä ole kärryillä aivan kaikilta osin, mutta eikö siellä jakolaatikossa ole pelkkä levykytkin? Toiminnaltaan käytännössä on/off (kaikki muu on levyjen raiskausta?)
Toki levyt on tehty siten että niitä kärsii luistattaa jonkin verran ( tästä seurauksena öljyn likaantuminen, ja kytkimen kulmikas toiminta kuten yleisesti on tiedossa)E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostNythän tämä on saatavissa myös F-sarjaan. Jotenkin ymmärsin että toimii Enet kaapelilla. Tuo usbC to ethernet adapteri on vaan turhan kallis. Toimiikohan F sarjassa myös perinteisellä combolla: usbC - OTG + USB - OBD yhdistelmällä kuten MHD ja xHP? :think
Ei toimi. Ostin lisenssin tänään ja kokeilin. Mistä olette tilanneet noita ENET-kaapeleita / THOR palikoita?E46 M3
Comment
-
-
Originally posted by JHe View PostEi toimi. Ostin lisenssin tänään ja kokeilin. Mistä olette tilanneet noita ENET-kaapeleita / THOR palikoita?
Tuolta tuli itselle Thor. Ensimmäinen katosi Itävallassa postitusvaiheessa, mutta lähettivät uuden joka tuli jopa perille. Nykyäänhän MHD:ltä on saatavilla myös F-sarjaan wifi-adapteri.Kesä: E36 328i Cabrio -97
Käyttis: E90 330d xDrive -11
ex: E87 118d -06, E36 323ti -99, E87 130i -07, E46 325ti -02, E36 328i Touring -95, E36 323i Coupe -96
Comment
-
-
Originally posted by JHe View PostEi toimi. Ostin lisenssin tänään ja kokeilin. Mistä olette tilanneet noita ENET-kaapeleita / THOR palikoita?Originally posted by Bössi View PostNykyäänhän MHD:ltä on saatavilla myös F-sarjaan wifi-adapteri.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTilasin MHD:n OBD wifi pulikan F sarjaan, Facetietojen mukaan sama pulikka toimii niin xDelete että xHP:n kanssa, ja on vikkelä yhteys.
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostJoo, kaikki flashit on kuulemma todella paljon nopeampia kuin noilla antiikkikaapeleilla. Mutta 71 € (voucherilla MHD) on kyllä aika paljon. Toi on myös aika valtavan kokoinen, jos sillä mitään väliä ny on.
Jotta ei mene kokonaan off-topic, niin ostin tänään xDeleten ja asensin autoon. Asennus ko. adapterilla kesti ehkä 3 minuuttia.
Kävin yhdellä testiajolla ja autosta löytyy nyt (tietysti) kaikki "tehokkaan" takavedon ominaisuudet - lähtee sutimaan nopeammissakin vauhdeissa ja perä yrittää hakea sivuille, kun vähän enemmän antaa kenkää. xDriven kanssa pystyi käytännössä melkein tilanteessa kuin tilanteessa ilman luistonestoa painamaan kaasun pohjaan ongelmitta.
Pitää nyt opetella vähän varomaan ja tietty lukkoperän kanssa ois vielä kivempi.
Comment
-
-
Kaikkea sitä näkee kun ikää tulee.
Säästöä takavetoiseksi muuttamalla, silti siellä on jakolaatikko öljypumppuineen kytkettynä alati ja eturenkaiden kautta jarruttamassa toinen perä kardaaneineen.
Pelkkää wannabe-takavetoisuutta nelivedon kuluilla ja suuremmalla kitkalla..
Siis pelkkänä leikkimisenä varmaan ok, muttei tuolla säästä ainakaan mitäön, ehkä jopa päinvastoin.
Saat vaihdella kuitenkin nelivedon voimansiirtoon palikkaa vaikka "nautit" takavedosta. Tai vaan "ikiöljyjä" (reps)
Neljästä sutimattomasta renkaasta yhteen sutivaan neljän kuluilla, no kukin tyylilläänTää on typerin juttu mitä on tullut vastaan hetkeen taloudellisesta näkökulmasta. Leluna ok, mutta ehkä kannattais ostaa se aito takaveto suoraan kesäksi.
Comment
-
-
Onko kellään ollut ongelmia xdeleten kanssa? Omasta m550d onnistui hyvin ilman herjoja kytkemään nelivedon pois, mutta xdriven toimintaan laitto onkin nyt vähän kinkkisempi. Appi herjaa livedatassa että jakolaatikon kitkalevyt kuluneet?(toimi kyllä nelivetonakin ihan normaalisti) niin jakolaatikon kytkimen kalibrointi ei mene nyt läpi, ja tämän se tekee aina kun aktivoi xdriven.
Nyt siis appi näyttää että xdrive enabled, mutta auto herjaa nelivedosta ja eikä se tietenkään toimikkaan
Istalla kun luki koodit niin antoi: 021908 Encoding: Data invalid, eli ilmeisesti nelivedon ohjainboksi on nyt jotenkin ”jumissa” tms.M550d
Comment
-
-
Btw jos arvioida pitäisi paljonko tällainen säästää, niin väittäisin sen kyllä olevan asia jonka eroa ei käytännössä voi mitata. Kun eihän tuo muutenkaan kytke tuota välipakkaa kuin tarvittaessa, ja silloin kun sen jättää kytkemättä, varmasti syö enemmän polttoainetta kuin jos se olisi kytkettynä.
Ja ne voimansiirrot kardaaneineen pyörii siellä sitten kokoajan kuitenkin.
Käyttännössä saat nelivedosta 2-vetoisen nelivedon kulutuksella, ja voit leikkiä omaavasi takavedon kun pyörittelet siellä extrana sitä voimansiirtoa kokoajan.
Leluna ok, mutta säästöä ei voi perustella edes teoriassa millään muotoa. Ne voimalaitteiden pyörittämiset ja laakerit kun vaatii sen ihan saman voiman vaikka pyörittäisitkin niitä toisesta päästä, kun teet sen pyörimiseen tarvittavan voiman kuitenkin auton moottorilla. Pyhä yksinkertaisuus jos joku muuta tuohon väittää
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostOnko kellään ollut ongelmia xdeleten kanssa? Omasta m550d onnistui hyvin ilman herjoja kytkemään nelivedon pois, mutta xdriven toimintaan laitto onkin nyt vähän kinkkisempi. Appi herjaa livedatassa että jakolaatikon kitkalevyt kuluneet?(toimi kyllä nelivetonakin ihan normaalisti) niin jakolaatikon kytkimen kalibrointi ei mene nyt läpi, ja tämän se tekee aina kun aktivoi xdriven.
Nyt siis appi näyttää että xdrive enabled, mutta auto herjaa nelivedosta ja eikä se tietenkään toimikkaan
Istalla kun luki koodit niin antoi: 021908 Encoding: Data invalid, eli ilmeisesti nelivedon ohjainboksi on nyt jotenkin ”jumissa” tms.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nostellaas vähän vanhaa topikkia, itsellä e60:ssä nyt xdelete laitettuna kun vanhusta rupes leikityttää, mutta eipäs tuo nyt niin hyvin pelaakkaan kun mitä olen videoita katsellut, auto yrittää selvästi itse vieläkin rajoittaa sutimista, vaikka on luistonestokin kokonaan pois, jos vaihtaa 1->2 töppää sutiminen selvästi jonkin auton toiminnon takia,vähän niinkuin luistonestolla, ja ei nyt ei johdu tehon puutteesta, voiko johtua etukardaanin puutteesta? Se on irti ristikon rikkoutumisen takia.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
Comment