Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen letkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #61
    Originally posted by 325E View Post
    diipadaapa.
    Kun kerran tällä foorumilla ei kukaan osaa yhtään mitään, niin lue nyt vaikka tästä AJATUKSEN KANSSA, mitä pehmennyt ja laajeneva kumiletku voi aiheuttaa siellä kytkinlinjassa. Jos englanti ei taivu, niin google translator auttaa.


    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #62
      Mites 325E, noi vaijeri kytkimet? Onko niissä venyvä vaijeri vai miten niissä säätö toimii?
      Aprilia RSV4

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        #63
        Originally posted by jannmann View Post
        Mites 325E, noi vaijeri kytkimet? Onko niissä venyvä vaijeri vai miten niissä säätö toimii?
        Tai traktorin kytkin, jossa ei ole letkua ollenkaan, vaan pelkkiä putkia?

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #64
          Originally posted by MPV View Post
          Tai traktorin kytkin, jossa ei ole letkua ollenkaan, vaan pelkkiä putkia?
          Älä ny saatana mee pandoran lipasta härnään

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14352
            • Oulu

            #65
            Originally posted by BeamR View Post
            +1

            Ei oo todellista että samaa aihetta on jankattu kohta 5 sivua
            No perhana, minä jään monesti paitsi ku vaan kaksi sivua näkyy.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Hexodus
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 74
              • LTI

              #66
              Aina joskus tänne foorumille ilmaantuu tällainen (ketjun) helmi, mikä jaksaa naurattaa useampaan otteeseen sitä mukaa kun lukee eteenpäin.

              Ja en tiedä muista, mutta allekirjoittaneelle ainakin käy valitettavan usein niin, että kun yhden rikkinäisen paikan korjaa niin samantien porsii jostain muualta. Enpä ole älynnyt aiemmin syyttää uutta osaa tai tehtyä korjausta.
              IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #67
                Originally posted by jannmann View Post
                Mites 325E, noi vaijeri kytkimet? Onko niissä venyvä vaijeri vai miten niissä säätö toimii?
                VWn vaijerikytkimissä oli sellanen hämärä teleskooppi se vaijerinkuori joka piti lukita kun kykävaijerin irroittaa. Säätyy itsestään sillä kun vaijeri venyi. Sit jos ei lukinnut niin se kuori rävähti niin pitkäksi ettei sitä vaijeria enää saanu asennettua.. ..mistäkö tiedän.

                Vaijerikytkin saatana Melkosen sarkofagin kaivoit esille.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #68
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  VWn vaijerikytkimissä oli sellanen hämärä teleskooppi se vaijerinkuori joka piti lukita kun kykävaijerin irroittaa. Säätyy itsestään sillä kun vaijeri venyi. Sit jos ei lukinnut niin se kuori rävähti niin pitkäksi ettei sitä vaijeria enää saanu asennettua.. ..mistäkö tiedän.

                  Vaijerikytkin saatana Melkosen sarkofagin kaivoit esille.
                  Velimiehellä oli joku golffin reuha tuossa kesällä jossa oli ilmeisesti juuri tuo mekanismi.
                  Kapineessa alkoi kytkin luistamaan oikein tuntuvasti ja korjautui kun säädöstä löysäsi takasin vaijeria. Oikein viimeisen päälle hieno keksintö tuollainen säätö.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15226
                    • Ajamisen Iloa

                    #69
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Mites 325E, noi vaijeri kytkimet? Onko niissä venyvä vaijeri vai miten niissä säätö toimii?


                    Antakaa nyt 325E:n vastata välissä. Haluan oppia asiasta lisää, vaikuttaa mielenkiintoiselta!
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • vaappu
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 1191
                      • Rovaniemi/Pyhätunturi

                      #70
                      Nuorena kloppina kun turbo cherryyn rakensin quartermasterin 5.5" 2levysen nascar auton vanhan kytkimen. Oli cherryn orgis vaijeri kytkin kovilla. Vipu varsi suhdetta piti kaksin kertaistaa että jaksoi / sai järkevän liike radan. No meni pieni hetki ja tuli pellistä repesi vaijerin sisään tulo aukko.. ala sitten sitä vahvistamaan.. Vaijeri kytkin
                      mb 519 täys pitkä
                      mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                      e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                      e31 850i Miljoonan markan bmw.
                      e21. Kimppa rassi.
                      Awd corolla turbo.+420whp..

                      Comment

                      • JK1
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 44
                        • Lahti

                        #71
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Vastakysymys topikin aloittajalle.
                        Miksi pitää saada punosletku? Mikset käytä alkuperäistä?

                        Oho, onkin tullut aikamoista tarinaa tänne
                        Vastasinkin tuohon jo heti ketjun alussa hämärästi, eli eli palikat tulee eri autoista, niin joku letku tuohon väliin pitää saada. ZF G6-53 tulee Chevyn LS-koneeseen, Bemarin kytkimellä. Työsylinteri on 123d:stä ja poljinsetti E83:sta. Ajattelin eliminoida noita putkia tuosta sylinterien välistä, letku vaan pää- ja työsylinterin väliin. Mutta jos tästä on jo seitsemän sivua juttua, niin ei sitä varmaan taida löytyä. Virittelen sitten ihan alkup. letkua, ja sovittelen kovilla putkilla etäisyydet kohdillen.
                        Kiitos vaan kaikille

                        J

                        Comment

                        • juxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 301
                          • Jyväskylä

                          #72
                          Laita vaan se punosletku niin helpoimmalla pääset
                          G05 X5 45e Msport
                          E70 X5 35d
                          E36 Compact VR6T
                          E60 M5 VR6T
                          E92 VR6T Build

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #73
                            Originally posted by Hexodus View Post
                            Enpä ole älynnyt aiemmin syyttää uutta osaa tai tehtyä korjausta.
                            amatööri!
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #74
                              Enää en muuta sano kuin AAMEN.

                              Enää en muuta sano asialle kuin AAMEN, uskon tuoneeni fakta seikoin ja kertomani käytännön kokemuksen kautta selville, miten asiat on todellisuudessa fiktioon verrattuna. Sekä sellaisille henkilöille jotka ei ole tehneet vastaavia kytkin muutoksia tai saaneet em. kokemusta käytännössä. Jopa Einstein sanoi "kokemusta ei voita mikään". Kiitän asiallisesta keskustelusta vaikka joilekkin asia kumisestavenyvästä kytkinletkusta meni koskettavasti jonkun omalle ns. henkilökohtaiselle tasolle, jolle osasin nauraa oikeasti ja tasot heittää tekniikka osammisessa. Miettikää kytkimen koko elinkaaren asiat, kytkinlevy kuluu ja sekä asetelma ja jopa metallia lähtee astelmasta ja vauhtipyörästä ja juuri tämä venyvä kytkinkumiletku pitää koko kytkimen toiminta mallin säädön samanlaisena kytkimen elinkaaren aikana, vaikka tulee muuttuvia tekijöitä joita edellä mainitsin.


                              Originally posted by Remotion View Post


                              Antakaa nyt 325E:n vastata välissä. Haluan oppia asiasta lisää, vaikuttaa mielenkiintoiselta!

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #75
                                Et sä kyllä ole tähän mennessä antanut ensimmäistäkään faktaa yhtään mistään. Pelkästään omia kuvitelmiasi ja väitteitäsi jonkun kenenkään tuntemattoman asentajan mielipiteistä.

                                Eiköhän tähänkin threadiin ole vastannut aika monta ihmistä jotka on aivan omin käsin tehnyt paljon enemmän kytkinremontteja ja kytkinmuutoksia kuin sinä edes unissasi.

                                Jos se kytkinletku toimisi kuten kuvittelet, niin sen KYTKINLETKUN LAAJENEMISEN PITÄISI MUKAUTUA LEVYN KULUMISEEN (+paineasetelman jne). Ja kun ne kaikki kuluu eri tavoin ja välillä hajoaakin, niin siellä ei ole mitään älyletkua joka miettisi että "haa, nytpä noiden seitsemän muun komponentin keskinäiset kuluneisuussuhteet onkin noin tai näin ja pullistumpa siis tällä kertaa siten."

                                Vaikka oletkin mielelläsi tyrkyttänyt itseäsi jopa lehtiin "autoammattilaisena", niin mieti nyt edes joskus mitä selität ja millä foorumilla.

                                Hyvää kevättä sinnekin.
                                Last edited by BeamR; 03-02-2019, 01:17.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎