Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 viritys yms. topikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2561
    • .

    Originally posted by e36coupe View Post
    "Paininkuppikoteloa työstettävä"
    -Viittaako tämä nostajien kolojen läpi asti poraukseen vai mihin muutokseen?

    Onko tietoa vaatiiko Schrick 264 nokka myös vastaavan muutoksen?
    Kyllä tuo sitä taitaa tarkoittaa tai sitten nokkapukkien madaltamista. Sitäkin voi joutua tekemään, jos hydraulin liikevara ei riitä eikä lashcappeja haluta käyttää.

    Yleensä nämä ongelmat koskevat vain vakioista hiottuja nokkia. Schrickin ym. valmistajien nokissa nokan perusympyrä pysyy vakiona, koska ne on tehty suoraan valuaihioista eikä vakioista jälkikäteen hiomalla ja siten hydraulia ei tartte saada ylemmäs=läpiporaus ja hydraulin etäisyys venttiilistä säilyy vakiona=ei pukkien madaltamista. Nämä edut maksavat sitten enemmän rahaa ja se on syy miksi nokkia hiotaan.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Paperman77
      BTCF Member
      • Jun 2017
      • 219
      • Kuopio

      Originally posted by Paperman77 View Post
      Paljonko jää mäntä alle dekkitason tuossa m52tub28 moottorissa? Saisi puristussuhdetta hiukan laskeskeltua.
      Onko kellään tästä tietoa? Koittanut hakea vaikka milla hakusanalla.
      Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 722
        • Nokia

        Euro M3 (S50, Bosch part #0280217806) MAF kytkentä M52 alkuperäisiin sähköihin... Meneekö kytkentä vain vaihtamalla päittäin pinnit 2 & 4? Ykköseen maa ja kolmoseen +12V.
        Softaus sitten erikseen.

        Last edited by e36coupe; 06-04-2023, 09:08.
        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1766
          • vihti

          Itsellä ollut hetken aikaa tuo -806 maffi kunnes vaihdoin mutta muistaakseni noin juuri että kahden pinnin paikkaa piti vaihtaa ristiin, toki se kokeilemalla sitten selvii kun livedataa tutkii
          E39 523i Turbo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎