Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 lämmettyään röpöttää eikä tahdo kiihtyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11082
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Juho_ View Post
    Okei, tuosta en ollutkaan tietoinen.
    Jep. Siksi varsinkin nokan anturointi on super nirso siitä minkä merkkisen anturin sinne pistää.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

      #32
      testeri oli xtools ja kaveri arvioi puolavikaa.

      Comment

      • bember
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 479
        • Kirkkonummi

        #33
        nokan anturina nyt Bremi, älkää vaan sanoko että vaihtaisin Siemensiin kun mikään ei muuttunut.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11082
          • Oulu

          #34
          Originally posted by bember View Post
          nokan anturina nyt Bremi, älkää vaan sanoko että vaihtaisin Siemensiin kun mikään ei muuttunut.
          Tainnu jo melko monta kertaa kirjottaa että vain OEM siemens/vdo merkkiset pelaa.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • bember
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 479
            • Kirkkonummi

            #35
            Eroa ei ilmennyt.

            Comment

            • bember
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 479
              • Kirkkonummi

              #36
              Bensapuoli, jos filtteri tukossa, niin onko oireet vastaavat?

              Comment

              • Juho_
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2016
                • 1062
                • Suomi

                #37
                Täällä on vinkattu vikakoodien luku.
                Se ei paljoo auta meitä ketkä koitetaan jotai vinkkejä heitellä, jos niitä vikakoodeja ei kerrota.. sillä ei varsinaisesti merkitystä mikä testeri kyseessä jos kommunikoi ecun kanssa ja lukee vikamuistin.

                Tukkoisella polttoainesuodattimella polttoainepaineet kyykkää, kun virtauskapasiteetti tulee vastaan.
                -> vetää laihalle ja hyytyy.

                Jos haluut ihmetellä mahdollista puolavikaa, niin aja hetki vika päällä, kone seis ja kato tulpat.
                Noin oon itekkin löytäny epämääräisemmin pätkivän sylinterin.. ja pyttykohtaisia ongelmia ihmetellyt.
                On toki hyvin karkeasti suuntaa antava menetelmä.

                Mutta, silti:
                Tainnu jo melko monta kertaa kirjottaa että vain OEM siemens/vdo merkkiset pelaa.
                nokan anturina nyt Bremi
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • Vibex
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2014
                  • 1996
                  • Lohja

                  #38
                  Aivan pakko kompata edellisiä, noita antureita on vaihdeltu melkonen läjä turhaan vain sen takia että nämä on nirsoja niiden suhteen. Eli bremi kuikkaan ja em. anturi tilalle. Mitkä koodit sieltä tuli?
                  Husqvarna Svartpilen
                  BMW e36 318iA

                  Ex:

                  BMW e85 Z4 3,0
                  BMW e36 316ti
                  MINI Cooper S
                  BMW Z3 Coupé
                  BMW e46 325iA
                  BMW Z3 Roadster
                  BMW e46 328ci
                  BMW e36 316ti

                  Comment

                  • bember
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 479
                    • Kirkkonummi

                    #39
                    "Tukkoisella polttoainesuodattimella polttoainepaineet kyykkää, kun virtauskapasiteetti tulee vastaan.
                    -> vetää laihalle ja hyytyy."

                    Kyllä, mutta miten voi toimia korkeilla kierroksilla?

                    Kaveri ei päässyt sillä Xtoolsillä syvemmälle, oli vaan kaksi riviä moottorivika-koodia. Oisko pitänyt , kukaan tietää?

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 296
                      • Suomi

                      #40
                      Originally posted by bember View Post
                      Eroa ei ilmennyt.
                      oletko siis kokeillut varmasti toimivaa/uutta alkuperäistä nokan anturia ? jos et, niin lähtisin itekkin ekana vaihtamaan tuon. tällä foorumilla kymmeniä tarinoita, kun ei parempienkaan merkkien uudet anturit pelaa, itsellä kokemusta kanssa.
                      etenkin jos ne suuttimet pitää meteliä, niin aika varma homma. semmonen selvä säksätys/tikitys kuuluu, jonka vois äkkisemmin ajatella kuuluvan venttiili koneistosta.

                      en sano etteikö ne tarvikkeet vois joskus toimia, mutta aika arpa peliä tuntuu olevan semmosen hankkiminen.

                      kokeile vaikka ens alkuun huomaatko mitään eroa auton toiminnassa jos irrotat tuon nokan johdon, jos menee selvästi huonommaks niin sillonhan se toimii ja vikaa voi etsiä muualta(ehkä).
                      Last edited by biimerrrrville; 28-01-2021, 22:03.

                      Comment

                      • bember
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 479
                        • Kirkkonummi

                        #41
                        Kirjoitinhan jo, että mittasin vanhan anturin Ohmit toimiviksi.

                        Comment

                        • bember
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 479
                          • Kirkkonummi

                          #42
                          "kokeile vaikka ens alkuun huomaatko mitään eroa auton toiminnassa jos irrotat tuon nokan johdon, jos menee selvästi huonommaks niin sillonhan se toimii ja vikaa voi etsiä muualta(ehkä)."

                          Se vitun johto on irrallaan siellä imusarrjan alla ja vaikea yhdistää yhdellä kädellä, meinaatko että voisi moottori käydä kun sen irroittaa?

                          Comment

                          • biimerrrrville
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 296
                            • Suomi

                            #43
                            Originally posted by bember View Post
                            Kirjoitinhan jo, että mittasin vanhan anturin Ohmit toimiviksi.
                            sulle myös vastattiin tuolla että ei ole luotettava mittaus tapa.

                            Originally posted by bember View Post
                            "kokeile vaikka ens alkuun huomaatko mitään eroa auton toiminnassa jos irrotat tuon nokan johdon, jos menee selvästi huonommaks niin sillonhan se toimii ja vikaa voi etsiä muualta(ehkä)."

                            Se vitun johto on irrallaan siellä imusarrjan alla ja vaikea yhdistää yhdellä kädellä, meinaatko että voisi moottori käydä kun sen irroittaa?
                            käy samalla lailla kun jos se anturi ei pelaa, olettaen että kampuran tunnistin kunnossa.

                            Comment

                            • Juho_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2016
                              • 1062
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by bember View Post
                              "Tukkoisella polttoainesuodattimella polttoainepaineet kyykkää, kun virtauskapasiteetti tulee vastaan.
                              -> vetää laihalle ja hyytyy."

                              Kyllä, mutta miten voi toimia korkeilla kierroksilla?

                              Kaveri ei päässyt sillä Xtoolsillä syvemmälle, oli vaan kaksi riviä moottorivika-koodia. Oisko pitänyt , kukaan tietää?
                              Jos olis tukkoinen suodatin, niin ei se kyllä jaksais välttämättä kiertääkkään, eli ei toimisi (ainakaa kovin kummoisesti, jos ollenkaan) reilummilla kierroksilla.
                              Nimimerkillä kokemusta on kun yks suodatin hajos, osakaasulla toimi suht normaalisti ja reilulla kaasulla aika äkkiä vaan hyyty.

                              Eli en usko, että siun tapauksessa vianaiheuttaja olis tukkoinen pa -suodatin.

                              Joo, kyllä siellä suht selkeet vikakoodit pitäis olla jos testeri kommunikoisi oikein sen ecun kanssa.
                              Bosch, Inpa.. mitä näitä on mitkä kommunikoi vanhempien bemarien kanssa?

                              Vikakoodeista voi saada jotain vihjeitä mihin suuntaan vianhaussa lähtee.
                              Joskus ohjaa väärään suuntaan, joskus kertoo suoraan viallisen komponentin tavalla tai toisella.
                              YouTube
                              Instagram // Juhon Moottoripaja

                              Comment

                              • bember
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 479
                                • Kirkkonummi

                                #45
                                Entä sitten MAFi, sitä spreijattiin syksyllä, kun yritettiin väärästä kohtaa, ennen sitä eikä jälkeen, saada starttaamaan. Käynnistyi kyllä, mutta sammui heti spreijaamisen loputtua. Tuhoutuiko Maf? Voiko se olla syynä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎