Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kestävä voimansiirto (taka-akseli, kardaani, vaihteisto)
Collapse
X
-
Last edited by Takalo_kari; 22-04-2022, 20:48.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
-
-
Ekat koeajot tehty ja ABS ei toimi...
Pikaisella selvittelyllä, E46 330D abs anturi on erilainen eikä sitä voi korvata E36 anturilla sillä se on sentin liian lyhyt.
Edit: tarvittava anturi löytyi kuuden tunnin katalogien selailun jälkeen.
-jos joku tarvitsee tällaista anturia niin multa voi privalla kysellä.
abs toimii taas normaalistiLast edited by Takalo_kari; 29-04-2022, 15:02.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
E34 typ 210 perä menee jollain modeilla e36 palkkiin, mutta mitenkäs e36 m3 3.2 murikka menee e34 palkkiin?
Kai se jotenki passaa:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Onko jostain saatavana 328 vetareihin pelkkiä ulkopäitä? Tai jos ei saa niin kestäänkö nuo tarvike vetareiden nivelet jos ne vaihtaa orkkis keppiin?e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostOnko jostain saatavana 328 vetareihin pelkkiä ulkopäitä? Tai jos ei saa niin kestäänkö nuo tarvike vetareiden nivelet jos ne vaihtaa orkkis keppiin?
edit. luulisi että jossain muussa autossa olisi sopivalla poorilla olevaa ulkopään niveltä johon saisi teetettyä akselin, mutta eikö olisi helpompi tuo e46 olka-akseli swap?Last edited by Takalo_kari; 03-05-2022, 13:57.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Post, mutta eikö olisi helpompi tuo e46 olka-akseli swap?
Minun käytössä orkkis vetarin kestävyys ei oo ongelma. Nuille varavetareille on vaan tullu kilomertit täyteen. jostain tds:stä lähtösin
Wisefabilla näyttää olevan e36 myytävänä vetarin ulkopään niveliä mutta käykö ne bemarin vetariin on taas toinen juttue36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Posten tiedä bemareista, mutta offroad puolella kaikki motonetin nivelet land cruiseriin ovat aivan paskoja laadultaan. 500tkm ajettu vakionivel on huomattavasti vahvempi kuin oe laatuinen..
edit. luulisi että jossain muussa autossa olisi sopivalla poorilla olevaa ulkopään niveltä johon saisi teetettyä akselin, mutta eikö olisi helpompi tuo e46 olka-akseli swap?
Miten helpompi? Ei vieläkään oo näkyny hintaa mitä vittua ne Customi laipat makso perään
Ja kun luki ukon ABS jutuista niin joko ne lähti pelittämään?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Kyllä tässä taas tekisi vähän mieli muistuttaa siitä hyväksi ja ennen kaikkea toimivaksi havaitusta E34-osien bolt-on sopivuudesta. On ehkä ns. kiven alla ja hinnoissaan, mutta kun näitä kommentteja lukee työmäärästä, toimimattomuudesta sekä hinnasta, niin alkaa ne E34-hilut taas vaikuttamaan aika helpolta ja halvalta vaihtoehdolta.
Ja kun niissä on se huoltokin mahdollista, samanlaiset nivelet sekä sisä- että ulkopäässä, ja keppi tippuu välistä pois ilman pyöränlaakeri/napa/tms -jumppaamista...Last edited by Supra^; 05-05-2022, 17:08.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKyllä tässä taas tekisi vähän mieli muistuttaa siitä hyväksi ja ennen kaikkea toimivaksi havaitusta E34-osien bolt-on sopivuudesta. On ehkä ns. kiven alla ja hinnoissaan, mutta kun näitä kommentteja lukee työmäärästä, toimimattomuudesta sekä hinnasta, niin alkaa ne E34-hilut taas vaikuttamaan aika helpolta ja halvalta vaihtoehdolta.
Ja kun niissä on se huoltokin mahdollista, samanlaiset nivelet sekä sisä- että ulkopäässä, ja keppi tippuu välistä pois ilman pyöränlaakeri/napa/tms -jumppaamista...E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostEdit: tarvittava anturi löytyi kuuden tunnin katalogien selailun jälkeen.
-jos joku tarvitsee tällaista anturia niin multa voi privalla kysellä.
abs toimii taas normaalistiOriginally posted by Matuh View PostJa kun luki ukon ABS jutuista niin joko ne lähti pelittämään?Originally posted by Keme View PostSe tais laittaa salaisen ABS anturin sinne. Rahaa vastaan saa varmaan loput tiedot
Sillä on tiedossa semmosia valtion salaisuuksia ettei niitä voi kertoa julkisesti.
Sinänsä näkisin, että e46 330d ja kump. taka-akselin kynkkävarsi on hyvä vaihtoehto. Niitä kun on kuitenkin sopurahaan tarjolla ja paljon. Vetareitakin olisi samoin tarjolla siinä missä kynkkiä eli ideana ihan hyvä. Jos joku jaksaisi keksiä sisäpäälle jonkun halvan patenttiratkaisun, niin hyvä vaihtoehtohan se tämänkin on eikä osien saatavuudessa ole ongelmia.
Niin, ihan yhtä helposti se yksi iso mutteri siitä navasta aukeaa siinä missä nivelen monta pientä pulttia. Vielä jos on iso mopo käytössä, niin sehän on vain naps ja kops ja vetari on irti.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Jaaa se anturin numero piti pimittää nyt sit kaikilta mikä oli näkyvissä?Ei voi kun hattua nostaa kuinka hienoa auttavaista harrastaja ystävällistä toimintaa
Varmaan oli se preface 330d anturi :thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostJaaa se anturin numero piti pimittää nyt sit kaikilta mikä oli näkyvissä?Ei voi kun hattua nostaa kuinka hienoa auttavaista harrastaja ystävällistä toimintaa
Varmaan oli se preface 330d anturi :think
Ettei ihan moittimiseksi mene, niin se olin muuten minä joka sulle vinkkasi niistä kynkän poteron korjauspelleistä osanumeroineen.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment