Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kestävä voimansiirto (taka-akseli, kardaani, vaihteisto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    #91
    Originally posted by Pazi88 View Post
    434€ näyttää tämä sivu :think

    https://shop.rtemotorsport.net/epage...ts/33132227265
    eri osa, ei ole 330d vetarille, tuo olisi ollut paljon halvempi.

    Originally posted by Keme View Post
    Mitä ne sit maksoi vai onko se hinta joku valtion salaisuus?
    hinnat sovittu keskenämme, eipä niistä huudella.
    Last edited by Takalo_kari; 22-04-2022, 20:48.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • ooopeee
      BTCF Member
      • Dec 2011
      • 2111
      • Kouvola

      #92
      Originally posted by A.I View Post
      eri osa, ei ole 330d vetarille, tuo olisi ollut paljon halvempi.



      hinnat sovittu keskenämme, eipä niistä huudella.
      Legendaarinen. Ei vaan voi sanoa
      VW passat 1.9tdi 4motion
      E36 "328" cabrio

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #93
        Ekat koeajot tehty ja ABS ei toimi...

        Pikaisella selvittelyllä, E46 330D abs anturi on erilainen eikä sitä voi korvata E36 anturilla sillä se on sentin liian lyhyt.

        Edit: tarvittava anturi löytyi kuuden tunnin katalogien selailun jälkeen.
        -jos joku tarvitsee tällaista anturia niin multa voi privalla kysellä.

        abs toimii taas normaalisti
        Last edited by Takalo_kari; 29-04-2022, 15:02.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          #94
          E34 typ 210 perä menee jollain modeilla e36 palkkiin, mutta mitenkäs e36 m3 3.2 murikka menee e34 palkkiin?
          Kai se jotenki passaa:think
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • aaape
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 617
            • Muaninka

            #95
            Onko jostain saatavana 328 vetareihin pelkkiä ulkopäitä? Tai jos ei saa niin kestäänkö nuo tarvike vetareiden nivelet jos ne vaihtaa orkkis keppiin?
            e36 328i turbo (95)
            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
            e30 316 (m30)(87) projekti

            EX.
            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #96
              Originally posted by aaape View Post
              Onko jostain saatavana 328 vetareihin pelkkiä ulkopäitä? Tai jos ei saa niin kestäänkö nuo tarvike vetareiden nivelet jos ne vaihtaa orkkis keppiin?
              en tiedä bemareista, mutta offroad puolella kaikki motonetin nivelet land cruiseriin ovat aivan paskoja laadultaan. 500tkm ajettu vakionivel on huomattavasti vahvempi kuin oe laatuinen..


              edit. luulisi että jossain muussa autossa olisi sopivalla poorilla olevaa ulkopään niveltä johon saisi teetettyä akselin, mutta eikö olisi helpompi tuo e46 olka-akseli swap?
              Last edited by Takalo_kari; 03-05-2022, 13:57.
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • aaape
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 617
                • Muaninka

                #97
                Originally posted by A.I View Post
                , mutta eikö olisi helpompi tuo e46 olka-akseli swap?
                Avaatko vähän millälailla tämä olisi helpompi ratkaisu kuin 328 verareiden kunnostus? Olettaen että niveliä löytyy.

                Minun käytössä orkkis vetarin kestävyys ei oo ongelma. Nuille varavetareille on vaan tullu kilomertit täyteen. jostain tds:stä lähtösin

                Wisefabilla näyttää olevan e36 myytävänä vetarin ulkopään niveliä mutta käykö ne bemarin vetariin on taas toinen juttu
                e36 328i turbo (95)
                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                e30 316 (m30)(87) projekti

                EX.
                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  #98
                  Originally posted by A.I View Post
                  en tiedä bemareista, mutta offroad puolella kaikki motonetin nivelet land cruiseriin ovat aivan paskoja laadultaan. 500tkm ajettu vakionivel on huomattavasti vahvempi kuin oe laatuinen..


                  edit. luulisi että jossain muussa autossa olisi sopivalla poorilla olevaa ulkopään niveltä johon saisi teetettyä akselin, mutta eikö olisi helpompi tuo e46 olka-akseli swap?

                  Miten helpompi? Ei vieläkään oo näkyny hintaa mitä vittua ne Customi laipat makso perään

                  Ja kun luki ukon ABS jutuista niin joko ne lähti pelittämään?
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • Keme
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 229
                    • Rannikko

                    #99
                    Originally posted by Matuh View Post
                    Ja kun luki ukon ABS jutuista niin joko ne lähti pelittämään?
                    Se tais laittaa salaisen ABS anturin sinne. Rahaa vastaan saa varmaan loput tiedot
                    Sillä on tiedossa semmosia valtion salaisuuksia ettei niitä voi kertoa julkisesti.
                    JEEE JEE!

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Kyllä tässä taas tekisi vähän mieli muistuttaa siitä hyväksi ja ennen kaikkea toimivaksi havaitusta E34-osien bolt-on sopivuudesta. On ehkä ns. kiven alla ja hinnoissaan, mutta kun näitä kommentteja lukee työmäärästä, toimimattomuudesta sekä hinnasta, niin alkaa ne E34-hilut taas vaikuttamaan aika helpolta ja halvalta vaihtoehdolta.

                      Ja kun niissä on se huoltokin mahdollista, samanlaiset nivelet sekä sisä- että ulkopäässä, ja keppi tippuu välistä pois ilman pyöränlaakeri/napa/tms -jumppaamista...
                      Last edited by Supra^; 05-05-2022, 17:08.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Matuh
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 3702
                        • Kouvola

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Kyllä tässä taas tekisi vähän mieli muistuttaa siitä hyväksi ja ennen kaikkea toimivaksi havaitusta E34-osien bolt-on sopivuudesta. On ehkä ns. kiven alla ja hinnoissaan, mutta kun näitä kommentteja lukee työmäärästä, toimimattomuudesta sekä hinnasta, niin alkaa ne E34-hilut taas vaikuttamaan aika helpolta ja halvalta vaihtoehdolta.

                        Ja kun niissä on se huoltokin mahdollista, samanlaiset nivelet sekä sisä- että ulkopäässä, ja keppi tippuu välistä pois ilman pyöränlaakeri/napa/tms -jumppaamista...
                        Tämähä se on... Ja kuitenkin PPF saa sitten sitä "jumal" Keppiä jos tuntuu ettei stokki kestä
                        E36 328i M50B30 turbo
                        Skoda vRS
                        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2560
                          • .

                          Originally posted by A.I View Post
                          Edit: tarvittava anturi löytyi kuuden tunnin katalogien selailun jälkeen.
                          -jos joku tarvitsee tällaista anturia niin multa voi privalla kysellä.

                          abs toimii taas normaalisti
                          Originally posted by Matuh View Post
                          Ja kun luki ukon ABS jutuista niin joko ne lähti pelittämään?
                          Originally posted by Keme View Post
                          Se tais laittaa salaisen ABS anturin sinne. Rahaa vastaan saa varmaan loput tiedot
                          Sillä on tiedossa semmosia valtion salaisuuksia ettei niitä voi kertoa julkisesti.
                          Ei tartte kovin kauaa BMWFanssia selailla niin saa selville sopivan anturin osanumeron. Sivusto on ilmainen. Vain aikaa ja vähän sähköä kuluu tiedon hankintaan.

                          Sinänsä näkisin, että e46 330d ja kump. taka-akselin kynkkävarsi on hyvä vaihtoehto. Niitä kun on kuitenkin sopurahaan tarjolla ja paljon. Vetareitakin olisi samoin tarjolla siinä missä kynkkiä eli ideana ihan hyvä. Jos joku jaksaisi keksiä sisäpäälle jonkun halvan patenttiratkaisun, niin hyvä vaihtoehtohan se tämänkin on eikä osien saatavuudessa ole ongelmia.

                          Niin, ihan yhtä helposti se yksi iso mutteri siitä navasta aukeaa siinä missä nivelen monta pientä pulttia. Vielä jos on iso mopo käytössä, niin sehän on vain naps ja kops ja vetari on irti.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3702
                            • Kouvola

                            Jaaa se anturin numero piti pimittää nyt sit kaikilta mikä oli näkyvissä? Ei voi kun hattua nostaa kuinka hienoa auttavaista harrastaja ystävällistä toimintaa

                            Varmaan oli se preface 330d anturi :think
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Miuge
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 630
                              • Tampere

                              Se aiemmin mainittu E39 530d vetari olis hyvä jonkun selvittää, jolla sattuis oleen myös ne 330d kynkät käsissä. ABS rengas ja sopivan pituinen anturi on siinä vaiheessa helppo ja halpa rakennella, jos muuten palikat osuu kohilleen.
                              Webshop - MRT Engineering
                              Facebook - MRT Engineering
                              Instagram - mrtengineering
                              YouTube - miugemrt

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2560
                                • .

                                Originally posted by Matuh View Post
                                Jaaa se anturin numero piti pimittää nyt sit kaikilta mikä oli näkyvissä? Ei voi kun hattua nostaa kuinka hienoa auttavaista harrastaja ystävällistä toimintaa

                                Varmaan oli se preface 330d anturi :think
                                En millään muista anturin numeroa ulkoa, valitan. Tullut se(kin) joskus aikoinaan tutkittua oman projektin absien takia. Toisaalta, miksi kaikki pitäisi tulla kuin Manulle illallinen? Jos ei noilla antamillani ohjeilla pärjää eikä sopivaa anturia saa hommattua, niin ehkä auton rakennus saattaa ottaa lujille muutenkin.

                                Ettei ihan moittimiseksi mene, niin se olin muuten minä joka sulle vinkkasi niistä kynkän poteron korjauspelleistä osanumeroineen.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎