Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kestävä voimansiirto (taka-akseli, kardaani, vaihteisto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Visa57
    BTCF Member
    • Jul 2022
    • 17
    • Köyliö

    typ210

    Mitäs pitäs ottaa huomioon typ210 swapissa, E34 navat ja vetolaipat löytyy samoin e32 750 perä, 540/m5 vetarit pitäs hommaa, rallyroadin kiinnike setti ja e60 530d kardaani + abs kehät tietty. Toisen e36 akseliston aattelin hommaa, katsoo astemitalla typ168/188 perän kardaani laipasta kulman ja typ210 samaan kulmaan kiinnikkeet hitsillä kiinni. mahtuuko kaikki orkkis tukivarret ja tuollanen ei täys coilover tyyppinen jousitus ratkasu sama siis kun originel vai pitääkö tehä tilaa... tälläsestä löyty jotain juttua et ei mahtus isot vetarit?

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by Visa57 View Post
      Mitäs pitäs ottaa huomioon typ210 swapissa, E34 navat ja vetolaipat löytyy samoin e32 750 perä, 540/m5 vetarit pitäs hommaa, rallyroadin kiinnike setti ja e60 530d kardaani + abs kehät tietty. Toisen e36 akseliston aattelin hommaa, katsoo astemitalla typ168/188 perän kardaani laipasta kulman ja typ210 samaan kulmaan kiinnikkeet hitsillä kiinni. mahtuuko kaikki orkkis tukivarret ja tuollanen ei täys coilover tyyppinen jousitus ratkasu sama siis kun originel vai pitääkö tehä tilaa... tälläsestä löyty jotain juttua et ei mahtus isot vetarit?
      Alatukivarsien jousilautasista joutuu ottamaan pikkupalaa pois ja muotoilemaan uudelleen jotta vetarin nivel/suojakumi mahtuu pyörimään, ei kummempia. Itse laitoin suoraan putkitukivarret (RallyCorsa) ja tynnyrijousien tilalle kynätolpat.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Visa57
        BTCF Member
        • Jul 2022
        • 17
        • Köyliö

        e32 kardaani

        Kellään kokemusta käyttää 750i e32 kardaania typ210 swapissa, saattais olla sellanen tarjolla

        Comment

        • Visa57
          BTCF Member
          • Jul 2022
          • 17
          • Köyliö

          Nyt vihdoin tuli projekti alotettua ja kaikki suju hienosti, kunnes laitto vetarit paikalleen, peränä 750 bemarista typ210 rallyroadin kiinnikkeillä, vetarit ainakin myyty 540/m5 vetareina, menee 460mm pitkäksi kun painaa täysin kasaan... mut eipä mahdu tonne väliin... alhaalla camber säätövarret ja ylhäällä vakiot joihin tehty tilaa, toinen puoli pyörii kyllä kaikissa asennoissa, mut täysin suorassa menee vähän kankeeksi, toinen puoli vetää täysin jumiin jo aika aikasin. Mittailin nii noin 5mm lyhempi toinen puoli, kai se on myytävä kw alusta pois, ostettava säädettävät putkitukivarret myös ylös ja laitettava truecoiloverit, riittääkö tos sit enää auraus säädöt muutenki semi kallis projekti nii kyl rupee pikkuhiljaa kyrpimään. Edit: testataan e28 typ210 vetareilla jotka ilmotettiin 464mm pitkiksi autodocilla, sellaset sai myös uutena
          Last edited by Visa57; 13-04-2025, 20:19.

          Comment

          • Visa57
            BTCF Member
            • Jul 2022
            • 17
            • Köyliö

            e28 vetarit oli lyhemmät (464mm) kasaan painettuna noin 440mm ja ulos vedettynä reilut 480mm ne vaikuttas olevan bolt on, pian saa auton liikkeelle!! Click image for larger version

Name:	PXL_20250418_124146892.MP.jpg
Views:	62
Size:	243.1 KB
ID:	5526614

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎