Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #16
    Originally posted by kujk
    Tässä lakitekstiä:

    4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.

    ja jos ei muuten usko niin linkki:

    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
    Todellakin, siis tehoilta jne. mutta ei miltään osien vaihdolta, tajutkaa SE! Ei se tarkoita moottorin prosentteja, vaan ylimääräiset vaihdetut osat.
    ((kuten kannen vaihto 8->16 tappiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon, mutta vaan tehojen puolesta) Ilmeisen vaikea sisäistää?)
    ...

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by Jeremias_touring
      Turbotettava vehjehän ois 324deen tekniikalla oleva touring
      Mihin meenasit verrata tuota tehojen puolesta?? 320i?? saa olla 129hp vai 325i että saa olla 204hp

      Onko sulla abs-jarrut siinä?? vai minkä ikäinen se on?
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #18
        Originally posted by SL
        prkl ittelläni korinvaihto 325 prosentit 34.2. moottorii eikä voimansiirtoo ei vaihdettu eli jos ahdinta mielisin ni prossat paukahtas yli 35 ja kanta auto tark
        maksaa 735e perseestä! jos osa kertaalleen vaihdettu ni prosentteja ei enää mee
        Jos sulla korinvaihto on ja prosentitkin on vain 34,2 niin silti kanta-auton tarkastus täytynyt tehdä(tehty)!!
        Koska numero on meistetty uudelleen!!!
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Onko muuten kukaan rakentanut ylipäätänsä ahtamattomasta M21D24:stä ahdettua versiota? Ei taida olla aivan yleisin modaus?

          Comment

          • Jeremias_touring
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 170
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by pmv
            Onko muuten kukaan rakentanut ylipäätänsä ahtamattomasta M21D24:stä ahdettua versiota? Ei taida olla aivan yleisin modaus?
            Vähän topiccia sivuten, on ainakin www.holysmoke.fi ollu juttua tuosta
            mutta en tiijä onko kukaan tota tehnyt sitten ihan käytännössä..

            Eihän tuo kuitenkaan mikään mahdoton juttu ois, Palikat kun käy aika hyvin ristiin, rastiin.
            RWD on pop

            Comment

            • Jeremias_touring
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 170
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by jmp2002
              Mihin meenasit verrata tuota tehojen puolesta?? 320i?? saa olla 129hp vai 325i että saa olla 204hp

              Onko sulla abs-jarrut siinä?? vai minkä ikäinen se on?
              Ei oo absia. Siis tekniikkahan on -86 ja touringin kori -91 -----
              Mihin meinasin verrata, jaa - onko se ihan itse valittavissa?? Onhan 324TD olemassa, miksei siihen?

              PERKELE, sais joku puhtaakskirjottaa nuo AKEN lakitekstit, tai vois olla BTCF:llä oma lakimies liituraitapuvussa valmiina suomentamaan noita..
              RWD on pop

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #22
                Tuota tuota, kumpaahan tuota nyt sitten verrataan rungon vai muitten osien mukaan tuota ikää..

                Ja saahan sen valita, mihin vertaa, mutta se 20% tulee vain mallisarjan tehokkaimpaan.

                Jos sitä verrataan rungon iän mukaan, vaertaisin 320i malliin, kun siinä ei ole abs-jarruja kuten 324td ja 325 on.. Muuten sama alusta.. Huom. Nyt puhun TOURING malleista.

                Eli kun vertaa 320i saa olla 129hp papereissa tehoa.
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • HellFire
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 280
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by jmp2002
                  Tuota tuota, kumpaahan tuota nyt sitten verrataan rungon vai muitten osien mukaan tuota ikää..

                  Ja saahan sen valita, mihin vertaa, mutta se 20% tulee vain mallisarjan tehokkaimpaan.

                  Jos sitä verrataan rungon iän mukaan, vaertaisin 320i malliin, kun siinä ei ole abs-jarruja kuten 324td ja 325 on.. Muuten sama alusta.. Huom. Nyt puhun TOURING malleista.

                  Eli kun vertaa 320i saa olla 129hp papereissa tehoa.
                  Eiköhän se ikä mene sen alkuperäisen kanta-auton mukaan, eli tässä tapauksessa ilmeisesti tekniikan mukaan. Kai se luontevin vertailukohta on 324td. Kuka tietää mitä eroa dieselien alustoissa on, onko td:ssä vakiona ABS, kuten edellä ehdotetaan?
                  I wanted a faster horse.

                  Comment

                  • badboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 234
                    • Turku

                    #24
                    auton mallimerkintä ei muutu vaikka siihen 324d olis vaihdettu mersun kori niin auton merkki ja malli on bmw 324d...
                    eli tässä tapauksessa olisi verrokkina -87 tai uudempi 324td
                    Last edited by badboy; 10-11-2005, 16:40.

                    Comment

                    • jarmo_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2002
                      • 277

                      #25
                      Turbotus EI tuo lisää prosentteja, tämä on varma.
                      Ainoastaan vaihdetuista osista menee ja ethän sä mitään vaihda, vaan lisäät, eli menee lisälaite asennuksena. Sama koskee tietty välijäähdytintä ja putkia sun muita. Jos oikein tarkaksi menee niin tietty pakosarjat ja pakoputket, suutimet ynnä muut joita joutuu vaihtaan, niistä pitäis mennä prossat, mutta haluaisin nähdä kuka katsastusmies alkaa laskea jotain prosentin kymmenyksiä.

                      Comment

                      • Jeremias_touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 170
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by jarmo_
                        Turbotus EI tuo lisää prosentteja, tämä on varma.
                        Ainoastaan vaihdetuista osista menee ja ethän sä mitään vaihda, vaan lisäät, eli menee lisälaite asennuksena. Sama koskee tietty välijäähdytintä ja putkia sun muita. Jos oikein tarkaksi menee niin tietty pakosarjat ja pakoputket, suutimet ynnä muut joita joutuu vaihtaan, niistä pitäis mennä prossat, mutta haluaisin nähdä kuka katsastusmies alkaa laskea jotain prosentin kymmenyksiä.
                        Hyvä kun tulee jämptiä tietoa. Niin no, on VARMASTI tollasia katsastusmiehiä, mutta nyt siis selkes et tällanen turbotus tohon kv- pommiin ois mahdollista.
                        Eikä prosentit mene yli rajojen. Eikä tule kanta-autotarkistusta enää.

                        Hienoa.

                        Jarrujen parantelu nyt oli ihan ensmäisenä mielessä, ei tosta pommista nyt enää pommimpaa ole tarkotus tehrä. Uutta levyä, satulaa ja jarruputkea/letkua vaan peliin.

                        Mutta entä se ABS, vaaditaanko sitä ? Oisko tohon varmaa tietoa
                        RWD on pop

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Originally posted by HellFire
                          Eiköhän se ikä mene sen alkuperäisen kanta-auton mukaan, eli tässä tapauksessa ilmeisesti tekniikan mukaan. Kai se luontevin vertailukohta on 324td. Kuka tietää mitä eroa dieselien alustoissa on, onko td:ssä vakiona ABS, kuten edellä ehdotetaan?
                          Huom. puhuin touring mallista.

                          Mutta, jos verrtaan -86 peliin, niin sinnehän voi tukkia rauhassa 325 alustan ja abseja ei vaadita, ja tehot saa olla 204hp.

                          Ja eikö 324d ole vakiona sama alusta kuin 320i (sedan) (???), niin eihän se vaadi alustaa mitään muutosta että saa 129hp papereihin tehoa,
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Jeremias_touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 170
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by jmp2002
                            Huom. puhuin touring mallista.

                            Mutta, jos verrtaan -86 peliin, niin sinnehän voi tukkia rauhassa 325 alustan ja abseja ei vaadita, ja tehot saa olla 204hp.

                            Ja eikö 324d ole vakiona sama alusta kuin 320i (sedan) (???), niin eihän se vaadi alustaa mitään muutosta että saa 129hp papereihin tehoa,
                            324deessä on rumput, ja ne onkin jo menossa vaihtoon... tuo 204 hp ois ihan kiva tavote

                            vai onko jo maksimit mitä tosta 324TDeestä on yleensä otettu... Mikä näistä myllyistä tekee heikompia kun noista saman ikästen mersujen joista otetaan +400 hp +älyttömiä Nm lukemia ----
                            RWD on pop

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              #29
                              No hei, tää projektihan alkaa näyttää ihan mahdolliselta. Ei muuta kuin vain ahdinta kylkeen ja syötöt täysille.

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Originally posted by Jeremias_touring
                                324deessä on rumput, ja ne onkin jo menossa vaihtoon... tuo 204 hp ois ihan kiva tavote

                                vai onko jo maksimit mitä tosta 324TDeestä on yleensä otettu... Mikä näistä myllyistä tekee heikompia kun noista saman ikästen mersujen joista otetaan +400 hp +älyttömiä Nm lukemia ----
                                Juu, ei taida olla kellään otteessa 204 hp e30 diiselis , mikä on mahdollista.

                                Niin on 320i (sedan) mallissakin ja pikkutolpat edessä 45mm

                                Onko kukaan viellä laittanu kaikkia kohilleen ja penkittäny, minun tietääkseni ei. Harvalla on nestepää tehty. Mutta tulossahan niitä on.. Ja sitten että 3.0l on pikkusen enemän tuottoa..

                                Ja ota sitten lappu mukaan, kun menet muutoskatsastamaan sen, että saat suurentaa jarruja ilman prossia, kun sulla on kanta-autotarkistus tehty.
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎