Announcement
Collapse
No announcement yet.
Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?
Collapse
X
-
laitetaampa samaan, vaikka onkin jo painunut melko alas,mut eipä väliä...
eli siis mulla on tuo korinvaihto 49% 320ia cabrio ja rupesin vaan miettimään että jos sitä pitäis pidempään niin olisi kiva tehdä "matalapaine" cruising turbo, ihan vaan tuon m20b20 kylkeen ja 4v. automaatin kanssa.. mutta taitaa kuitenkin tuo prosenttimäärä olla niin suuri ettei voi mitään muutoksia tehdä, pakollisia olisi kuitenkin PAKOSARJA ainakin, muut olisivat lisäyksiä, eikös se näin menisi?
niin ja tehot voisi olla se 129hp,vääntöä vaan lisää.. mut taitaa olla mahdoton tehtävä jos haluaa kilvet pitää?!?Tipparellulla mennään opiskeluaika..
Comment
-
-
tuo myös kiinnostais,mutta voipi olla helpoin kysyä konttorilta suoraanE24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Originally posted by jumpe1 View Postlaitetaampa samaan, vaikka onkin jo painunut melko alas,mut eipä väliä...
eli siis mulla on tuo korinvaihto 49% 320ia cabrio ja rupesin vaan miettimään että jos sitä pitäis pidempään niin olisi kiva tehdä "matalapaine" cruising turbo, ihan vaan tuon m20b20 kylkeen ja 4v. automaatin kanssa.. mutta taitaa kuitenkin tuo prosenttimäärä olla niin suuri ettei voi mitään muutoksia tehdä, pakollisia olisi kuitenkin PAKOSARJA ainakin, muut olisivat lisäyksiä, eikös se näin menisi?
niin ja tehot voisi olla se 129hp,vääntöä vaan lisää.. mut taitaa olla mahdoton tehtävä jos haluaa kilvet pitää?!?
Tuossa vielä linkki siihen uuteen taulukkoon: http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdfDucati 998 -02 //
Comment
-
-
Ajattelin tämän topikin nostaa muistutukseksi asiasta, kun itsellä homma vireillä kaverin puolesta.
Eli korinvaihto-pommin voi turbottaa laillisesti jos kyseessä on esim. E30 325 jolloin jarrut ym. vastaavat jo mallisarjan "tehokkainta" peliä ja näin ollen mitään osia ei tarvitse enää vaihtaa vaan osia lisätään.
Itsellä oli eilen taas väittely yhden katsastusinssin kanssa asiasta ja tämä inssi väitti niin vitusti vastaan siitä, että turbon lisäämisestä tulee %, kun homma rinnastetaan moottorin vaihtoon
No pitää jatkaa taas vänkäämistä asiasta, kun kaverin esimies palaa lomiltaMystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostAjattelin tämän topikin nostaa muistutukseksi asiasta, kun itsellä homma vireillä kaverin puolesta.
Eli korinvaihto-pommin voi turbottaa laillisesti jos kyseessä on esim. E30 325 jolloin jarrut ym. vastaavat jo mallisarjan "tehokkainta" peliä ja näin ollen mitään osia ei tarvitse enää vaihtaa vaan osia lisätään.
Itsellä oli eilen taas väittely yhden katsastusinssin kanssa asiasta ja tämä inssi väitti niin vitusti vastaan siitä, että turbon lisäämisestä tulee %, kun homma rinnastetaan moottorin vaihtoon
No pitää jatkaa taas vänkäämistä asiasta, kun kaverin esimies palaa lomiltaSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostLukuunottamatta vakaajia jotka tulisi vaihtaa jos vertaa autoa 320is:sään.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostAjattelin tämän topikin nostaa muistutukseksi asiasta, kun itsellä homma vireillä kaverin puolesta.
Eli korinvaihto-pommin voi turbottaa laillisesti jos kyseessä on esim. E30 325 jolloin jarrut ym. vastaavat jo mallisarjan "tehokkainta" peliä ja näin ollen mitään osia ei tarvitse enää vaihtaa vaan osia lisätään.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostPaitsi, että jarrumuutoksista ei enää nykyään mene prosentteja. On toi katsastus hienoa puuhaa, joutuu maksamaan itsensä kipeäksi, että pääsee tappelemaan itsestäänselvyyksistä jonkun ammattitaidottoman talttahampaan kanssa.Etutolpat, kun menee kuitenkin vaihtoon 320->325.
Onneksi kyseisellä konttorilla (K1) on sellainen päällikkö joka lakipykälät tietää niin ei tarvitse sitten enää väitellä. Ei tarvitse ihmetellä enää miksi kyseinen päällikkö suorittaa konttorilla kaikki jälkiahdettujen autojen muutoskatsastukset
Toinen inssi vaan itkee "Minäpä luen sinulle nyt suoraan miten lakipykälä menee nönnönnööö...."Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Noniin, tässä nyt funtsinu ja pyöritelly ajatuksia tuon sigun E30 KV cabrion tulevaisuuden tekniikka muutoksien osalta. Eli tarkoituksena siis jollain tavalla piristää tuota nykyistä kokoonpanoa joka on -85 vuosmallin suomipommista noukittu L-jetti M20B20. Auto on alkujaan vuosmallia -86 325i. Paikallaan siis tuosta suomiautosta tuo moottori, akselistot ym. pikku hilpettä ja prosentteja 40%.
Vaihtoehtoja on muutamat mihin tulen päätymään:
1. Nykyisen M20B20 koneen stroukkaus M20B23 (Pelkästään L-jetin takia haluaisin koko paskasta eroon ja toisaalta, ei tuolla stroukkauksella suurta hyötyä saada.)
2. Moottorin vaihto motronic mallin M20B25 koneeseen (Tässä taas puistattaa "laittomuus" ja osapuilleen jos oikein ymmärtänyt niin nykysäännöksillä koko auton prosentit muutoskatsastus vaiheessa laskettaisiin uusiksi ja cabriosta tulisi puutarhakoriste. Sinäänsä taas outoa kun autoon tuli muutoskatsastettua viime vuonna vanteet + alustasarja eikä prosentteja laskettu uudestaan vaan lisättiin vanhoihin.) Tässäkin toiset väittää että kun kerran on ne prosentit merkattu niin tekniikkaa saisi puljata uudelleen ja uudelleen vaan prosentit ei lisäänny koska ne jo kertaalleen on merkattu.
3. Nykyisen M20B20 koneen ahtaminen. Tästäkin löytyy kahdenlaista mielipidettä, toiset väittää että ahtaminen rinnastetaan vaan TEHOILTAAN moottorin vaihtoon ja ahtimesta, pakosarjasta ja muista tulee vain lisäprosentteja. Minun tapauksessahan tuossa on vielä 10% pelivaraa lisätä roinaa ilman ongelmia. Autossa valmiina kaikki ABS liittyvät rojut paikallaan, tarttee vaan akselistot, tolpat ja muu krääsä vaihtaa 325i vastaavaan. Jarruista ja akselistoistahan ei nykyään tule prosentteja joten auton muuttaminen 325i:tä vastaavaksi ei pitäisi olla ongelma?
Loppuun vielä haluaisin yhteenvedoksi todeta että jos asiallista ja perusteluilla/omilla kokemuksilla katettua vastausta ei ole niin minun puolesta voi jättää pois kaikki mutupuheet KVpommeista ja siitä miten mittariston vaihtokin ampuu prosentit yli ja autosta tulee peltoauto. Tulen keskustelemaan asiasta myös katsastuskonttorilla, tästä syystä mukava kuulla omakohtaisia mielipiteitä että voi sitten vastaväitteeksi kinata inssin kanssa kärpäsestä härkästä.
Ja kyllä, ei ole varaa tällä hetkellä ostaa mitään lahoa "aitoa ja halpaa" cäbi pommia mistä alkaa rakentamaan. Nykyinen on niin hyvässä kunnossa että ihan säälittää se miksi siitä on joskus veronkiertokiesi tehty. Samoten moottori+vaihteisto paketti on peruskunnostuksen edessä niin hyvä punnita vaihtoehdot mistä lähteä suunnitelemaan.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Siis kanta-auto on 320i ? Hieman ymmärsin ensin väärin tuosta tekstistäsi ja en oikeen päässy jyvälle. "Auto on alkujaan vuosmallia -86 325i. "
e: Aika paljonhan siellä sitä muuta hilpettä on jos kanta-autoa on se 60 prosenttia.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostSiis kanta-auto on 320i ? Hieman ymmärsin ensin väärin tuosta tekstistäsi ja en oikeen päässy jyvälle. "Auto on alkujaan vuosmallia -86 325i. "
e: Aika paljonhan siellä sitä muuta hilpettä on jos kanta-autoa on se 60 prosenttia.Eli siis auto on tehtaalta lipunut 325i:sena ja vuosimallia -86. Tuotu -90 luvun lopulla suomeen jolloin tehty korinvaihto. Kanta-autona ollut "aito" suomipommi eli 320i vuosimallia -85. Tästä suomiautosta sitten siirretty ilmeisesti sen aikaisten säännösten mukaan tarvitsemat ~40% osista jolloin saatu siirrettyä kilvet suomiautosta tähän cabrioon.
Otteessa käyttöönotto 00.00.85. Yksi hassu kohta on muunmuassa se että otteessa auton paikoitus viidelle henkilölle kun normaalistihan tuommonen avo on vaan nelipaikkanen? Tullut sekin varmaan suomiauton "kylkiäisenä".
Toivottavasti selkeytti..
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Kai sitä kanta-autoa on 90-luvullakin pitänyt olla vähintään se 50,1 prosenttia ?? Eli autoon on vaihdettu osia se 40 prosenttia ja kanta-autoa on se 60 prosenttia ?
Jos näin niin yksi vaihtoehtohan voisi olla lohkon/perusmoottorin vaihtaminen 2.5 litraseen. Vai meneekö jo prosentit yli... Niin ja taitaa vaatia jotain alustanmuutoksia, menee aika tarkalle varmaan sen jälkeen prossat jos riittääkään.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostKai sitä kanta-autoa on 90-luvullakin pitänyt olla vähintään se 50,1 prosenttia ?? Eli autoon on vaihdettu osia se 40 prosenttia ja kanta-autoa on se 60 prosenttia ?
Jos näin niin yksi vaihtoehtohan voisi olla lohkon/perusmoottorin vaihtaminen 2.5 litraseen. Vai meneekö jo prosentit yli... Niin ja taitaa vaatia jotain alustanmuutoksia, menee aika tarkalle varmaan sen jälkeen prossat jos riittääkään.
Alustan ja ainakin jarrujen muutoksista ei mene enää prosentteja. Eli ne voi muutoskatsastaa ilman että prosentit lisääntyy.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostNoniin, tässä nyt funtsinu ja pyöritelly ajatuksia tuon sigun E30 KV cabrion tulevaisuuden tekniikka muutoksien osalta. Eli tarkoituksena siis jollain tavalla piristää tuota nykyistä kokoonpanoa joka on -85 vuosmallin suomipommista noukittu L-jetti M20B20. Auto on alkujaan vuosmallia -86 325i. Paikallaan siis tuosta suomiautosta tuo moottori, akselistot ym. pikku hilpettä ja prosentteja 40%.
Vaihtoehtoja on muutamat mihin tulen päätymään:
1. Nykyisen M20B20 koneen stroukkaus M20B23 (Pelkästään L-jetin takia haluaisin koko paskasta eroon ja toisaalta, ei tuolla stroukkauksella suurta hyötyä saada.)
2. Moottorin vaihto motronic mallin M20B25 koneeseen (Tässä taas puistattaa "laittomuus" ja osapuilleen jos oikein ymmärtänyt niin nykysäännöksillä koko auton prosentit muutoskatsastus vaiheessa laskettaisiin uusiksi ja cabriosta tulisi puutarhakoriste. Sinäänsä taas outoa kun autoon tuli muutoskatsastettua viime vuonna vanteet + alustasarja eikä prosentteja laskettu uudestaan vaan lisättiin vanhoihin.) Tässäkin toiset väittää että kun kerran on ne prosentit merkattu niin tekniikkaa saisi puljata uudelleen ja uudelleen vaan prosentit ei lisäänny koska ne jo kertaalleen on merkattu.
3. Nykyisen M20B20 koneen ahtaminen. Tästäkin löytyy kahdenlaista mielipidettä, toiset väittää että ahtaminen rinnastetaan vaan TEHOILTAAN moottorin vaihtoon ja ahtimesta, pakosarjasta ja muista tulee vain lisäprosentteja. Minun tapauksessahan tuossa on vielä 10% pelivaraa lisätä roinaa ilman ongelmia. Autossa valmiina kaikki ABS liittyvät rojut paikallaan, tarttee vaan akselistot, tolpat ja muu krääsä vaihtaa 325i vastaavaan. Jarruista ja akselistoistahan ei nykyään tule prosentteja joten auton muuttaminen 325i:tä vastaavaksi ei pitäisi olla ongelma?
Loppuun vielä haluaisin yhteenvedoksi todeta että jos asiallista ja perusteluilla/omilla kokemuksilla katettua vastausta ei ole niin minun puolesta voi jättää pois kaikki mutupuheet KVpommeista ja siitä miten mittariston vaihtokin ampuu prosentit yli ja autosta tulee peltoauto. Tulen keskustelemaan asiasta myös katsastuskonttorilla, tästä syystä mukava kuulla omakohtaisia mielipiteitä että voi sitten vastaväitteeksi kinata inssin kanssa kärpäsestä härkästä.
Ja kyllä, ei ole varaa tällä hetkellä ostaa mitään lahoa "aitoa ja halpaa" cäbi pommia mistä alkaa rakentamaan. Nykyinen on niin hyvässä kunnossa että ihan säälittää se miksi siitä on joskus veronkiertokiesi tehty. Samoten moottori+vaihteisto paketti on peruskunnostuksen edessä niin hyvä punnita vaihtoehdot mistä lähteä suunnitelemaan.
Ajoneuvoon, johon on ennen 1.1.2007 tehty rekisteröinti- tai muutoskatsastuksessa todettuja ja rekisteröintitodistukseen kirjattuja muutoksia, sovelletaan aikaisempana muutosajankohtana voimassa olleita vanhoja laskentataulukoita
seuraavaan kanta-ajoneuvon osuuteen vaikuttavaan muutoskatsastukseen
saakka. Vanhojen prosenttitaulukoiden perusteella tehtyjen muutosten prosentit säilyvät siis ennallaan, jos ajoneuvoon ei tehdä uusia muutoksia. Jos ajoneuvoon tehdään uusia kanta-ajoneuvon osuuteen vaikuttavia muutoksia, prosentit on laskettava kokonaisuudessaan vanhojenkin muutosten osalta uuden
taulukon mukaisesti. Aiemmin jo vaihdetun ja rekisteröintitodistukseen kirjatun
osan vaihtaminen toiseen vastaavanlaiseen ei vähennä kanta-ajoneuvon
osuutta. Vaihdettujen osien prosentuaalinen osuus määräytyy kokonaisuudessaan joko vanhan tai uuden prosenttitaulukon mukaisesti. Ajoneuvo voidaan
esittää muutoskatsastukseen myös pelkästään uusien prosenttien määrittämiseksi.
Lähde
Originally posted by Soiled View PostAjattelin tämän topikin nostaa muistutukseksi asiasta, kun itsellä homma vireillä kaverin puolesta.
Eli korinvaihto-pommin voi turbottaa laillisesti jos kyseessä on esim. E30 325 jolloin jarrut ym. vastaavat jo mallisarjan "tehokkainta" peliä ja näin ollen mitään osia ei tarvitse enää vaihtaa vaan osia lisätään.
Itsellä oli eilen taas väittely yhden katsastusinssin kanssa asiasta ja tämä inssi väitti niin vitusti vastaan siitä, että turbon lisäämisestä tulee %, kun homma rinnastetaan moottorin vaihtoon
No pitää jatkaa taas vänkäämistä asiasta, kun kaverin esimies palaa lomiltaLast edited by AnttiR; 08-12-2011, 16:45.E61 535d -04
Comment
-
Comment