Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #46
    Originally posted by Magirus View Post
    Otteessa tästä suomipommista vaihdettujen osien määrä 41% ja osat on eritelty kukin erikseen ja ilmoitettu prosentti perässä. Paljonko tuossa sitten on vielä käyttämättömiä prosentteja?
    8,9 prosenttia voi vielä vaihtaa kanta-auton osia.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • JD
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1194
      • Espoo

      #47
      Originally posted by Magirus View Post
      Parin kaljan maistissa kirjoottelen niin saatta tulla hieman hassuja lauseita Eli siis auto on tehtaalta lipunut 325i:sena ja vuosimallia -86. Tuotu -90 luvun lopulla suomeen jolloin tehty korinvaihto. Kanta-autona ollut "aito" suomipommi eli 320i vuosimallia -85. Tästä suomiautosta sitten siirretty ilmeisesti sen aikaisten säännösten mukaan tarvitsemat ~40% osista jolloin saatu siirrettyä kilvet suomiautosta tähän cabrioon.

      Otteessa käyttöönotto 00.00.85. Yksi hassu kohta on muunmuassa se että otteessa auton paikoitus viidelle henkilölle kun normaalistihan tuommonen avo on vaan nelipaikkanen? Tullut sekin varmaan suomiauton "kylkiäisenä".Toivottavasti selkeytti..
      Auto on se mikä rekisteriotteessa lukee, tässä tapauksessa rekisteriotteessa lukenee aika varmasti: 320i käyttöönotto 00.00.85 ?

      Tähän suomeen rekisteröityyn 320i autoon on sitten ilmeisesti vaihdettu suomeen rekisteröimättömän 325i Cabrion kori?
      Suomeen rekisteröidyn 320i kanta-auton osia oli jätetty 60% ja vieraasta cabriosta osia, mm. kori, oli suomiautoon laitettu poistettujen tilalle 40%.

      Vaikka autossa on cabrion kori on sen identiteetti edelleen se suomi 320i, käyttöönotto 00.00.85

      Muutoksina lukenee korimallina avo ja tähän suomi320i autoon vaihdettujen osien määrä 40%?
      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by Magirus View Post
        Otteessa tästä suomipommista vaihdettujen osien määrä 41% ja osat on eritelty kukin erikseen ja ilmoitettu prosentti perässä.
        Siis....päinvastoin. Eli siitä kanta-autostahan pitää olla jäljellä yli 50%.
        Eli siihen "Suomipommiin" on vaihdettu 41% luovuttavasta 325 kanta-autosta, jolloin 8% on toki teoriassa vielä jäljellä.
        Pitää vain pitää huoli että alkuperäisestä kanta-autosta OIKEASTI on jäljellä yli 50%, jotta "nalli ei napsahda".

        Comment

        • Jylppy--
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 476
          • MME/JKL

          #49
          Originally posted by Hemi View Post
          Siis....päinvastoin. Eli siitä kanta-autostahan pitää olla jäljellä yli 50%.
          Eli siihen "Suomipommiin" on vaihdettu 41% luovuttavasta 325 kanta-autosta, jolloin 8% on toki teoriassa vielä jäljellä.
          Pitää vain pitää huoli että alkuperäisestä kanta-autosta OIKEASTI on jäljellä yli 50%, jotta "nalli ei napsahda".
          Tarkkasilmäinen poliisi huomaa jos autoon on vaihdettu uusi tarvikelokasuoja
          e30 318iS"UFE"
          e30 327 TIC "AVO"
          e30 325i "AVO"

          -MME connection-
          -Btcf absolutistit team-

          Comment

          • bemarikari5
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 167

            #50
            Varmaankin joutuisi maksamaan muutamia kymppejä/satasia veroa, jos menisi uudelleen verollepantavaksi? Kyseessä kohta 27v auto! Vertailuarvo varmaankin satasia?
            -04 e60 530da
            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #51
              Originally posted by bemarikari5 View Post
              Varmaankin joutuisi maksamaan muutamia kymppejä/satasia veroa, jos menisi uudelleen verollepantavaksi? Kyseessä kohta 27v auto! Vertailuarvo varmaankin satasia?
              Paitsi että metsään meni tämäkin veikkaus.Jos menee uudelleen verotettavaksi,niin verrataan ihan muuhun kuin 27vuotta vanhaan vehkeeseen.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #52
                Originally posted by kuukankorpi View Post
                Paitsi että metsään meni tämäkin veikkaus.Jos menee uudelleen verotettavaksi,niin verrataan ihan muuhun kuin 27vuotta vanhaan vehkeeseen.
                mihinkähän muuhun sitä voisi verrata?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • toniwe
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 316
                  • Lahti

                  #53
                  Originally posted by peto2 View Post
                  mihinkähän muuhun sitä voisi verrata?
                  Taitaa mennä uuden vastaavanmallisen mukaan.. ja oliko vielä niin että pitäis täyttää uudet vaatimuksetkin, eli käytännössä mahdoton ajatus.

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    #54
                    Verrataan uuteen lähinnä vastaavaan ja autovero menee sit sen mukaan että aika reilu paukku siinä vaiheessa.

                    Ja kilpiinhän sellasta vehjettä ei saisi vaikka maksaisi sen n. 20-30 tonnii autoveroa, koska auto on "uusi" ja pitäisi olla kaikki tyyppihyväksynnät yms.

                    Että ei kannata päästää siihen pisteeseen tilannetta. Jos katsastusmies alkaa liian tarkasti laskee prosentteja ni kannattaa keskeyttää katastus ja lyödä auto paaliin samantein...Tulee aikapaljon halvemmaks.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Originally posted by Jylppy-- View Post
                      Tarkkasilmäinen poliisi huomaa jos autoon on vaihdettu uusi tarvikelokasuoja
                      Ei sitä poliisi huomaa, mutta esim.mahdollisia kolarivahinkoja tutkiva vakuutustarkastaja kyllä huomaa, jolloin maksettavaksi tulee verokakun lisäksi myös vastapuolen vahingot.

                      Originally posted by bemarikari5 View Post
                      Varmaankin joutuisi maksamaan muutamia kymppejä/satasia veroa, jos menisi uudelleen verollepantavaksi? Kyseessä kohta 27v auto! Vertailuarvo varmaankin satasia?
                      Autoa ei suinkaan siinä tapauksessa veroteta vanhan vastaavan, vaan uuden vastaavan kokoisella koneella olevan kolmisatasen mukaan.
                      Lisäksi vaikka tuo verokakku napsahtaa, pitää mm.ajon aikaiset kokonaispäästöt saada vastaaviksi kuin uudessa kolmisatasessa ennen kuin sen saa liikenteeseen.
                      Eli näiden kanssa ei todellakaan kannata leikkiä.

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        #56
                        Originally posted by Magirus View Post
                        Alustan ja ainakin jarrujen muutoksista ei mene enää prosentteja. Eli ne voi muutoskatsastaa ilman että prosentit lisääntyy.
                        Tuli vaan mielee...Miksi sitten minulle tuli alustasarjan muutoskatsastuksen yhteydessä merkintä tyyliin "vaihdettuja osia 1 %" ?

                        Ja saako tuon merkinnän pois nyt kun vakioalusta vaihdettu takaisin ? Auto siis ihan perus saksantuonti 525i e34 toukka, ei kv.

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli siihen "Suomipommiin" on vaihdettu 41% luovuttavasta 325 kanta-autosta, jolloin 8% on toki teoriassa vielä jäljellä.
                          Kanta-autohan on tässä tapauksessa melko varmasti se -85 320 johon on vaihdettu kori siitä 325 avosta. Ja teoriassa on 8% jäljellä, mutta muutoskatsastuksessa kaikki vanhat muutokset lasketaan uuden prosenttitaulukon mukaan jossa itsekantava kori varusteineen on sen 58%. Eli muutosprosentit menee heittämällä yli.

                          Originally posted by peto2 View Post
                          mihinkähän muuhun sitä voisi verrata?
                          Originally posted by toniwe View Post
                          Taitaa mennä uuden vastaavanmallisen mukaan.. ja oliko vielä niin että pitäis täyttää uudet vaatimuksetkin, eli käytännössä mahdoton ajatus.
                          Tutustukaa autoverolakiin. Edit, nyt tuli lainaukset vähän hassusti, ei ole tarkoitettu kenellekkään siis henkilökohtaisesti näitä. Vaan että jos kiinnnostaa se yli 50% rakennetun auton verotus niin siihen löytyy tiedot hyvin nopeasti finlexistä.

                          Originally posted by -Markus- View Post
                          Tuli vaan mielee...Miksi sitten minulle tuli alustasarjan muutoskatsastuksen yhteydessä merkintä tyyliin "vaihdettuja osia 1 %" ?

                          Ja saako tuon merkinnän pois nyt kun vakioalusta vaihdettu takaisin ? Auto siis ihan perus saksantuonti 525i e34 toukka, ei kv.
                          Tutustu prosenttitaulukkoon, jarruista ja ohjauslaitteista ei mene prosentteja. Taulukossa on annettu kokonaisuutena etu-ja taka-akselistolle molemmille 4% eli yht 8% katsastaja on sitten arvioinut että 1% on mennyt kun on vaihdettu alustasarja.


                          Kaikkiin kysymyksiin mitä tässä on pyörinyt löytyy nopealla etsimisellä vastaukset finlexistä tai aken sivuilta. Jos todella vaivaa päätä tuollaiset asiat niin kannattaa sieltä kaivella eikä täällä luottaa arvailuihin.
                          Last edited by AnttiR; 08-12-2011, 16:47.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • Tommy T
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 268

                            #58
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ei sitä poliisi huomaa, mutta esim.mahdollisia kolarivahinkoja tutkiva vakuutustarkastaja kyllä huomaa, jolloin maksettavaksi tulee verokakun lisäksi myös vastapuolen vahingot.

                            Onko tästä oikein tietoa. Itse en ainakaan tätä usko.
                            Jos vaihdan autoon lokasuojan ja sitä ei merkitä otteeseen. Menee siis kaikki vahingot sen jälkeen omaan piikkiin? Ei varmasti.
                            ix---xi

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by Tommy T View Post
                              Onko tästä oikein tietoa. Itse en ainakaan tätä usko.
                              Jos vaihdan autoon lokasuojan ja sitä ei merkitä otteeseen. Menee siis kaikki vahingot sen jälkeen omaan piikkiin? Ei varmasti.
                              Hemi heittää taas bensaa liekkeihin. Jos muutoskatsastamattomalla autolla kolaroi, korvausvelvollisuus siirtyy siinä vaiheessa auton kuljettajalle/haltijalle jos todetaan että onnettomuus johtui tehdyistä muutoksista.
                              Mulla ei ainakaan ikinä ole mennyt prosentteja jos on tehty kolarikorjauksia ja käytetty alkuperäisiä tai alkuperäisen kaltaisia osia.

                              Kaivelin tuossa noita vaatimuksia yli 50% muutetun auton suhteen.

                              Ajoneuvolaista poimittua:
                              7 §

                              ......Jos ajoneuvon alkuperäisistä osista vaihdetaan 50 prosenttia tai enemmän, ajoneuvolle tulee antaa uusi valmistenumero. Tällainen ensimmäistä kertaa käyttöön otettava M-, N- ja O-luokan ajoneuvo on yksittäishyväksyttävä ja muu ajoneuvo esitettävä rekisteröintikatsastuksessa hyväksyttäväksi. Ajoneuvo merkitään rekisteriin rakennettuna ajoneuvona tai rakennettuna ja muutettuna ajoneuvona. Rakennetun ajoneuvon autoverosta säädetään autoverolaissa (1482/1994). (3.4.2009/226)

                              Tuota autoverolakia en ala tähän lainaamaan koska siellä ei ihan yksiselitteistä ohjetta ole. Ja sitten kannattaa myös etsiä ajoneuvolaista mitä tarkoittaa tuo yksittäishyväsyntä, sieltäkin tulisi paljon tekstiä jos tähän lainaisi.


                              Tuossa Magiruksen tapauksessa kallistuisin 1. vaihtoehtoon vaikka se ei ihan lain kirjaimen mukaan menekkään. Ja voisiko sen L-jetin päivittää vaikka motronicciin siihen saisi näppärästi askarreltua vaikka megasquirtinkin jos intoa riittää.
                              Last edited by AnttiR; 08-12-2011, 17:04.
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • Morriz
                                BTCF Member
                                • Nov 2005
                                • 1611
                                • Honkajoki

                                #60
                                Onko kenelläkään ylittynyt prosentit koskaan? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn kun tuo pelko tuntuu olevan kohtalaisen suuri. Ei sillä etteikö tuola tallissa olisi korinvaihtoprosenttipommi
                                -NO FARMS NO FOOD-

                                M5 -93 Diamantschwarz
                                525i -86 Diamantschwarz
                                528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                                X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎