Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by Morriz View Post
    Onko kenelläkään ylittynyt prosentit koskaan? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn kun tuo pelko tuntuu olevan kohtalaisen suuri. Ei sillä etteikö tuola tallissa olisi korinvaihtoprosenttipommi
    Eikös avk:lla ole välillä myynnissä pikkukolhu autoja joihin ei saa enää vaihtaa esim. kolaroitua ovea? Muistelisin joskus nähneeni...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #62
      Originally posted by Tommy T View Post
      Onko tästä oikein tietoa. Itse en ainakaan tätä usko.
      Jos vaihdan autoon lokasuojan ja sitä ei merkitä otteeseen. Menee siis kaikki vahingot sen jälkeen omaan piikkiin? Ei varmasti.
      Ymmärsit väärin.
      Eli mikäli ajat ajoneuvolla johon on todellisuudessa on vaihdettu yli 50% osista...siis ihan mitä tahansa ja koska tahansa, ei allasi oleva auto ole enään se mikä rekisteriotteessa lukee, vaan jokin ihan muu.
      Tässä tapauksessa ajat tyyppihyväksymätöntä ajoneuvoa ja mm.maksat koko ajan vakuutusyhtiön mukaan väärän suuruista vakuutusmaksua.
      Joka tapauksessa vakuutusyhtiö vahinkotapauksessa ei maksa sinulle penniälkään, mutta voi hyvinkin kieltäytyä kunniasta maksaa myös vastapuolen vahinkoja, ainakaan täysimääräisinä.
      Tilanne on aivan sama kuin mikäli hitsaisit mummosi vanhasta pihakeinusta putkirunkoisen cross cartin johon yhdistäisin ison prätkän koneen, jolla sitten ajaisit kaupungilla jonkun kylkeen.
      Eli silloin kun alkuperäisen kanta-auton vaihdettujen osien määrä on 50.5%, muuttuu koko ajoneuvo aivan joksikin muuksi kuin mitä lukee siinä vessapaperiksi muuttuneessa rekisteriotteessa ja samalla myös vakuutusyhtiö on vakuuttanut jotain muuta, kuin millä kolari on ajettu.
      Last edited by Hemi; 09-12-2011, 00:33.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #63
        Faktaa pöytään?

        Selailin vanhoja autokoulupaappereita, ja siellä oli että oma vakuutusyhtiösi korvaa vaikka esim. ruohonleikkurilla tai krossipyörällä aiheuttamasi vahingot liikenteessä, ne vaan rapsuttaa sitten omien kaavojensa mukaan, vakuutusmaksut moninkertaisena tietyltä ajalta tjs. sama kuin jos auto olisi tieliikennekäytöstä pois. Ainoastaan rattijuopolta vastapuolen vakuutuskorvaukset voidaan periä takaisin.

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #64
          Originally posted by Morriz View Post
          Onko kenelläkään ylittynyt prosentit koskaan? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn kun tuo pelko tuntuu olevan kohtalaisen suuri. Ei sillä etteikö tuola tallissa olisi korinvaihtoprosenttipommi
          Lähipiiristä löytyy yksi tapaus. Avoescortti. Tais hintalapun summa olla 13 vai 16 tonnia...

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #65
            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Faktaa pöytään?

            Selailin vanhoja autokoulupaappereita, ja siellä oli että oma vakuutusyhtiösi korvaa vaikka esim. ruohonleikkurilla tai krossipyörällä aiheuttamasi vahingot liikenteessä, ne vaan rapsuttaa sitten omien kaavojensa mukaan, vakuutusmaksut moninkertaisena tietyltä ajalta tjs. sama kuin jos auto olisi tieliikennekäytöstä pois. Ainoastaan rattijuopolta vastapuolen vakuutuskorvaukset voidaan periä takaisin.
            Siis Suomessa yhtiöt maksaa käytännössä aina aiheuttamasi vastapuolen vahingot hänen omasta vakuutuksestaan ajoit sitten millä tahansa.
            Yhtiö kuitenkin perii ne kyllä lopulta vahingon aiheuttaneelta "artistilta".
            Se miten mikäkin yhtiö suhtautuu siihen että vahinko on tapahtunut "yliprosenttisella" ajoneuvolla on tapauskohtaista, mutta joka tapauksessa ainakin omat korvaukset jää saamatta ja loput ongelmat selvitetään sitten verottajan kanssa...ja silloin yleensä puhutaan usein viisinumeroisista summista.

            Comment

            • sonkko123
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1114
              • Kuopio

              #66
              Originally posted by Jeremias_touring View Post
              Haa,

              Otsikko kertoo kaiken? Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?
              En muista tähän hätään paljonko ropseja oli tossa rek. otteessa, oisko jotain yli 35% ???

              Jos siis turbottaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon niin tästähän tulee lisää prosentteja?? Ja jos alustaan joutuu vaihtamaan palikkaa, niin siitä vielä kaupan päälle, niinku markkinoilla...

              Vai oonko ihan hatelikossa tämän asian kanssa? Onko joku laittanu turboa omaan prosenttipommiinsa ???


              <edit> jaa tämä ois varmaan kuulunu tonne tekniikkapuolelle, mut siirtäköön kellä on valtuuksia </edit>
              Jos sulla on jo kerran tehty tekniikanvaihto, mikä on rekisteriotteeseen merkitty, niin uudesta tekniikanvaihdosta ei tule lisää prosentteja !

              Comment

              • -Dobermann-
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1021
                • Jyväskylä

                #67
                Originally posted by sonkko123 View Post
                Jos sulla on jo kerran tehty tekniikanvaihto, mikä on rekisteriotteeseen merkitty, niin uudesta tekniikanvaihdosta ei tule lisää prosentteja !

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎