Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeremias_touring
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 170
    • Kuopio

    Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?

    Haa,

    Otsikko kertoo kaiken? Voiko korinvaihto-prosenttipommin vielä turbottaa?
    En muista tähän hätään paljonko ropseja oli tossa rek. otteessa, oisko jotain yli 35% ???

    Jos siis turbottaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon niin tästähän tulee lisää prosentteja?? Ja jos alustaan joutuu vaihtamaan palikkaa, niin siitä vielä kaupan päälle, niinku markkinoilla...

    Vai oonko ihan hatelikossa tämän asian kanssa? Onko joku laittanu turboa omaan prosenttipommiinsa ???


    <edit> jaa tämä ois varmaan kuulunu tonne tekniikkapuolelle, mut siirtäköön kellä on valtuuksia </edit>
    Last edited by Jeremias_touring; 09-11-2005, 16:33. Reason: väärä osio
    RWD on pop
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    jarruista ei tuu prosentteja..
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Tumppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1812
      • Oulu

      #3
      voi turbottaa jos saa leimattua sen turbon ilman, että se rinnastettaisiin moottorinvaihtoon. Prosentit tahtovat vaan loppua kesken.
      F31 320d LCI

      Comment

      • Jeremias_touring
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 170
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Tumppa
        voi turbottaa jos saa leimattua sen turbon ilman, että se rinnastettaisiin moottorinvaihtoon. Prosentit tahtovat vaan loppua kesken.
        Voisitko tarkemmin selostaa, millon sitä ei rinnasteta moottorinvaihtoon?
        RWD on pop

        Comment

        • Seiska
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 126
          • Vantaa

          #5
          ...

          Mistähän nuo sinun auton prosentit on tullut ? Jos moottori on jo vaihdettu ,siitä ei TOISTA kertaa mene (sama muissa jo kertaalleen otetuissa prossaosissa). Jarrut ja vaihteisto etc. pitää laittaa vastaamaan , sitä mallia , jota tuo lopputulos eniten muistuttaa. Esim.E30 320i ja turbo (max204hp) = 325i/e alusta ja muut roippeet.

          -Jani
          Team Top Alcohol
          Jetta TSI -10
          Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

          Comment

          • SL
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 53
            • Siilinjärvi

            #6
            prkl ittelläni korinvaihto 325 prosentit 34.2. moottorii eikä voimansiirtoo ei vaihdettu eli jos ahdinta mielisin ni prossat paukahtas yli 35 ja kanta auto tark
            maksaa 735e perseestä! jos osa kertaalleen vaihdettu ni prosentteja ei enää mee

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Jeremias_touring
              Voisitko tarkemmin selostaa, millon sitä ei rinnasteta moottorinvaihtoon?
              Turbotusta ei rinnasteta prosenttien kannalta milloinkaan moottorinvaihtoon. Eli prosentit menee vain oikeasti vaihdetuista osista (pakosarja etc.)

              Rinnastetaan siis moottorinvaihtoon siinä mielessä, kun tarkastellaan tehorajoja/vertailumalleja.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Jeremias_touring
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 170
                • Kuopio

                #8
                Joo eli mulla on vaihdettu korikehikko + muuta paskaa siihen päälle ja prosentteja on 38,1 ... Siis missä vaiheessa tuo kanta-auto tarkistus tehään ? Joka kerta kun jotain lisää tai poistaa ????
                RWD on pop

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Jeremias_touring
                  Joo eli mulla on vaihdettu korikehikko + muuta paskaa siihen päälle ja prosentteja on 38,1 ... Siis missä vaiheessa tuo kanta-auto tarkistus tehään ? Joka kerta kun jotain lisää tai poistaa ????
                  Mikäli sulla on merkittynä tuo yli 35 prosenttia, niin se kanta-auton tarkistus on jo tehty. Sitä (kanta-auton tarkistusta) ei tarvitse siis enää tehdä missään vaiheessa uudestaan.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Jeremias_touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 170
                    • Kuopio

                    #10
                    Minkä verran prosentteja turbottamisesta siis tulee lisää?
                    RWD on pop

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Jeremias_touring
                      Minkä verran prosentteja turbottamisesta siis tulee lisää?
                      Riippuu pitkälti mitä automallia turbotetaan (vertailumallit etc.), mutta minimissään n.2-3% luokkaa.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Kun sinulla on kanta-auto tarkistus tehty, niin sulla ei mene enään prosentteja, kun isonnat jarrut...

                        Ja mikä mahtaa olla kyseessä?? onko sulla touring kenties ja ikä??
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Jeremias_touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 170
                          • Kuopio

                          #13
                          Turbotettava vehjehän ois 324deen tekniikalla oleva touring

                          Eli vaihtoon menis konehuoneen puolelta ainaskin pakosarja ja imusarja,
                          ja lisää tulis fööni ja sen hilppeet..

                          Myllyn sisälle turbosta männät, no näitähän ei katsastusmies saa tietää, ja männille öljysuihkut..

                          Iso Välijäähy ois tietty ehoton..

                          Alustasta sen verran et levyt taaksekin niinku olis jo, ja pitäskö voimansiirtokin päivittää sitten isoperään + siihen käypäsiin palikoihin...


                          Joo- taitaa nuo prosentit sitten heittää jo härän, vai?
                          RWD on pop

                          Comment

                          • -Dobermann-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1021
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by SL
                            prkl ittelläni korinvaihto 325 prosentit 34.2. moottorii eikä voimansiirtoo ei vaihdettu eli jos ahdinta mielisin ni prossat paukahtas yli 35 ja kanta auto tark
                            maksaa 735e perseestä! jos osa kertaalleen vaihdettu ni prosentteja ei enää mee
                            Ja tuo hintahan on sitten konttorikohtaisita, kk sitten kaverin auto kanta-autotarkastettiin hintaan 300€.

                            Comment

                            • kujk
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 20
                              • Kauhava

                              #15
                              Tässä lakitekstiä:

                              4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.

                              ja jos ei muuten usko niin linkki:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎