.....
kuinka m20:stä 80hv/litra?
Collapse
X
-
Originally posted by T3No näitä 2,6-litraisia koneita on tullut tehtyä jo yhteensä 5kpl. Enkä ole ainut, eikä se ole alkujaan minun visioni. Vaan asiaan...
Normaalissa ajossa tuo oma 2,6:n on vienyt bensaa helposti alle kympin.
Pitkässä matkassa ei mikään temppu päästä 7,5-8L:n lukemiin.
Mutta saa sillä menemään 16-18:litraakin, jos haluaa
Tälläinenhän olisi kiva. Mitäköhän nuo sieluttomat sähköruiskut ja älytön b25 kansi tuosta sanovat...
Comment
-
Sinänsä että kohta pitää varmaan vaihtaa vesipumppu ja nokkaremmi, joten... Samallahan siinä vaihtaa muutakin. Mitä on pyynti?Originally posted by T3Jos pilkkua viilataan, niin tarkasti 2552ccm.
Tallinlattialla on nytkin ajamaton 2,6-alakerta, uusilla STD-laakerilla, hoonattuna uusilla männänrenkailla. Männät muokattuna jne.
Paikoillaan tuliterä öljypumppu ja 2,5:n kytkin (alkuperäinen BMW-varaosa).
Tuliterä vesipumppukin on kiinni.
Tosin E21:n peltisellä öljypohjalla ja virranjakajanreikä avoinna.
Tuolla alakerralla ei siis ole ajettu metriäkään...
Kiinnostaako jotakuta? Ilmainen se ei ole.
t.Ville
ps. Minkä värinen kone? Mä haluun vaaleanpunaisen...
Comment
-
No alkoi kiinnostaa ja paljon.Originally posted by T3Kiinnostaako jotakuta? Ilmainen se ei ole.
Comment
-
Eikö sulla priva toimi?Originally posted by T3M20B23-moottorista 180hv:n puristaminen ei ole temppu eikä mikään. Ihan yhtä helppoa on ottaa 2,5-koneesta n.200hv.
Eikä siinä mitään alakierrosvääntöä menetetä, vaikka Hemi niin kirjoittikin.
Mitä tuo 180hv vaatii?
Comment
-
Joo täytyy kyllä myöntää et maranellonpunaisen bmw:n koneessa on puhtia aivan eri malliin ku vakiona ja jos vertaa sitä siihen yhteen belgiasta uitettuun e30 323i:hin niin se olis jääny kakkoseksi mut tiedä sit oliko se kunnossa. Ja sitten tapaus e21 323i 2.6 on kyllä ihan uskomaton veto läpi kierrosalueen, ei muuten freakillä olis mahdollisuutta postata sen käyriä tänne.Originally posted by FreakMm. Sirkus voisi kyydissä olleena kertoa miten puristusten ja kannenporttaus vaikuttaa kaksilitraisen läskiremmikuutosen alavääntöhin.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Vähän samaa minäkin tässä mietiskelin. Ei oikeen vertailuna onnistu tuollanen E21 b23:lla vs. E30 farkku b25:lla ihan noin yksinkertaisesti kuin T3 tässä kertoili:Originally posted by MeisseliOsaako joku muuten selittää miksi ihmeessä näin sitten on? Jos toinen kone tuottaa kaikilla kierroksilla selvästi enemmän vääntöä (sekä siis myös tehoa), niin miten se toinen jaksaa kuskata autoa paremmin? Eripainoiset autot? Eri välitykset? Vai onko moottoreissa kierrosluvun, väännön ja niistä laskettavan tehon lisäksi jotain muita mystisiä suureita, joita fyysikot eivät vielä ole löytäneet? Valistakaa tyhmää.
Kyllä siihen tosiaan vaikuttaa aika moni muukin seikka kuin maaginen Gay-tronic ruisku vuodelta Kaarle Valloittajanpoika. Kuten nuo Meisselin em. asiat.Vaikuttaako tähän eroon sitten uudemman 325i:n typerä puristussuhde, vaiko 323i-K-jetronic-moottorin pienet kanavat(parempi alavääntö), vaiko mikä?
pari hymiötä...
E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
Myydään E6x LCI M-Sport ratti
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466
Comment
-
Elämä on.Originally posted by T3Hieman arvelluttavaa.
Sillä on siellä jo b23 kampiakseli.Originally posted by T3Mutta sullahan on siinä autossas jo valmiina hyvä AIHIO tehdä siitä MOOTTORI.
Nakkaa se kampiakseli sieltä Sicknessin sänkyyn (onpahan sen muijan mielestä sielläkin joskus jotain jäykkää).
Heitä tilalle 2,3.n akseli ja juustohöylällä vähän sipaiset niistä männistäs veks.
Sit vaan kaikki muut perusasiat ja vroom.
Niin tuntuu kulkevan, mutta askartelu on kivaa ja tuollakin koneella on jo päästelty yli 300tkm. Tosin kansi on vaihdettu vast'ikään. Jos/kun tuolle jotain tekee, niin se tehdään toiseen lohkoon. Ihan vaan sen takia että sitten voi rauhassa autoa seisottamatta tehdä ja kun on asiat sillä mallilla, niin kone pois ja toinen tilalle.Originally posted by T3Mutta, jos sä järkevä oot..Kyllä se auto sillä(kin) moottorilla kulkee pisteestä A--->B.
Kyllähän Std-kuntoisia b25 lohkoja saa tästä maailmasta ihan fikuihin hintoihin.
Comment

Comment