Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuinka m20:stä 80hv/litra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #31
    .....
    Last edited by T3; 12-09-2007, 15:25.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by T3
      No näitä 2,6-litraisia koneita on tullut tehtyä jo yhteensä 5kpl. Enkä ole ainut, eikä se ole alkujaan minun visioni. Vaan asiaan...

      Normaalissa ajossa tuo oma 2,6:n on vienyt bensaa helposti alle kympin.
      Pitkässä matkassa ei mikään temppu päästä 7,5-8L:n lukemiin.
      Mutta saa sillä menemään 16-18:litraakin, jos haluaa


      Tälläinenhän olisi kiva. Mitäköhän nuo sieluttomat sähköruiskut ja älytön b25 kansi tuosta sanovat...

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by T3
        Jos pilkkua viilataan, niin tarkasti 2552ccm.

        Tallinlattialla on nytkin ajamaton 2,6-alakerta, uusilla STD-laakerilla, hoonattuna uusilla männänrenkailla. Männät muokattuna jne.
        Paikoillaan tuliterä öljypumppu ja 2,5:n kytkin (alkuperäinen BMW-varaosa).
        Tuliterä vesipumppukin on kiinni.
        Tosin E21:n peltisellä öljypohjalla ja virranjakajanreikä avoinna.

        Tuolla alakerralla ei siis ole ajettu metriäkään...
        Kiinnostaako jotakuta? Ilmainen se ei ole.
        Sinänsä että kohta pitää varmaan vaihtaa vesipumppu ja nokkaremmi, joten... Samallahan siinä vaihtaa muutakin. Mitä on pyynti?

        t.Ville

        ps. Minkä värinen kone? Mä haluun vaaleanpunaisen...

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Originally posted by T3
          Kiinnostaako jotakuta? Ilmainen se ei ole.
          No alkoi kiinnostaa ja paljon.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #35
            .....
            Last edited by T3; 12-09-2007, 15:26.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #36
              .....
              Last edited by T3; 12-09-2007, 15:26.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #37
                Originally posted by T3
                M20B23-moottorista 180hv:n puristaminen ei ole temppu eikä mikään. Ihan yhtä helppoa on ottaa 2,5-koneesta n.200hv.
                Eikä siinä mitään alakierrosvääntöä menetetä, vaikka Hemi niin kirjoittikin.
                Eikö sulla priva toimi?

                Mitä tuo 180hv vaatii?

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #38
                  Originally posted by Freak
                  Mm. Sirkus voisi kyydissä olleena kertoa miten puristusten ja kannenporttaus vaikuttaa kaksilitraisen läskiremmikuutosen alavääntöhin.
                  Joo täytyy kyllä myöntää et maranellonpunaisen bmw:n koneessa on puhtia aivan eri malliin ku vakiona ja jos vertaa sitä siihen yhteen belgiasta uitettuun e30 323i:hin niin se olis jääny kakkoseksi mut tiedä sit oliko se kunnossa. Ja sitten tapaus e21 323i 2.6 on kyllä ihan uskomaton veto läpi kierrosalueen, ei muuten freakillä olis mahdollisuutta postata sen käyriä tänne.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • jrbeemer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1844
                    • Muurame

                    #39
                    Originally posted by Meisseli
                    Osaako joku muuten selittää miksi ihmeessä näin sitten on? Jos toinen kone tuottaa kaikilla kierroksilla selvästi enemmän vääntöä (sekä siis myös tehoa), niin miten se toinen jaksaa kuskata autoa paremmin? Eripainoiset autot? Eri välitykset? Vai onko moottoreissa kierrosluvun, väännön ja niistä laskettavan tehon lisäksi jotain muita mystisiä suureita, joita fyysikot eivät vielä ole löytäneet? Valistakaa tyhmää.
                    Vähän samaa minäkin tässä mietiskelin. Ei oikeen vertailuna onnistu tuollanen E21 b23:lla vs. E30 farkku b25:lla ihan noin yksinkertaisesti kuin T3 tässä kertoili:
                    Vaikuttaako tähän eroon sitten uudemman 325i:n typerä puristussuhde, vaiko 323i-K-jetronic-moottorin pienet kanavat(parempi alavääntö), vaiko mikä?
                    Kyllä siihen tosiaan vaikuttaa aika moni muukin seikka kuin maaginen Gay-tronic ruisku vuodelta Kaarle Valloittajanpoika. Kuten nuo Meisselin em. asiat.
                    pari hymiötä...

                    E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                    Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                    Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by T3
                      Hieman arvelluttavaa.
                      Elämä on.


                      Originally posted by T3
                      Mutta sullahan on siinä autossas jo valmiina hyvä AIHIO tehdä siitä MOOTTORI.
                      Nakkaa se kampiakseli sieltä Sicknessin sänkyyn (onpahan sen muijan mielestä sielläkin joskus jotain jäykkää).
                      Heitä tilalle 2,3.n akseli ja juustohöylällä vähän sipaiset niistä männistäs veks.
                      Sit vaan kaikki muut perusasiat ja vroom.
                      Sillä on siellä jo b23 kampiakseli.
                      Originally posted by T3
                      Mutta, jos sä järkevä oot..Kyllä se auto sillä(kin) moottorilla kulkee pisteestä A--->B.
                      Niin tuntuu kulkevan, mutta askartelu on kivaa ja tuollakin koneella on jo päästelty yli 300tkm. Tosin kansi on vaihdettu vast'ikään. Jos/kun tuolle jotain tekee, niin se tehdään toiseen lohkoon. Ihan vaan sen takia että sitten voi rauhassa autoa seisottamatta tehdä ja kun on asiat sillä mallilla, niin kone pois ja toinen tilalle.

                      Kyllähän Std-kuntoisia b25 lohkoja saa tästä maailmasta ihan fikuihin hintoihin.

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #41
                        .....
                        Last edited by T3; 12-09-2007, 15:28.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #42
                          ja rallipoluilta: pitkä ja iso imusarja/kanavat.
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #43
                            .....
                            Last edited by T3; 12-09-2007, 15:29.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              #44
                              Originally posted by T3
                              Pösössä ei sitten ajo-ominaisuuksien lisäksi juuri muuta hyvää olekaan.
                              Onha Bögöt ainaski sähköiltään vailla vertaa
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              • Kyytsis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 3472
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by zJark
                                Onha Bögöt ainaski sähköiltään vailla vertaa
                                Niin on e21:kin..

                                t.Ville

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎