Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuinka m20:stä 80hv/litra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #61
    Q:Minkä mittaiset kiertokanget on 2,3:ssa?
    A: 130mm

    Q:Paljonko puristuksia?
    A:9.8

    Q:Sopiiko M50 kanget? Olisi ainakin kevyemmät kuin vakiot. Mistä sellaiset saa?
    A: lyhyimmät m50 kanget on 135mm, eli tarvitsevat kaverikseen tosi matalat männät. Muuten pitäisi sopia suoraan kiinni. Löytyy esim. www.varaosahaku.fi

    Q:Jos laitan m20b25 kaasuläpän, niin voinko tehdä siihen läpän toiselle puolelle myös jakajalle alipaine liitännän? Vai sorvaanko m20b23:sen kaasuläppäkotelon niin isoksi, että sisään menee m20b25:sen läppä? Vai meneekö puhki?
    A: Ei riitä millään materiaali sorvaamiseen. Tuosta liitännästä en osaa sanoa kun en ole oikein tuota l-jetin toimintaa sisäistänyt.

    Q:Kestääkö m20 vauhtipyörä kevennystä? TotalBmw:ssä väittivän m20 vauhtipyörän olevan paska ja heikko. Totta vai knallihattujen ongelmia taas?
    A:Toiset sanoo, että kestää ja toiset ettei. Minä en lähtisi hajoamisvaaran vuoksi keventämään vaan ostaisin/ostan esim. SPECIN teräs - tai alumiinivauhtipyörän. Tämä on ihanan halpa vaihtoehto. Muutenhan tuossa vauhtipyörässä ei ole mitään vikaa, paitsi että se painaa ihan pirusti.

    Q:Halpa tuo Schrick nokka m20:seen, vain 518€... Ja hiotuilla ei tee mitään vai?
    A: Ei tee mitään. Katso esim. www.enem.se, sieltä vähän halvempia, tosin pikavilkaisulla ei selvinnyt ovatko omavalmisteita vai minkä merkkisiä.
    E39 520iA -02

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #62
      .....
      Last edited by T3; 12-09-2007, 15:29.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #63
        .....
        Last edited by T3; 12-09-2007, 15:30.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by T3
          Normi B23-kaasuläppähän on todellinen vitsi kokonsa puolesta, mutta mutta... Vain L-jetronic koneissa. K-Jetronic-koneissahan on kaasuläppä lähes samankokoinen kuin B25-koneissa.

          Ajatusleikkinä on todellakin kiinnostava. Mutta ei tuollaisesta koneesta nykypäivänä juuri enempää saa ulos kuin ennenkään. Samallalailla 70-80-luvulla on kansia osattu muokata, vääntää pellisarjoja/putkistoja, nokka-akseleista sun muista puhumattakaan.
          Tietenkin tuon 180hv saa helposti ja reilusti ylikin, mutta nykypäivän ruiskulla ei ole mitään vaikutusta siihen, kuinkapaljon moottori tuottaa hevosvoimia.
          Se on jännä juttu, että vaikka taas oppi uutta niin silti on sellainen olo kuin juuri olisi nuollut jonkun saappaat ja palkinnoksi olisi vedelty remmiä perseelle
          E39 520iA -02

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #65
            .....
            Last edited by T3; 12-09-2007, 15:31.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • anssip
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 233

              #67
              kertokaapa tarkemmin,miksei hiotulla tee mitään?kokemuksia?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #68
                Originally posted by anssip
                kertokaapa tarkemmin,miksei hiotulla tee mitään?kokemuksia?
                siihen ei saa pelkästään hiomalla nostoa ja jos täyttää rupeaa niin hintaa tulee reippaasti eikä ne välttämättä kestä... mulla vaan hiottiin niin taisi mennä vaan huonommaksi.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • anssip
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 233

                  #69
                  kyllä siihen voi millinkin saada nostoa.vai eikö se riitä?nokassa vaikuttaa moni muukin asia kuin nosto.mitä olen asiasta kyselly,niin jos on hyvin tehty,ei kestävyyden kanssa pitäisi tulla ongelmia.monessa tapauksessa nokan hiominen voi olla parempikin ratkaisu jos ei mieleistä keppiä löydy.toki jos valmiina saa haluamansa niin tottakai kannattaa ostaa.mutta vieläkään en ymmärrä,miksei niillä mitään tekisi.ne hitsaamalla täytetyt on joo asia erikseen.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #70
                    Originally posted by T3
                    Miksi ihmeessä sitä vauhtipyörää pitäisi keventää?
                    Missä helvetissä noin kalliita Schrickin nokkia myydään?
                    Turha kiihdyttää sen vauhtipyörän massaa kun silläkin voimalla voi kiihdyttää auton massaa. Eli siis yleensä ne vauhtipyörät on hajonnut sisäkehältä? Eli jos ulkokehästä poistaa materiaalia kohtuudella, sen ei pitäisi vaikuttaa kesävyyteen?

                    Bayermann tai jotain sellaista niminen firma mikä myy Schrick nokkia. Mistä saa halvemmalla?

                    Comment

                    • jeemu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1844
                      • 67700

                      #71
                      Originally posted by anssip
                      kyllä siihen voi millinkin saada nostoa.vai eikö se riitä?nokassa vaikuttaa moni muukin asia kuin nosto.mitä olen asiasta kyselly,niin jos on hyvin tehty,ei kestävyyden kanssa pitäisi tulla ongelmia.monessa tapauksessa nokan hiominen voi olla parempikin ratkaisu jos ei mieleistä keppiä löydy.toki jos valmiina saa haluamansa niin tottakai kannattaa ostaa.mutta vieläkään en ymmärrä,miksei niillä mitään tekisi.ne hitsaamalla täytetyt on joo asia erikseen.
                      Niin miksei se ole hyvä vaihtoehto jos sen tekee sellanen paja millä on hyvät vehkeet ja tietoa. Ilmeisesti näitä ongelmia ollut just sen takia kun ei ole saatu hiottua tarpeeksi tarkasti nokkia joten käynti on mitä on tai sitä ei ole ollenlaan.
                      B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                      Comment

                      • jeemu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1844
                        • 67700

                        #72
                        Originally posted by T3
                        E21-323i-moottorissa puristussuhde on 9,5:1

                        Miksi ihmeessä sitä vauhtipyörää pitäisi keventää?
                        Jos sitä alakierrosvääntöä haluaa heikentää, niin siitä vaan. Itse en millään jaksa ymmärtää miksi SIVIILIMOOTTORISTA pitää keventää vauhtipyörää.
                        M20-vauhtipyörähän on valettu, eikä ole ollenkaan harvinaista, että niitä on halkeillut pulttikehältä. Tiedän tapauksia, joissa kierrokset 6500 ja vauhtipyörä pulttien kohdalta murusiksi. Huonosti kun käy, niin se on hytissä asti.

                        Missä helvetissä noin kalliita Schrickin nokkia myydään?
                        Muttä miten jos esim vaihtais m20b25:een m20b20 vauhtipyörän joka ilmeisesti on lähemmäs pari kiloa kevyempi? Eikö se tuo koko kierros alueelle herkkyyttä lisää? Onko vaikutus sitten tuommosella pari kiloa kevyemmällä pyörällä et se hukkaa viimeisetkin väännöt alarekisteristä?
                        Last edited by jeemu; 30-12-2005, 16:45.
                        B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #73
                          .....
                          Last edited by T3; 12-09-2007, 15:31.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • passo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 334
                            • Tampere

                            #74
                            Mielipide kysymyksiä, ja kuka tykkää mistäkin.. mikä on missäkin kunnos...

                            itse tykkäsin 325iistä. ihan mukava auto ajella, ja pääsee normaalia helpommin....
                            ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #75
                              Originally posted by T3
                              No vaikkapa Laihialta
                              No pistätkö yhden 288 vaikka tulee?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎