Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gedd
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 479
    • Tampere

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Yksi tuttu kokeili tuota moottori RVS:ää Japanin-rautaan yläkerran naputuksen poistamiseksi.Seuraus oli,että öljynvaihdon yhteydessä öljy oli muuttunut hieman harmaaksi???(Ja ei ollut vettä öljyn seassa).Aivan kuin jostain laakerista olisi "liuennut" metallia öljyn sekaan.Uusinta käsittelyssä tätä ilmiötä ei tullut.Ei kyllä tullut muutoksia moottorin ääntelyynkään,vaikka kuika öjyjäkin tuossa kokeilussa oli vaihdeltu vähän joka välissä.
    Mulle kertoi maahantuoja että tuo eka käsittely vastaa tavallaan esim forte käsittelyä että liottaa vanhat shaibat pois, ei tartu likaselle pinnalle, jotain voinut liueta sekaan?

    Yläkerran naputus taitaa yleensä olla hydraulisesta nostajasta, sinne ei kauheasti tuo aine voikaan vaikuttaa?

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Voikohan automaattilaatikkoon tarkoitettua RVS:ää laittaa öljyjen sekaan jossa on jo Dr Tranny Instant shudder fixx?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Sylinterin pitäisi olla aivan älyttömän väljä, käytännössä ei puristusta lainkaan jos sen takia jäisi syttymättä. Ilmeisesti nakuanturin perusteella haistaa välistä jääneen palamisen. Puristuspaine saattaa kyllä kasvaa aineen vaikutuksesta mutta tuskin korjaa ongelmaa.
        Olisiko syy/seuraussuhde niinpäin että misfire siinä 3 pytyssä välillä niin bensa huuhtelee öljykalvon huonoksi ja näin ollen ajan oloon kuluttaa sylinteriä.
        Se haistaa kampuran anturilla tuon huonomman palamisen.

        Muuten kyllä naurattaa tuo RVS joka "korjaa mikroskooppisia vaurioita".
        Pytyn seinillä saa kyllä olla karheaa naarmua ja silti kitka on pienempi ja puristukset paremmat kuin sileällä seinällä.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10037
          • KVLA

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Se haistaa kampuran anturilla tuon huonomman palamisen.
          Kerroppa tarkemmin,että miten?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5266
            • Pirkkala

            Sama kiinnostaa minuakin
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Kerroppa tarkemmin,että miten?
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Sama kiinnostaa minuakin
              Tämä tietohan löytyy ihan selkeästi BMW materiaaleista, että kampuran pyörimisnopeutta seuraa. Eli jos ei sytytä -> kampuran vauhti hidastuu, jonka moottorinohjaus sitten havaitsee. Suuruuluokka on alle millisekuntti eli ei mistää suuresta erosta, mutta kuitenkin riittävän suuresta mitattavaksi.

              Mikäli kiinnostaa tarkka kuvaus, niin googlella löytyy dokumentteja.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Originally posted by HTK12 View Post
                Tämä tietohan löytyy ihan selkeästi BMW materiaaleista, että kampuran pyörimisnopeutta seuraa. Eli jos ei sytytä -> kampuran vauhti hidastuu, jonka moottorinohjaus sitten havaitsee. Suuruuluokka on alle millisekuntti eli ei mistää suuresta erosta, mutta kuitenkin riittävän suuresta mitattavaksi.

                Mikäli kiinnostaa tarkka kuvaus, niin googlella löytyy dokumentteja.
                Mä luulin järjestelmän olevan turhankin tarkka, kun antoi koodin nokan asennosta asennettuani ylemmän jakopään kopan hieman eri asentoon kuin missä se oli (luokkaa 0,5mm korkeammalla toisesta reunasta) ja tämän takia nokka-anturi luuli jaon olevan pielessä.

                Taisin olla väärässä sen tarkkuuden suhteen, tuo vetää pohjat

                Comment

                • Ovaali
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 244
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Gedd View Post
                  Taisin olla väärässä sen tarkkuuden suhteen, tuo vetää pohjat
                  Olenpa kuullut että jotkin vaggilaiset alkaa herjaamaan kampuran asentotunnistinta jos kaksoismassavauhtipyörän vaihtaa kiinteään.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Kampiakseli kiihtyy ja hidastuu jatkuvasti vaihdellen työtahtien välillä, ja se näkyy anturilla. Jos ykköspytyn sytytyksen jälkeen kampiakselin "sykäys" on pienempi kuin normaalia tai puuttuu kokonaan, tulee misfire-koodi.

                    Nämä vuosituhannen vaihteessa suunnitellut moottorit nyt ovat niin alkeellisia että eivät osaa enään isommilla kierroksilla tuota valvoa, ja vaikeaahan se olisikin. Siksi roughness-arvo katoaa tyhjäkäynnin jälkeen näkyvistä. Sama kaura kuin commonrail-suuttimen korjausarvoissa.

                    Lisäksi uudemmat moottorinohjaukset osaavat kokeilla autttaako seoksen sylinterikohtainen laihennos tai rikastus havaittuun misfireen.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      Luulisi että näkyy nakuanturin käyrässä todella selvästi myöskin:think Tämä kampianturiasia on ihan uutta mulle. Tarkat on anturit jos yksi kipinä jää välistä ja anturi on esim. Vauhtipyörällä niinnpyörivää massaa on niin paljon että vaikka kasissa niin tarkkaa on.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2712
                        • .fi

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Luulisi että näkyy nakuanturin käyrässä todella selvästi myöskin:think Tämä kampianturiasia on ihan uutta mulle. Tarkat on anturit jos yksi kipinä jää välistä ja anturi on esim. Vauhtipyörällä niinnpyörivää massaa on niin paljon että vaikka kasissa niin tarkkaa on.
                        Suht. OT, mutta siinä on myös syy miksi m60->m62 vaihtui anturointi vauhtipyörälle.
                        edit: siis syy lienee isompi säde hammaskehälle + tarkkuutta vievän(?) vulkanoinnin puute

                        Originally posted by http://www.meeknet.co.uk/e31/M62B44_Engine.pdf
                        Misfiring detection
                        The rotary speed of the engine is measured at the increment wheel with the aid of the inductive pulse generator. In addition to
                        measuring the engine speed, misfiring is also detected on the M62 (same as M73).
                        To facilitate misfiring detection, the increment wheel is now subdivided internally in the control unit into four segments
                        corresponding to the ignition interval (on 8-cylinder engine, 4 ignition cycles per crankshaft revolution).
                        The period duration (T) of the individual increment wheel segments is measured in the control unit. If the combustion sequence is
                        OK in all cylinders, the period duration of all increment segments will be of the same length (T1 = T2 = T3 = T4).
                        If a fault (misfiring) now occurs at one cylinder, the period duration allocated to this cylinder is extended by fractions of
                        milliseconds (see Fig.: T3> T1, T2, T4). These segment times are evaluated statically in the control unit.

                        The maximum permissible irregularity values, i.e. the deviation of the period duration of one segment are stored for each
                        characteristic map point as a function of engine speed, load and engine temperature.
                        On exceeding these permissible values, the cylinders detected as faulty are stored in the fault code memory. In this case, the
                        'check engine' lamp is activated on US vehicles.
                        As a further measure, fuel injection to the faulty cylinders is switched off in order to protect the catalytic converter from
                        overheating.
                        Adaptation
                        Manufacture-related tolerances of the increment wheel can lead to malfunctions of the misfiring detection system. For this reason,
                        the DME automatically carries out adaptation.
                        The manufacture-related tolerances of the increment wheel are adapted in coasting phases of the engine without ignition and
                        injection as the engine produces no irregularities due to the combustion procedure in these phases.
                        Service note:
                        After replacing a flywheel, increment sensor or DME control unit, particular care must be taken as part of the subsequent test run
                        to ensure that a longer engine cruising phase (approx. 10 sec) is maintained to make it possible for the DME control unit to adapt
                        the flywheel.
                        Last edited by aae30; 12-09-2015, 14:10.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • Kekeijo
                          Newbiemmer
                          • Aug 2017
                          • 8
                          • Turku

                          Vähä vanha topicci mutta...

                          Jokaisessa rvs öljylisäaine purkissa on 10ml tuubi sisällä + tarvikkeet, eli g2,g4,g6 mutta edustajan mukaan tavara olisi vahvempaa sisällöltään... Epäilen vahvasti :think

                          Kokeillut itse pariin autoon tuota öljyyn laitettavaa ainetta, ei vaikutusta kummemmin... Tehostimen lisäaine sen sijaan tuntui toimivan ääntävään pumppuun

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            Kokemukset RVS:n ohjaustehostinaineesta?

                            Auto ei ole BMW vaan kakkosauto VW New Beetle -99. Siinä on ohjaustehostin varmaan käynyt joitakin kertoja aika kuivana kun aiemmin hammastanko vuoti kuin seula. Nyt se on vaihdetttu. Paikallaan rattia käännelle kuuluu lievää jurinaa, auttaisiko RVS:n ohjaustehostinaine? No, ei se paljon maksakaan, 20€ Motonetissa. Hammastanko vuotaa vieläkin ihan vähän ilmeisesti putkiliitoksistaan, liekö millainen vaikutus eli kuinka nopeasti RVS:n reaktio tapahtuu?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5266
                              • Pirkkala

                              Originally posted by alspe View Post
                              Kokemukset RVS:n ohjaustehostinaineesta?

                              Auto ei ole BMW vaan kakkosauto VW New Beetle -99. Siinä on ohjaustehostin varmaan käynyt joitakin kertoja aika kuivana kun aiemmin hammastanko vuoti kuin seula. Nyt se on vaihdetttu. Paikallaan rattia käännelle kuuluu lievää jurinaa, auttaisiko RVS:n ohjaustehostinaine? No, ei se paljon maksakaan, 20€ Motonetissa. Hammastanko vuotaa vieläkin ihan vähän ilmeisesti putkiliitoksistaan, liekö millainen vaikutus eli kuinka nopeasti RVS:n reaktio tapahtuu?
                              Saattaa auttaa asiaan. Itse olisin valmis 20€ kokeiluun

                              Mutta vuotava hammastanko vag konsernin vehkeessä viittaa vahvasti siihen että väärää öljyä on ollut jossain vaiheessa käytössä. Siis jos vuotaa hammastangon päistä.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Saattaa auttaa asiaan. Itse olisin valmis 20€ kokeiluun

                                Mutta vuotava hammastanko vag konsernin vehkeessä viittaa vahvasti siihen että väärää öljyä on ollut jossain vaiheessa käytössä. Siis jos vuotaa hammastangon päistä.
                                Koko hammastanko eli ohjausvaihde on uusi tarvikeosa. Ilmeisesti (sen mitä näin katsastuksessa) se vuotaa putkiliitosten kohdalta, olisiko huonot tiivisteet, huonosti paikallaan tms. Itse ainakin olen laittanut värkkiin oikeaa nestettä. Vuotoa on nyt pari desiä puolessa vuodessa. Tarttis tarkastuttaa kun pääsee auton alle.
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎