Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperän ehjäystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #46
    eli tuleekohan nuokin levyt orggisten lisäksi vai korvaako alkuperäiset paksummilla levyillä..

    Hinnat tuntus olevan kohillaan

    Ilmeisesti tuossa 75% setissä sama hommakun suomessa eli siinä ne ramppikulmat varmaan koneistettu.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • höde
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 219

      #47
      Originally posted by Ha2 View Post
      Tällänen vastaus tuli meiliin tuolta ruotsalaiselta firmalta:

      Hej Harri,

      Styckpris enligt nedan vid köp av nedan antal. Priser inkl.moms
      Frakt tillkommer.

      Antal 1 5 10
      Sats 1 1200 1150 1125
      Sats 2 3900 3800 3700

      Mvh,
      Peder

      Hinnat tietenki kruunuissa ja hinnoissa siis alv mukana. Nuihin hintoihin vielä rahdit päälle. Jos teette kimppatilauksen niin tehkää se jonkun firman nimiin => alvit pois.
      Ja jos joku tilaukseen osallistuja asuu Ruotstin rajalla niin voi säästää toimituskuluissa jos hakee paketin esim. Haaparannasta. Joskus luin (jostainmistälie) että Ruotsin matkahuoltoon käy myös suomalainen osoite ja puhelinnumero jolloin ne ilmoittaa puhelimeen kun paketti on saapunut.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #48
        Originally posted by Doni View Post
        Kysyin kans hintoja. Uudet kitkalevyt 25% perään maksaa 1300 kruunua.
        Ja tuosta ruotsin kielestä en ymmärtänyt yhtään mitään, mutta 1300kroonoria, eli 130€? Tilatkaapas joku niitä, minä otan yhden puketin.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Tartteeko joku noita 40% kitkalevyjä ruotsista, tilaan niitä kohta? Hinta rahdeista riippuva n.150-200€ setti.

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #50
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Tartteeko joku noita 40% kitkalevyjä ruotsista, tilaan niitä kohta? Hinta rahdeista riippuva n.150-200€ setti.
            onkohan mihinä päin ruotsia firma mistä tilaat? ajelen rekalla ruottis ja rahdit ei tulis maksaan mitään jos voisin hakea!

            ja saako noita levyjä lujenpana eli yli 40%:sina?
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #51
              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              onkohan mihinä päin ruotsia firma mistä tilaat? ajelen rekalla ruottis ja rahdit ei tulis maksaan mitään jos voisin hakea!

              ja saako noita levyjä lujenpana eli yli 40%:sina?
              Kai noista yllä olevista linkeistä osoitekkin löytyy. 75% taisi olla toinen vaihtoehto.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #52
                niin eli olettaen tietty että vanhat levyt on kuosissa..mikäli nytten olen homman oikein ymmärtänyt. eli nuo tiukentavat satsit tulee orggislevyjen lisäksi..eller hur? muutenhan tuo on halpaa kun sipuli..
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #53
                  Originally posted by Suutari View Post
                  niin eli olettaen tietty että vanhat levyt on kuosissa..mikäli nytten olen homman oikein ymmärtänyt. eli nuo tiukentavat satsit tulee orggislevyjen lisäksi..eller hur? muutenhan tuo on halpaa kun sipuli..
                  Mä oletin niin, että noi korvaa alkuperäiset. Who knows?

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #54
                    Voin kysyä Pederiltä lisää ohjeita, jos esitätte selkeillä lauseilla, mitä pitää kysyä.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #55
                      no selkeällä lauseella korvaako nuo levyt alkuperäiset vai tulevatko alkuperäisten lisäksi?

                      tuohan auttaa jo pitkälle...asennusohejeita tulee varmaan niitten levyjen mukana sitten. toki siitäkin voi kysyä.

                      Nimittäin jos nuo tulevat alkuperäisten lisäksi eikä korvaaviksi levyiksi niin silloin tod. näk. luistavalla lukolla joutuu laittamaan myös uudet originaalilevyt.
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #56
                        Kysäsenpä sitte tommosta. Siksi minä sitä selkeyttä tuossa huutelin, koska en tajua perien tekniikasta yhtään mitään.

                        Edit: kysäsinpä jo. Ilmottelen heti ku saan vastauksen.
                        Last edited by Ha2; 30-10-2006, 14:31.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #57
                          25% perä

                          Ei toi 40-75% perät ainakaan enää ajettavuutta paranna, varsinkaan talvella.. Se kun tekee autosta helposti puskevan..
                          Ehjä 25% perä välittää taatusti sen tehon normaaliajossa tiehen mitä katuajossa ja satunnaisessa rata-ajossa tarvitsee. Jos siihen vaadittaisiin enemmän, veikkaan että eri M3 ja M5 malleissa olisi silloin sellainen.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #58
                            Näin se Peder vastasi:

                            I botten av diffhuset ligger en 4 mm tjock bricka som tas bort.
                            Närmast locket ligger en stor kupad bricka som också tas bort.
                            Dessutom måste den yta av locket som den stora kupade brickan ligger mot svarvas av 1.5 mm.
                            Allt det måste göras för att kunna addera de nya lamellerna.

                            För sats 2 byter man tryckringarna mot de nya. I övrigt samma som ovan.

                            Meneekö noin vai suomennanko?

                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Suutari
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 3064
                              • Suomi

                              #59
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Ei toi 40-75% perät ainakaan enää ajettavuutta paranna, varsinkaan talvella.. Se kun tekee autosta helposti puskevan..
                              Ehjä 25% perä välittää taatusti sen tehon normaaliajossa tiehen mitä katuajossa ja satunnaisessa rata-ajossa tarvitsee. Jos siihen vaadittaisiin enemmän, veikkaan että eri M3 ja M5 malleissa olisi silloin sellainen.
                              No kylläpäs sitä nytten ...heh

                              Siis ainoa asia mihin ite tuota tartten on se tosiasia ettei sillä 25% lukolla minun käytössä ja tuolla omalla remmiavolla kauaa ajella..näin sanoi myös tuo suomen peräguru.

                              Ei viiti joka helvetin kesä olla vaihtelee noita levyjä sinne + satunnaisesti kun burnaa ja vielä ehkä ens kesänä slickseillä vartilla jne.

                              Ajettavuus on sitten mitä on..vaan kestääpähän palikat..luulis nyt kunnoita radalla ja kisoissa käytellään ettei se ajettavuuskaan nyt niin perseestä ole .

                              ha2: suomenna pois..jos tiiät paremmin nuo ruottin termit. Ei tuossa ainakaan suoraan sanottu mitään orggislamelleista..muuta kun että satsilla 2 tulee uuden veroset paineprikat..? ja otetaan yks Levyjousi ja paksu prikka pois et saadaan lisättyä uudet lamellit..
                              Last edited by Suutari; 31-10-2006, 13:36.
                              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                              -Official BTCF-Sauna Team-
                              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                              -Team BTCF Top Alcohol-
                              -Team Pimp My Bride-
                              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                              Comment

                              • Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by Ha2 View Post
                                I botten av diffhuset ligger en 4 mm tjock bricka som tas bort. Närmast locket ligger en stor kupad bricka som också tas bort.
                                Dessutom måste den yta av locket som den stora kupade brickan ligger mot svarvas av 1.5 mm.
                                Allt det måste göras för att kunna addera de nya lamellerna.

                                För sats 2 byter man tryckringarna mot de nya. I övrigt samma som ovan.
                                Peräkopan pohjassa on 4 mm paksu prikka/(levy?), joka otetaan pois. Lähinnä kantta on suuri kupera prikka/(levy?), joka otetaan pois. Sen lisäksi täytyy perän kannen kuperaa prikkaa/(levyä?) vasten olevasta pinnasta sorvata 1,5 mm pois. Tämä kaikki täytyy tehdä, jotta uudet lamellit voidaan lisätä/asentaa.

                                Satsi 2:sen kohdalla vaihdetaan painelevyt uusiin (jotka tulee satsin mukana). Muutoin toimitaan samoin kuin yllä.

                                Pitäs ite tajuta perän sisuksien rakenne niin osaisin käyttää parempia suomenkielisiä termejä. Vaan kun en tajua.
                                E61 525d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎