muuten on aika hiljaista puhua mitä tuli lisää, kun lähtötaso jää arvailujen varaan...
no ei kai se ainakaan vakiona hirveen paljon luvattua enemmän, joten eiköhän se teholisä oo aika luotettava.. jos on vähemmän ku luvattu niin sit alan penkittää vakioilla..
olishan se kiva nähdä miten noi kaikki hilut vaikuttaa.esim vanhan m20b25 kanssa jo pelkkä lastu tuntu ihan selkeesti väännössä
Joo ainakin alaväännön lisäyksestä hullaantuneena tilasinki sen lastun Benzinolta, kaikilla oli alavääntö lisääntyny roimasti.. Mutta tehojen oikeesta lisäyksestä ei oo mitään faktaa, mistäköhän johtunee? :O
Mut eihän tuolla ole asteikko kun 370hp asti......
Mutta itse topicciin, niin todellakin, jos meinaat vertailla eroja, niin tulisi penkittää ensin vakio kamoilla, tai jälkeen. Mutta sama auto vakio vs. "viri" kamat. Muuten ei ole yhtään sen enempää luotettavaa tietoa sullakaan...
Mutta itse topicciin, niin todellakin, jos meinaat vertailla eroja, niin tulisi penkittää ensin vakio kamoilla, tai jälkeen. Mutta sama auto vakio vs. "viri" kamat. Muuten ei ole yhtään sen enempää luotettavaa tietoa sullakaan...
Näin se tietysti on, jos haluaa virityksen onnistumista mitata.
Toisaalta sekin on paljon, jos joku laittaa m50b25 dynolapun esille tuollaisilla 'jokamiehen palikoilla'. Kiihtyvyysmittaukset vielä niin kyllä nekin jotain jo kertoo.
Last edited by saulih; 06-01-2007, 19:19.
Reason: kir vir
Tuosta penkkihommasta sen verran että mistä löytyy kaveri jolla hyvä penkki suomesta mikä antaa totuudenmukaset lukemat ja sitten vielä osaa säätää sen auton!!? Nii juu onhan siellä Lappeenrannassa se yks kaveri..!? :think Onks mitään muuta vaihtoehtoa??
Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
Mutta itse topicciin, niin todellakin, jos meinaat vertailla eroja, niin tulisi penkittää ensin vakio kamoilla, tai jälkeen. Mutta sama auto vakio vs. "viri" kamat. Muuten ei ole yhtään sen enempää luotettavaa tietoa sullakaan...
No mutta ;oletus jos penkissä saadaan esim.230 hv / 320Nm onko turha tieto? toihan siis on tosi epärealistinen lukema mutta kuitenkin.. kyllä mä ne palikat tietysti aikanaan revin pois ja dynotan uudestaan mutta pitää ensin jostain lainata orkkispulikat ja saada aikaa siihen hommaan.. Kyllä nekin ajan kanssa tulee mutta tehdään toi nyt ensin..
Näin se tietysti on, jos haluaa virityksen onnistumista mitata.
Toisaalta sekin on paljon, jos joku laittaa m50b25 dynolapun esille tuollaisilla 'jokamiehen palikoilla'. Kiihtyvyysmittaukset vielä niin kyllä nekin jotain jo kertoo.
Kiihtyvyysmittaukset tehdään sitten vaikka Bimmerpartyillä.. Ei noihin G-Techin mittareihin oo kuitenkaan niin paljon luottaminen... varttimailiajan voin lävästä G-Techistä, siinä sentään heittoa ei niin paljoo synny, en vaan viitti alkaa mitään pilipali huuhaa tietoa alkaa tänne pistää..
Ja parin viikon sisään se dynolappu tänne skannataan, se on lupaus... rahat on vaan nyt just niin perkeleen tiukassa että tuntuu toi 38€ + bensat klaukkalaan jo pahalta..
Tännehän voitas nyt sitten kerrankin laittaa asiallisia vinkkejä tuon padan virittelyyn kun kaikissa muissa topiceissa mitä searchilla olen löytänyt niin on ollut 80% pelkkää paskaa ja suoraa vittuilua tyyliin "säästä rahat ja osta m3"
Juurikin näin.
Suomen kamaralla tän padan kutittelusta ei tunnu olevan kunnon kokemusta, joten kannattaa varmaan selailla ulkomaisia foorumeita ja vastavuorosesti tyypit jotka näitä kertomuksia on löytäny vois pistää linkkiä kehiin.
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta S.Harisen penkistä ym.? se on ilmeisesti kohtuu luotettava tampereen aluella? Entä onko mitään hajua paljonko tehonmittaus maksaa? jos ei ihan hirveitä niin voin viedä tuon oman täysin vakion 325 mittauttevaksi ja sen jälkeen vaikka pitää "yleisö äänestys" Minkä merkkisiä ja mitä ns. halpoja viri osia laitetaan kiinni ja sitten uudestaan penkkiin. Tähän täytyy tosin ottaa huomioon että huomenna alkava varusmies palvelu rajoittaa jonkin verran hommaa. mutta kyllä kai sitä sen verran päivärahoista saa kasaan että voidaan vihdosta viimein saada jotain faktoja esille jos tässä ideassa on mitään järkeä/ ketään kiinnostaa koko juttu niin ehdotuksia laitettavista viriosista ja kommentteja muutenkin koko touhusta.
Ford Mondeo 1.8 wagon
Edelliset autot:
Vw passat 2.8 v6 syncro -01
E90 318ia -06
Ford Focus mk2 wagon -06
E36 325 ci -93
Audi 80 -86
Comment