Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by j.laitine View Post
    vakio moottorin ohjaus on säädetty uusiksi ja voimaa on tullut reilusti lisää..
    Tuo on se taikasana. Onhan Harisetkin penkittäny 224hv vakiosta M50-padasta säädettynä.

    Kun olen itse säätänyt M50-koneita, olen huomannut että vakiosuuttimet on auttamatta liian pienet ja vaihtamalla suuttimet isompiin ja säätämällä kohdalleen, päästään täyskaasu-alueella parhaan tehon seossuhteisiin. Vakiosuuttimilla se kone käy liian laihalla.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • j.laitine
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 282
      • Jyväskylä

      Ja onhan harinenkin tehnyt tälläisen softamuutoksella..

      Audi s4 b5
      e21 323 (Ikuisuus rojekti)
      M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


      Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

      Comment

      • j.laitine
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 282
        • Jyväskylä

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Tuo on se taikasana. Onhan Harisetkin penkittäny 224hv vakiosta M50-padasta säädettynä.

        Kun olen itse säätänyt M50-koneita, olen huomannut että vakiosuuttimet on auttamatta liian pienet ja vaihtamalla suuttimet isompiin ja säätämällä kohdalleen, päästään täyskaasu-alueella parhaan tehon seossuhteisiin. Vakiosuuttimilla se kone käy liian laihalla.
        Just laitoin sen harisen linkin..
        Audi s4 b5
        e21 323 (Ikuisuus rojekti)
        M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


        Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by j.laitine View Post
          Just laitoin sen harisen linkin..
          Sieltäpä se näkyykin minkälainen vaikutus saadaan kun suihkutus ja sytytys laitetaan kohdalleen

          Nuo läppärungot auttaa sitten siinä vaiheessa kun koneen hengitystä parannetaan lisää esim. vaihtamalla nokat ja porttaamalla kansi.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Pystyykös tuota m52:n siemensiä ohjelmoimaan uusiks?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Electroid
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 992
              • Jyväskylä

              Originally posted by JJT View Post
              Pystyykös tuota m52:n siemensiä ohjelmoimaan uusiks?
              Pystyy hyvinkin.

              Harinen mainosti jo viime vuonna seuraavaa:
              BMW 323, 328.

              26.03.2009
              Ohjelmamuutokset:
              BMW E36 323 95-98, 170hv -> 180-200hv
              BMW E36 328 95-00, 193hv -> 205-215hv
              Hinta 450e.
              Ohjelmamuutos tehdään autokohtaisesti dynamometrissä.
              - E36 328iA Touring 4/97 -
              Myynissä:
              - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Electroid View Post
                Pystyy hyvinkin.

                Harinen mainosti jo viime vuonna seuraavaa:
                BMW 323, 328.

                26.03.2009
                Ohjelmamuutokset:
                BMW E36 323 95-98, 170hv -> 180-200hv
                BMW E36 328 95-00, 193hv -> 205-215hv
                Hinta 450e.
                Ohjelmamuutos tehdään autokohtaisesti dynamometrissä.
                No sinne!

                Comment

                • jukkat
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 309
                  • Veteli

                  Vähä pistää miettimään juu, että olikohan vakiona henki jostain syystä ahtaalla. Ei voi tuosta omasta sanoa, etteikö se nyt kulkisi. Kunhan kaipaan yläkiekoille vaan hieman lisää hengitystä...

                  Tuostapa vähä kulkupuolesta todistetta BMWClubin sprintistä: http://tainio.net/~jukka/325i-Kemora...lub-Sprint.m4v

                  Comment

                  • kansipahvi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 92
                    • Porvoo

                    Virinokat M50

                    Lainataanpas tätä vähän:

                    Mitä nokkia olette käyttäneet M50B25(28) vanoksettomassa, oletuksena on että ei hiottuja, vakionostimilla/venttiilijousilla pitäisi tulla toimeen ja max rpm 7000.

                    Moottorinohjaus toistaiseksi vakio, mutta MS suunnitteilla jahka tilavuus kasvaa 2.8 litraan. Puristussuhde noin 11.4 (B28 kammella, vanoksettoman veiveillä 135mm ja vanoksellisen männillä). Imusarja vakio B25.

                    Tähänastiset vaihtoehdot:

                    Imu + pakonokka schrick

                    Imunokka schrick + pakonokka vanoksettoman imunokka ajoitettuna.

                    Imu + pakonokka M3 US nokat.


                    Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla, moottori normaalissa harrastekatuautossa ja pelkän yläkierroshuipputehon sijaan haussa vääntöä ja tehoa läpi koko kierrosalueen.

                    Omistuksessa pelkkiä vanoksettomia kansia, joten niillä pitäisi mennä.


                    K.P

                    Comment

                    • Aatos
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 149
                      • Helsinki

                      Originally posted by kansipahvi View Post

                      Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla, moottori normaalissa harrastekatuautossa ja pelkän yläkierroshuipputehon sijaan haussa vääntöä ja tehoa läpi koko kierrosalueen.


                      K.P
                      Kippaa sinne M52B28. Helpompaa ja halvempaa.
                      BRCF #12 - E36 325 -91

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        M50B25 non-vanos imunokka ei sovi koneistamatta pakonokaksi. Tai sopii, mutta tulee romua jossain vaiheessa kun ketjulinja on vinossa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • kansipahvi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 92
                          • Porvoo

                          Originally posted by Aatos View Post
                          Kippaa sinne M52B28. Helpompaa ja halvempaa.
                          Ei viittisi lähteä sille tielle. Varamoottori löytyy jo tallista, vanokseton m50b25 sekä vanoksellisen männät. Ei tarvitsisi hommata kuin ehjä m52b28 kampiakseli + tietty ne nokat mutta mitkä :think



                          ...ja jotenkin mä vaan uskon noihin teräslohkoihin enemmin...


                          K.P

                          Comment

                          • jukkat
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 309
                            • Veteli

                            Originally posted by kansipahvi View Post
                            Lainataanpas tätä vähän:

                            Mitä nokkia olette käyttäneet M50B25(28) vanoksettomassa, oletuksena on että ei hiottuja, vakionostimilla/venttiilijousilla pitäisi tulla toimeen ja max rpm 7000.

                            Moottorinohjaus toistaiseksi vakio, mutta MS suunnitteilla jahka tilavuus kasvaa 2.8 litraan. Puristussuhde noin 11.4 (B28 kammella, vanoksettoman veiveillä 135mm ja vanoksellisen männillä). Imusarja vakio B25.

                            Tähänastiset vaihtoehdot:

                            Imu + pakonokka schrick

                            Imunokka schrick + pakonokka vanoksettoman imunokka ajoitettuna.

                            Imu + pakonokka M3 US nokat.


                            Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla, moottori normaalissa harrastekatuautossa ja pelkän yläkierroshuipputehon sijaan haussa vääntöä ja tehoa läpi koko kierrosalueen.

                            Omistuksessa pelkkiä vanoksettomia kansia, joten niillä pitäisi mennä.


                            K.P
                            Max kiekoista sen verran, että itse vetelen 7200rpm, kuten tuosta videostakin ilmennee. En osaa sanoa muuta, kuin, että vielä on kestänyt ja varmasti menee joskus hajalle

                            Yllättävän järeä pata tuntuu olevan, ei mitään hajua, kuin helvetisti tuollakin on rullattu ja vielä toimii.

                            Comment

                            • jukkat
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 309
                              • Veteli

                              Vielä jos joku osaisi suositella jotain nokkia, niin voisihan noita katsella jossain välissä. Siis en tarkoita nyt, että "Schrickin nokat". Tämmöselle tollolle olisi helpompi ymmärtää asteet+nosto, kuin "Ne schrickin nokat..."

                              Käyttötapa on sellainen, että alaväännöksi riittää, että liikkeelle pääsee, kone on pääsääntöisesti alueella 4500-7200rpm, joten yläpainotteista on käyttö ja rataa ajelen, siirtymilläkin välityksistä johtuen jo satasessa 4000rpm

                              m52b28:kin on mielessä, mutta se vaatii lisäjumppaa mm. mootorinohjauksen vaihdon muodossa. Vai käykö niin, että noiden nokkien etukin on aika minimaalista vakio boxilla? Kannattaako silti ennemmin vaihtaa vaan suosiolla koko pata ja katsella vaikka hieman pidempää perävälitystä.
                              Last edited by jukkat; 11-10-2010, 12:39.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Boksi kannattaa vaihtaa jo ihan vakiokoneellakin, hyödyt on ihan tuntuvat. Tietysti saman asian ajaa vakio ecun säätökin, mutta sitten ei passaa tehdä enää muutoksia kun on sen verran kallista puuhaa.

                                Plug&play megasquirt on yksi loistava vaihtoehto.

                                M52B28 ei kannata laittaa, saat vain heikomman yläkerran. Kaikki on kevytrakenteisempaa joka ei ratakäytössä ole välttämättä se mitä eniten haetaan vaikka kadulla onkin aivan loistava. Lisänä tulee vanos jota ei noilla kierrosalueilla tarvitse käyttää lainkaan mutta alkaa pitää meteliä itsestään rajummilla nenillä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎