Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janssoni
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 371
    • Helsinki

    #76
    Originally posted by bemu2000 View Post
    no aivan varmasti kerää ja reilusti! laatusuodattimet öljytään ja pestään välillä, että hieno hiekan pöly tarttuu siihen... tässä yksi toteutusmalli. osta joku suht iso esim. k&n öljyttävä laatusuodatin ja tee sille tämmönen suojaus.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/K-N-A...76847505QQrdZ1

    Tota niinno, enhän mä kertonu tietysti.. toi avaruusmöhkäle on avattava- 6 ruuvia jonka alla on aivan tavallinen pestävä & öljyttävä kartiosuodatin.. mutta joo, eiköhän sinne originaalipaikalle tuu uus paremmin virtaava paneelisuodatin..
    Last edited by Janssoni; 12-01-2007, 01:30.
    .



    sigpic

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #77
      menit sit poistaa avaruuspökäleen kuvan avaappa se niin ihmetellään oikeen porukalla
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • saulih
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 208
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Janssoni View Post
        ostat mulle 4 lastua(yli 200€) ja neljä vetoa dynolla (152€) niin mielelläni sulle tänne dynolaput tuon ja käytännössä kaikki markkinoilla olevat lastut ovat toistensa kopioita.. kopion tekee muutamassa minuutissa mutta uuden lastun suunnitteleminen vie jo todella pitkään..
        Mistä vedit herneet? Jos et halua kuulla muiden mielipiteitä, niin keskustelu on kai aika turha?

        Jos keksit hyvän syyn, miks en ite ostaisi 3 lastua + 3 vetoa, niin kustannan testin sulle

        No niin, rauha maahan. Tämä on oma ideani, jonka tietysti kuka tahansa saa mieluusti toteuttaa :
        • Dynoveto vakio-osilla, tai niin vakioilla kun kohtuullisella vaivalla mahdollista
        • Viripalikat kiinni, ja dynoveto Benzinon lastulla
        • Dynoveto Brennerin lastulla
        • Dynoveto Extreme-lastulla


        Lastut n. 60e/kpl, ja vertailun hävinneistä saa taatusti puolet takaisin. Klaukkala tekee varmaan 4 vedon tarjouksen 120e tai jotain. Koko testin hinta siis 240e. Ja tuon jälkeen kaikki m50b25 -moottorista kiinnostuneet ovat helvetisti viisaampia.

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by saulih View Post
          Mistä vedit herneet? Jos et halua kuulla muiden mielipiteitä, niin keskustelu on kai aika turha?

          Jos keksit hyvän syyn, miks en ite ostaisi 3 lastua + 3 vetoa, niin kustannan testin sulle

          No niin, rauha maahan. Tämä on oma ideani, jonka tietysti kuka tahansa saa mieluusti toteuttaa :
          • Dynoveto vakio-osilla, tai niin vakioilla kun kohtuullisessa vaivalla mahdollista
          • Viripalikat kiinni, ja dynoveto Benzinon lastulla
          • Dynoveto Brennerin lastulla
          • Dynoveto Extreme-lastulla

          Lastut n. 60e/kpl, ja vertailun hävinneistä saa taatusti puolet takaisin. Klaukkala tekee varmaan 4 vedon tarjouksen 120e tai jotain. Koko testin hinta siis 240e. Ja tuon jälkeen kaikki m50b25 -moottorista kiinnostuneet ovat helvetisti viisaampia.
          Nojoo, ehkä mä vähän ylireagoin.. joo kyllä toi 240€ tuntuu opiskelijan budjetilla jos sen verran pahalta että pitäis olla kuukaus syömättä.. mut toisaalta jos noita lastuja löytyy porukalta niin..
          .



          sigpic

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by bemu2000 View Post
            menit sit poistaa avaruuspökäleen kuvan avaappa se niin ihmetellään oikeen porukalla
            joo piti saada oman auton kuvalle tilaa.. mä poistelen pari myynti-ilmoa niin saadaan se tänne takas..
            .



            sigpic

            Comment

            • Janssoni
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 371
              • Helsinki

              #81
              Avaruussuodin on taas täällä (sivu 5) vähän snadimpi kuva mutta saa paremmin selvää..
              Mediaseksikkäät 5€ mä tosta frendille annoin ku hyllyllä makas..
              .



              sigpic

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #82
                Jep, paskaa menee ihan taatusti koneeseen vapaavirtaus suodattimella. Vaikka olisi laadukaskin suodadin oikein öljyttynä, niin silti paskaa ilmamassanmittariin ja uuden saa jossain vaiheessa ostaa. Niin se vaan menee.

                Comment

                • Janssoni
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 371
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Jep, paskaa menee ihan taatusti koneeseen vapaavirtaus suodattimella. Vaikka olisi laadukaskin suodadin oikein öljyttynä, niin silti paskaa ilmamassanmittariin ja uuden saa jossain vaiheessa ostaa. Niin se vaan menee.
                  Eli originaali laitetaan..
                  .



                  sigpic

                  Comment

                  • Dexi
                    Newbiemmer
                    • Jun 2006
                    • 7
                    • Nummi-Pusula

                    #84
                    Originally posted by Janssoni View Post
                    jouuuu 210€ putsarista.. on ainakin pojat hinnan keksineet.. tossa maksaa merkki kyllä aivan liikaa, virtaus- ja suodatus-ominaisuuksiltaan samanlaisen filsun saa kyllä takuulla paljon halvemmallakin..
                    Useisiin autoihin kunnon filtteri jonkinlaisen lämpösuojapellin kanssa voi olla hyvin 350-500euroa... Mut onhan toi tosta paljon

                    Nykyään mun mielestä muutenkaan öljyttäviä suodattimia kannata juuri käyttää ainakaan IMM vehkeissä, kun laadukkaat kuivat suodattimet pieksää ne joka suhteessa, ja IMM lähistölle ei kannata mitään filsua laittaa jossa ei oo uhrattu ajatusta pyörteilylle, enempi haittaa. :(

                    Tyyliin testi jossa netissä muutama öljyttävä suodatin mm. K&N mukana, ja Apex Dual Funnel pieksi virtauksessa sekä suodatuskyvyssä.

                    Comment

                    • Janssoni
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 371
                      • Helsinki

                      #85
                      Päivitystä..

                      Juu päivitystä projektiin: Uusi lastu ei oo vielä tullut ja joku puolista on alkanu pätkimään kuumaksi kengittäessä, pitänee vaihtaa paskana oleva puola ennen ku rupee dynottaa tota, tulee muuten aivan alakanttiin lukemat.. kenelläkään ideoita miten tuhoutumassa olevan puolan saa tunnistettuu, kun tosiaan tekee vielä vasta harvoin tota pätkimistä.. Ei viittis hirveesti hajoomassa olevalla puolalla ajaa ku ohjainyksikkö ei näissä baijerilaisissa tykkää hyvää hajonneesta puolasta, menee puolan ohjauksesta transistori paskaks.. :/
                      .



                      sigpic

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #86
                        Jep, paskaa menee ihan taatusti koneeseen vapaavirtaus suodattimella. Vaikka olisi laadukaskin suodadin oikein öljyttynä, niin silti paskaa ilmamassanmittariin ja uuden saa jossain vaiheessa ostaa. Niin se vaan menee.
                        Ei pidä paikkaansa. Osta apexi'n paperinen filsu. Se suodattaa lähes samalla tavalla kuin alkuperäinenkin ja todistetusti virtaa yli 300hv... Ei oo halvin mutta eipä oo paskakaan. Eikä tartte murehtia, että öljy tuhoais ilmamäärämittarin...

                        Comment

                        • Janssoni
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 371
                          • Helsinki

                          #87
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Ei pidä paikkaansa. Osta apexi'n paperinen filsu. Se suodattaa lähes samalla tavalla kuin alkuperäinenkin ja todistetusti virtaa yli 300hv... Ei oo halvin mutta eipä oo paskakaan. Eikä tartte murehtia, että öljy tuhoais ilmamäärämittarin...
                          Katotaan sitä suodattimen ostoo sit ku saa puolan&tulpat vaihdettua..
                          .



                          sigpic

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #88
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Ei pidä paikkaansa. Osta apexi'n paperinen filsu. Se suodattaa lähes samalla tavalla kuin alkuperäinenkin ja todistetusti virtaa yli 300hv... Ei oo halvin mutta eipä oo paskakaan. Eikä tartte murehtia, että öljy tuhoais ilmamäärämittarin...
                            Tuosta just tossa aikasemmin mainitsin, korjataan sen verran että asiakkaalta penkitettiin 481hp ja koemielessä ilman filtteriä 478hp.
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • dsk
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 279
                              • eurajoki/pori

                              #89
                              ..itselläni oli vakiokotelossa K&N paneelisuodin.. olisko se sitten se "paras" ratkaisu..??

                              testien mukaaan K&N olis kaikkein viirtaavin..

                              nii ja luimpa jostain GTI magazinen completoksen mainoksesta sellaisen jutun mis oli filttereitä, ni yks asetelma tuottais jopa likimain +30hv!!
                              sellaista olis mielenkiintoisaa koittaa penkityksessä...

                              eikös niitä ollu sellasia ropelleitakin jossain välissä tyrkyllä, mitkä tulee siihen imuputkeen mikä kiihdyttää pyörteilyä, jossain V8:ssa (vai olikohan spinneri..?)oli muistaakseni penkitys testi, ja tais siitä 1heppa tuulla! (ja hinta on n.100e)... !!!
                              Last edited by dsk; 15-01-2007, 23:01.
                              kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                              DSK c.c

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #90
                                asiakkaalta penkitettiin 481hp ja koemielessä ilman filtteriä 478hp
                                Sama juttu mulla. Suodattimella 304hv ja ilman 296. Johtuu siitä että ilma pyörteilee ilmamäärämittarissa, jos se vetää suoraan ilmaa sisään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎