Mulla vuotaa kanssa jäähdytysnestettä paisarin alapäästä eikä auta vaikka on uus paisari ja o-rengaskin vaihdettu kahdesti. Meinasin, että vetäisi sen paisarin kiinni sikapaskalla niin luulisi tulevan tiivis, tai sitten ei. Ei kuitenkaan ole mitään hävittävää ja alkaa jo pikkuhiljaa v**uttaa
. Onko kukaan muu koittanut samaa? Kestääköhän tuo sikaflex miten tota glykolia ja 100C lämpötilaa?
Jäähdytin nesteen kuluminen?
Collapse
X
-
Otetaan vaikka tähän topicciin sellanen kysymys että onko tuo 1,4bar korkki nyt sitten parempi vaihtoehto kuin 2,0bar korkki. Itseltä räjähti kans paisari vähän aika sitten ja nestettä häviää tyyliin 1000km/1-2dl. Vuotoja ei ole joten ainoa vaihtoehto olis tuo korkin uusiminen. Ja kyseessä sigun auto.
Comment
-
Jos paisari vuotaa niin ostakaa hyvät ihmiset kokopaska kerralla, ei paljoo sikaschaisset auta.
Pakko kysyä että mikä on klubilaisten kanta, siihen miten täyteen säiliön saa täyttää? Tuttu kerran sano että jos laittaa''täyteen'' niin korkkaa tuo paisuntasäiliön tiiviste yms. Mitenkä sen saa ilmattua jos ei kaada täyteen? Olen ammattimiesten nähnyt jopa suppilon kanssa syöttävän nestettä sisään ja e36 keulan parinmetrin korkeudella
Comment
-
Mitenkö saa ilmattua? Korjaamoilla on ja jopa biltemassa myydään laitetta jolla vedetään alipaine jäähdytysjärjestelmään. Siinä samalla tulee testattua onko järjestelmässä vuotoja. Mikäli alipaine ei katoa voi samalla alipaineella imaista koneeseen nesteet sisälle, eikä jää ilmalukkoja moottoriin! Maksaahan se tietysti enemmän kuin kokispulloviritelmät, mutta eipä ole tarvinnu koskaan ilmojen kanssa taistella!Originally posted by Bimmerman88 View PostJos paisari vuotaa niin ostakaa hyvät ihmiset kokopaska kerralla, ei paljoo sikaschaisset auta.
Pakko kysyä että mikä on klubilaisten kanta, siihen miten täyteen säiliön saa täyttää? Tuttu kerran sano että jos laittaa''täyteen'' niin korkkaa tuo paisuntasäiliön tiiviste yms. Mitenkä sen saa ilmattua jos ei kaada täyteen? Olen ammattimiesten nähnyt jopa suppilon kanssa syöttävän nestettä sisään ja e36 keulan parinmetrin korkeudella
Tuommonen: http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../19-1298_h.jpgLast edited by jannel; 23-02-2009, 10:08.
Comment
-
Minä olen saanut ilmat pois seuraavasti:
- Kylmä kone käyntiin ja paisarin korkki pois. Lisää nestettä ylämerkkiin.
- Annat koneen lämmetä. Puristelet ylä- ja alavesiletkuja välillä.
- Kun kone saavuttaa lämpötilan jossa termari aukeaa, vesi lähtee kiertämään.
Taas puristellaan letkuja. Jos järjestelmässä on ilmaa, paisarin nesteen pinta on tippunut.
- Lisää nestettä ja puristele letkuja.
- Toista niin kauan kunnes nesteen pinta ei tipu.Last edited by SLK; 23-02-2009, 10:48.exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
Comment
-
Nopeuttaa ja helpottaa hommaa kun ajaa keulan ylämäkeen ja käyttää kokispullo patenttia.Originally posted by SLK View PostMinä olen saanut ilmat pois seuraavasti:
- Kylmä kone käyntiin ja paisarin korkki pois. Lisää nestettä ylämerkkiin.
- Annat koneen lämmetä. Puristelet ylä- ja alavesiletkuja välillä.
- Kun kone saavuttaa lämpötilan jossa termari aukeaa, vesi lähtee kiertämään.
Taas puristellaan letkuja. Jos järjestelmässä on ilmaa, paisarin nesteen pinta on tippunut.
- Lisää nestettä ja puristele letkuja.
- Toista niin kauan kunnes nesteen pinta ei tipu.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
Onko kukaan törmännyt tuota Bilteman ilmaustyökalua vastaaviin muissa varaosaketjuissa (Motonet, AD, jne.)?Originally posted by jannel View PostMitenkö saa ilmattua? Korjaamoilla on ja jopa biltemassa myydään laitetta jolla vedetään alipaine jäähdytysjärjestelmään. Siinä samalla tulee testattua onko järjestelmässä vuotoja. Mikäli alipaine ei katoa voi samalla alipaineella imaista koneeseen nesteet sisälle, eikä jää ilmalukkoja moottoriin! Maksaahan se tietysti enemmän kuin kokispulloviritelmät, mutta eipä ole tarvinnu koskaan ilmojen kanssa taistella!
Tuommonen: http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../19-1298_h.jpg
Comment
-
Mulla edelleen vuotaa paisari alapäästään ja tuntuu, että kerää kerää myös lisää ilmaa jäähdytysjärjestelmään vaikka onkin huolella koitettu ilmata (limupullosysteemillä). Eli voiko tonne nestekiertoon tulla alipainetta esim. sillon kun neste jäähtyy jotta pystyisi vetämään ilmaa tuosta vuotokohdasta vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että kannentiiviste vuotaa?
Comment
-
Eikö kellään oikeesti ole vastausta tuohon mun kysymykseen vai eikö kukaan vaan viitti vastata?
Originally posted by antteri View PostMulla edelleen vuotaa paisari alapäästään ja tuntuu, että kerää kerää myös lisää ilmaa jäähdytysjärjestelmään vaikka onkin huolella koitettu ilmata (limupullosysteemillä). Eli voiko tonne nestekiertoon tulla alipainetta esim. sillon kun neste jäähtyy jotta pystyisi vetämään ilmaa tuosta vuotokohdasta vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että kannentiiviste vuotaa?
Comment
-
nestettä häviää..
Kysytään nyt täältäki mitä mieltä ihmiset on et onko vakavaa..
Auto 528 e39 vm 96
Jäähdytysnestettä välillä saa lisäillä viikossa saa lisätä muutamia desiä..(500km) lämmöt nousee normaalisti ja pysyy siinä 95-100 asteessa missä kuuluu ilmeisesti olla ?? sisälle tulee hyvin lämpöä..vuotoja en ole huomannu. sisätilat eivät ole kosteat. autossa on jälkiasenteinen webasto. auto pääsi keittämään 30tkm sitten. silloin vaihdettiin termostaatti, vesipumppu,painekorkki, syyläri putsattiin ja ilmattiin huolella. aluks ei kuluttanu mitään normaalista poiikkeavaa mut kesällä huomasi ja jatkuu vieläkin.. remontti tehtiin maaliskuussa.
pakokaasua ei ollut järjestelmässä silloin ja ohivuototesti näytti hyvältä että pahvi kunnossa. autolla ajettu lähes nyt 250tkm.. mitäs veikkaatte ??saako jostain ostettua pumpun millä saisi tehtyä järjestelmään painetestin että pysyykö paineet.??
missä kohtaa nesteiden pitää säiliössä olla kun kone on kuuma. puolessa välissä kuuluu olla kylmänä.
Comment
-
kuuluuko lämpöjen olla e39:ssä 95-100?? merkkiliike uusinut termarin. sen jälkeen uusittiin loput kun merkkiliikkeen pojat ei saanu kuntoon nii korjattiin itse. oltiin vaan lapissa nii siks oli merkkiliikkeessä..voisko painekorkki olla rikki ja vuotaa höyrynä ??
Comment
Voiko m73b54 koneeseen laittaa 1,4 barin paisarin korkin, vai onko siellä liian kova paine?

Comment