EGR:n poistomenetelmistä
Collapse
X
-
Samaa vikaa oli, vaihdoin päätermarin ja vika jatkui ennallaan (lepsussa ajossa lämmöt laskivat). Keitin vanhan termarin ja totesin sen ehjäksi. Piti purkaa ja tutkia muutkin vesireitit ja siten sen toisen sitten löysin.
-
miten totesit termarin viallisuuden? Omassa autossani on viileällä ilmalla ajoittain sellaisia oireita ettei lämpömittari ei osoita aina ylös, vaan saattaa laskea noin puolensentin verran ja sitten taas palautua normaaliksi.Originally posted by -Tapi View PostPoistin jäähdytyskierron käytöstä tulppaamalla sen. Minulla oli tuossa termostaatissa vikaa (jäi raolleen), joten tulppaaminen oli syytä tehdä joka tapauksessa.
-jbu
Leave a comment:
-
EGR:n tulppaamalla imusarja pysyy puhtaampana, kun sinne ei enää mene pakokaasuja. Haittana typen oksidien nousu.Mitäs hyötyä tästä egr:n tukkimisesta on?
ja mitä haittaa vaikutuksia?
Itse tulppasin EGR:lle menevän alipaineletkun ja tuntuu toimivan, kun savutuskin väheni.
Leave a comment:
-
Poistin jäähdytyskierron käytöstä tulppaamalla sen. Minulla oli tuossa termostaatissa vikaa (jäi raolleen), joten tulppaaminen oli syytä tehdä joka tapauksessa.
Leave a comment:
-
Totta. Pitää varmaan se lätkä asentaa kuitenkin.
Läppien eliminoimiseksi mielestäni riittää kun ottaa läppien ohjainkellosta alipaineletkun pois ja tulppaa sen. Jotkut irroittaneet kellon vipusysteemin mutta onko tosiaan tarpeen?
Läppien liikkumattomuuden voi varmaan todeta paikallaan kaasutellessa ja katsoa läppien vipua, että pysyykö paikoillaan?
Koskitko EGR:n jäähdytyskiertoon ollenkaan? Jotkut ovat senkin tukkineet.
-jbuLast edited by jbu; 07-05-2007, 10:20.
Leave a comment:
-
Jos EGR on kovin karstainen, se voi jäädä vähän auki. Siksi metallilätkän teko on aina varmin konsti. Itse poistin koko EGR venttiilin ja sorvasin tilalle suoran putken.
Leave a comment:
-
EGR:n poistomenetelmistä
EGR:n eliminoimiseen on käytetty ilmeisesti useinmiten metallilätkää, ettei pakokaasut pääse kiertämään. Jotkut ovat yksinkertaisesti poistaneet alipainekellolle tulevan letkun ja tukkineet sen, ettei kello pääse ohjaamaan venttiiliä.
Osaisiko joke kertoa, että riittääkö tämä alipaineen eliminointi lopettamaan kierrätyksen, ettei venttiilissä ole mitään pikku ohivirtausta.
Letkun tukkiminen on huomattavasti helpompaa kuin laittaa metallilätkä mutta kuitenkin metallilätkä tuntuu olevan suositumpi?
Kokeilin alipaineletkun poistoa ja ajossa ei tuntunut mitään erilaista, eikä mitään näkyvää hälytystä tullut. Vikakoodeja en ole katsonut.
530 DA 2002
-jbuTags: None
Leave a comment: