Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    Originally posted by PQatPIT View Post
    Kipinäsytytteinen bensa- tai metanolimoottori on kipinäsytytteinen bensa- tai metanolimoottori, valmistusmaasta tai -tavasta riippumatta. Näitä työnnetään kaikenlaisiin kippoihin merkistä riippumatta.


    AEMin suuntautuminen japanialaisperäisiin kippoihin johtuu Ameriikan markkinatilanteesta. Perusasia on sama, oli se sitten Honda-se-tai-tämä tai NissanDatsun-whatever saatikka Toyota-jne. Kyse on kuitenkin liitinyhteensopivuuksista, ei siitä mitä se kyseinen purkki pystyy tekemään. Ensimmäiset AEMin sovellukset olivat kahteen eri-ikäiseen Mustang-sukupolveen. Sen jälkeen on tullut Dodge Viper ja GM F-kori joltain aikakaudelta.

    Omia tai muiden projekteja on Opel, BMW M20, MB 190 2.5, MB 190 Toyotan 2JZ-GTE-moottorilla, Pontiac Trans Am LS-1-moottorilla, Chevy Corvette '68 454, muutama Nismo ja Höndiäkin. Siis, ei pelkästään japania-maan laitteisiin.



    PQ
    ei oo vaan ite nähny aemia monessa bemarissa mutta ei se mitään . aijon pysyä tosa tatechissa ku on suuniteltu asiaa niin pitkälle jo

    mutta kiva tietää kaikenlaisista moottorin ohjauksista ja oppia asiota
    Last edited by Irl-Racing; 15-10-2007, 14:50.
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs

    Comment

    • SporttiJanne
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 38
      • Turku / Rusko / Kyrö

      Originally posted by PQatPIT View Post
      Autronic: säätöohjelmat aika jälkeenjääneitä.

      ... ovat minun valistuneita mielipiteitä.

      PQ
      Määrittele edellisessä: "jälkeenjäänyt".

      Muut mielestäsi vähemmän "jälkeenjääneet" ohjelmat eivät esim. säädä bensakartaa itsestään, kuten Autronicin Autotune™ tekee.
      Ei edes Motec, muista puhumattakaan.

      Ihan vain yhtenä esimerkkinä aiheesta. Paremminkin voisi sanoa säätöohjelmien olevan edistyksellisiä...
      -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
      Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1366
        • Lempäälä

        noniinno, on tuossa suomalaisessa tuo autotune kanssa mikä toimii samalla lailla kuin muissakin ecuissa.
        tiedä sitten mitä iloa autotunesta oikeasti on jos näitä pitää kunnolla säätää, nopeammin saa rakenneltua autoon bensakartan ottamalla lähtökohdaksi kartalle kutakuinkin vastaavanlaisen moottorin samanlaisilla suuttimilla ja siitä sitten hienosäätäen kohta kohdalta etiäpäin.
        jos auton moottorin päättää säätää pelkästään autotunen (oli valmistaja mikä tahansa) ei hommaa ole tekemässä oikea mies, ei auton säätöä ja lopputuloksen tarkastelua voi jättää pelkästään tietokoneen varaan, oli sen toimivuus kuinka hyvä tahansa.
        tätähän voisi verrata sytytysennakoiden laskentaan etukäteen olettaen kaiken lineaariseksi ja syöttämällä lasketut ennakkokartat koneeseen olettaen että kaik o vitun hyvin ja kaikkialla, missään ei kilistä ja kipinä lähtee just parhaan pyttypaineen aikaansaamiseksi. näinhän tämä ei todellakaan mene.

        omassa autossa kokeilin tatekin autotunea (d-kadett missä kaik vakiota paitti nokan ajoitus), men jopa 15min tiellä ajaen että bensakartat oli kohtuu hyvät. interpolaation takia voi helposti tulla karttaan outoja nökkösiä, ts kolmiulotteisessa bensakartassa seokset osuvat säätöpisteessä välisulautuksen takia hyvin kohdalleen. näistä välinökkösistä saattaa sitten tulla normiajossa ikäviä laihoja/rikkaita kohtia perusbensakarttaan jolloinka auton käytös tuntuu vittumaiselta.
        onneksi tuossa on tuo 3d-ominaisuus että voi säätää reaaliaikaisena tuonkin perusteella, näkee aika hyvin että missä menee bensakartta mäkeen. alempana linkki mistä huomaa nuo nökköset mitä tarkoitan.

        kartaston nökköset nostin ihan itte noin isoiksi että kaikille tulee varmasti selväksi mitä tarkoitetaan epälinearisuudella bensakartassa. erot todellisuudessa eivät ole noin isoja !


        tämä sama ominaisuus taitaa olla DTA:ssa myöskin, mutta sen havainnollisuudesta ja helppokäyttöisyydestä en osaa sanoa mitään, itse en ole säätänyt, vain vierestä seurannut.

        tuo 3d-ominaisuus on erittäin hyödyllinen tarkastellessa kuinka hyvin kartastojen teko on onnistunut. hyödyllisyys on sama huolimatta siitä onko se käyttölaitteisto mikä tahansa, kunhan se löytyy.

        säädettävyys/hinta/laatusuhteeseen taidan olla jäävi sanomaan mitään, mutta aika paljon on kerännyt ääniä laite mitä ei voi säätää reaaliaikaisesti ja jossa sytytysennakon laskenta menee myöhäselle isommilla kierroksilla..... tämä on se oikea seikka johonka pitäisi varmaankin kiinnittää huomiota.
        PQatPIT kyllä on hyvin kiteyttänyt monia seikkoja, propsit tietäjälle. ter0:n kommentti on asiallinen kuten monen muunkin.

        eteenpäin mennää monessa suhteessa, oli se ohjain mikä tahansa. johan sitä kaasareilla on ajeltu nopsia varttiaikoja vanhalla taunuksella, ts kaikki kulminoituu vain siihen mitä auton rakentaja osaa tehdä tai sitten teetättää oikeilla ihmisillä. auton viritys ei ikinä ole ilmaista lystiä vaikka kuinka koittaisi itse tehdä kaiken.

        muistakaa edelleen se, ei kysyvä tieltä eksy eikä aina kaikki ole niin yksinkertaista kuin näyttää.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • miksu83
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 41
          • Lohja

          Itselläni oli golffissa hestec ja tyytyväinen olin tuli yksinkertaiset kytkentä ohjeet mukaan.ja oli helppo kytkeä.toinen syy oli säätäjä löytyi läheltä.
          Automaalausta lohjalla järkevään hintaan!
          Automaalaus M.Virtanen Oy
          0400808803

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            Originally posted by repsa View Post
            noniinno, on tuossa suomalaisessa tuo autotune kanssa mikä toimii samalla lailla kuin muissakin ecuissa.
            tiedä sitten mitä iloa autotunesta oikeasti on jos näitä pitää kunnolla säätää, nopeammin saa rakenneltua autoon bensakartan ottamalla lähtökohdaksi kartalle kutakuinkin vastaavanlaisen moottorin samanlaisilla suuttimilla ja siitä sitten hienosäätäen kohta kohdalta etiäpäin.
            jos auton moottorin päättää säätää pelkästään autotunen (oli valmistaja mikä tahansa) ei hommaa ole tekemässä oikea mies, ei auton säätöä ja lopputuloksen tarkastelua voi jättää pelkästään tietokoneen varaan, oli sen toimivuus kuinka hyvä tahansa.
            tätähän voisi verrata sytytysennakoiden laskentaan etukäteen olettaen kaiken lineaariseksi ja syöttämällä lasketut ennakkokartat koneeseen olettaen että kaik o vitun hyvin ja kaikkialla, missään ei kilistä ja kipinä lähtee just parhaan pyttypaineen aikaansaamiseksi. näinhän tämä ei todellakaan mene.

            omassa autossa kokeilin tatekin autotunea (d-kadett missä kaik vakiota paitti nokan ajoitus), men jopa 15min tiellä ajaen että bensakartat oli kohtuu hyvät. interpolaation takia voi helposti tulla karttaan outoja nökkösiä, ts kolmiulotteisessa bensakartassa seokset osuvat säätöpisteessä välisulautuksen takia hyvin kohdalleen. näistä välinökkösistä saattaa sitten tulla normiajossa ikäviä laihoja/rikkaita kohtia perusbensakarttaan jolloinka auton käytös tuntuu vittumaiselta.
            onneksi tuossa on tuo 3d-ominaisuus että voi säätää reaaliaikaisena tuonkin perusteella, näkee aika hyvin että missä menee bensakartta mäkeen. alempana linkki mistä huomaa nuo nökköset mitä tarkoitan.

            kartaston nökköset nostin ihan itte noin isoiksi että kaikille tulee varmasti selväksi mitä tarkoitetaan epälinearisuudella bensakartassa. erot todellisuudessa eivät ole noin isoja !


            tämä sama ominaisuus taitaa olla DTA:ssa myöskin, mutta sen havainnollisuudesta ja helppokäyttöisyydestä en osaa sanoa mitään, itse en ole säätänyt, vain vierestä seurannut.

            tuo 3d-ominaisuus on erittäin hyödyllinen tarkastellessa kuinka hyvin kartastojen teko on onnistunut. hyödyllisyys on sama huolimatta siitä onko se käyttölaitteisto mikä tahansa, kunhan se löytyy.

            säädettävyys/hinta/laatusuhteeseen taidan olla jäävi sanomaan mitään, mutta aika paljon on kerännyt ääniä laite mitä ei voi säätää reaaliaikaisesti ja jossa sytytysennakon laskenta menee myöhäselle isommilla kierroksilla..... tämä on se oikea seikka johonka pitäisi varmaankin kiinnittää huomiota.
            PQatPIT kyllä on hyvin kiteyttänyt monia seikkoja, propsit tietäjälle. ter0:n kommentti on asiallinen kuten monen muunkin.

            eteenpäin mennää monessa suhteessa, oli se ohjain mikä tahansa. johan sitä kaasareilla on ajeltu nopsia varttiaikoja vanhalla taunuksella, ts kaikki kulminoituu vain siihen mitä auton rakentaja osaa tehdä tai sitten teetättää oikeilla ihmisillä. auton viritys ei ikinä ole ilmaista lystiä vaikka kuinka koittaisi itse tehdä kaiken.

            muistakaa edelleen se, ei kysyvä tieltä eksy eikä aina kaikki ole niin yksinkertaista kuin näyttää.
            Tätä oli ihan kiinostava lukea omaa projektia yritetään tehä niin hyvin ku osaan ja ei olla nyt rahan kanssa pihejä pudjetti rajaa ei ole vaa ostetaan niin hyvää kui pal rahaa on sit. jossai vaiheessa pistä joko show/projekti foorumille oman projektin
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • Irl-Racing
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1755
              • Naantali

              Originally posted by miksu83 View Post
              Itselläni oli golffissa hestec ja tyytyväinen olin tuli yksinkertaiset kytkentä ohjeet mukaan.ja oli helppo kytkeä.toinen syy oli säätäjä löytyi läheltä.
              joo hesteckistä on tullu kuultua paljon hyvää ja varmasti onki hyvä laite
              Autot
              Bmw I8
              Mini cooper S

              Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

              IG: Irl_Customs

              Comment

              • SporttiJanne
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 38
                • Turku / Rusko / Kyrö

                Originally posted by repsa View Post
                noniinno, on tuossa suomalaisessa tuo autotune kanssa
                Kommenteistasi huomaa, ettet tiedä Autronicin Autotune™ -toiminnosta yhtään mitään... Jos nimittäin luulet, että samaa nimeä käyttäen on saatu samat toiminnot.
                Ei alkuunkaan.

                Niinpä on monien leuat loksahtaneet, kun ovat nähneet miten se käytännössä toimii. (Aiemmassa laitoin linkin tiellä ajetusta videopätkästä, josta Autotunen™ nopeudesta saa vähän makua.)

                Poikkea käymään, niin näytän miten se tapahtuu!
                -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                Comment

                • Irl-Racing
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1755
                  • Naantali

                  Originally posted by SporttiJanne View Post
                  Kommenteistasi huomaa, ettet tiedä Autronicin Autotune™ -toiminnosta yhtään mitään... Jos nimittäin luulet, että samaa nimeä käyttäen on saatu samat toiminnot.
                  Ei alkuunkaan.

                  Niinpä on monien leuat loksahtaneet, kun ovat nähneet miten se käytännössä toimii. (Aiemmassa laitoin linkin tiellä ajetusta videopätkästä, josta Autotunen™ nopeudesta saa vähän makua.)

                  Poikkea käymään, niin näytän miten se tapahtuu!
                  onko sulla muuten siitä antin 200sx videoo eikös siinäkin käytetty autotunea?
                  hyvin se ainakin pelittää lähtörajotin on just kovasana
                  Last edited by Irl-Racing; 18-10-2007, 00:00.
                  Autot
                  Bmw I8
                  Mini cooper S

                  Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                  IG: Irl_Customs

                  Comment

                  • SporttiJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 38
                    • Turku / Rusko / Kyrö

                    Originally posted by Jipsu View Post
                    onko sulla muuten siitä antin 200sx videoo eikös siinäkin käytetty autotunea?
                    hyvin se ainakin pelittää lähtörajotin on just kovasana
                    Jaa-ha, Antti on käynyt sitten esittelemässä Autronic Plugin ECUa

                    Autotunella™ sekin on säädetty, vastaavalla tavalla, kuin aiemmin linkkaamassani videossa.
                    -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                    Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                    Comment

                    • Irl-Racing
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1755
                      • Naantali

                      Originally posted by SporttiJanne View Post
                      Jaa-ha, Antti on käynyt sitten esittelemässä Autronic Plugin ECUa

                      Autotunella™ sekin on säädetty, vastaavalla tavalla, kuin aiemmin linkkaamassani videossa.
                      antti on ihan huumassa sillä oli saatu ihan hyvät lukematkin:think
                      Autot
                      Bmw I8
                      Mini cooper S

                      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                      IG: Irl_Customs

                      Comment

                      • turbobliz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1010
                        • e-suomi

                        Autronicin autotunesta olisi kiva kuulla lisää. Miten se toimii erilailla kuin muut ecut ?

                        Hyvin monessa ecussahan on tänä päivänä closed-loop toiminto (laajakaistalambdalle), jolla ecu hakee kartaston solut annettua AFR-kartastoa vastaavaksi. Yleensä closed loop toiminnon hakemat korjausarvot tallennetaan omaan karttaansa ja säädön jälkeen korjauskartta "pulautetaan" varsinaiseen ruiskutuskarttaan ja periaatteessa säätö on valmis.

                        Comment

                        • PQatPIT
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 29
                          • Hki

                          Originally posted by SporttiJanne View Post
                          Määrittele edellisessä: "jälkeenjäänyt".

                          Muut mielestäsi vähemmän "jälkeenjääneet" ohjelmat eivät esim. säädä bensakartaa itsestään, kuten Autronicin Autotune™ tekee. Ei edes Motec, muista puhumattakaan.

                          Ihan vain yhtenä esimerkkinä aiheesta. Paremminkin voisi sanoa säätöohjelmien olevan edistyksellisiä...

                          En kirjoittanut että SM4:sen säätöohjelma olisi huono. Itse kun sellaisen kanssa touhusin niin huomasin että esim. hiirellä ei tee juuri mitään, tosin tärisevässä ja pomppivassa autossa sillä ei muutenkaan tee juuri mitään vaan pitää olla näppäinkomentoja jotta homma onnistuu. Ohjelma pyörii nopeasti ja jos on siihen tottunut ja sormet toimivat näppäimistöllä nopeasti niin sillä saa monet asiat tehtyä kätevästi. Samalla mukana tulee monien asioiden selkeys.

                          Muistaakseni vuonna '88 näin ensimmäistä kertaa Windowsin version 2.1, siis "way back", ja siinä pyörimässä ohjelman jolla ohjattiin erästä prosessiteollisuuden konetta. Kun ensimmäisen kerran avasin Autronicin säätöohjelman niin heti iski deja vu-kokemus juuri tästä kyseisestä vanhasta ohjelmasta.

                          Paljon hehkutettua Autotunea parempana ominaisuutena pidän mahdollisuutta luoda käyttäjän omia taulukoita joiden akselisuureita saa valittua erittäin vapaasti. Tämä mahdollistaa monien vähintäänkin kummallisten asioiden yhdistämisen ja ohjaamisen, vaikka pwm-pulssilla ohjatun kierrosluvun sekä kuskin sydämenlyöntien mukaan menevän ilmastoinnin lämpötilan reaaliaikaisen säädön... :-) Myös sellainen hyvä toiminto kuin lisävarusteena laitettavan öljynpaineanturin tiedon perusteella toimiva vaikka moottorin sammutus onnistuu, toki tämä onnistuu monella muullakin merkillä.

                          Siitä vaan puuttuu monet sellaiset ominaisuudet joilla sen käyttöliittymää pystyy muokkaamaan sellaiseksi kun itse haluaa, tämä löytyy mm. DTAn, AEMin ja MoTecin säätösoftista. Omaan käyttöön toivon sellaisia ominaisuuksia ja en vain pidä esim. Hestecin tai Autronicin DOS-pohjaisista ympäristöistä. Mitenkään päin ajateltuna Autroinicin säätöohjelmaa ei voi pitää "edistyksellisenä", eikä sekään säädä bensakarttaa itsestään, tarvitsee olla luotettava laajakaistalambda-anturi ja sille toimiva kontrolleri JA saada se tieto ohjaimeen sisään luotettavasti.

                          Siitä projektista jäi kismittämään se että en millään ilveelläkään saanut laajakaista-lambdan 0 - 5 voltin jännitetietoa menemään luotettavasti sisään, tämä kun on eräs tuon Autotune-ominaisuuden peruskulmakiviä.
                          Sen yyber-erinomaisuus jäi siis kokematta. Miksi down-under-poika ei laita laajakaistakontrolleria sinne purkin sisään? Sinne sisälle se kuuluu eikä mihinkään ääliömäisen kalliiseen ulkopuoliseen lisäpurkkiin. Ja mieluiten kaksi. Voisi käyttää koko ajan laajakaista-anturin mukaan menevää reaaliaikaista bensamäärän takaisinkytkentää niin tulisi paras lopputulos.


                          Kun aikoinaan valitsin omaan kippoon uutta ohjainta niin Autronic oli listalla aika pitkään mutta karsiutui pois lopullisen hintansa takia. MoTec karsiutui pois sen takia että olennaiset ominaisuudet olivat salasanalla aukaistavia ja suht hinnakkaita.

                          AEM tarjosi samalla tai hiukan pienemmällä rahalla kaksi laajakaista-ohjainta ja muita itselleni tärkeitä ominaisuuksia mm. säätöohjelmalta niin paljon että valinta osui siihen. Mm. Bemarin tupla-Vanos onnistuu ja sehän se meitä kiinnostaa, toki myös Autronicilla, MoTecilla ja asian alkuperäisen kysyjän Jipsun valitsemalla Tatechilla onnistuu.


                          BTW, on ilo huomata että Tatechin tuotekehitys menee eteenpäin! Jos minulta kysytään niin T on se kotimainen ja Hestec on sitten se toinen kotimainen.


                          PQ

                          Comment

                          • Jaghaath
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1273
                            • Helsinki

                            Itsekkään en oikein ymmärrä tuota autotunen hehkutusta. Ensin maksetaan 2-3ke moottorinohjauksesta kaikkine hiluineen ja sitten jätettäisiin säätö vain softan varaan Varmasti ihan käyttökelponen systeemi jos ei ole paikkaa, aikaa tai tarvetta tehdä hommaa kunnolla, mutta muuten aika turha ominaisuus imo. Eipä ole ko ominaisuuteen tuossa eräässä kotimaisessa tullut edes koskettua.

                            Jos noista annetuista vaihtoehdoista valittaisiin paras järjestelmä, niin kyllähän motec sen tittelin vie mennen tullen, ihan numeroidenkin valossa. Toki motecilla on montaa eri purkkia valikoimissa ja kaikkien hinnat taitaa ylittää nuo muut.

                            Kellään tuskin täällä on vielä kokemuksia Boschin vermeistä? Tulivat tuossa vuoden päivät sitten yleiseen myyntiin kaikki Motorsport vehkeet, esim Motronic MS 3 Sport, jota mm. formula 3 käytetään kustantaa 1800e+hilut. Harmi ettei suomessa ole ainakaan vielä edustusta eli saksan tilaukseen menee. www.bosch-motorsport.de

                            Comment

                            • harrastaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 73
                              • Riihimäki

                              Tuo Boschin ilmoittama hinta on hiukan "vaihteleva" käsite.
                              Esim. MS4 Sport listalla 1850eur ja tässä lopputulos kysyttäessä.
                              KIC = "kaapeli" säätöön
                              INCA = säätöohjelma
                              "
                              To give you a cost overview please find the net prices/pc. below:

                              MS 4 Sport Turbo (F 01T A20 060) 2600,- EUR net
                              SW Upgrade Knock Control (F 01T A20 053) 2000,- EUR net
                              SW Upgrade Traction Control (F 01T A20 052) 600,- EUR net
                              KIC (B 261 206 867) 745,- EUR net
                              INCA V1 light (B 261 206 421) 1375,- EUR net
                              ECU Conncetor 81-pole (D 261 205 344) 50,- EUR net
                              ECU Conncetor 40-pole (D 261 205 345) 43,75 EUR net
                              "

                              Paras laite lienee myös aika paljon käyttötarkoituksesta kiinni.

                              Tässä pari kohtuullista, mitä ei ole mainittu. (näissä myös tiedonkeruu)

                              http://www.obr.uk.com/ECUs/Euro4-prs3-log.pdf n. 2600eur
                              - rässä huonona puolena vain CAN-liitäntä

                              http://www.pectel.co.uk/sub_page.cfm...ucts/editID/34 n.4000eur
                              - tässä taas on jopa Ethernet

                              Maksaako Autronic tosiaan 4000e?
                              https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1366
                                • Lempäälä

                                Originally posted by SporttiJanne View Post
                                Kommenteistasi huomaa, ettet tiedä Autronicin Autotune™ -toiminnosta yhtään mitään... Jos nimittäin luulet, että samaa nimeä käyttäen on saatu samat toiminnot.
                                Ei alkuunkaan.

                                Niinpä on monien leuat loksahtaneet, kun ovat nähneet miten se käytännössä toimii. (Aiemmassa laitoin linkin tiellä ajetusta videopätkästä, josta Autotunen™ nopeudesta saa vähän makua.)

                                Poikkea käymään, niin näytän miten se tapahtuu!
                                täytyy tulla joskus kuikuilemaan että miltä se tosielämässä näyttääp. katselin mä noita videoita kyllä, ja samalla periaatteella tossakin tuo taitaa toimia, erilailla vaan piirtyy käyttäjälle päin noin tiedot, joko palkkeihin tai 3d-graafiin. taitaap olla makuasia kummasta sit tykkää.

                                saahan tuolla autotunella toki sen kartan sinnepäin hyvinkin, sitä ei piä epäillä. mutta henk.koht. en vain uskaltais siihen pelkästään luottaa, kts ylempi tekstini sytytyskartoista. Pq:n puhuma jännitearvon shiftaantumista voidaan kyllä pitää aika pahana nakkina, ts ohjaimessa pitäisi olla lambda-sisääntuloa varten ns Offset=Zero - nappula jolla voitaisiin laskea laskuista kaikki potentiaalierot mittalaitteiston ja ekun välissä. Suomalaisessahan se on seuraavassa firmiksessä mukana.

                                onneksi helppokäyttöisistä ja monipuolisista ekuista puhuessa voidaan raakata laskuista nää purkit mihkä käy vain ja ainoastaan ne yhdet ja ainoat anturit sekä säätö pitää tehdä aina linkkipysäkille pysähtyen.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎