Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    Originally posted by harrastaja View Post
    Tuo Boschin ilmoittama hinta on hiukan "vaihteleva" käsite.
    Esim. MS4 Sport listalla 1850eur ja tässä lopputulos kysyttäessä.
    KIC = "kaapeli" säätöön
    INCA = säätöohjelma
    "
    To give you a cost overview please find the net prices/pc. below:

    MS 4 Sport Turbo (F 01T A20 060) 2600,- EUR net
    SW Upgrade Knock Control (F 01T A20 053) 2000,- EUR net
    SW Upgrade Traction Control (F 01T A20 052) 600,- EUR net
    KIC (B 261 206 867) 745,- EUR net
    INCA V1 light (B 261 206 421) 1375,- EUR net
    ECU Conncetor 81-pole (D 261 205 344) 50,- EUR net
    ECU Conncetor 40-pole (D 261 205 345) 43,75 EUR net
    "

    Paras laite lienee myös aika paljon käyttötarkoituksesta kiinni.

    Tässä pari kohtuullista, mitä ei ole mainittu. (näissä myös tiedonkeruu)

    http://www.obr.uk.com/ECUs/Euro4-prs3-log.pdf n. 2600eur
    - rässä huonona puolena vain CAN-liitäntä

    http://www.pectel.co.uk/sub_page.cfm...ucts/editID/34 n.4000eur
    - tässä taas on jopa Ethernet

    Maksaako Autronic tosiaan 4000e?
    kyllä sillä sytkakamoilla
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs

    Comment

    • mankka
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 242

      Motronic ja Autronic ovat varmasti parhaita, mutta kalliimpia kuin muut tunnetut ruiskunvalmistajat.

      Ruiskun valinnassa kannattaa miettiä, että mitä kaikkia ominaisuuksia tarvitsee. Mielestäni on turha maksaa sellaisista hienouksista joita ei koskaan tule tarvitsemaan. Kannatta myös miettiä, että inhimillisen matkan päässä on sellainen dynopaikka joka säätää valittua ruiskua.

      Itse päädyin aikoinaan Haltechiin. Hintaa paketille tuli kaikkine osineen lähemmäs 2000 euroa.

      Päädyin Haltechiin koska:
      1. Se on luotettava merkki
      2. Pystyimme itse asentamaan ruiskun autooni
      3. Kotikaupungissani oli asiantunteva dynopaikka, joka osasi säätää Haltechia
      4. Hinta oli siedettävä
      Audi S3 Sedan MY15
      Sierra Cosworth -88

      EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

      Comment

      • Beef
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 27

        Itsellä kokemusta Tatechin käytöstä jonkin verran. Voin sanoa, että jos moottorinohjausjärjestelmän käyttäminen menee helpommaksi niin sitten se on automaattinen.

        Pari kuukautta tuli moottoridynokopissa vietettyä niin, että yhdellä kädellä käytin Tatechia ja samalla kuuntelin nakutusta, sekä samalla seurasin dynon käyttöpaneelia. Helpoksi käytön tekee ettei hiirtä tarvitse käyttää, vaan kaikki toiminnot hoituu pikanäppäimillä.

        Suosittelen
        530iA '88-> 735iA '89 -> 528iA touring '97 & A4 Avant 2.0 TDI Quattro -09 -> Abarth 500 '11 -> 320d xdrive F34 '14 & S3 '00

        Comment

        • SporttiJanne
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 38
          • Turku / Rusko / Kyrö

          Originally posted by harrastaja View Post
          Maksaako Autronic tosiaan 4000e?
          Ei ainakaan Sporttiautossa, eikä jälleenmyyjillämme.
          Edullisin SMC ECU-sarja (johtosarja, ilman -ja vedenlämpöantuit, PC-kaapeli ja ohjekirja) maksaa hiukan reilu kaksi tuhatta euroa.
          -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
          Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

          Comment

          • SporttiJanne
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 38
            • Turku / Rusko / Kyrö

            Originally posted by repsa View Post
            täytyy tulla joskus kuikuilemaan että miltä se tosielämässä näyttääp. katselin mä noita videoita kyllä
            Voit olla varma, että käynti meillä paikan päällä kannattaa. Monta täällä foorumeissa vellovaa faktana pidettyä virheellistä käsitystä on helpompi oikaista "suorassa lähetyksessä".

            Originally posted by repsa View Post
            saahan tuolla autotunella toki sen kartan sinnepäin hyvinkin, sitä ei piä epäillä. mutta henk.koht. en vain uskaltais siihen pelkästään luottaa,
            Siinäpä se onkin, Autronicin Autotunen™ jäljiltä kartassa ei ole enää mitään säätämistä, ja ennenkaikkea: vaikka käsin säätämällä pääsee samaan tarkkuuteen, aikaa kuluu Autotunella™ vain murto-osa. Kone on kättä/silmää nopeampi, kun konetta ohjaa fiksu koodi. Siitä on Autronicin Autotunessa™ kyse.

            Originally posted by repsa View Post
            Pq:n puhuma jännitearvon shiftaantumista voidaan kyllä pitää aika pahana nakkina, ts ohjaimessa pitäisi olla lambda-sisääntuloa varten ns Offset=Zero - nappula jolla voitaisiin laskea laskuista kaikki potentiaalierot mittalaitteiston ja ekun välissä.
            Analogi-inputtien tasot on vapaasti määritettävissä ja skaalattavissa. Jos PQ ei sitä tiedä/osaa käyttää, on toinen asia. Näin on ollut SM4:ssä aina. Luonnollisesti Autronicin analysaattori sopii suoraan.
            Last edited by SporttiJanne; 20-10-2007, 09:27. Reason: oikeinkirjoitus
            -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
            Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

            Comment

            • SporttiJanne
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 38
              • Turku / Rusko / Kyrö

              Originally posted by Beef View Post
              Itsellä kokemusta Tatechin käytöstä jonkin verran. Voin sanoa, että jos moottorinohjausjärjestelmän käyttäminen menee helpommaksi niin sitten se on automaattinen.

              Pari kuukautta tuli moottoridynokopissa vietettyä niin, että yhdellä kädellä käytin Tatechia ja samalla kuuntelin nakutusta, sekä samalla seurasin dynon käyttöpaneelia. Helpoksi käytön tekee ettei hiirtä tarvitse käyttää, vaan kaikki toiminnot hoituu pikanäppäimillä.
              Autronicin Autotune™ on juurikin sellainen automaattinen.

              F5-näppäimen painalluksen (joka kytkee Autotunen™ päälle) jälkeen ei tarvitse muuta, kun ajaa moottoria eri kierrosluvuilla ja kuormilla. Ja bensakartta säätyy nopemmin, millään manuaalisella tavalla ja tarkasti oikeaan arvoon.

              Minullakin on kokemusta siitä Tatecista jonkin verran. Mutta vietän aikaani mieluummin jossain muualla kuin dynolla ja siksi käytän Autonicia. Sinäkin olisit selvinnyt parin kuukauden säätöhommasta hommasta viikossa
              -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
              Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

              Comment

              • Irl-Racing
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1755
                • Naantali

                Originally posted by SporttiJanne View Post
                Ei ainakaan Sporttiautossa, eikä jälleenmyyjillämme.
                Edullisin SMC ECU-sarja (johtosarja, ilman -ja vedenlämpöantuit, PC-kaapeli ja ohjekirja) maksaa hiukan reilu kaksi tuhatta euroa.
                mutta kaikilla hiluilla (suora sytkä kamoilla
                ) asennettuna 4000€ eikös näin ollu jos en ihan väärin?
                Autot
                Bmw I8
                Mini cooper S

                Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                IG: Irl_Customs

                Comment

                • SporttiJanne
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 38
                  • Turku / Rusko / Kyrö

                  Originally posted by Jipsu View Post
                  mutta kaikilla hiluilla (suora sytkä kamoilla
                  ) asennettuna 4000€ eikös näin ollu jos en ihan väärin?
                  Valitettavasti en muista minkälaista pakettia sinulle on laskettu. Mutta kuudella sytytyspuolalla pääteasteineen ja kammen ja nokan asentotunnistimineen edullisin paketti Autronic SMC ECUlla autoon sähkökytkennät tehtynä on alkaen hiukan reilu kolmetonnia.

                  Ja siinä on Autotune™

                  Varsinaista tarjousta kannattaa kysyä suoraan meiltä (ei forumilla), kun tiedät mitä haluat.
                  -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                  Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                  Comment

                  • Irl-Racing
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1755
                    • Naantali

                    Originally posted by SporttiJanne View Post
                    Valitettavasti en muista minkälaista pakettia sinulle on laskettu. Mutta kuudella sytytyspuolalla pääteasteineen ja kammen ja nokan asentotunnistimineen edullisin paketti Autronic SMC ECUlla autoon sähkökytkennät tehtynä on alkaen hiukan reilu kolmetonnia.

                    Ja siinä on Autotune™

                    Varsinaista tarjousta kannattaa kysyä suoraan meiltä (ei forumilla), kun tiedät mitä haluat.
                    kuulin tämmöstä huhua täsä eilen vaan voi olla että hinnat nousi täsä illan aikana :think
                    Autot
                    Bmw I8
                    Mini cooper S

                    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                    IG: Irl_Customs

                    Comment

                    • PQatPIT
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 29
                      • Hki

                      Originally posted by SporttiJanne View Post
                      Siinäpä se onkin, Autronicin Autotunen™ jäljiltä kartassa ei ole enää mitään säätämistä, ja ennenkaikkea: vaikka käsin säätämällä pääsee samaan tarkkuuteen, aikaa kuluu Autotunella™ vain murto-osa. Kone on kättä/silmää nopeampi, kun konetta ohjaa fiksu koodi. Siitä on Autronicin Autotunessa™ kyse. ---

                      Analogi-inputtien tasot on vapaasti määritettävissä ja skaalattavissa. Jos PQ ei sitä tiedä/osaa käyttää, on toinen asia. Näin on ollut SM4:ssä aina. Luonnollisesti Autonicin analysaattori sopii suoraan.


                      Huoh.

                      Olen eri mieltä Autotune-ominaisuuden tekemästä jumalallisen oikeasta bensa-kartasta, se nyt vaan ei voi olla "täydellinen" vaikka kuinka joku hiippari down-under-maalta tai jostain muualta poronhoitoalueelta väittäisi niin :-). Olen kuitenkin erittäin samaa mieltä siitä että se saattaa olla säätötyössä hyvä apu kun haeteen bensakarttaa kohdalleen, en ole itse päässyt sen toimintaa kokeilemaan.

                      Itseltäni kuluu suurin osa säätötyöstä sytytysennakoiden ja mahdollisen ahtopaineen säätöventtiilin säätöjen kohdalleen saamiseen. Näihin asioihin Autotune ei tarjoa apuja, ei Autronicin eikä muidenkaan laitteiden maailmassa. Myöskin tyhjäkäynnin ja kylmäkäynnistysten kohdalleen saaminen on oma hommansa. Jos kyseessä on siviili-liikenteessä oleva auto niin heti tyhjäkäynnin yläpuolisiin ja pintakaasu-alueiden asioihin pitää keskittyä niin paljon että iso osa ajasta kuluu myös siinä, bensan kulutuskin olisi kiva saada kohtuulliseksi.

                      Mainitsemani epäyhteensopivuus minkään työn, kokeilun tai asetusten kokeilun jälkeen ei varmaankaan ollut kyse osaamisesta tai tietoisuudesta, niin paljon sen toimintaa tutkin ja kokeilin eri anturisysteemeillä. SM4:n käyttöohjeessa mainitaan mitä mikin johto ja siihen liittyvä asetus tekee ja niistä päätellen sen olisi pitänyt toimia asiallisesti edes jollain kokeilluilla tavoilla. En saavuttanut edes kohtuullista sovitusta minkään kokeillun laajakaistalambda-systeemin ja SM4:n kanssa. Jos Autronicin oma systeemi maksaa edelleenkin yli 2000 euroa niin se on mielestäni liian kallis saatuun laatuun tai hyötyyn nähden. Hmm, on tietenkin mahdollista että SM4-purkissa olisi ollut joku mato, kuitenkin olen ollut maailmalta kuulostelevinani että ne ovat hyvinkin luotettavia fyysisen ja sähköisen toiminnan kannalta ajateltuna. En millään jaksa uskoa että tekemäni johtosarja olisi ollut niin huono ja/tai liitokset huonoja että se olisi johtunut siitä. Myös kokeiltiin muutamia eri maadoitus- ja virransyöttötapoja huonolla menestyksellä. Myös moottori oli maadoitettu auton runkoon yhteensä neljällä eri maapiuhalla, kaikki eri nurkissa moottoria ja konehuonetta. Niiden laitto oli pakollista koska alkuperäiset olivat varsin happamassa kuosissa Auton omistaja kiittelikin jälkeenpäin hyvästä käynnistyvyydestä ja vasta niiden laiton jälkeen laturin toiminta muuttui kunnolliseksi. Eräänä kokeiluna oli myös ohjaimen signaali- ja toimilaitemaadoituksen erottaminen, minkään anturin näyttämässä ei ollut eroa.

                      Nyt joku mainitsee että suuttimet olisivat olleet keskenään erilaisia ja näyttämän pomppiminen olisi johtunut siitä. Kyseisessä pakoputkessa oli koko ajan kiinni myös AEMin mittarimallinen laajakaistamittari josta pääsi valvomaan kulloistakin tilannetta ilman suoraa kytkentäyhteyttä mihinkään moottorinohjaimeen liittyviin johtoihin. Myöskin suuttimet olivat käyneet tarkistettavina ja mitattavana ja niiden keskinäinen ero oli noin yksi prosentti. Myös mittasin oskilloskoopilla jokaisen suuttimen saaman suihkutusajan ja ne olivat jokaisessa suuttimessa samat. Se mittaus tapahtui vertaamalla kulloistakin suutinta ykkössylinterin suuttimeen, myös pienellä koeajolenkillä, ja se oli mittaustarkkuuden rajoissa sama. Myös jokaisen suuttimen näkemä käyttöjännite tarkistettiin ja sekin oli kohdallaan, pienen aavistuksen alle latausjännitteen. Käytössä oli siis Fluken Scopemeter 123 sopivilla johdoilla sekä pöytämalliset Tectronicsin ja Hewlett-Packardin digitaali-skoopit, ja kasa muuta asiallista kalustoa.

                      Eräs asia mistä en voi olla aivan varma on se että miten moottori otti ilmaa sisään. On mahdollista että eri pyttyihin meni eri määrä ilmaa, kuitenkin kaikki sytytystulpat olivat keskenään hyvin samanlaisia ja jos joku sylinteri olisi käynyt niin erilaisella seoksella kuin näyttämä näytti niin sen olisi huomannut jo tulpista. Näyttämän heilunta oli koko ajan niin suuri, se pomppi AFR 12 ja AFR 16 välillä kun moottori kävi tyhjää ja kun sillä ajoi puolessa välissä kierrosaluetta sekä pintakaasulla että reilulla kaasupolkimen asennolla.


                      Eräs yksityiskohta Autronicin SM4:ssä on mainio, joitakin uloslähteviä toimilaitejohtoja pystyy käyttämään myös analogituloina. Tuohon mainittuun asennukseen tuli VDO:n tekemä paineanturi bensakiskon painetta tutkailemaan. Samanlaisen olisi voinut laittaa myös öljynpaineelle ja oman anturin vielä öljyn lämmölle. Niistä olisi saanut laitettua vaikka vaihtovalon palamaan, jos joku asia menee väärin niin kuski tietäisi että nyt on syytä hiukan tutkia konehuonetta. Saattaa säästää moottoriremontilta. Toki näitä ominaisuuksia löytyy myös muutamasta muusta laitteesta, ja suosittelen niiden laittamista kaikille jotka haluavat ajaa moottorillaan pidempään.

                      Comment

                      • SporttiJanne
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 38
                        • Turku / Rusko / Kyrö

                        Originally posted by PQatPIT View Post
                        Olen eri mieltä Autotune-ominaisuuden tekemästä jumalallisen oikeasta bensa-kartasta, se nyt vaan ei voi olla "täydellinen" vaikka kuinka joku hiippari down-under-maalta tai jostain muualta poronhoitoalueelta väittäisi niin :-). Olen kuitenkin erittäin samaa mieltä siitä että se saattaa olla säätötyössä hyvä apu kun haeteen bensakarttaa kohdalleen, en ole itse päässyt sen toimintaa kokeilemaan.
                        Oletko tosissasi?

                        Jos et ole edes Autotunea™ käyttänyt, niin kannattaa ehkä olla vain aivan hiljaa, eikä lausua siitä yhtään mitään.

                        En tiedä kehen viittaat nimittelyilläsi... tuskin kuuluvat tähän asiaan.
                        -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                        Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                        Comment

                        • PQatPIT
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 29
                          • Hki

                          Originally posted by SporttiJanne View Post
                          Oletko tosissasi?

                          Jos et ole edes Autotunea™ käyttänyt, niin kannattaa ehkä olla vain aivan hiljaa, eikä lausua siitä yhtään mitään.

                          En tiedä kehen viittaat nimittelyilläsi... tuskin kuuluvat tähän asiaan.


                          Edellisessä viestissä oli maininta siitä että bensakarttaan ei tarvitse koskea Autotune-ominaisuuden käyttämisen jälkeen. Tähän en todellakaan usko.

                          Juu, ei ollut tarkoitus haukkua vaan heittää pieni läppä. Jos tätä ei kestä niin voi voi. Rautalangasta: SE OLI HUUMORIA.



                          Mielestäni puututaan nyt epäolennaiseen asiaan. Olennainen asia oli se että laajakaista-kontrollerin lähettämän jännitetiedon aikaansaamaa AFR-näyttämää säätöohjelmassa ei saatu isollakaan työllä korreloimaan totuuden kanssa. Silloin koko Autotune-ominaisuuden arvo on käytännössä nolla. Yhtään ei haittaisi jos vaikka tässä viestiketjussa olisi tullut jotain apua tai mietintää sen asian kohdalleen saamiseen. En ole sitonut itseäni mihinkään yhteen moottorinohjainmerkkiin vaan teen töitä alalla joka suuntaan. En halua olla mitään hyvää laitetta vastaan vaan jos joku haluaa juuri sellaisen laitteen omaan autoonsa ja minulta kysyy apua niin tottakai sitä tarjoan. Jos Autronicin oikea tekninen tuki on tällä nyt havaitulla tasolla niin laittaa miettimään mitä se on silloin kun sitä apua oikeasti tarvitaan. En syyllistä, en hauku enkä vähättele, toivon rauhallista ajattelua ja oikeita johtopäätöksiä.



                          PQ

                          Comment

                          • Irl-Racing
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1755
                            • Naantali

                            Originally posted by PQatPIT View Post
                            Edellisessä viestissä oli maininta siitä että bensakarttaan ei tarvitse koskea Autotune-ominaisuuden käyttämisen jälkeen. Tähän en todellakaan usko.

                            Juu, ei ollut tarkoitus haukkua vaan heittää pieni läppä. Jos tätä ei kestä niin voi voi. Rautalangasta: SE OLI HUUMORIA.



                            Mielestäni puututaan nyt epäolennaiseen asiaan. Olennainen asia oli se että laajakaista-kontrollerin lähettämän jännitetiedon aikaansaamaa AFR-näyttämää säätöohjelmassa ei saatu isollakaan työllä korreloimaan totuuden kanssa. Silloin koko Autotune-ominaisuuden arvo on käytännössä nolla. Yhtään ei haittaisi jos vaikka tässä viestiketjussa olisi tullut jotain apua tai mietintää sen asian kohdalleen saamiseen. En ole sitonut itseäni mihinkään yhteen moottorinohjainmerkkiin vaan teen töitä alalla joka suuntaan. En halua olla mitään hyvää laitetta vastaan vaan jos joku haluaa juuri sellaisen laitteen omaan autoonsa ja minulta kysyy apua niin tottakai sitä tarjoan. Jos Autronicin oikea tekninen tuki on tällä nyt havaitulla tasolla niin laittaa miettimään mitä se on silloin kun sitä apua oikeasti tarvitaan. En syyllistä, en hauku enkä vähättele, toivon rauhallista ajattelua ja oikeita johtopäätöksiä.



                            PQ
                            täältä sitä ei saa tuli ostettua tatech 4 johtosarja anturin jne päin on kaikki hommattu
                            Autot
                            Bmw I8
                            Mini cooper S

                            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                            IG: Irl_Customs

                            Comment

                            • S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

                              Originally posted by SporttiJanne View Post
                              Oletko tosissasi?

                              Jos et ole edes Autotunea™ käyttänyt, niin kannattaa ehkä olla vain aivan hiljaa, eikä lausua siitä yhtään mitään.

                              En tiedä kehen viittaat nimittelyilläsi... tuskin kuuluvat tähän asiaan.
                              Tässä nyt taistelee ilmeisesti laitteen edustaja ja normi käyttäjä joka testailee eri laatikoita!!?? :think Että semmosta. No pienes pierus on pakko päästä kommentoimaan mutta tottakai laitteen edustaja kehuu/ylistää boksit maasta taivaaseen! Ei muutaku helvetinmoiset herneenpalot sieraimiin!!
                              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                              -Mitsubishi "runkkari"

                              Comment

                              • SporttiJanne
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 38
                                • Turku / Rusko / Kyrö

                                Autronic

                                Tämä alkaa hiukan muistuttaa poikien "pisimmälle pissauskilpailua".

                                Mutta, jos vielä kerran yritän - ja edelleen vain tosiasioissa pitäytyen - kertoa tätä asiaa ihan kaikille teille.
                                (Pituutta tekstille valitettavasti tulee ja loput saat kuulla paikan päällä, jos kiinnostaa...)

                                Autronic tuotetuki
                                Autronic tuotetukea ei ole tarkoitustakaan antaa tällä forumilla. Autronicilla on oma kansainvälinen käyttäjien forum, ja sinne voi rekisteröityä hankittuaan laitteen virallisia jälleenmyyjäkanavia. Tiedot jälleenmyyjistä kotimaassa löydät osoitteesta: www.autronic.fi . Ensisijaisesti tarvittava käyttäjätuki annetaan suoraan jälleenmyyjän kautta. Mutta tarvittaessa maahantuoja auttaa kiperimmissä kysymyksissä ja usein lähes mihin kellon aikaan tahansa, vieläpä ihan suomeksi. Jos laitteesi on peräisin muualta, kun meiltä tai jälleenmyyjiltämme tuotetuki ei ole maksutonta.

                                Vuodesta 1987
                                Autronic ei ole mikään eilisen päivän keksintö. Autronicit valmistaa Aubert Electronics, jonka Richard Aubert perusti vuonna 1987 erkaannuttuaan Richard Bendellin kanssa perustamastaan Motecista. Uusinta SM4 ECU tyyppiä on jo myyty nelinumeroinen luku ympäri maailmaa. SM4 edeltäviä malleja ovat mm. SM2 ja SMC, joita on edelleen saatavana eri prosessoriversioina.

                                Autotune™ automaattisäätö
                                Olennainen osa Autronicin Autotune™ automaattisäädön toimimiselle oikein on erittäin tarkka ja vakaa signaali pakokaasuanalysaattorilta. Autronicin pakokaasuanalysaattori on 100% yhteensopiva Autronicin ECUn kanssa ja Autotune™ -automaattisäätö toimii aiemmin kuvaamallani tavalla. Käytännössä millään muulla manuaalisella säätötavalla ei ole mahdollista säätää yhtä nopeasti ja tarkasti. Mistään uskon asiasta tässä ei ole kyse, vaan siitä, että tietokone on yksinkertaisesti ihmistä nopeampi säätäjä.

                                Autronicin pakokaasuanalysaattori on erittäin korkealuokkainen ammattikäyttöön tarkoitettu laite. Tämän laatuista analysaattoria ei voi tehdä halpislaitteiden hinnalla. Eivätkä halpislaitteet myöskään anna stabiilia tarkkaa signaalia, vaikka niiden valmistajat ja myyjät väittäisivät muuta. Jos jotain muuta lambdaohjainta käyttää ja sitä et saa toimimaan, vika ei ole Autronicissa. Vähän sama kun Bemariin yrittäisi asentaa Toyotan vanteita...
                                (Analysaattoria ei tarvitse ostaa, vaan sen voi vuokrata ECUn myyneeltä jälleenmyyjältä.)

                                Miksi Autronic?
                                Säädämme dynollamme Autronicin lisäksi myös monen muun merkkisiä laitteita, ihan Megasquirtista alkaen. Niinpä olemme pystyneet luomaan laajan käsityksen siitä, miten eri laitteet toimivat - erityisesti säätäjän näkökulmasta. (Liiketoiminnan kannalta ehkä vähemmän viisasta suosia nopeasti säädettäviä laitteita, kuten Autronic). Mutta yleensä käytettävissä on rajallisesti aikaa/rahaa ja silloin asiakas saa samalla rahalla enemmän, kun moottorin käytettävyyteen liittyviin tekijöihin pysytytään käyttämään suhteellisesti enemmän aikaa.

                                Oletko tullut ajatelleeksi, että vaikka myymme Autronicia, kehumme voisivat olla myös totta? Niin monen Autronicin hankkineen suusta olen kuullut ylitsevuotavia kehuja. Useasti näillä käyttäjillä on takanaan kokemuksia jostain muusta laitteesta.

                                Jotta voisit uskoa kertomaani, muutenkin, kuin myyjän puheena, sanon, että voisin myydä mitä tahansa muutakin merkkiä xxx. Mutta, kun olen jonkin verran mukavuudenhaluinen ja vähän laiskakin, niin miksi hankkisin lisää murheita xxx:n kanssa, kun kokemuksen mukaan Autronicin kanssa pääsee vähemmällä tuskailulla ja pystyy keskittymään moottorin toiminnan optimointiin. Autronicin laitteet toimivat ja softa pyörii kaatuilematta. Tämähän pitäisi olla ihan normaalia, mutta näin ei vain ole kaikissa laitteissa.

                                Eli hankitko lopulta kaksi laitetta? Ensin sen halvan ja sitten sen hyvän. Autronicin hankkiminen kerralla taitaa tulla pidemmän päälle taloudellisemmaksi...

                                Perehdy asiaan ja opi uutta
                                Saattaa olla, että jokaisen moottorinohjausjärjestelmistä kiinnostuneen kannattaa paneutua siihen, mitä Autronic tarjoaa. Yksinkertaista se ei välttämättä ole, sillä Autronicin maailma on hyvin moniuloitteinen (niin kuin moottorin toimintakin), mutta pala kerrallaan oppiminen on sitäkin palkitsevampaa. Mitä syvemmälle siihen pääset ja huomaat mistä ne erot muihin järjestelmiin oikein juontuvat, sitä selvemmin jäljelle jää vain yksi.
                                Ja se on Autronic.


                                Kiitän puheenvuorosta ja poistun takavasempaan...


                                Jipsu, tiedätkö muuten miksi kaveri, jolta Tatekin ostit myi sen?
                                Hänellä on Autronic sen tilalle.
                                -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                                Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎