Vems. Saapi johtosarjan liittimineen, seosmittarin, laajakaistalambdan ja tietty itse boksin n. 800€ hintaan. Yhtenä hyvänä ominaisuutena mm. laajakaistalambdaohjaus itse boksissa valmiina. Muutenkin oikein pätevä laite säätämisen kannalta varsinkin uudella firmiksellä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde
Collapse
X
-
Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
-
-
Ainoa vain että VEMS on ainakin v.3.6 laudalla melko likellä megasquirt 1 extraa..
Mitä tuota tukin niin päädyin siihen tosiasiaan ettei missään esim. ilmoiteta suutindraivereille ohjausresoluutiota joka alkaa myös omassa oleen melko kortilla.. se info mitä löysin oli että vastaa luokkaa mega 1 extra tai normi purkki..
siinä vaiheessa kyllä alkoi kiinnostamaan tuo MS2 purnukka aika paljon ja totesin sen ylivoimaiseksi VEMS:iin nähden mulle tärkeillä alueilla...
Ottaen huomioon vielä hinnan ja et menee vanhaan purkkiin plug&play 95e+pk kuluilla..
VEMS on todella läheistä sukua MS1:lle eikä ole kehittinyt oikeastaan yhtään viime aikoina eteenpäin.
Jos on rautapuolella jotain vastaan panemista oikaise toki väärät käsitykseni asiasta kun olen itsekkin tuota Vemssiä tutkiskellut..
Se vielä että VEMS:in sivut on perkeleen epäselvät...itellä teki tuskaa kun koitin ettiä nuita olemattomia infoja..
Mä luulen että paras asia VEMS:issä monelle on se nimi vs megasquirt
Tai vaikka ms-extra...
Myönnetään..jos googlettaa megasquirt ei ekana tule mieleen moottorinohjaus, mutta silti....
Näkisin tuon VEMS:in hehkutuksen olevan paljolti sen nimen syytä..Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Itse sanosin näin äkkiseltään tatech.. Latasin tuolta http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=tatech DEMO version ja yllätyin miten helppo säätöinen se voi olla ja laajat ominaisuudet vetävät puoleensa.. Hintakaan ei loppuseltaan kuulosta pahalta laajemmin ajateltuna.
Muuten kyllä, mutta eihän köyhllä ole vara..
megasquirtista sanon sen verran, että oikein tehtynä mahtava laitos ja siinäkin riittää monipuolisuutta.
Tosin kaikki muutokset joutuu tekemään itse, joten vaatii paljon perehtymistä ja eteenkin inspiraatiota. Itse olen tehnyt 2xm50 bolt on megaa ja kummassakin on ollut ongelmia enkä ole nähnyt mitään syytä tyrmätä kyseistä moottorin ohjausta paskaksi, vaan ottanut yleismittarin käteen ja selvittänyt vian joka on löytyny hetken syynäämisen jäkeen asentajan toimesta:think:think. Tällä hetkellä molemmat toimii hyvin eikä ole ollut mitään ongelmaa ja omaan projektiin tulee myös ms ohjaamaan moottoria..
Joillakin on vaan tapana tyrmätä ohjain heti jos jos se ei rupea pelaamaan kerta laakista ja haukkua se paskaksi kun ei toimi ja vaihtaa ohjainta.Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
DP engine parts osat
Turbosystems ahtimet
E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostItse laitoin M30 mosaan MS1:sen. Ostin valmiin purkin finsquirtin foorumilta, makso muistaakseni 230euroa sisältäen piirin sen alkuperäisen 60-2 anturikehän VR-anturille. Johtosarjatarpeisiin meni joitain kymppejä, aikaa toki paloi jonkunverran. Tekee sitten millä ruiskulla tahansa niin johtosarjoihin ei voi ikinä laittaa liikaa aikaa ja vaivaa. Muistutuksena että suurin osa häiriöistä voidaan välttää laittamalla suuttimet+tyhjäkäyntimosan piuhat yhteen nippuun, lämpöanturit toiseen nippuun ja sitten pyörimisnopeusanturit häiriösuojattuna ihan omaansa. Eikä se häiriösuojaus mitään siellä muissakaan anturitiedoissa haittaa... Ja maadoituksetkin on syytä olla kunnossa.
Jakajasytkällä oli aluksi, laakista lähti käymään. Sittemmin korvasin jakajasytyn 6x 034motorsport puolilla, nuo kytkin hukkakipinätyyppisesti. Eipä ollut ongelmia moottorinohjauksen puolesta. Älyhelppohan tota megaruuttaa on säätää. Ja ajamalla tuli tehtyä säädöt kadulla, penkissä ei käyty säätämässä. Tosin voimaa olis saanu olla enemmän, kauden paras ET oli 13.010/179, auto painaa 1500kg+kuljettaja. Pientä feelua säätöihin toi se että imuilman lämpöanturi oli kiinni rosterisessa ahtoputkessa joka lämmitti anturia aivan helvetisti eikä se ahtoputki jäähtynyt ihan hetkessä kun kuumaks pääsi (eli kun auto seisoi vaikkapa line-upissa). Seuraavana siirrän anturin coolerin päätyyn...
Ens talvena varmaankin johonkin sellaiseen ruiskuun jossa olisi sisäinen muisti logeille, ei ole niin käytännöllistä ajaa läppärille kun kiihdyttäessä kiintolevy sammuu ja logeista ei tule kuin murto-osa talteen. Ja lisään nokka-akselille anturin että saan ton sytkän sekventiaalisesti, samalla tosin mosakin vaihtuu S38 pohjaiseen.Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
DP engine parts osat
Turbosystems ahtimet
E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18
Comment
-
-
Originally posted by jokuuu View Post
Joillakin on vaan tapana tyrmätä ohjain heti jos jos se ei rupea pelaamaan kerta laakista ja haukkua se paskaksi kun ei toimi ja vaihtaa ohjainta.
DIYPNP:n laitto kesti sen 10min kun motronic otettiin pois paikaltaan ja mega tyrkättiin liittimeen. ja nyt kun joku ihmettelee että mikä se DIYPNP on niin: http://ww.e30tech.com/forum/showthread.php?t=81434
vilmi:http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEALast edited by Vauhtivaunu; 18-04-2011, 23:18.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKaikki on suhteellista sano Einstein. Tänään tyrkättiin kaverin avo e30:ppiin DIYPNP ja auto käynnistyi avaimesta kääntämällä. Homman idea oli säätää moottori katsastukseen kun motronic oli jo edellisen vuoden katsastuksessa antanut liian suuret päästöt ja auto nippanappa meni läpi. Oletuksena oli anturivika ja mega laitettiin että nähtäisiin mitä sähköpuolella tapahtuu. Todettiin kaikki anturit ehjiksi ja rikkonaiseksi oletettu lambdakin toimi kuin enkeli. 10 min säätöä, auto konttorille ja leima paperiin HC oli 53 ja CO 0% O2 oli 1.4 tai jotain. Katsuri kehu että on todella hyvät arvot.
DIYPNP:n laitto kesti sen 10min kun motronic otettiin pois paikaltaan ja mega tyrkättiin liittimeen. ja nyt kun joku ihmettelee että mikä se DIYPNP on niin: http://ww.e30tech.com/forum/showthread.php?t=81434
vilmi:http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEAEcumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
DP engine parts osat
Turbosystems ahtimet
E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18
Comment
-
-
Mikä olisi kustannustehokas/yksinkertainen tapa päästä eroon "M10B20" (M05) moottorin virranjakajasta? Intressi on lähinnä saada kattilaa taaksepäin ja jakaja törmää rintapeltiin ekana. Liekin pitäisi riittää tollaseen semitehottomaan vapariin ~7000rpm asti
Topikissa oli sen verran paljon juupas-eipäs vääntöä etten kokonaan lukenut läpi, sori jos tieto jo löytyy täältä.
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
KMS on Aivan kamala säätää esim. helpot interpoloinnit/täytöt pääkartoissa yms. säätöä nopeuttavat ominaisuudet puuttuu suurin osin.
käyttöliittymä/säädettävyys on jostain aika syvältä muutenkin.. pätkii myös yhteyttä jne. jne..
Mega 2 = parempi
ykkös megakin menee ohi 500hp asti...Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by Suutari View PostKMS on Aivan kamala säätää esim. helpot interpoloinnit/täytöt pääkartoissa yms. säätöä nopeuttavat ominaisuudet puuttuu suurin osin.
käyttöliittymä/säädettävyys on jostain aika syvältä muutenkin.. pätkii myös yhteyttä jne. jne..
Mega 2 = parempi
ykkös megakin menee ohi 500hp asti...
Näissä ohjelma oli sellainen että ohjelmassa sait näkymään joko kierrosalueen tai kuormitus alueen tolppina. Ajon aikana säätö hankalaa koska ei se kaveri pidä kaasua samassa kohtaa kuitenkaan. ja kierros alue tekee saman ongelman. Vaikea pysyä perässä missä mennään.
Kunnollisessa jarrupenkissä ei mikään ongelma säätää mutta tiellä tuskaa.
paria hestekki autoa kanssa säätänyt ja siinä winhestec ohjelmassa on kyllä positiivista ettei turhan paljoa ylimääräisiä valikoita ollut. Tosin aika karkeaa oli myöskin kiihdytys rikastuksien yms säätö mutta kartat näkyy hienosti ja helppo lukuisesti näytöllä.
Datalokkaus oli viimeisimmässä aivan perseestä. Menee 1.6min purkkiin talteen ja sieltä sitten haetaan. Kierros tieto temppuili mutta eihän siitä lokista nähnyt mitään vikaa. 0.1sek oli aina yksi väli....
Kaikkein paskin tapaus johon oon törmänny: joku 90 luvun Haltekki... Säätöohjelma vaatii oikean ms-dos läppärin toimiakseen ja oli muuten hankala käyttää. Varsinkin kun itsekkin sitä ikäluokkaa että ensimmäisetkin omat tietokoneet oli vähintään win98 koneita ja dossia ei juurikaan ole käyttänyt. Varmaan ollut uutena aikoinaan hieno laite. Ja kyllä siinä ihan kohtuullisesti olikin säädettävää.Last edited by mazajns; 27-06-2012, 23:13.
Comment
-
-
Originally posted by Noppe View PostOnko porukoille tullut jo kokemuksia tuosta KMS purkista?
Lähtisi suhteellisen halvalla (1580€) kun saa triggeripyörän, sytkävehkeet ja lambdan samaan pakettiin.
Tatech ollu itsellä nyt useamman vuoden ja oon ollu tosi tyytyväinen.
Myös Megaa oon kaverille hiukan säätäny, molemmat selkeitä. Tatech selvästi tarkempi, saa tarkemmin kohilleen säädöt.
Comment
-
-
Originally posted by Noppe View PostNyt löysin itse asiassa plug & play Mega kakkosen. Hintaa olisi 550€ Kanadasta. Mega ykkösestä on hieman kokemusta ja ei itse säätäminen tosiaan vaikeaa olisi jos tuossa kakkosessa on samantyyppinen.
Kakkosessa vissiin toimii jo Autotune?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostEikö olis sama tilata: http://www.k-data.org/kdfi-1-3.html ?
Comment
-
-
Onkos täällä kenelläkään kokemusta Pectelin ecuista?
Rupeaa yhdessä projektissa inputit loppumaan Motecista (M800) ja näyttää, että Pectel SQ6M olisi seuraava vaihtoehto. Hinta vaan järkyttävä
Kun motec ei taida koskaan saada sitä M1:stä myyntiin saakka.Last edited by jannmann; 25-02-2013, 23:53.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment