Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3216
    • Mystinen Kuopio

    Vems. Saapi johtosarjan liittimineen, seosmittarin, laajakaistalambdan ja tietty itse boksin n. 800€ hintaan. Yhtenä hyvänä ominaisuutena mm. laajakaistalambdaohjaus itse boksissa valmiina. Muutenkin oikein pätevä laite säätämisen kannalta varsinkin uudella firmiksellä.
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      Ainoa vain että VEMS on ainakin v.3.6 laudalla melko likellä megasquirt 1 extraa..

      Mitä tuota tukin niin päädyin siihen tosiasiaan ettei missään esim. ilmoiteta suutindraivereille ohjausresoluutiota joka alkaa myös omassa oleen melko kortilla.. se info mitä löysin oli että vastaa luokkaa mega 1 extra tai normi purkki..

      siinä vaiheessa kyllä alkoi kiinnostamaan tuo MS2 purnukka aika paljon ja totesin sen ylivoimaiseksi VEMS:iin nähden mulle tärkeillä alueilla...
      Ottaen huomioon vielä hinnan ja et menee vanhaan purkkiin plug&play 95e+pk kuluilla..

      VEMS on todella läheistä sukua MS1:lle eikä ole kehittinyt oikeastaan yhtään viime aikoina eteenpäin.

      Jos on rautapuolella jotain vastaan panemista oikaise toki väärät käsitykseni asiasta kun olen itsekkin tuota Vemssiä tutkiskellut..

      Se vielä että VEMS:in sivut on perkeleen epäselvät...itellä teki tuskaa kun koitin ettiä nuita olemattomia infoja..

      Mä luulen että paras asia VEMS:issä monelle on se nimi vs megasquirt
      Tai vaikka ms-extra...

      Myönnetään..jos googlettaa megasquirt ei ekana tule mieleen moottorinohjaus, mutta silti....

      Näkisin tuon VEMS:in hehkutuksen olevan paljolti sen nimen syytä..
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • jokuuu
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 701
        • Oulu

        Itse sanosin näin äkkiseltään tatech.. Latasin tuolta http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=tatech DEMO version ja yllätyin miten helppo säätöinen se voi olla ja laajat ominaisuudet vetävät puoleensa.. Hintakaan ei loppuseltaan kuulosta pahalta laajemmin ajateltuna.
        Muuten kyllä, mutta eihän köyhllä ole vara..
        megasquirtista sanon sen verran, että oikein tehtynä mahtava laitos ja siinäkin riittää monipuolisuutta.
        Tosin kaikki muutokset joutuu tekemään itse, joten vaatii paljon perehtymistä ja eteenkin inspiraatiota. Itse olen tehnyt 2xm50 bolt on megaa ja kummassakin on ollut ongelmia enkä ole nähnyt mitään syytä tyrmätä kyseistä moottorin ohjausta paskaksi, vaan ottanut yleismittarin käteen ja selvittänyt vian joka on löytyny hetken syynäämisen jäkeen asentajan toimesta:think:think. Tällä hetkellä molemmat toimii hyvin eikä ole ollut mitään ongelmaa ja omaan projektiin tulee myös ms ohjaamaan moottoria..

        Joillakin on vaan tapana tyrmätä ohjain heti jos jos se ei rupea pelaamaan kerta laakista ja haukkua se paskaksi kun ei toimi ja vaihtaa ohjainta.
        Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
        DP engine parts osat
        Turbosystems ahtimet

        E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

        Comment

        • jokuuu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 701
          • Oulu

          Originally posted by Oksanen View Post
          Itse laitoin M30 mosaan MS1:sen. Ostin valmiin purkin finsquirtin foorumilta, makso muistaakseni 230euroa sisältäen piirin sen alkuperäisen 60-2 anturikehän VR-anturille. Johtosarjatarpeisiin meni joitain kymppejä, aikaa toki paloi jonkunverran. Tekee sitten millä ruiskulla tahansa niin johtosarjoihin ei voi ikinä laittaa liikaa aikaa ja vaivaa. Muistutuksena että suurin osa häiriöistä voidaan välttää laittamalla suuttimet+tyhjäkäyntimosan piuhat yhteen nippuun, lämpöanturit toiseen nippuun ja sitten pyörimisnopeusanturit häiriösuojattuna ihan omaansa. Eikä se häiriösuojaus mitään siellä muissakaan anturitiedoissa haittaa... Ja maadoituksetkin on syytä olla kunnossa.

          Jakajasytkällä oli aluksi, laakista lähti käymään. Sittemmin korvasin jakajasytyn 6x 034motorsport puolilla, nuo kytkin hukkakipinätyyppisesti. Eipä ollut ongelmia moottorinohjauksen puolesta. Älyhelppohan tota megaruuttaa on säätää. Ja ajamalla tuli tehtyä säädöt kadulla, penkissä ei käyty säätämässä. Tosin voimaa olis saanu olla enemmän, kauden paras ET oli 13.010/179, auto painaa 1500kg+kuljettaja. Pientä feelua säätöihin toi se että imuilman lämpöanturi oli kiinni rosterisessa ahtoputkessa joka lämmitti anturia aivan helvetisti eikä se ahtoputki jäähtynyt ihan hetkessä kun kuumaks pääsi (eli kun auto seisoi vaikkapa line-upissa). Seuraavana siirrän anturin coolerin päätyyn...

          Ens talvena varmaankin johonkin sellaiseen ruiskuun jossa olisi sisäinen muisti logeille, ei ole niin käytännöllistä ajaa läppärille kun kiihdyttäessä kiintolevy sammuu ja logeista ei tule kuin murto-osa talteen. Ja lisään nokka-akselille anturin että saan ton sytkän sekventiaalisesti, samalla tosin mosakin vaihtuu S38 pohjaiseen.
          Tähän ehdottaisin ms3 v3.0 versiota jos kerran megasquirtista on muutenkin kokemusta. Vai oletko hakemassa muutakin etua ohjaukselta? laajemmat kartat nje..?
          Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
          DP engine parts osat
          Turbosystems ahtimet

          E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by jokuuu View Post

            Joillakin on vaan tapana tyrmätä ohjain heti jos jos se ei rupea pelaamaan kerta laakista ja haukkua se paskaksi kun ei toimi ja vaihtaa ohjainta.
            Kaikki on suhteellista sano Einstein. Tänään tyrkättiin kaverin avo e30:ppiin DIYPNP ja auto käynnistyi avaimesta kääntämällä. Homman idea oli säätää moottori katsastukseen kun motronic oli jo edellisen vuoden katsastuksessa antanut liian suuret päästöt ja auto nippanappa meni läpi. Oletuksena oli anturivika ja mega laitettiin että nähtäisiin mitä sähköpuolella tapahtuu. Todettiin kaikki anturit ehjiksi ja rikkonaiseksi oletettu lambdakin toimi kuin enkeli. 10 min säätöä, auto konttorille ja leima paperiin HC oli 53 ja CO 0% O2 oli 1.4 tai jotain. Katsuri kehu että on todella hyvät arvot.

            DIYPNP:n laitto kesti sen 10min kun motronic otettiin pois paikaltaan ja mega tyrkättiin liittimeen. ja nyt kun joku ihmettelee että mikä se DIYPNP on niin: http://ww.e30tech.com/forum/showthread.php?t=81434

            vilmi:http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA
            Last edited by Vauhtivaunu; 18-04-2011, 23:18.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • jokuuu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 701
              • Oulu

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Kaikki on suhteellista sano Einstein. Tänään tyrkättiin kaverin avo e30:ppiin DIYPNP ja auto käynnistyi avaimesta kääntämällä. Homman idea oli säätää moottori katsastukseen kun motronic oli jo edellisen vuoden katsastuksessa antanut liian suuret päästöt ja auto nippanappa meni läpi. Oletuksena oli anturivika ja mega laitettiin että nähtäisiin mitä sähköpuolella tapahtuu. Todettiin kaikki anturit ehjiksi ja rikkonaiseksi oletettu lambdakin toimi kuin enkeli. 10 min säätöä, auto konttorille ja leima paperiin HC oli 53 ja CO 0% O2 oli 1.4 tai jotain. Katsuri kehu että on todella hyvät arvot.

              DIYPNP:n laitto kesti sen 10min kun motronic otettiin pois paikaltaan ja mega tyrkättiin liittimeen. ja nyt kun joku ihmettelee että mikä se DIYPNP on niin: http://ww.e30tech.com/forum/showthread.php?t=81434

              vilmi:http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA
              Tämäpä juuri kun tekee kaiken hitaasti ja varmasti ja tarkistaa kykennät ja tinaukset niin saa vehkeet rokkaamaan kertalaakista eikä tarvitse ihmetellä missä vika. Tiedät varmaan kokemuksesta mistä puhun.
              Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
              DP engine parts osat
              Turbosystems ahtimet

              E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Mikä olisi kustannustehokas/yksinkertainen tapa päästä eroon "M10B20" (M05) moottorin virranjakajasta? Intressi on lähinnä saada kattilaa taaksepäin ja jakaja törmää rintapeltiin ekana. Liekin pitäisi riittää tollaseen semitehottomaan vapariin ~7000rpm asti

                Topikissa oli sen verran paljon juupas-eipäs vääntöä etten kokonaan lukenut läpi, sori jos tieto jo löytyy täältä.

                -Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Veneen alla

                  Onko porukoille tullut jo kokemuksia tuosta KMS purkista?

                  Lähtisi suhteellisen halvalla (1580€) kun saa triggeripyörän, sytkävehkeet ja lambdan samaan pakettiin.

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3064
                    • Suomi

                    KMS on Aivan kamala säätää esim. helpot interpoloinnit/täytöt pääkartoissa yms. säätöä nopeuttavat ominaisuudet puuttuu suurin osin.

                    käyttöliittymä/säädettävyys on jostain aika syvältä muutenkin.. pätkii myös yhteyttä jne. jne..

                    Mega 2 = parempi
                    ykkös megakin menee ohi 500hp asti...
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • mazajns
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 511
                      • Joensuu

                      Originally posted by Suutari View Post
                      KMS on Aivan kamala säätää esim. helpot interpoloinnit/täytöt pääkartoissa yms. säätöä nopeuttavat ominaisuudet puuttuu suurin osin.

                      käyttöliittymä/säädettävyys on jostain aika syvältä muutenkin.. pätkii myös yhteyttä jne. jne..

                      Mega 2 = parempi
                      ykkös megakin menee ohi 500hp asti...
                      Samaa mieltä tästä, Kahta KMS purkkia yrittänyt säätää ja Megan saa ajettavaan kuntoon n. 45min ja KMS:n kanssa meni useampi tunti ennen kuin sillä pääsi edes suurin piirtein nykimättä.

                      Näissä ohjelma oli sellainen että ohjelmassa sait näkymään joko kierrosalueen tai kuormitus alueen tolppina. Ajon aikana säätö hankalaa koska ei se kaveri pidä kaasua samassa kohtaa kuitenkaan. ja kierros alue tekee saman ongelman. Vaikea pysyä perässä missä mennään.

                      Kunnollisessa jarrupenkissä ei mikään ongelma säätää mutta tiellä tuskaa.

                      paria hestekki autoa kanssa säätänyt ja siinä winhestec ohjelmassa on kyllä positiivista ettei turhan paljoa ylimääräisiä valikoita ollut. Tosin aika karkeaa oli myöskin kiihdytys rikastuksien yms säätö mutta kartat näkyy hienosti ja helppo lukuisesti näytöllä.
                      Datalokkaus oli viimeisimmässä aivan perseestä. Menee 1.6min purkkiin talteen ja sieltä sitten haetaan. Kierros tieto temppuili mutta eihän siitä lokista nähnyt mitään vikaa. 0.1sek oli aina yksi väli....

                      Kaikkein paskin tapaus johon oon törmänny: joku 90 luvun Haltekki... Säätöohjelma vaatii oikean ms-dos läppärin toimiakseen ja oli muuten hankala käyttää. Varsinkin kun itsekkin sitä ikäluokkaa että ensimmäisetkin omat tietokoneet oli vähintään win98 koneita ja dossia ei juurikaan ole käyttänyt. Varmaan ollut uutena aikoinaan hieno laite. Ja kyllä siinä ihan kohtuullisesti olikin säädettävää.
                      Last edited by mazajns; 27-06-2012, 23:13.

                      Comment

                      • ZoMbiE
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2583
                        • Lohja, Virkkala

                        Originally posted by Noppe View Post
                        Onko porukoille tullut jo kokemuksia tuosta KMS purkista?

                        Lähtisi suhteellisen halvalla (1580€) kun saa triggeripyörän, sytkävehkeet ja lambdan samaan pakettiin.
                        Eikös tolla hinnalla saa jo Tatechin? Ei ainakaan kamalasti tarvitse lisää laittaa...

                        Tatech ollu itsellä nyt useamman vuoden ja oon ollu tosi tyytyväinen.
                        Myös Megaa oon kaverille hiukan säätäny, molemmat selkeitä. Tatech selvästi tarkempi, saa tarkemmin kohilleen säädöt.

                        Comment

                        • Noppe
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 535
                          • Veneen alla

                          Nyt löysin itse asiassa plug & play Mega kakkosen. Hintaa olisi 550€ Kanadasta. Mega ykkösestä on hieman kokemusta ja ei itse säätäminen tosiaan vaikeaa olisi jos tuossa kakkosessa on samantyyppinen.

                          Kakkosessa vissiin toimii jo Autotune?

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Originally posted by Noppe View Post
                            Nyt löysin itse asiassa plug & play Mega kakkosen. Hintaa olisi 550€ Kanadasta. Mega ykkösestä on hieman kokemusta ja ei itse säätäminen tosiaan vaikeaa olisi jos tuossa kakkosessa on samantyyppinen.

                            Kakkosessa vissiin toimii jo Autotune?
                            Eikö olis sama tilata: http://www.k-data.org/kdfi-1-3.html ?
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Noppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 535
                              • Veneen alla

                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Eikö olis sama tilata: http://www.k-data.org/kdfi-1-3.html ?
                              Ei ole bemarista kyse...

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Onkos täällä kenelläkään kokemusta Pectelin ecuista?
                                Rupeaa yhdessä projektissa inputit loppumaan Motecista (M800) ja näyttää, että Pectel SQ6M olisi seuraava vaihtoehto. Hinta vaan järkyttävä
                                Kun motec ei taida koskaan saada sitä M1:stä myyntiin saakka.
                                Last edited by jannmann; 25-02-2013, 23:53.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎