Kävin juttelemassa merkkihuollossa tästä jutusta ja varasin samalla ajan letkujen ja separaattorin vaihtoon. Sain jutella huoltomiehen kans, joka oli tehnyt näitä konversioita parikymmentä viime talvena. Tuntui tietävän mitä tekee ja kertoi huoltoneuvojalle, mitä osia tilata. Homma tehdään M52tu koneen letkuilla. Hommassa menee n. 2 tuntia töitä ja osat n. 100 €.
Omassa 328i:ssä (E46) tehtiin merkkiliikkeen toimesta koko huohotinsarjan kunnostus. 400 egee muistaakseni maksoi ja tuli kahden vuoden takuu. Eli eristetyt putket sekä johonkin tuli vielä lämmitettävä vastus. Separaattorikin meni uusiksi. Lisäksi koko imusarja hoonattiin ja kansi putsattiin. Oli koko järjestelmä keltaisen moskan täyttämä. Viime talvena meni siis järjestelmä pikkuisen jäähän yli 30 asteen pakkasella. Puklas öljyä venakopan tiivisteen välistä suoraan pakosarjan vierestä. Hajusta aloin tutkimaan paikkoja. Olisikohan jopa 1 dl puklannut pihalle. Suosittelen ko. remppaa, jos ei suomiautolla kurvailla...
Itsellä tehtiin viime talvena Turun Metro-Autossa huohotinpäivitys 330i:hin ja maksoi 280e. Kannattaa tosiaan tehdä, jos ajaa lyhyttä ajoa ja ei halua kallista yllätystä.
Hyvä, eli omassa kaarassa noita tommosia siis ei ole.
Tossa taitaa olla ekan postauksen kuvassa 1, 2, 3 ja 7?
Tuliko mitään muuta ostettua vai pelkästään noi?
Niin ja hinta ja mistä?
Ai nii unohin kirjottaa tähän ku letkut on vaihdettu. Mulle ne siis vaihdettiin Oulun Wetterillä (merkkihuolto). Huoltomies äpösti sen aikaa, että lasku nousi 430 euroon. Tuntitaksa kun on jäätävät 85 euroa. Osien osuus oli jotain 140 euroa. Mulle ne höpisi myös jostain sähkövastuksista. Yritin vähä kysellä, että eikö ne ole niitä dieselkoneiden hommia, mutta niin se huoltoneuvoja siinä väitti. Pitää kattoa vielä kotona osanumerot vaihdetuille osille ja kirjoittaa ne tähän viestiin myöhemmin.
Edelleenkin ihmetyttää, kun taannoin noita Aitoja Suomi-autoja Laakkosella tutkin, niin eipä mistään löytynyt tuollaisia putkia, siis ainakaan tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopasta.
Ai nii unohin kirjottaa tähän ku letkut on vaihdettu. Mulle ne siis vaihdettiin Oulun Wetterillä (merkkihuolto). Huoltomies äpösti sen aikaa, että lasku nousi 430 euroon. Tuntitaksa kun on jäätävät 85 euroa. Osien osuus oli jotain 140 euroa. Mulle ne höpisi myös jostain sähkövastuksista. Yritin vähä kysellä, että eikö ne ole niitä dieselkoneiden hommia, mutta niin se huoltoneuvoja siinä väitti. Pitää kattoa vielä kotona osanumerot vaihdetuille osille ja kirjoittaa ne tähän viestiin myöhemmin.
Tais olla sama hemmo :-) Mullekin se kyllä höpisi siitä sähkövastuksesta, mutta en kyllä löytänyt kuitin osalistasta sitä. Osa oli vissiin ruotsiksi, joten meni kyllä yli hilseen.
Hyvä, eli omassa kaarassa noita tommosia siis ei ole.
Tossa taitaa olla ekan postauksen kuvassa 1, 2, 3 ja 7?
Tuliko mitään muuta ostettua vai pelkästään noi?
Niin ja hinta ja mistä?
Autohuolto T.Lahtinen antoi tarjouksen 170 e töineen ja osineen.
Hmm, kuulostaa edulliselta, mahtaakohan ne vaihtaa sitten kans kaikki vaadittavat putket + separaattorin?
Mutta kiitti vinkistä, pitää pistää soittoa tuonne niin saan putket kuntoon.
Paljonkohan ne ottaa pelkästä työstä jos itse hommaa osat ja tarvikkeet, et kysynyt?
Comment