En usko että tarvii, tai miksi ihmeessä tarvisi kun ei e39:ssäkään niin tehdä? Samanlainen moottori kuitenkin. Kaikki ylimääräinen(ilmansuodatinkotelo, IMM, ICV, tyhjäkäyntimoottori,kaasuläppäkotelo...) vain edestä pois. Tuskin ainakaan helpommalla pääsee irrottamalla imusarja.
Paitsi että e46:ssa tuplavanos kone, jos e39 siis vanhempi kuin 9/98.
Osaisko joku kertoa, mitä on imusarjan alla (kuvasta näkyy). Onko huohotin juuri siellä vai onko siellä jokin muu osa? Meinaa, joku/jokin pitää mulla tuolla räksyttävää ääntä. Pitää vaihtaa jokin osa, mutta mikä?
xzxz
Attached Files
"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Osaisko joku kertoa, mitä on imusarjan alla (kuvasta näkyy). Onko huohotin juuri siellä vai onko siellä jokin muu osa? Meinaa, joku/jokin pitää mulla tuolla räksyttävää ääntä. Pitää vaihtaa jokin osa, mutta mikä?
Huohotin (separaattori) on siellä. Mutta oletko varma, ettei ääni kuulu tuosta DISA-venttiilistä, siis tuo laatikko joka näkyy öljytikun takana. Sen/imusarjan sisällä on tuollainen läppä: http://media.photobucket.com/image/b...M54Intake4.jpg
Huohotin (separaattori) on siellä. Mutta oletko varma, ettei ääni kuulu tuosta DISA-venttiilistä, siis tuo laatikko joka näkyy öljytikun takana. Sen/imusarjan sisällä on tuollainen läppä: http://media.photobucket.com/image/b...M54Intake4.jpg
Itelläni m52b20. Onko siinäkin tuo disa? Itellä auto kulkee kehnosti ja aina vaihtaessa 1-3 vaihteila kuuluu sirinää, kun kytkintä painaa. Mitä tuo läppä tekee? Voisitkos millään osoittaa sen realoem:ista? Ja tuo räksyttävä ääni kuului vain 1500-2000 rpm. Siis onko tuo läppä Imusarjassa? Mulla kun laittaa ilmastoinnin päälle, auto saa lisää potkua. Vaikuttaako tuo osa mitenkään tuohon? Oisko tuolle suomenkielistä vastinetta?
Luin, että tuo DISA alkaa vaikuttaa vasta 3750-4000 kierroksissa. Onkohan totta? Tarkoitatko muuten tuota osaa #6? Vaihdoin meinaa tuon 6 osan. Ei vaikutusta ongelmaan. http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
Last edited by Alhimiq; 25-03-2009, 19:28.
Reason: lisää..
Luin, että tuo DISA alkaa vaikuttaa vasta 3750-4000 kierroksissa. Onkohan totta? Tarkoitatko muuten tuota osaa #6? Vaihdoin meinaa tuon 6 osan. Ei vaikutusta ongelmaan. http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
DISA tosiaan muuttaa asentoa noiden kierroksien kohdalla. Mutta vaikutus on ainakin minun autossa aika olematon, siis eroa ei huomannut kun sille menevä johto oli irti/DISA oli pakotettu nippusiteellä yhteen asentoon.
Tuota #6 osaa juuri tarkoitin mutta onhan tuolla lisäksi tuo osa #7, sekin voi pitää ääntä. Entä oletko tarkistanut, että läppärungolle menevä haitarikumi on ehjä? Erityisesti siinä tuolle osalle #7 menevä haara on aika yleinen vikapaikka.
En itse suorittanut sitä vaihtoa, joten voin vain toivoa, että moinen on tehty. Aikomuksenani on kuitenkin käydä tutun luona ottamassa imusarja irti ja tsekkaamassa, että mitä sieltä alta paljastuu. Tarkistetaan kaikki nuo letkut/kumit.
DISA tosiaan muuttaa asentoa noiden kierroksien kohdalla. Mutta vaikutus on ainakin minun autossa aika olematon, siis eroa ei huomannut kun sille menevä johto oli irti/DISA oli pakotettu nippusiteellä yhteen asentoon.
Tuostahan kyselitkin joskus viime keväänä, en ole vieläkään testannut mitä vaikuttaa jos tuon johdon irrottaa. Pitäis saada tehtyä joku oikea mittaus eikä perstuntumatestiä. Se nyt on kuitenkin selvä että juuri tossa vajaa 4000 rpm kohdalla moottori todella tuntuu saavan reilusti lisää voimaa, ja muutos on hyvinkin selkeä. Voihan sen takana toki olla joku ihan muu juttu kuin tuo DISA.
Tänään kävin bemarilla kyselemässä tosta Huohottimen Cold Country-versiosta. Asentaja sanoi ettei bensakoneisiin tarvitse laittaa, ei ole laittanut yhteenkään bensakoneeseen. Eikä ole huomannut suomi/tuonti-autoissa mielestään eroa bensakoneiden osalla. Dieseleihin suositteli vaihtaamaan, jos ei ole.
Voishan ne letkut puhdistaa, jos ajaa paljon pätkäajoa.
Tänään kävin bemarilla kyselemässä tosta Huohottimen Cold Country-versiosta. Asentaja sanoi ettei bensakoneisiin tarvitse laittaa, ei ole laittanut yhteenkään bensakoneeseen. Eikä ole huomannut suomi/tuonti-autoissa mielestään eroa bensakoneiden osalla. Dieseleihin suositteli vaihtaamaan, jos ei ole.
Voishan ne letkut puhdistaa, jos ajaa paljon pätkäajoa.
Tiedä sitten...
Itselläni E39 530i ja huohotin jäätyi viime talvena. Pari päivää ajoin kovassa pakkasessa pätkäajoa jonka jälkeen huohotin jäätyi yön aikana.
Comment