Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #61
    Originally posted by Racink View Post
    En usko että tarvii, tai miksi ihmeessä tarvisi kun ei e39:ssäkään niin tehdä? Samanlainen moottori kuitenkin. Kaikki ylimääräinen(ilmansuodatinkotelo, IMM, ICV, tyhjäkäyntimoottori,kaasuläppäkotelo...) vain edestä pois. Tuskin ainakaan helpommalla pääsee irrottamalla imusarja.
    Paitsi että e46:ssa tuplavanos kone, jos e39 siis vanhempi kuin 9/98.

    EDIT. Tää olikin M54 topic, sorry.

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #62
      Vaihdoin tänään huohottimen Cold-country versioksi.


      Vaihdoin osat 1, 2, 3 ja 4. Osa #7 on aina eristettyä mallia.

      Kaasuläpän joutui irroittamaan, joten voisin suositella uuden tiivisteen kaasuläpän ja imusarjan väliin. Ei jää ainakaan vuotamaan.

      Imusarjaa ei tarvitse irroittaa.

      Autona E39 530i.
      Aikaa meni kaksi tuntia.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #63
        Onkos tää sama homma myös tossa sigun m52b25:sessa? Eli pitäiskö ruveta huohotinta päivittelemään?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Alhimiq
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 194
          • Helsinki

          #64
          m52b20

          Moi!

          Osaisko joku kertoa, mitä on imusarjan alla (kuvasta näkyy). Onko huohotin juuri siellä vai onko siellä jokin muu osa? Meinaa, joku/jokin pitää mulla tuolla räksyttävää ääntä. Pitää vaihtaa jokin osa, mutta mikä?

          xzxz
          Attached Files
          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #65
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Onkos tää sama homma myös tossa sigun m52b25:sessa? Eli pitäiskö ruveta huohotinta päivittelemään?
            Tähänkin ootellaan vielä vastausta.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #66
              Originally posted by Alhimiq View Post
              Osaisko joku kertoa, mitä on imusarjan alla (kuvasta näkyy). Onko huohotin juuri siellä vai onko siellä jokin muu osa? Meinaa, joku/jokin pitää mulla tuolla räksyttävää ääntä. Pitää vaihtaa jokin osa, mutta mikä?
              Huohotin (separaattori) on siellä. Mutta oletko varma, ettei ääni kuulu tuosta DISA-venttiilistä, siis tuo laatikko joka näkyy öljytikun takana. Sen/imusarjan sisällä on tuollainen läppä: http://media.photobucket.com/image/b...M54Intake4.jpg
              E39 528iA

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #67
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Tähänkin ootellaan vielä vastausta.


                Tuon kun luet.

                Comment

                • Alhimiq
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 194
                  • Helsinki

                  #68
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Huohotin (separaattori) on siellä. Mutta oletko varma, ettei ääni kuulu tuosta DISA-venttiilistä, siis tuo laatikko joka näkyy öljytikun takana. Sen/imusarjan sisällä on tuollainen läppä: http://media.photobucket.com/image/b...M54Intake4.jpg
                  Itelläni m52b20. Onko siinäkin tuo disa? Itellä auto kulkee kehnosti ja aina vaihtaessa 1-3 vaihteila kuuluu sirinää, kun kytkintä painaa. Mitä tuo läppä tekee? Voisitkos millään osoittaa sen realoem:ista? Ja tuo räksyttävä ääni kuului vain 1500-2000 rpm. Siis onko tuo läppä Imusarjassa? Mulla kun laittaa ilmastoinnin päälle, auto saa lisää potkua. Vaikuttaako tuo osa mitenkään tuohon? Oisko tuolle suomenkielistä vastinetta?

                  Luin, että tuo DISA alkaa vaikuttaa vasta 3750-4000 kierroksissa. Onkohan totta? Tarkoitatko muuten tuota osaa #6? Vaihdoin meinaa tuon 6 osan. Ei vaikutusta ongelmaan. http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
                  Last edited by Alhimiq; 25-03-2009, 19:28. Reason: lisää..
                  "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #69
                    Originally posted by Alhimiq View Post
                    Luin, että tuo DISA alkaa vaikuttaa vasta 3750-4000 kierroksissa. Onkohan totta? Tarkoitatko muuten tuota osaa #6? Vaihdoin meinaa tuon 6 osan. Ei vaikutusta ongelmaan. http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
                    DISA tosiaan muuttaa asentoa noiden kierroksien kohdalla. Mutta vaikutus on ainakin minun autossa aika olematon, siis eroa ei huomannut kun sille menevä johto oli irti/DISA oli pakotettu nippusiteellä yhteen asentoon.

                    Tuota #6 osaa juuri tarkoitin mutta onhan tuolla lisäksi tuo osa #7, sekin voi pitää ääntä. Entä oletko tarkistanut, että läppärungolle menevä haitarikumi on ehjä? Erityisesti siinä tuolle osalle #7 menevä haara on aika yleinen vikapaikka.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Alhimiq
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 194
                      • Helsinki

                      #70
                      En itse suorittanut sitä vaihtoa, joten voin vain toivoa, että moinen on tehty. Aikomuksenani on kuitenkin käydä tutun luona ottamassa imusarja irti ja tsekkaamassa, että mitä sieltä alta paljastuu. Tarkistetaan kaikki nuo letkut/kumit.
                      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7436
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by TJJ View Post
                        DISA tosiaan muuttaa asentoa noiden kierroksien kohdalla. Mutta vaikutus on ainakin minun autossa aika olematon, siis eroa ei huomannut kun sille menevä johto oli irti/DISA oli pakotettu nippusiteellä yhteen asentoon.
                        Tuostahan kyselitkin joskus viime keväänä, en ole vieläkään testannut mitä vaikuttaa jos tuon johdon irrottaa. Pitäis saada tehtyä joku oikea mittaus eikä perstuntumatestiä. Se nyt on kuitenkin selvä että juuri tossa vajaa 4000 rpm kohdalla moottori todella tuntuu saavan reilusti lisää voimaa, ja muutos on hyvinkin selkeä. Voihan sen takana toki olla joku ihan muu juttu kuin tuo DISA.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Tommy T
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 268

                          #72
                          Tuli vaihdeltua nuo huohotin letkut+venttiili talvimallisiksi 330 xi:hin. Imusarjaa ei tarvinnut irrottaa, sorminäppäryyttä ja hermoja tosin vaatii.

                          Tuosta kuvasta jäi askarruttamaan tuo osa# 6, mulla oli tuon ohuen letkun lähtö venttiilistä tulpattu. Kuuluuko siinä olla joku alipaineletku?
                          ix---xi

                          Comment

                          • Ryde
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 15
                            • Lohja Finland

                            #73
                            Tänään kävin bemarilla kyselemässä tosta Huohottimen Cold Country-versiosta. Asentaja sanoi ettei bensakoneisiin tarvitse laittaa, ei ole laittanut yhteenkään bensakoneeseen. Eikä ole huomannut suomi/tuonti-autoissa mielestään eroa bensakoneiden osalla. Dieseleihin suositteli vaihtaamaan, jos ei ole.

                            Voishan ne letkut puhdistaa, jos ajaa paljon pätkäajoa.

                            Tiedä sitten...

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              #74
                              Originally posted by Ryde View Post
                              Tänään kävin bemarilla kyselemässä tosta Huohottimen Cold Country-versiosta. Asentaja sanoi ettei bensakoneisiin tarvitse laittaa, ei ole laittanut yhteenkään bensakoneeseen. Eikä ole huomannut suomi/tuonti-autoissa mielestään eroa bensakoneiden osalla. Dieseleihin suositteli vaihtaamaan, jos ei ole.

                              Voishan ne letkut puhdistaa, jos ajaa paljon pätkäajoa.

                              Tiedä sitten...
                              Itselläni E39 530i ja huohotin jäätyi viime talvena. Pari päivää ajoin kovassa pakkasessa pätkäajoa jonka jälkeen huohotin jäätyi yön aikana.

                              Suosittelen vaihtoa.
                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              • Tommy T
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 268

                                #75
                                Originally posted by Doni View Post
                                Itselläni E39 530i ja huohotin jäätyi viime talvena. Pari päivää ajoin kovassa pakkasessa pätkäajoa jonka jälkeen huohotin jäätyi yön aikana.

                                Suosittelen vaihtoa.
                                Niin jäätyi mullakin 330 xi:stä ja tiedän kyllä muitakin bensakoneita joissa jäätänyt.
                                ix---xi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎