Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kromo
    replied
    Originally posted by WnBasisti View Post
    Itsellä täysin sama tilanne(paitsi toimiva termostaatti) ja tänään puhalsi muutaman desin öljyä pihalle eli ei ainakaan täällä auttanut lämmitin.
    Lämppärin perästä itsekin läksin, eikä pakkastakaan ollut kuin joku 13-14 astetta. Ota tuosta sitten selvää...:think

    Edelleen sormet ja varpaat ristissä jouluihmettä odotellen, muuten joutuu turvautumaan lumipyryn seassa jäätyvään raideliikenteeseen.

    Leave a comment:


  • WnBasisti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Hmm, vähän tullut ajeltua tolla nykyisellä silleen että toinen silmä tapittaa öljyvaloa, toinen silmä tietä ja sieraimet seuraa mahdollista öljynsavua.
    Nimittäin termostaatti ei toimi, öljyt vissiin aika vanhat, paljaat huohotusletku, alaston separaattori ja ulkona aamuisin pakkasta lähes -20ºC. No onneks töihin on matkaa ~37km suunta että se nyt edes vähän lämpenee..

    Tuli vaan mieleen että mahtaako tuo säteilylämmitin auttaa mitenkään asiaa ettei putket mene niin helposti jäihin (kondenssit pois)?
    Joka aamu tuo on 2h tolpassa kiinni.

    Kyllä hävettää, mutta minkäs teet kun ei ole aikaa näin ennen joulua
    Itsellä täysin sama tilanne(paitsi toimiva termostaatti) ja tänään puhalsi muutaman desin öljyä pihalle eli ei ainakaan täällä auttanut lämmitin. Hauskinta tässä on se että aamulla luin tätä topiccia ja tilasin osat niin ei menny kun 5h kun petti. Ei oikein osannu muuta kun nauraa.

    Jouluksi lähdetäänkin nyt sitten reissuun 330:n sijaan VW Ventolla.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Hmm, vähän tullut ajeltua tolla nykyisellä silleen että toinen silmä tapittaa öljyvaloa, toinen silmä tietä ja sieraimet seuraa mahdollista öljynsavua.
    Nimittäin termostaatti ei toimi, öljyt vissiin aika vanhat, paljaat huohotusletku, alaston separaattori ja ulkona aamuisin pakkasta lähes -20ºC. No onneks töihin on matkaa ~37km suunta että se nyt edes vähän lämpenee..

    Tuli vaan mieleen että mahtaako tuo säteilylämmitin auttaa mitenkään asiaa ettei putket mene niin helposti jäihin (kondenssit pois)?
    Joka aamu tuo on 2h tolpassa kiinni.

    Kyllä hävettää, mutta minkäs teet kun ei ole aikaa näin ennen joulua

    Leave a comment:


  • teamwerner
    replied
    Lueskellesani topicia tuli mieleen, että olisiko huohottimen vaihto tarpeellista omassa X3 3.0d (E83) tuontivehkeessä? Aiemmin on tuotu nelisen autoa ja ikinä en ole kyllä mitään vaihtanut, viimeksi olleeseen E46 330d touringiin ei mitään vaihdettu ja pari vuotta meni komeasti.

    Mitenkähän saisi parhaiten selville, että löytyykö itseltä tuollainen cold country version, vain onko näissä kaikissa automaattisesti. Auto on tuotu Pohjois- Ranskasta.

    Leave a comment:


  • kromo
    replied
    Do diin... Juuri kun pääsin siunailemasta muitten huonoa tuuria, niin sattuihan se sitten itsellekin

    Aamulla töihin ajaessa n. parin km matkan jälkeen valoihin pysähdyttyäni tunki kabiiniin sievä palaneen öljyn katku. Seuraavaan pihaan parkkiin, pelti auki ja pakosarjan puolelta leijuu sievä sininen savu. Raotin öljytikkua, ja sieltä pursuaa paineella mustaa kultaa... desi pari sitä ehkä pulppusi ulos, eikä missään vaiheessa öljyvalokaan syttynyt joten eipä kaiketi suurempia remontteja tarvitse odotella. Pientä lievemmän v**utuksen vallassa kaivelemaan korjaamoitten puhelinnumeroita, ja hinausautolla sille josta oli edes toiveita saada tällä viikolla työn alle.

    Eristetty huohotin ja letkut (4 kipaletta kaiketikin) sekä venttiilikopan tiiviste ja luonnollisesti öljynvaihto. Elämmä toivossa että olisi valmis keskiviikkona, jouluihmettä odotellessa

    2 talvea tuolla kerkesin suhata itse, ajattelin että eihän se nyt enää voi omalle kohdalle kopsahtaa... Vaikuttiko sitten keliolosuhteet, ensin kosteaa nollakeliä viikkokaupalla ja sitten äkilllinen pakkaskausi, eikä muutamaan viikkoon yhtään pidempää matkataivalta. Vai meneekö systeemi vain ajastaan tukkoon mönjästä joka sitten sopivan tilaisuuden tullen jäätyy :think

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pätkä ajo sitä majonesia sinne tekee.
    Nimenomaan. Itsellä esim työmatka 72km suunta.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by ace_ View Post
    ne joilla vahinko on tapahtunu niin säilytättekö autoa ulkona/kylmässä tallissa vai lämpimässä tallissa yöt?
    Ulkona mullakin.

    Isällä M54B25 ja säilyttää +15 asteisessa tallissa. Ei ole ollut ongelmia. Tosin ei ole huohotinta koskaan tarkistettukaan ja autossa ei ole eristettyä mallia huohotinsysteemit.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Pätkä ajo sitä majonesia sinne tekee.

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kannattaa sekin joskus puhdistaa, öljymömmö tukkii sen plussakeleilläkin.
    Tuo nyt riippuu niin monesta asiasta syntyykö sinne edes kerrostumia.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Millainen merkitys jäätymisongelmiin käytettävällä öljyllä?! Todettu jo miljoonaan kertaan miten jotkut öljyt tekee enemmän majoneesia korkkiin ja varmaankin myös samalle helpommin huohotuspuolelle?! Samoin varmaan tuoreilla öljyillä pienempi "jäätymisvaara" kuin 20tkm ajetuilla litkuilla?!

    Leave a comment:


  • EM^
    replied
    Originally posted by ace_ View Post
    ne joilla vahinko on tapahtunu niin säilytättekö autoa ulkona/kylmässä tallissa vai lämpimässä tallissa yöt?
    Ulkona tulee säilytettyä.

    Leave a comment:


  • ace_
    replied
    ne joilla vahinko on tapahtunu niin säilytättekö autoa ulkona/kylmässä tallissa vai lämpimässä tallissa yöt?

    Leave a comment:


  • EM^
    replied
    Originally posted by Bouma View Post
    Itsellä tuontipeli saksasta ja komeesti pärjäsi viime talvenkin normi huohottimella niin en nähnyt syytä vaihtaa scandinaavi malliin. Komeesti nytkin toimii vaikka pakkasta aamulla -23,4 astetta.
    Samalla tavalla itekki ajattelin viime talvena mutta miten sitten yksi kaunis pakkasaamu kävikään

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Bouma View Post
    Itsellä tuontipeli saksasta ja komeesti pärjäsi viime talvenkin normi huohottimella niin en nähnyt syytä vaihtaa scandinaavi malliin. Komeesti nytkin toimii vaikka pakkasta aamulla -23,4 astetta.
    Kannattaa sekin joskus puhdistaa, öljymömmö tukkii sen plussakeleilläkin.

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Itsellä tuontipeli saksasta ja komeesti pärjäsi viime talvenkin normi huohottimella niin en nähnyt syytä vaihtaa scandinaavi malliin. Komeesti nytkin toimii vaikka pakkasta aamulla -23,4 astetta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎