Sama juttu, jostain kuuluu kova vihellys kun pakkasta on päälle -20ºC, muuten ei kuulu mitään.
Mut mites kun tuo separaattorin ympäristö on kostea öljystä, mihin se viittaa? Rikkinäiseen separaattoriin vai huohotinputkeen joka on halki tjms?
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Ja täällä alkoi vinkua kovilla pakkasilla tuon huohotinhässäkän vaihdon jälkeen. Mutta vain kun on se -20 vähintään. Nyt ei kuulu mitään :thinkOriginally posted by Dani View PostKovilla pakkasilla, IMM putket ovat vaihdettu jo aikasemmin.
Sit kun tuo separaattorin ympäristö on hitusen öljyssä..
Leave a comment:
-
Kovilla pakkasilla, IMM putket ovat vaihdettu jo aikasemmin.
Sit kun tuo separaattorin ympäristö on hitusen öljyssä..
Leave a comment:
-
Viheltääkö vain kovalla pakkasella vai edelleen nyt kelien lämmettyä? Itse kirjottelin aikanaan paljon juttua "e39 vinkuu" topicciin ja omasta vinkumisen syy löytyi lopulta haljenneesta IMM:n jälkeisestä haitariputkesta. Tätäkään ei edes löytynyt ennenkuin putki oli kädessä vaikka isosta halkeamasta olikin kyse. Nyt talvella vinkumista kyllä vielä esiintyi lämpötilan ollessa kylmempi kuin -25, mutta en huolestunut tuosta sen enempää.Originally posted by Dani View PostJep, ei vihellä tyhjäkäynnillä, tasakaasulla eikä täyskaasulla.
Vislaa ainoastaan kun on pieni veto päällä.
Tässä vielä linkit kuviin missä kunnossa putki oli:
Leave a comment:
-
Suosittelen menemään youtubeen, ja kirjoittamaan sinne bmw oil separator . Saa aika paljon vinkkiä millainen ääni lähtee jos esim. kalvo on mennyt rikki.Originally posted by age View PostKuuluuko vihellys vain tietyssä kaasun asennossa?
Mutta joo toi vihellys on usein merkki siitä että separaattori tukossa.Last edited by DohDoh; 06-03-2011, 08:46.
Leave a comment:
-
Kuuluuko vihellys vain tietyssä kaasun asennossa?
Mutta joo toi vihellys on usein merkki siitä että separaattori tukossa.
Leave a comment:
-
Perkele, separaattorin ympäristössä näyttäis olevan hitusen öljyä, pieni ärsyttävä vihellys alkoi tossa kun oli kunnon pakkaset.
Viittaako tämä nyt siihen että separaattori vetää viimeisiä?
Leave a comment:
-
Tästä huohottimen vaihdosta, että mulle vaihdettiin just huohotin ja letkut eristettyihin malliin. Autosalvasta tilasin kilkkeet ja maksoko ne jtn. 140 e. ? Ei ollu tiedossa, että separaattorissa olisi ollut vikaa, mutta kummasti tyhjäkäynnin "humpsutus" kylmällä loppui ja muutenkin käyntiääni parempi. Eli taisi olla separaattori vanhuuttaan mennyt, tai kalvo siitä. Joten se on kyllä edullinen sijoitus, mikäli separaattori vaivaa.
Leave a comment:
-
Ei tarvitse osia 5-6.Originally posted by ApriliaMan View PostKun olette vaihtaneet noita huohottimia, niin vaihdoitteko myös noi osat 5-6?
Vai riittääkö 1-4 :think
Minun auto on e39 vaikka tuo kuva nyt onkin e46:sta
http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
Leave a comment:
-
Kun olette vaihtaneet noita huohottimia, niin vaihdoitteko myös noi osat 5-6?
Vai riittääkö 1-4 :think
Minun auto on e39 vaikka tuo kuva nyt onkin e46:sta
http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
Leave a comment:
-
Hertsikan laakkosella oli muistaakseni kaikki ihan hyllyssä. Hae sieltä jos on kiire, autosalvasta saat odottaa 3-4 päivää. Tuo öljytikun jalan o-rengas kannattaa muistaa ottaa samalla. Ja jos on haitariletkuissa murtumia niin nekin samalla vaivalla kun joutuu kuitenkin irroittamaan. Taisin saada laakkoselta kaikki muut mukaan paitsi tuon toisen haitariputken, entiset olivat lopulta ehjät mutta pantiin nyt uutta tilalle niin ei tarvitse miettiä asiaa enää.Originally posted by nudi View PostTaitaapa tuossa meidänkin touringissa (525 -01) olla huohotin jäässä. Sytyttelee moorotin vikavaloa, mutta onneksi on öljyt pysynyt kattilassa, kun joku oli unohtanut edellisen venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa huohotin putken puoliksi irti. Ja tuosta huohottimen jäätymisestä taisi tuo venttiilikopan tiivisteen vuoto johtua.
Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
Leave a comment:
-
Ittellä lähti majoneesit, kun tukki munuaiset ja ajoi 100-200km motaria. Eli moottorin kunnolla lämpöseksi.Originally posted by nudi View Post
Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
Ja, jos keravan autosalvasta meinaat hakea niin EI VARMANA ole hyllytavaraa. Näillä meinaan öljynsuodatinkaan ei ole hyllytavaraa
. Että turha mennä kyselemään, mutta näille on tullu joku nettitilaussysteemi, että voit tilauslomakkeella tilata haluamasi varaosat sinne liikkeesee, on toiminut ainakin itselläni. Ei tarvi jonottaa kahta tuntia 5e/min puhelinnumeroon kun kukaan ei viitsi vastata, ja sitten yrittää selittää millasta osaa haluat ja osanumeroakaan ei ymmärretty jne.
Leave a comment:
-
Taitaapa tuossa meidänkin touringissa (525 -01) olla huohotin jäässä. Sytyttelee moorotin vikavaloa, mutta onneksi on öljyt pysynyt kattilassa, kun joku oli unohtanut edellisen venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa huohotin putken puoliksi irti. Ja tuosta huohottimen jäätymisestä taisi tuo venttiilikopan tiivisteen vuoto johtua.
Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
Leave a comment:
-
No imuvuotojahan siitä seuraa että anna olla kiinni vaan. Separaattori voi olla tukossa että uutta osaa vaan. Ei niitä taida helposti saada ehjänä irti kuitenkaan ja se öljytikun jalka olis hyvä rassata auki samalla.Originally posted by ilu View PostMitenköhän vaikuttas toimintaan jos jättäs huohotinputken liittimeen "höplälle", eli ei laittas klipsejä kiinni, pääsispähän siitä huohottamaan jos painetta kerää ettei tiivisteen välistä työntäs, Osaako kukaan viisaampi neuvoa? Laitoin putkieristettä huohotinputken päälle sen matkaa kun sitä sai + puhaltelin putket puhtaaks..
Ensiapuna voi ne munuaiset tukkia niin ei ehkä niin helposti jäädä :think
Leave a comment:
Leave a comment: