Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dani
    replied
    Sama juttu, jostain kuuluu kova vihellys kun pakkasta on päälle -20ºC, muuten ei kuulu mitään.
    Mut mites kun tuo separaattorin ympäristö on kostea öljystä, mihin se viittaa? Rikkinäiseen separaattoriin vai huohotinputkeen joka on halki tjms?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Kovilla pakkasilla, IMM putket ovat vaihdettu jo aikasemmin.
    Sit kun tuo separaattorin ympäristö on hitusen öljyssä..
    Ja täällä alkoi vinkua kovilla pakkasilla tuon huohotinhässäkän vaihdon jälkeen. Mutta vain kun on se -20 vähintään. Nyt ei kuulu mitään :think

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Kovilla pakkasilla, IMM putket ovat vaihdettu jo aikasemmin.
    Sit kun tuo separaattorin ympäristö on hitusen öljyssä..

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Jep, ei vihellä tyhjäkäynnillä, tasakaasulla eikä täyskaasulla.
    Vislaa ainoastaan kun on pieni veto päällä.
    Viheltääkö vain kovalla pakkasella vai edelleen nyt kelien lämmettyä? Itse kirjottelin aikanaan paljon juttua "e39 vinkuu" topicciin ja omasta vinkumisen syy löytyi lopulta haljenneesta IMM:n jälkeisestä haitariputkesta. Tätäkään ei edes löytynyt ennenkuin putki oli kädessä vaikka isosta halkeamasta olikin kyse. Nyt talvella vinkumista kyllä vielä esiintyi lämpötilan ollessa kylmempi kuin -25, mutta en huolestunut tuosta sen enempää.

    Tässä vielä linkit kuviin missä kunnossa putki oli:


    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by age View Post
    Kuuluuko vihellys vain tietyssä kaasun asennossa?

    Mutta joo toi vihellys on usein merkki siitä että separaattori tukossa.
    Jep, ei vihellä tyhjäkäynnillä, tasakaasulla eikä täyskaasulla.
    Vislaa ainoastaan kun on pieni veto päällä.

    Leave a comment:


  • DohDoh
    replied
    Originally posted by age View Post
    Kuuluuko vihellys vain tietyssä kaasun asennossa?

    Mutta joo toi vihellys on usein merkki siitä että separaattori tukossa.
    Suosittelen menemään youtubeen, ja kirjoittamaan sinne bmw oil separator . Saa aika paljon vinkkiä millainen ääni lähtee jos esim. kalvo on mennyt rikki.
    Last edited by DohDoh; 06-03-2011, 07:46.

    Leave a comment:


  • age
    replied
    Kuuluuko vihellys vain tietyssä kaasun asennossa?

    Mutta joo toi vihellys on usein merkki siitä että separaattori tukossa.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Perkele, separaattorin ympäristössä näyttäis olevan hitusen öljyä, pieni ärsyttävä vihellys alkoi tossa kun oli kunnon pakkaset.
    Viittaako tämä nyt siihen että separaattori vetää viimeisiä?

    Leave a comment:


  • jimmy_hoffa
    replied
    Tästä huohottimen vaihdosta, että mulle vaihdettiin just huohotin ja letkut eristettyihin malliin. Autosalvasta tilasin kilkkeet ja maksoko ne jtn. 140 e. ? Ei ollu tiedossa, että separaattorissa olisi ollut vikaa, mutta kummasti tyhjäkäynnin "humpsutus" kylmällä loppui ja muutenkin käyntiääni parempi. Eli taisi olla separaattori vanhuuttaan mennyt, tai kalvo siitä. Joten se on kyllä edullinen sijoitus, mikäli separaattori vaivaa.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Kun olette vaihtaneet noita huohottimia, niin vaihdoitteko myös noi osat 5-6?

    Vai riittääkö 1-4 :think

    Minun auto on e39 vaikka tuo kuva nyt onkin e46:sta

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
    Ei tarvitse osia 5-6.

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Kun olette vaihtaneet noita huohottimia, niin vaihdoitteko myös noi osat 5-6?

    Vai riittääkö 1-4 :think

    Minun auto on e39 vaikka tuo kuva nyt onkin e46:sta

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by nudi View Post
    Taitaapa tuossa meidänkin touringissa (525 -01) olla huohotin jäässä. Sytyttelee moorotin vikavaloa, mutta onneksi on öljyt pysynyt kattilassa, kun joku oli unohtanut edellisen venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa huohotin putken puoliksi irti. Ja tuosta huohottimen jäätymisestä taisi tuo venttiilikopan tiivisteen vuoto johtua.

    Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
    Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
    Hertsikan laakkosella oli muistaakseni kaikki ihan hyllyssä. Hae sieltä jos on kiire, autosalvasta saat odottaa 3-4 päivää. Tuo öljytikun jalan o-rengas kannattaa muistaa ottaa samalla. Ja jos on haitariletkuissa murtumia niin nekin samalla vaivalla kun joutuu kuitenkin irroittamaan. Taisin saada laakkoselta kaikki muut mukaan paitsi tuon toisen haitariputken, entiset olivat lopulta ehjät mutta pantiin nyt uutta tilalle niin ei tarvitse miettiä asiaa enää.

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by nudi View Post

    Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
    Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
    Ittellä lähti majoneesit, kun tukki munuaiset ja ajoi 100-200km motaria. Eli moottorin kunnolla lämpöseksi.

    Ja, jos keravan autosalvasta meinaat hakea niin EI VARMANA ole hyllytavaraa. Näillä meinaan öljynsuodatinkaan ei ole hyllytavaraa . Että turha mennä kyselemään, mutta näille on tullu joku nettitilaussysteemi, että voit tilauslomakkeella tilata haluamasi varaosat sinne liikkeesee, on toiminut ainakin itselläni. Ei tarvi jonottaa kahta tuntia 5e/min puhelinnumeroon kun kukaan ei viitsi vastata, ja sitten yrittää selittää millasta osaa haluat ja osanumeroakaan ei ymmärretty jne.

    Leave a comment:


  • nudi
    replied
    Taitaapa tuossa meidänkin touringissa (525 -01) olla huohotin jäässä. Sytyttelee moorotin vikavaloa, mutta onneksi on öljyt pysynyt kattilassa, kun joku oli unohtanut edellisen venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa huohotin putken puoliksi irti. Ja tuosta huohottimen jäätymisestä taisi tuo venttiilikopan tiivisteen vuoto johtua.

    Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
    Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by ilu View Post
    Mitenköhän vaikuttas toimintaan jos jättäs huohotinputken liittimeen "höplälle", eli ei laittas klipsejä kiinni, pääsispähän siitä huohottamaan jos painetta kerää ettei tiivisteen välistä työntäs, Osaako kukaan viisaampi neuvoa? Laitoin putkieristettä huohotinputken päälle sen matkaa kun sitä sai + puhaltelin putket puhtaaks..
    No imuvuotojahan siitä seuraa että anna olla kiinni vaan. Separaattori voi olla tukossa että uutta osaa vaan. Ei niitä taida helposti saada ehjänä irti kuitenkaan ja se öljytikun jalka olis hyvä rassata auki samalla.

    Ensiapuna voi ne munuaiset tukkia niin ei ehkä niin helposti jäädä :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎