Originally posted by Kouris
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW original KK-laakerit
Collapse
X
-
-
-
Taisin olla väärässä.. se olikin TIS josta noita katoin. S14 koneessa RED 52.000-52.008 ja BLUE 52.009-52.016. M20 RED 48.000-48.008 ja BLUE 48.009-48.016.
Uudemmissa ei mittoja ole ilmoitettu mutta eiköhän se mene niisssä samoin kuin noissa s14 & m20. Kuitenkin voisi päätellä että aina se ilmoitettu tasa milli määräinen mitta on sen laakerin "nimellis" mitta.Last edited by Kouris; 03-09-2010, 14:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kouris View PostKato jonku e30 koneenkuvista niitä laakereita niin niissä on tarkemmin muistaakseni ilmoitettu ne koot jotka liittyvät juuri noihin eriväreihin..
edit; Saman voisi olettaa jatkuvan myös S50 suhteen, vaikkakin ylä- ja alalaakereilla sama numero kuvassa ( http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...onnecting_rod/ ). Tuo lienee lähinnä ETK-moka..Last edited by Jonsku; 03-09-2010, 13:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jonsku View PostOtetaan vielä kerran, eli vaikka tässä ( http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...onnecting_rod/ ) sekä punainen että sininen laakeri ovat molemmat 49,00 mm niin silti eri värikoodeilla pelataan mielestäsi paksuuden kanssa?
Itse väittäisin eri värien johtuvan siitä, että ylemmälle laakerille tulee kovempi rasitus joten se on tehty kovemmaksi kuin alempi. Tai vaihtoehtoisesti laakeripesät eivät ole täysin symmetrisiä joten joku pikkuero johtaa eri laakereihin ylhäällä & alhaalla. Paksuuden suhteen noilla ei kuitenkaan pelata, koska molemmat (sin & pun) ovat x,00 mm tarkkuudella yhtä paksut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by basso72 View PostLiuskoissa nuo värit siis tarkentavat paksuutta,kts. aiemmin postaamani kuva.
Itse väittäisin eri värien johtuvan siitä, että ylemmälle laakerille tulee kovempi rasitus joten se on tehty kovemmaksi kuin alempi. Tai vaihtoehtoisesti laakeripesät eivät ole täysin symmetrisiä joten joku pikkuero johtaa eri laakereihin ylhäällä & alhaalla. Paksuuden suhteen noilla ei kuitenkaan pelata, koska molemmat (sin & pun) ovat x,00 mm tarkkuudella yhtä paksut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rocla View PostEn katsonut stansseja.
Ei välttämättä ole tehdaskorjattu, mutta korjattu kuitenkin, runkolaakerien ja öljypumpun valmistusajat vuoden uudemmat kuin auto, kk-laakerien valmistusaika yli vuoden uudempi kuin auto.
Sekä runko- että kk-kaulat alikoossa, liuskoissa on kirjaimet BMW ja jonkun ison brandin logo.
Ja tosiaan molempien värien varaosanumerot.
Ilmeisesti akselissa jokaisen kaulan vieressä? Tuon em. koneen akselista niitä ei löytynyt.
Numerojuttu erikoinen. Täplät juu noin. Oikeastaan,jos tuo olisi tehdaskorjattu akseli,siinä pitäisi olla 1-4 väriraitaa ekassa vastapainossa tai vaihtoakselissa sininen k-kirjain ja hihnapyörän pultinreikä sininen.
Täytyis saada jostain KAIKKI tehtaan tekniset tiedotteet yms. vuosien varrelta,jotta tietäis jotain.
Pitäis tietysti tutkia tarvikeliuskatkin,että miten niitä on merkkailtu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by basso72 View PostTehdaskorjaus ilmenee mistä? Lohkoon stanssatut merkinnät?
Oliko liuskoissa myös BMW-merkki?
Keskimäärin technoviolet?
Ei välttämättä ole tehdaskorjattu, mutta korjattu kuitenkin, runkolaakerien ja öljypumpun valmistusajat vuoden uudemmat kuin auto, kk-laakerien valmistusaika yli vuoden uudempi kuin auto.
Sekä runko- että kk-kaulat alikoossa, liuskoissa on kirjaimet BMW ja jonkun ison brandin logo.
Ja tosiaan molempien värien varaosanumerot.
Originally posted by basso72 View PostNuo värimerkinnät väritäplinä löytyvät,jos ovat tallessa,lohkosta,kampurasta ja kangista. LLast edited by Rocla; 02-09-2010, 22:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pablo View PostEikai tästä aiheesta nyt kauheeta mekkalaa kannata nostaaKunha nyt tietäs mitä noilla väreillä tarkotetaan? Onko siinä joku täplä vai teksti yms..
Sinällään en ymmärrä miks STD ja alikoon laakerit pitää vielä erotella eri väreillä:think Mahtanekko nuo enää päteä, kun kaulat on hiottu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostMielenkiintoinen aihe. Itse en ole (vielä) stressannut noista ka- liuskojen väreistä vaan kaikki mjyllyt on mennyt kasaan tarvikelaakereilla (ei värikoodeja, stanu on stanu etc). Joskus on ollut kiillotettu akseli ja joskus ei. Koskaan ei ole ollut mtn ongelmaa (siis laakereissa per se), mutta mun koneilla on ollut toisaalta aukiottoja sen verran taajaan ettei mitään ehkä ole ehtinyt tapahtumaankaan. Gurujen mukaan noilla väreillä on merkitystä. Pelataako niillä kokonaisvälys hyvin tarkasti vai vielä ka:n asema ryhmässä tietyksi, en tiedä. No jos öljy muuttuu tehtaan speksistä toiseksi menee välyksetkin uusiksi joten...
Leave a comment:
-
-
Mielenkiintoinen aihe. Itse en ole (vielä) stressannut noista ka- liuskojen väreistä vaan kaikki mjyllyt on mennyt kasaan tarvikelaakereilla (ei värikoodeja, stanu on stanu etc). Joskus on ollut kiillotettu akseli ja joskus ei. Koskaan ei ole ollut mtn ongelmaa (siis laakereissa per se), mutta mun koneilla on ollut toisaalta aukiottoja sen verran taajaan ettei mitään ehkä ole ehtinyt tapahtumaankaan. Gurujen mukaan noilla väreillä on merkitystä. Pelataako niillä kokonaisvälys hyvin tarkasti vai vielä ka:n asema ryhmässä tietyksi, en tiedä. No jos öljy muuttuu tehtaan speksistä toiseksi menee välyksetkin uusiksi joten...
Leave a comment:
-
-
Minun tapauksessa ainakin oli Bmw merkki. ja joku 4 numeroinen numerosarja lisäks. Nyt kun tarkemmin muistelen jotain suttua tais muuten olla. Pitääpä huomenna tarkistaa:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rocla View PostPurin tuossa mutten ilmeisesti tehdaskorjatun m30b34 moottorin.
Tehdaskorjaus ilmenee mistä? Lohkoon stanssatut merkinnät?
kk-laakereissa oli 2 varaosa numeroa 11241284553 ja 11241284552 eikä mitään näkyvää värimerkkiä.
Oliko liuskoissa myös BMW-merkki?
Mitäs vittua, nuo laakerit ovat siis siniset ja punaiset yhtäaikaa?
Oliko liuskoissa myös BMW-merkki?
Keskimäärin technoviolet?
Leave a comment:
-
-
Eikai tästä aiheesta nyt kauheeta mekkalaa kannata nostaaKunha nyt tietäs mitä noilla väreillä tarkotetaan? Onko siinä joku täplä vai teksti yms..
Sinällään en ymmärrä miks STD ja alikoon laakerit pitää vielä erotella eri väreillä:think Mahtanekko nuo enää päteä, kun kaulat on hiottu?
Leave a comment:
-
-
Näkäjään menee monelta ohi...
Originally posted by Aatos View PostHyvä tätä on mielestäni jankata, tärkee juttu joka menee monelta ohi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rocla View PostPurin tuossa mutten ilmeisesti tehdaskorjatun m30b34 moottorin.
kk-laakereissa oli 2 varaosa numeroa 11241284553 ja 11241284552 eikä mitään näkyvää värimerkkiä.
Mitäs vittua, nuo laakerit ovat siis siniset ja punaiset yhtäaikaa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: