Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudempien mallien 6-lovinen automaatti - oletteko käyttäjät tyytyväisiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E38
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 269
    • HKI,TKU

    #16
    Originally posted by 10+ View Post
    Kyllä nyt on jotain ongelmaa laatikoissa jos se ei muka lähde ryömimään päästettyä jalan jarrulta.
    Kyllä se lähtee ryömimään mutta laiskasti. Ryömimisen sijasta sitä voisi sanoa valumiseksi. Parkkeeraus tällä vauhdilla saa pinnan kireeksi.
    Autotalli:
    -07 Lexus GS300
    -96 Mercedes-Benz SL320
    -79 Wartburg 353W Tourist
    -66 Cadillac Coupe De Ville


    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

    Comment

    • E38
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 269
      • HKI,TKU

      #17
      Originally posted by E39-530A View Post
      Voi joutua antamaan kaasua esimerkiksi alamäkeen, ettei liikaa hidastu.
      Sama ominaisuus on minullakin ja esim parkkihalliin alamäkeä ajettaessa joutuu välillä antamaan kaasua. Maantiellä ominaisuus toimii mutta ei alle 20km/h:n nopeudessa, jolloin hidastin olisi hyvä kun kytkeytyisi pois kokonaan.

      Originally posted by E39-530A View Post
      Tässä vessassa saattaa olla joku mäkilähtöavustin tai sitten vain tuo on joku satunnainen ryömimisenesto. Kun hinkkaa autoa johonkin ruutuun tms., niin tuntuu kuin se painaisi itse jarrua, koska joskus auto kyllä osaa itsekin ryömiä. Sitten joudut antamaan vähän kaasua, että auto suostuu liikkeelle. Seurauksena on eteen- tai taaksepäin hyökkääminen (kohti kanttaria tai parkkihallin seinää) ja saat seistä sitten taas jarrulla. Tästä seuraa taas se, että se lukitsee omatoimisesti sitä jarrua ja saat toistaa tuota pomppimista. Tämäkään ei kyllä ilmene ihan joka kerta, joten kuskikin näköjään voi asiaan vaikuttaa.
      Parkkeeraus ruutuun on myös hauskaa (etenkin vaimolle) kun autolle "joutuu" joskus antamaan kaasua. kuten kirjoitit. Tämä ei kuitenkaan ole aina vaan vain silloin kun auto on sillä tuulella. Sitten annat kaasua ja auto hyökkää ja painat jarrua niin kahden tonnin keijukainen heiluu ja huojuu... ja jalankulkijoilla on ihmettelemistä. It's so hard to be smooth...

      Originally posted by E39-530A View Post
      Ja tuo veltto pienemmälle vaihto taajamavauhdeissa on myös tuttua. Tämä ei vaihda suosiolla esim. kakkoselle, vaan pitää sitkeästi kolmosen tms. pesässä. Joutuu siis odottelemaan, että kierrokset nousee "alueelle". Kuin laiskan manuaalikuskin kyydissä olisi. Tuntuu nuijalta kiihdyttää automaatilla noin. Vanha steppi osasi tarjota tasaisen kiihtyvyyden riippumatta kiihtyvyydestä. Tässä vaihtoehtoina on odotella kierrosten nousua tai sitten survaista kunnolla. Sporttiasennossa ei viitsi pitää, koska se kierrättää kokoajan pintakaasullakin. Lisäksi ykkösvaihde tuntuu olevan jotenkin vammainen. Se ikään kuin luistaa liikaa ja viipyvä vaihto kakkoselle muistuttaa kokemattoman manuaalikuskin vaihtoa 1->2. Tämä on ikävää mm. risteyksistä lähdettäessä, kun meinaa keskelle jäädä.
      Kuule ettei meillä olis sittenkin sama auto käytössä...?
      Last edited by E38; 20-05-2008, 12:01.
      Autotalli:
      -07 Lexus GS300
      -96 Mercedes-Benz SL320
      -79 Wartburg 353W Tourist
      -66 Cadillac Coupe De Ville


      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

      Comment

      • 10+
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2084
        • Nivala

        #18
        Originally posted by TJJ View Post
        Tuo mitä kokeilin oli neliveto ja facelift-malli. Laatikkohan muuttui aika paljon faceliftissä. Eli onko nyt kuitenkin vanhemmissa E60:ssä tuollainen ryömivä laatikko vai onko tuo vain nelivedon ongelma vai mitä ihmettä? Surkea tuollainen kuitenkin on ryömivään laatikkoon verrattuna, kaikki tarkkuus pysäköinnistä ja jonossa ryömimisestä on mennyttä kun pitää kaasun ja jarrun kanssa vuorotellen temppuilla.
        Originally posted by E38 View Post
        Kyllä se lähtee ryömimään mutta laiskasti. Ryömimisen sijasta sitä voisi sanoa valumiseksi. Parkkeeraus tällä vauhdilla saa pinnan kireeksi.
        Ei hitto mulla se kyllä lähti heti eteenpäin ku jarrulta vaan jalan nosti ja tarpeeksi ripeästi meni eteenpäin. Kummassakin autossa toimi kuin junan vessa. Öljyjä en vaihtanut kertaakaan enkä ikinä vaihda niin kauan ku auto/laatikko vaan toimii. Nelivedossa varmasti liike on paljon heikompaa ymmärrettävistä syistä.
        E38 on aika paljon ollut vikaa tuossa E65:ssa, paljoko autolla on ajettu?
        E39 M5 -00

        Ex E60 530Da M-Sport -04
        Ex E39 M5 -00
        Ex E39 M5 -00 Individual
        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
        Ex E36 3.0 M3 -93
        Ex E36 2.5 Cabrio -94
        Ex E36 3.2 M3 -97
        Ex E36 2.5 Coupe -93

        Comment

        • E38
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 269
          • HKI,TKU

          #19
          Originally posted by 10+ View Post
          E38 on aika paljon ollut vikaa tuossa E65:ssa, paljoko autolla on ajettu?
          97tkm. Paljon vikaa? E38:a on korjattu 6 tonnilla 4 vuodessa. Biimeri se Biimeri....Olisiko sittenkin aika kokeilla Audia seuraavaksi?

          Laakkosella laatikossa ei heidän mukaan ole ollut kertaakaan "vikaa" vaan enemmänkin ollaan puhuttu, että että katsotaan jos saadaan sitä paremmaksi. Asenne on ollut ymmärtäväinen ja rakentava (kiitos siitä heille). He ovat autolla varmaan lähemmäksi 100km ajanut testiä ja todennut se aina toimivan moitteettomasti. Ensimmäisen korjauksen jälkeen meni pari viikkoa ja halusin, että vielä kokeillaan jotakin ja sitten vaihdettiin litkut, suodatin ja moottorin ohjausyksikkö päivitettiin. (Ja näillä käyttäytymistä kyllä saatiinkin muuttumaan pehmeämmäksi.) En vaan aluksi halunnut uskoa, että lippulaiva käyttäytyy moitteemassa kunnossa noin... mutta näköjään muissakin mallisarjoissa on ihan samoja ominaisuuksia joten koitetaan oppia elämään "hänen" kanssa.

          Olen luonteeltaan sellainen, että pienikin hälyääni, epänormaali toiminta on korjattava ja valitan helposti pienestäkin. Auto(je)n on oltava aina puhdas ja tip-top kunnossa.. Bemaristit varmasti löytävät monet itsestään samat piirteet.
          Last edited by E38; 20-05-2008, 13:39.
          Autotalli:
          -07 Lexus GS300
          -96 Mercedes-Benz SL320
          -79 Wartburg 353W Tourist
          -66 Cadillac Coupe De Ville


          Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 936
            • Espoo

            #20
            Originally posted by E38 View Post
            Kuule ettei meillä olis sittenkin sama auto käytössä...?
            Mun auto mahtuu sentään ruutuun. En ole onneksi kerennyt huolestua, mutta "mukava" kuulla, että tämä on nyt sitten ominaisuus. Ellei meidän askeissa pesi joku tyyppivika. Tosin ei tämä rikkinäiseltä tunnu. Ehkä tämä vain on näin.

            Originally posted by E38 View Post
            Olen luonteeltaan sellainen, että pienikin hälyääni, epänormaali toiminta on korjattava ja valitan helposti pienestäkin. Auto(je)n on oltava aina puhdas ja tip-top kunnossa.. Bemaristit varmasti löytävät monet itsestään samat piirteet.
            Näinhän se menee, itsellä ainakin. Välillä kun joku kolahdus kuuluu tms., tuntuu että hermoille olisi helpompaa mennä fillarilla.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #21
              Originally posted by _Dexi View Post
              Mites, nyt täytyy kysyä kun joka nurkassa puhutaan että E39iä "uudemmissa" on tämä 6lovinen, itseläni 2004 E60 530D ja ei siinä kyllä ole mielestäni kuin 4 lovinen automaati, vai?

              Tai siis jotenkin laskenut että 3 kertaa se isommalle vaihtaa, ja steppipuolella löytyy vaihteet M1,2,3,4 ?

              Tuo ryömii kyllä hyvinkin ahkerasti jos jarrulta päästää jalan, ja vaihtaa äärimmäisen pehmeästi eli kuljettaja EI kyllä tiedä kuulematta että koska vaihde vaihtuu oli se sitten pienemmälle tai isommalle.

              Onko tämä joku "välimallin" loota ja sitten vielä uudemmissa E60 on tuo jokin 6 lovinen tomaatti...? :think
              6 lovinen se on ja helppo ku katot siitä mittaristosta vaihteet ku pykällät ite stepillä
              Originally posted by E38 View Post
              97tkm. Paljon vikaa? E38:a on korjattu 6 tonnilla 4 vuodessa. Biimeri se Biimeri....Olisiko sittenkin aika kokeilla Audia seuraavaksi?

              Laakkosella laatikossa ei heidän mukaan ole ollut kertaakaan "vikaa" vaan enemmänkin ollaan puhuttu, että että katsotaan jos saadaan sitä paremmaksi. Asenne on ollut ymmärtäväinen ja rakentava (kiitos siitä heille). He ovat autolla varmaan lähemmäksi 100km ajanut testiä ja todennut se aina toimivan moitteettomasti. Ensimmäisen korjauksen jälkeen meni pari viikkoa ja halusin, että vielä kokeillaan jotakin ja sitten vaihdettiin litkut, suodatin ja moottorin ohjausyksikkö päivitettiin. (Ja näillä käyttäytymistä kyllä saatiinkin muuttumaan pehmeämmäksi.) En vaan aluksi halunnut uskoa, että lippulaiva käyttäytyy moitteemassa kunnossa noin... mutta näköjään muissakin mallisarjoissa on ihan samoja ominaisuuksia joten koitetaan oppia elämään "hänen" kanssa.

              Olen luonteeltaan sellainen, että pienikin hälyääni, epänormaali toiminta on korjattava ja valitan helposti pienestäkin. Auto(je)n on oltava aina puhdas ja tip-top kunnossa.. Bemaristit varmasti löytävät monet itsestään samat piirteet.
              Niin en mä nyt tarkottanu että paska auto mut jos siinä niskatuet itsestään nousee ja soittelee hälyytyskeskukseen niin jotain päivityksiä kannattaa tehdä Tollaset on niin mystisiä juttuja ettei tosikaan. Menee aika vaikeiksi nää uudet autot
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • E38
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 269
                • HKI,TKU

                #22
                Originally posted by 10+ View Post
                Niin en mä nyt tarkottanu että paska auto mut jos siinä niskatuet itsestään nousee ja soittelee hälyytyskeskukseen niin jotain päivityksiä kannattaa tehdä Tollaset on niin mystisiä juttuja ettei tosikaan. Menee aika vaikeiksi nää uudet autot
                Siis on tämä sittenkin hienoin auto jota olen omistanut. Mulla oli vain odotukset liian pilvissä E65:n suhteen niin muutama pikku juttu saa mielen mustaksi. Siitä suurimpana tuo laatikko josta halusin nostaa kissan pöydälle. Onneksi muilakin on (Suomessakin) samanlaisia kokemuksia.

                Kun teen hommia IT-asiantuntija löytyy ymmärrystä sitten taas noihin anturijuttuihin enemmän... ne kusee kuitenkin kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin. Tosta pilasoitto jutusta saatiin duunissa nauraa ihan kippurassa - legendaarista! Laakkosella epäilivät (alustavasti) että auto luuli päällä olevan varkaus tms. ja siksi avasi linjan. Kerron siitä toisessa topickissa kun he saavat asiantuntijoilta tarkan vastauksen.

                Siinä ollaan täysin samaa mieltä, että uudet auto menee liian monimutkaisiksi ja vaikeiksi. Joka nurkassa on anturi ja softaa. On kuin tietokone jonka päällä istuisit. Ei ne kestä esim. ilmastonvaihteluita ja homma kusee tälläisinä vaivoina.

                PS. Mulla on ladattu autoon kaikki viimesimmät päivitykset - seuraavaksi ladataan sisään viruksia!
                Autotalli:
                -07 Lexus GS300
                -96 Mercedes-Benz SL320
                -79 Wartburg 353W Tourist
                -66 Cadillac Coupe De Ville


                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                Comment

                • E38
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 269
                  • HKI,TKU

                  #23
                  Originally posted by E39-530A View Post
                  En ole onneksi kerennyt huolestua, mutta "mukava" kuulla, että tämä on nyt sitten ominaisuus. Ellei meidän askeissa pesi joku tyyppivika. Tosin ei tämä rikkinäiseltä tunnu. Ehkä tämä vain on näin.
                  Aivan, rauhoittaa mukavasti mieltä kuulla, että muutkin ovat pähkäilleet samojen piirteiden kanssa.

                  Se että ei menisi ihan mollaamiseksi niin on 6-lovisessa laatikossa monia hyviäkin puolia. Kun esim ajaa kovaa niin laatikko toimii ärhäkkäämmin kuin steppi. Se ikäänkuin härnää ajamaan kovaa. Rauhallisessa ajossa vaihdot alas ja ylöspäin menevät hyvin pehmeästi ja niitä ei lähes huomaa (etenkin litkujen vaihdon jälkeen). Sekin, että 2000kg painavan 3.6litrasen V8:n kulutus on taajama-ajossa vain 13l/100km on varmasti osaltaan myös laatikon ansiota.
                  Autotalli:
                  -07 Lexus GS300
                  -96 Mercedes-Benz SL320
                  -79 Wartburg 353W Tourist
                  -66 Cadillac Coupe De Ville


                  Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by 10+ View Post
                    ..Menee aika vaikeiksi nää uudet autot
                    Joo-o. Mietitäänpäs esmes että joku pojanpoika roplaa näitä historic-vehkeitä joskus 30 v:n kuluttua kun Bill Gateskin on jo (ehkä) kuollut. "Kuka lukee vikakoodit mun 2008 Seiskasta? Pitäis saada tuorein kartta naviin!" En tiijä... jo E39 voi olla melkoinen painajainen tuossa 10 v:n kuluttua, varsinkin nämä ensimmäiset.
                    Sorge jos menee vähän OT:ksi täällä tekniikkaosastolla...
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #25
                      Originally posted by 10+ View Post
                      6 lovinen se on ja helppo ku katot siitä mittaristosta vaihteet ku pykällät ite stepillä
                      Ei muuten ole siis jos steppinäyttöön on uskominen.

                      M1, M2, M3 ja M4 ja sitten ollaan tapissa - ja ei, sieltä ei puutu kahta ylintä vaihdetta koska M4 kierrokset on tosiaan erittäin alhaalla maantieajossa.

                      Tosin, sitten kun heittää D asentoon niin sieltä löytyy vielä yksi isompi vaihde, mille se ei anna stepillä laittaa? Vai onko vika sittenkin sekoilevassa kuskissa.

                      Anyways jos siis D asennosta maantiellä napauttaa sen steppipuolelle, se vaihtaa pois "ylivaihteelta" heti eli pikkasen pienemmälle..?

                      Kymppi+, meinaakko että stepillä pitäs siis löytyä m5 ja m6.kin? :think

                      Mikäs perhanan välimallin loota mulla sit on
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #26
                        Kyllä sun autossa on jotain hullusti sillä kaikissa e60 530d malleissa on 6v autom. Bmw ei ole edes koskaan tehnyt 4v steppiä ja vikat normi 4v tomaatit on ollu 90luvun alun vehkeissä.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #27
                          Originally posted by sirkus View Post
                          Kyllä sun autossa on jotain hullusti sillä kaikissa e60 530d malleissa on 6v autom. Bmw ei ole edes koskaan tehnyt 4v steppiä ja vikat normi 4v tomaatit on ollu 90luvun alun vehkeissä.
                          Heh, tämä menee mielenkiintoiseksi

                          Joko käsitän tässä nyt jotain väärin, tai sitten tässä on unohdettu jokin välimallin variaatio.

                          Mutta tosiaan M4 on suurin steppi mikä minun lootasta löytyy, D asennossa siellä on vielä yksi suurempi vaihde - en jotenkin kuitenkaan usko että tässä olisi kyse puuttuvista vaihteista, kierrokset kun muistaakseni on 1000rpm tuntumassa reippaassa maantieajossa kuitenkin :think

                          Loota ei ole mitään vikakoodiakaan antanut ja huoltomies kertoi sen pelaavan oikein hyvin

                          Herää kysymys, WTF?

                          Pakko lähteä kohta koeajolle ja vielä oikeen helmitaulun kanssa laskea ne vaihteet etten itse tässä sekoile
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #28
                            E61/E60 vaihteisto on 6-pykäläinen.

                            Laatikon toimintaan olen varsin tyytyväinen, ei pykällä, pätki tai muutakaan. Lisäksi ryömii eteenpäin varsin reippaasti.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              E61/E60 vaihteisto on 6-pykäläinen.

                              Laatikon toimintaan olen varsin tyytyväinen, ei pykällä, pätki tai muutakaan. Lisäksi ryömii eteenpäin varsin reippaasti.
                              Samat sanat täälläkin,ei moitteita laatikon toiminnassa.
                              Kyllä siinä 6 pykylää on -> auto käyntiin keppis ds modiin ja siitä pykältelet ylöspäin kyllä pitäs enempi kuin 3 pykälää olla ennen kuin kaikki on pökitty pesään
                              Ja kun pienen kihnuuttamisen jälkeen 120 km\h lasissa niin kiekat n 1700-1800 kutosella jos oikein muistan
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • _Dexi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 769
                                • Vihti

                                #30
                                Haha, minähän se täällä sekoilen ihan kympillä - en ottanut huomioon että eihän tuo steppi anna lykkiä nelosta isommalle jos vauhtia on vaan pikkunen taajamavauhti - se vilauttaa isompaa mutta pitää sen nelosen silmässä - kunnes on sitten maantievauhti niin antaa heittää sinne isommallekin.

                                Eli joo, löytyi sieltä ne kaikki kuusi
                                **********
                                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                                (ex. E60 530Da '04)
                                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                                (ex. E39 540i '98)
                                *

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎