Originally posted by 10+
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uudempien mallien 6-lovinen automaatti - oletteko käyttäjät tyytyväisiä?
Collapse
X
-
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
-
-
Originally posted by E39-530A View PostVoi joutua antamaan kaasua esimerkiksi alamäkeen, ettei liikaa hidastu.
Originally posted by E39-530A View PostTässä vessassa saattaa olla joku mäkilähtöavustin tai sitten vain tuo on joku satunnainen ryömimisenesto. Kun hinkkaa autoa johonkin ruutuun tms., niin tuntuu kuin se painaisi itse jarrua, koska joskus auto kyllä osaa itsekin ryömiä. Sitten joudut antamaan vähän kaasua, että auto suostuu liikkeelle. Seurauksena on eteen- tai taaksepäin hyökkääminen (kohti kanttaria tai parkkihallin seinää) ja saat seistä sitten taas jarrulla. Tästä seuraa taas se, että se lukitsee omatoimisesti sitä jarrua ja saat toistaa tuota pomppimista. Tämäkään ei kyllä ilmene ihan joka kerta, joten kuskikin näköjään voi asiaan vaikuttaa.
Originally posted by E39-530A View PostJa tuo veltto pienemmälle vaihto taajamavauhdeissa on myös tuttua. Tämä ei vaihda suosiolla esim. kakkoselle, vaan pitää sitkeästi kolmosen tms. pesässä. Joutuu siis odottelemaan, että kierrokset nousee "alueelle". Kuin laiskan manuaalikuskin kyydissä olisi. Tuntuu nuijalta kiihdyttää automaatilla noin. Vanha steppi osasi tarjota tasaisen kiihtyvyyden riippumatta kiihtyvyydestä. Tässä vaihtoehtoina on odotella kierrosten nousua tai sitten survaista kunnolla. Sporttiasennossa ei viitsi pitää, koska se kierrättää kokoajan pintakaasullakin. Lisäksi ykkösvaihde tuntuu olevan jotenkin vammainen. Se ikään kuin luistaa liikaa ja viipyvä vaihto kakkoselle muistuttaa kokemattoman manuaalikuskin vaihtoa 1->2. Tämä on ikävää mm. risteyksistä lähdettäessä, kun meinaa keskelle jäädä.Last edited by E38; 20-05-2008, 12:01.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuo mitä kokeilin oli neliveto ja facelift-malli. Laatikkohan muuttui aika paljon faceliftissä. Eli onko nyt kuitenkin vanhemmissa E60:ssä tuollainen ryömivä laatikko vai onko tuo vain nelivedon ongelma vai mitä ihmettä? Surkea tuollainen kuitenkin on ryömivään laatikkoon verrattuna, kaikki tarkkuus pysäköinnistä ja jonossa ryömimisestä on mennyttä kun pitää kaasun ja jarrun kanssa vuorotellen temppuilla.Originally posted by E38 View PostKyllä se lähtee ryömimään mutta laiskasti. Ryömimisen sijasta sitä voisi sanoa valumiseksi. Parkkeeraus tällä vauhdilla saa pinnan kireeksi.
E38 on aika paljon ollut vikaa tuossa E65:ssa, paljoko autolla on ajettu?E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostE38 on aika paljon ollut vikaa tuossa E65:ssa, paljoko autolla on ajettu?
Laakkosella laatikossa ei heidän mukaan ole ollut kertaakaan "vikaa" vaan enemmänkin ollaan puhuttu, että että katsotaan jos saadaan sitä paremmaksi. Asenne on ollut ymmärtäväinen ja rakentava (kiitos siitä heille). He ovat autolla varmaan lähemmäksi 100km ajanut testiä ja todennut se aina toimivan moitteettomasti. Ensimmäisen korjauksen jälkeen meni pari viikkoa ja halusin, että vielä kokeillaan jotakin ja sitten vaihdettiin litkut, suodatin ja moottorin ohjausyksikkö päivitettiin. (Ja näillä käyttäytymistä kyllä saatiinkin muuttumaan pehmeämmäksi.) En vaan aluksi halunnut uskoa, että lippulaiva käyttäytyy moitteemassa kunnossa noin... mutta näköjään muissakin mallisarjoissa on ihan samoja ominaisuuksia joten koitetaan oppia elämään "hänen" kanssa.
Olen luonteeltaan sellainen, että pienikin hälyääni, epänormaali toiminta on korjattava ja valitan helposti pienestäkin. Auto(je)n on oltava aina puhdas ja tip-top kunnossa.. Bemaristit varmasti löytävät monet itsestään samat piirteet.Last edited by E38; 20-05-2008, 13:39.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E38 View PostKuule ettei meillä olis sittenkin sama auto käytössä...?
Originally posted by E38 View PostOlen luonteeltaan sellainen, että pienikin hälyääni, epänormaali toiminta on korjattava ja valitan helposti pienestäkin. Auto(je)n on oltava aina puhdas ja tip-top kunnossa.. Bemaristit varmasti löytävät monet itsestään samat piirteet.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostMites, nyt täytyy kysyä kun joka nurkassa puhutaan että E39iä "uudemmissa" on tämä 6lovinen, itseläni 2004 E60 530D ja ei siinä kyllä ole mielestäni kuin 4 lovinen automaati, vai?
Tai siis jotenkin laskenut että 3 kertaa se isommalle vaihtaa, ja steppipuolella löytyy vaihteet M1,2,3,4 ?
Tuo ryömii kyllä hyvinkin ahkerasti jos jarrulta päästää jalan, ja vaihtaa äärimmäisen pehmeästi eli kuljettaja EI kyllä tiedä kuulematta että koska vaihde vaihtuu oli se sitten pienemmälle tai isommalle.
Onko tämä joku "välimallin" loota ja sitten vielä uudemmissa E60 on tuo jokin 6 lovinen tomaatti...? :think
Originally posted by E38 View Post97tkm. Paljon vikaa? E38:a on korjattu 6 tonnilla 4 vuodessa. Biimeri se Biimeri....Olisiko sittenkin aika kokeilla Audia seuraavaksi?
Laakkosella laatikossa ei heidän mukaan ole ollut kertaakaan "vikaa" vaan enemmänkin ollaan puhuttu, että että katsotaan jos saadaan sitä paremmaksi. Asenne on ollut ymmärtäväinen ja rakentava (kiitos siitä heille). He ovat autolla varmaan lähemmäksi 100km ajanut testiä ja todennut se aina toimivan moitteettomasti. Ensimmäisen korjauksen jälkeen meni pari viikkoa ja halusin, että vielä kokeillaan jotakin ja sitten vaihdettiin litkut, suodatin ja moottorin ohjausyksikkö päivitettiin. (Ja näillä käyttäytymistä kyllä saatiinkin muuttumaan pehmeämmäksi.) En vaan aluksi halunnut uskoa, että lippulaiva käyttäytyy moitteemassa kunnossa noin... mutta näköjään muissakin mallisarjoissa on ihan samoja ominaisuuksia joten koitetaan oppia elämään "hänen" kanssa.
Olen luonteeltaan sellainen, että pienikin hälyääni, epänormaali toiminta on korjattava ja valitan helposti pienestäkin. Auto(je)n on oltava aina puhdas ja tip-top kunnossa.. Bemaristit varmasti löytävät monet itsestään samat piirteet.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNiin en mä nyt tarkottanu että paska auto mut jos siinä niskatuet itsestään nousee ja soittelee hälyytyskeskukseen niin jotain päivityksiä kannattaa tehdä Tollaset on niin mystisiä juttuja ettei tosikaan. Menee aika vaikeiksi nää uudet autot
Kun teen hommia IT-asiantuntija löytyy ymmärrystä sitten taas noihin anturijuttuihin enemmän... ne kusee kuitenkin kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin. Tosta pilasoitto jutusta saatiin duunissa nauraa ihan kippurassa - legendaarista! Laakkosella epäilivät (alustavasti) että auto luuli päällä olevan varkaus tms. ja siksi avasi linjan. Kerron siitä toisessa topickissa kun he saavat asiantuntijoilta tarkan vastauksen.
Siinä ollaan täysin samaa mieltä, että uudet auto menee liian monimutkaisiksi ja vaikeiksi. Joka nurkassa on anturi ja softaa. On kuin tietokone jonka päällä istuisit. Ei ne kestä esim. ilmastonvaihteluita ja homma kusee tälläisinä vaivoina.
PS. Mulla on ladattu autoon kaikki viimesimmät päivitykset - seuraavaksi ladataan sisään viruksia!Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostEn ole onneksi kerennyt huolestua, mutta "mukava" kuulla, että tämä on nyt sitten ominaisuus. Ellei meidän askeissa pesi joku tyyppivika. Tosin ei tämä rikkinäiseltä tunnu. Ehkä tämä vain on näin.
Se että ei menisi ihan mollaamiseksi niin on 6-lovisessa laatikossa monia hyviäkin puolia. Kun esim ajaa kovaa niin laatikko toimii ärhäkkäämmin kuin steppi. Se ikäänkuin härnää ajamaan kovaa. Rauhallisessa ajossa vaihdot alas ja ylöspäin menevät hyvin pehmeästi ja niitä ei lähes huomaa (etenkin litkujen vaihdon jälkeen). Sekin, että 2000kg painavan 3.6litrasen V8:n kulutus on taajama-ajossa vain 13l/100km on varmasti osaltaan myös laatikon ansiota.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View Post..Menee aika vaikeiksi nää uudet autot
Sorge jos menee vähän OT:ksi täällä tekniikkaosastolla...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View Post6 lovinen se on ja helppo ku katot siitä mittaristosta vaihteet ku pykällät ite stepillä
M1, M2, M3 ja M4 ja sitten ollaan tapissa - ja ei, sieltä ei puutu kahta ylintä vaihdetta koska M4 kierrokset on tosiaan erittäin alhaalla maantieajossa.
Tosin, sitten kun heittää D asentoon niin sieltä löytyy vielä yksi isompi vaihde, mille se ei anna stepillä laittaa? Vai onko vika sittenkin sekoilevassa kuskissa.
Anyways jos siis D asennosta maantiellä napauttaa sen steppipuolelle, se vaihtaa pois "ylivaihteelta" heti eli pikkasen pienemmälle..?
Kymppi+, meinaakko että stepillä pitäs siis löytyä m5 ja m6.kin? :think
Mikäs perhanan välimallin loota mulla sit on**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Kyllä sun autossa on jotain hullusti sillä kaikissa e60 530d malleissa on 6v autom. Bmw ei ole edes koskaan tehnyt 4v steppiä ja vikat normi 4v tomaatit on ollu 90luvun alun vehkeissä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostKyllä sun autossa on jotain hullusti sillä kaikissa e60 530d malleissa on 6v autom. Bmw ei ole edes koskaan tehnyt 4v steppiä ja vikat normi 4v tomaatit on ollu 90luvun alun vehkeissä.
Joko käsitän tässä nyt jotain väärin, tai sitten tässä on unohdettu jokin välimallin variaatio.
Mutta tosiaan M4 on suurin steppi mikä minun lootasta löytyy, D asennossa siellä on vielä yksi suurempi vaihde - en jotenkin kuitenkaan usko että tässä olisi kyse puuttuvista vaihteista, kierrokset kun muistaakseni on 1000rpm tuntumassa reippaassa maantieajossa kuitenkin :think
Loota ei ole mitään vikakoodiakaan antanut ja huoltomies kertoi sen pelaavan oikein hyvin
Herää kysymys, WTF?
Pakko lähteä kohta koeajolle ja vielä oikeen helmitaulun kanssa laskea ne vaihteet etten itse tässä sekoile**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostE61/E60 vaihteisto on 6-pykäläinen.
Laatikon toimintaan olen varsin tyytyväinen, ei pykällä, pätki tai muutakaan. Lisäksi ryömii eteenpäin varsin reippaasti.
Kyllä siinä 6 pykylää on -> auto käyntiin keppis ds modiin ja siitä pykältelet ylöspäin kyllä pitäs enempi kuin 3 pykälää olla ennen kuin kaikki on pökitty pesään
Ja kun pienen kihnuuttamisen jälkeen 120 km\h lasissa niin kiekat n 1700-1800 kutosella jos oikein muistanF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Haha, minähän se täällä sekoilen ihan kympillä - en ottanut huomioon että eihän tuo steppi anna lykkiä nelosta isommalle jos vauhtia on vaan pikkunen taajamavauhti - se vilauttaa isompaa mutta pitää sen nelosen silmässä - kunnes on sitten maantievauhti niin antaa heittää sinne isommallekin.
Eli joo, löytyi sieltä ne kaikki kuusi**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Comment